آشنایی با استخر استخراج یا استخر ماینینگ (Mining Pool)

آشنایی با استخر استخراج یا استخر ماینینگ (Mining Pool)

یکی از راه‌های بدست آوردن ارزهای دیجیتال استخراج آنها می‌باشد. برای استخراج ارزهای دیجیتال سه دسته سخت افزار وجود دارد. یکی از این سخت افزارها ریگ ماینینگ است. در این مقاله قصد داریم به بررسی این سخت افزار استخراج بپردازیم

یک ریگ ماینینگ از قطعات مختلفی تشکیل شده است که بدون وجود آنها، فرآیند استخراج ارزهای دیجیتال انجام نخواهد شد.

شاسی یا قاب ریگ ماینینگ

شاسی یا قاب ریگ برای سوار کردن سایر قطعات ریگ ماینینگ، مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاسی را می‌توانید خودتان درست کنید یا آن را به صورت آماده خریداری کنید. توجه داشته باشید شاسی باید به گونه‌ای ساخته شود که سایر قطعات مانند کارت‌های گرافیک‌را بتوان به خوبی روی آن پیچ کرد. علاوه بر این بهتر است که از جنس آلومینیوم تهیه شود؛ چرا که آلومینیوم نسبت به چوب مقاومت بالایی دارد و قابل اشتعال نیست.

مادربرد مادربرد یکی از مهم‌ترین قطعات ریگ‌های ماینینگ می‌باشد. هنگام جمع‌آوری قطعات ریگ ماینینگ خود مادربردی را انتخاب کنید که از چند کارت گرافیک پشتیبانی کند، این بدان معناست که مادربورد شما باید حداقل ۴ پورت یا درگاه PCI-E داشته باشد. در حال حاضر رایج‌ترین مادربردها مدل‌های Gigabyte GA-EP۳۵-DS۳L و Asus P۵Q Deluxe هستند؛ اگر به دنبال گزینه‌های ارزان‌تر هستید می‌توانید Gigabyte GA-Z۲۷۰P-D۳ را خریداری کنید. در برای کسانی که طرفدار AMD هستند مدل‌های Gigabyte GA-۹۷۰A-DS۳P نیز بهترین گزینه‌ها می‌باشند.

پردازنده

برای استخراج ارزهای دیجیتال با کارت‌های گرافیک به پردازنده یا CPU قدرتمندی نیاز ندارید. یک CPU معمولی که با مادربورد شما سازگاری داشته باشد، می‌تواند جوابگوی نیاز شما باشد. برای مثال برای پیکربندی اینتل (Intel) مبتنی بر Z۲۷۰ می‌توانید از یک پردازنده Celeron G۳۹۰۰ (G3930) برای ریگ‌های ماینینگ مبتنی بر مجموعه تراشه P۴۵، P۴۳ و P۳۵ استفاده کنید.

پردازنده‌ Athlon X۳ ۴۴۵ نیز برای پلتفرم‌های AMD با مجموعه تراشه ۹۷۰A مناسب‌هستند. البته پردازنده‌های چند هسته‌ای شرکت اینتل نیز برای استخراج ارزهای دیجیتال مبتنی بر الگوریتم کریپتونایت (Cryptonight) مانند مونرو مناسب می‌باشند.

حافظه (RAM)

هنگام انتخاب رم‌در ریگ‌ماینینگ کیفیت مهم‌تر از کمیت است چرا که قیمت در میزان بهره‌وری این قطعه تاثیری ندارد. برای یک ریگ ماینینگ حداقل 4 گیگ رم نیاز است. قبل از خرید رم تحقیق کنید که آیا مادربرد ریگ ماینینگ از آن پشتیبانی می‌کند یا نه.

ابزار ذخیره‌سازی یا هارد

سرعت و اندازه هارد هیچ تاثیری بر روی قدرت هش (hash) ریگ ماینینگ ندارد. چرا که سیستم تنها در برخی مواقع از هارد برای ذخیره و ضبط گزارش استفاده می‌کند بنابراین یک هارد با ظرفیت 50 گیگابایت نیز نیاز شما را برطرف می‌کند.

منبع تغذیه

منبع تغذیه یکی دیگر از قطعات بسیار مهم ریگ ماینینگ می‌باشد. برای جلوگیری از آسیب سایر قطعات ریگ هنگام انتخاب منبع تغذیه دقت کنید. قدرت منبع تغذیه با توجه به تعداد کارت گرافیک‌های موجود در ریگ متغیر می‎‌باشد. برای مثال برای ریگ ماینینگی با شش کارت گرافیک قدرتمند باید پاوری با قدرت 1200 وات به بالا تهیه کنید

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.