معرفی شت کوین های معروف در سال ۲۰۲۴

معرفی شت کوین های معروف در سال ۲۰۲۴

شت کوین ها ارزان ترین ارزهای دیجیتال هستند ولی در عین حال ممکن است کل پول خود را از دست بدهید، پس باید یا در این بازار پر ریسک سرمایه گذاری نکنید یا تمام پول خود را با هدف سرمایه گذاری روی شت کوین ها خرج نکنید. چون این کوین ها با ثبات نیستند و ممکن است نوسانات زیادی داشته باشند و به کلی ریزش کنند و یا حتی یک صعود قابل توجه داشته باشند.

مین فریم (MFT)

MFT یا "مین فریم" (MFT) مخفف عبارت "مینت فریم" (Mintable Non-Fungible Token) است. این اصطلاح بیانگر یک نوع ارز دیجیتال است که به صورت قابل تولید (مینت) و تفکیک‌پذیر برای استفاده در توکن‌های غیرقابل تعویض است.

توکن‌های غیرقابل تعویض (Non-Fungible Tokens) توکن‌هایی هستند که هر کدام دارای شناسه منحصر به فردی هستند و نمی‌توانند به طور یک به یک با دیگر توکن‌ها جایگزین شوند. به عبارت دیگر، هر توکن غیرقابل تعویض دارای ویژگی‌ها و داده‌های منحصر به فردی است که آن را از سایر توکن‌ها تمایز می‌دهد. این توکن‌ها معمولاً برای نمایش انحصاری دارایی‌ها یا اثریه‌ها استفاده می‌شوند.

مین فریم (MFT) این امکان را به کاربران می‌دهد تا خودشان توکن‌های غیرقابل تعویض را بسازند (مینت کنند)، به طوری که هر توکن دارای ویژگی‌ها و مشخصات منحصر به فردی باشد که آن را از سایر توکن‌ها تمایز می‌دهد. به این ترتیب، کاربران می‌توانند با استفاده از مین فریم، توکن‌های خود را بر اساس نیاز و ترجیحات خود بسازند و استفاده کنند.

استفاده از MFT در برخی از صنایع مانند بازی‌های آنلاین، هنر دیجیتال، بازاریابی و جمع‌آوری کریپتوکارنسی‌ها بسیار رایج است.

اورکس (EVX)

EVX یا "اورکس" (EVX) مخفف عبارت "اوریجینال وکسنس" (Everex) است. اورکس یک پروژه بلاکچین و یک شبکه مالی دیجیتال است که با استفاده از تکنولوژی بلاکچین، امکان انتقال و مدیریت دارایی‌های دیجیتال را بدون واسطه میسر می‌سازد.

هدف اصلی اورکس ارائه خدمات مالی دیجیتال به طور جهانی و بر پایه بلاکچین است. این شبکه مالی دیجیتال از طریق استفاده از توکن EVX خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد، از جمله:

  1. انتقال وجه بین المللی: اورکس امکان ارسال و دریافت وجه به صورت فوری و با کارمزد کم را فراهم می‌کند. این کار با استفاده از توکن EVX و توکن‌های دیجیتال دیگر انجام می‌شود.

  2. وام‌های بر پایه بلاکچین: اورکس به کاربران خود امکان قرض گرفتن و اعطای وام بر پایه بلاکچین را می‌دهد، به طوری که تمام معاملات و اطلاعات مربوطه در سامانه بلاکچین ثبت می‌شوند.

  3. تجارت الکترونیک بین المللی: با استفاده از تکنولوژی بلاکچین، اورکس امکان پرداخت‌های بین المللی در تجارت الکترونیک را تسهیل می‌کند و فرآیند تسویه را سریع‌تر و ارزان‌تر می‌کند.

توکن EVX از شبکه بلاکچین Ethereum استفاده می‌کند و برای انجام معاملات در داخل شبکه اورکس استفاده می‌شود.

فلش کارنسی (TFC)

فلش کارنسی یک ابتکار ویتنامی است که توسط گروه های کوچک و تریدرها توسعه یافته است. اگرچه این یک ابتکار ساده است، اما هدف آن گسترش و همکاری با پروژه های متعدد دیگر است. این پروژه تاکنون پیشرفت چشمگیری داشته است. رمز ایجاد شده توسط استاندارد TRC10، ارز Tron-TFC بخشی از شبکه ترون است. این گروه یک اکوسیستم گسترده ایجاد می کند که شامل بازی های آنلاین، