دابل وی (Double Way) چیست؟

دابل وی (Double Way) چیست؟

شبکه دابل وی (Double Way)، یکی از پروژه های جدید و البته پانزی و کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال است که مدتی است تبلیغات خود را در فضای مجازی جهت عضویت کاربران جدید به این شبکه آغاز کرده است.

طی این تبلیغات به کاربران وعده داده شده که با جذب افراد بیشتر در این شبکه، می توانند به سودهای کلان برسند.

ساختار پانزی شبکه Double Way

طرح پانزی از متداول ترین روش های کلاهبرداری است که پول جذب شده از طریق افراد جدید، بین اعضای سابق توزیع می شود. در این طرح ارزش افزوده ای ایجاد نمی شود و فقط مبالغ بین اعضای شبکه دست به دست می شود و فقط به افرادی که در راس هرم قرار دارند و از موسسان این طرح ها هستند، سودهای کلان می رسد. بنابراین شبکه دابل وی یک طرح پانزی است که هیچ ارزش افزوده ای در این شبکه تولید نمی شود و صرفا از این جیب به آن جیب است. از دیگر طرح های پانزی می توان به یونیک فایننس اشاره کرد.

دابل وی سود بالایی کاملاً مطمئن و طولانی مدت را وعده می دهد. بدون ریسک. ضامن امنیت یک قرارداد هوشمند است که قابل تغییر یا مسدود کردن نیست. سازنده به شرکت کنندگان اطلاع نمی دهد که شرط غیرفعال کردن قرارداد هوشمند در خود قرارداد است. Doubleway فقط از پرداخت های شرکت کنندگان جدید برداشت می کند، زیرا هیچ منبع پول دیگری وجود ندارد و قرارداد هوشمند فقط یک حجاب برای طرح پونزی است. سازنده اطلاع نمی دهد که قرارداد فقط در صورت پرداخت های جدید کار می کند.

چرا دابل وی (Double Way) یک کلاهبرداری با نام اتریوم است؟

وقتی افراد مبتدی نام قراردادهای هوشمند، بلاکچین، اتریوم و غیره را می‌شنوند، از آن‌جایی که این مفاهیم به‌خودی‌خود کاملا صحیح و علمی هستند، اکثرا تصور می‌کنند که این پروژه بسیار خلاقانه و نوآورانه است.

و حتما درست کار می‌کند، حتی اگر ما آن را متوجه نشویم! افراد کلاهبردار نیز که جامعه هدف خود را به خوبی می‌شناسند، از این عدم آگاهی سوءاستفاده کرده و مبالغ کلانی را به جیب می‌زنند.

حتما نام پروژه‌های هرمی یا پانزی را شنیده‌اید.

این پروژه‌ها در طی سال‌های اخیر موجب کلاهبرداری‌های زیادی شده‌اند و بسیاری از افراد، دارایی خود را در همین پروژه‌ها از دست داده‌اند.

پروژه‌هایی که به شما قول سریع و بی‌دردسر پولدار شدن را می‌دهند و ادعا می‌کنند که شما با سرمایه‌ای ناچیز و بدون هیچ ریسکی، سودهای آنچنانی دریافت خواهید کرد.

در این پروژه‌های پانزی که از یک قالب یکسان پیروی می‌کنند، فرد طراح که در سر هرم قرار دارد.

تا زمانی که افراد جدید وارد سیستم می‌شوند، با بخشی از پولی که تازه وارد سیستم شده.

به افراد قبلی سود می‌دهد و در نهایت نیز ناگهان پروژه از کار می‌افتد و طراح با مبلغ کلانی پول ناپدید می‌شود!

در حقیقت در این پروژه‌ها افراد وارد شده یک بازی دو سر باخت را پشت سر می‌گذارند!

چراکه پول خودشان توسط افراد بالایی دزدیده می‌شود و حتی اگر بعد از گرفتن مقداری سود، از پروژه خارج شوند، پولی که به‌دست آورده‌اند مانند دزدیدن سرمایه طبقات پایین‌تر هرم است.

چراکه در نهایت پایین‌ترین طبقات که هنوز زیرمجموعه‌ای را وارد نکرده‌اند، ضرر خواهند کرد و سرمایه خود را از دست می‌دهند.

تفاوت دابل وی با سایر طرح های هرمی

شبکه دابل وی به دلیل استفاده از تکنولوژی بلاک چین و همچنین قراردادهای هوشمند اتریوم با سایر طرح های پانزی متفاوت است. پرداخت های آنی که به سبب قراردادهای هوشمند ایجاد شده اند، باعث فریب خوردن بسیاری از افراد و اعتماد آنها به این شبکه کلاهبرداری شده است. وجود قرار دادهای هوشمند در این شبکه هیچ تاثیری بر روی صحت این پروژه ندارد.

پیشنهاد های ماورایی پروژه کلاهبرداری دابل وی

در بسیاری از پیشنهاداتی که در پروژه های کلاهبرداری به شیوه ارز دیجیتال ارائه می شوند، رویای یک شبه پولدار شدن و تحقق آرزوهایی که هرگز به وقوع نمی پیوندد بسیار مشهود است. هدف سازندگان این پروژه نیز چنین است. جالب است بدانید مبلغان پروژه دابل وی مدعی هستند که کاربران آن می توانند هر دوماه یکبار 3500 اتر دریافت کنند.

اگر محاسبه سرانگشتی انجام دهید متوجه می شوید که در سال پیشنهاد دریافت 20000 اتر به کاربران این پروژه داده می شود. اگر به تازگی وارد حوزه ارز دیجیتال شده اید باید بدانید که اعتماد به هر پروژه ای معقولانه نیست. این پروژه هم طرح پانزی و کلاهبرداری آشکاری در حوزه سرمایه گذاری است که در آن به شما سود های غیر متعارف پیشنهاد می شود، تا بیشتر جذب آن شوید. اگر کمی رقم اعلام شده را بالا و پایین کنید به خوبی متوجه این مسئله خواهید شد که امکان به وقوع پیوستن آن عملا وجود ندارد و تمام افراد پشت این ماجرا می توانند با توقف سرمایه گذاری ها سود کلانی به جیب زده و چیزی برای شما باقی نگذارند.

نکته: تعریف قرارداد هوشمند و ماهیت آن در واقع قرارداد هوشمند کد برنامه نویسی است که به واسطه وقوع شرایط خاص اجرا می شود. این قرارداد در حوزه ارز دیجیتال روی یک بلاکچین پیاده سازی می شود. از قرارداد های هوشمند استفاده های متعددی صورت می گیرد. از آنها می توان برای درست کردن توکن، DEX و غیره استفاده نمود. اگر می خواهید که به صورت دقیق تر متوجه شوید که امکان ساخت چنین قرارداد هایی چقدر ساده انجام می شود می توانید سری به سایت اتراسکن بزنید.

روی این سایت بیشتر از یک میلیون قرارداد وجود دارد که نشان می دهد این امکان برای پروژه دابل وی مثل ایجاد یک بستر به واسطه پول و دانش کد نویسی است. بسیاری از نمونه های قرارداد های هوشمند موفق مانند ارز دیجیتال BAT یا پلتفرم وام Compound نمونه هایی هستند که به این واسطه پیاده سازی شده اند. تفاوت این قرارداد های هوشمند با ساختاری که در پروژه دابل وی مطرح است تفاوت هدف آنهاست.

ساختار دابل وی چگونه است؟

بیایید در ابتدا نگاهی به ساختار دابل وی داشته باشیم. همانطور که اشاره کردیم این روش ساختار هرمی و دعوت از دیگران برای کسب سود بیشتر دارد. اگر شخصی شما را به این پروژه دعوت کرده باشد یک کد معرف دریافت می کنید که به واسطه آن می توانید در این پروژه ثبت نام کنید.

پس از پرداخت و ارسال 0.08 اتریوم به طور رسمی برای آدرس اسمارت کانترکت وارد این مجموعه می شوید. پس از این مرحله باید عضو گیری انجام دهید و این ساختار هرمی را رعایت کنید. روندی که ذکر شد بعد از زیر مجموعه گیری شما هم باید توسط فرد دیگری تکرار شود تا وی بتواند به اسمارت کانترکت دابل وی متصل شود.

اما سود دهی برای شما زمانی حاصل می شود که دست کم بتوانید دو نفر را به پروژه دابل وی متصل کنید و کد عضویت را برای آنها ارسال نمایید. در نتیجه 0.16 اتریوم به کیف پول اتریوم شما اضافه می شود. این مجموعه دو نفره می توانند اعضای دیگری را برای خود دعوت کنند، که به طور مستقیم این روند برای کسب سود و در اختیار داشتن یک مجموعه برای شما مفید خواهد بود.

ارتقا یافتن در این پروژه نیز روند جالبی دارد. در صورتی که بخواهید حساب کاربری خود را به سطح 2 انتقال دهید باید 0.16 اتریوم را برای اسمارت کانترکت ارسال کنید. این پروسه جالب توجه می تواند با جذب 2 به 2 آن دو نفری که شما جذب کرده اید نیز ادامه یابد و 0.32 اتریوم وارد این شبکه شود.

دو نفری که شما جذب این پروژه دابل وی کردید نیز باید مانند شما حساب خود را به سطح 2 ارتقا دهند که با این روند دو 0.16 اتریوم برای اسمارت کانترکت ارسال می شود و در نهایت 0.32 اتریوم وارد حسابتان خواهد شد و همین پروسه تا انتها ادامه خواهد یافت.

اگر برایتان سوال است که این پرداخت ها چگونه انجام می شود باید بدانید که در این پروژه تکنولوژی بلاک چین و اسمارت کانترکت پرداخت لحظه ای صورت می گیرد. این ساختار هرمی نشان دهنده کلاهبرداری بودن این پروژه به نام قرار داد هوشمند اتریوم است.

در ادامه این روند بعد از پر شدن 8 سطح در 64 روز 3500 اتریوم به صورت ماهانه به شخص اعطا می شود که البته این موضوع دروغی بیش نیست و رسیدن به سطح 4 و 5 با سود به ظاهر هنگفتی که دارد عملاً قابل انجام نیست.

دابل وی (Double Way) اتریوم از جمله طرح های کلاهبرداری و پانزی است که هیچ ارزش افزوده‌ای را ایجاد نمی کند. این طرح اولین پروژه کلاهبرداری نیست و آخری هم نخواهد بود. افراد باید بدانند که رویای کسب سود یک شبه، صرفا فریبی برای از دست دادن پولهایشان است و استفاده ی این طرح از تکنولوژی بلاک چین و همچنین قرارداد های هوشمند است صرفا سرپوشی برای کلاهبرداری بودن این پروژه است و دلیلی بر معتبر بودن این پروژه نیست. در آخر توصیه می شود کاربران از عضویت در چنین طرح های خودداری کنند و فقط سراغ پروژه های معتبر که توسط سرمایه گذاران و تریدرهای مطرح تایید شده اند، بروند. پروژه دابل وی به طور کامل یک طرح پانزی تلقی شده و چیزی جز «از این جیب به آن جیب» نیست! این طرح هیچ ارزش افزوده‌ای نداشته و پول تامین شده از طریق عضویت افراد جدید، بین افراد قدیمی‌تر توزیع می‌شود. به عبارتی، شما پول را از جیب افرادی که به واسطه شما وارد این مجموعه شده‌اند برداشته و بعد از نگه داشتن مقداری از آن برای خود، بقیه را به افراد قرار گرفته بالاتر از خود تقدیم می‌کنید. این سیکل همینطور ادامه پیدا می‌کند.

تاکنون طرح‌های پانزی زیادی در کشور نظیر یونیک فا‌یننس گسترش پیدا کرده و سرمایه افراد زیادی را به باد داده‌اند. متاسفانه شرایط اقتصادی کشور سبب شده که افراد به راحتی در دام این تله‌ها افتاده و تن به آن‌ها بدهند. بسیاری از این افراد رویای «یک شبه پولدار شدن» داشته و تمایل دارند بدون انجام کار خاصی و فقط از طریق جذب زیرمجموعه برای هیچ، راه چندین ساله را طی یک روز طی کنند! در عمل دابل وی اتریوم یا دیگر طرح‌های پانزی شبیه به آن فقط از این جیب به آن جیب بوده و دوام زیادی ندارد.

تفاوت مهم دابل وی با طرح‌های هرمی قبلی، استفاده از تکنولوژی بلاک چین و اسمارت کانترکت اتریوم و در نتیجه پرداخت آنی و مطمئن سودها است. بسیاری از افراد نیز با عدم توجه به ساختار ناسالم پروژه، فریب واژه قرارداد هوشمند و پرداخت آنی را خورده و به سیستم ورود پیدا می‌کنند.

این طرح همانند سایر طرح‌های پانزی، عمر زیادی نخواهد داشت، زیرا در مقایسه با سال‌ها قبل، دانش افراد درباره چگونگی عملکرد پروژه‌های هرمی افزایش پیدا کرده و کمتر کسی در تله این دسته کلاه برداری‌ها می‌افتد. در نتیجه به خاطر عدم ورود افراد جدید، عملا هیچ پولی وارد مجموعه نخواهد شد تا بلکه سودی نصیب افراد قبلی شود. این موضوع سبب متضرر شدن همه کاربران لایه‌های آخر خواهد شد، کسانی که بیش از نیمی از افراد کل سیستم را تشکیل می‌دهند.

دابل وی (Double Way) اتریوم یک طرح ناسالم و پانزی است که ارزش افزوده‌ای تولید نمی‌کند. این اولین مرتبه‌ای نیست که شاهد رواج یک طرح پانزی در میان اطرافیان خود هستیم. تفاوت دابل وی با سایر پروژه‌های پانزی، استفاده از تکنولوژی بلاک چین و قرارداد هوشمند است که البته تغییری در اصل ناسالم طرح ایجاد نمی‌کند!

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.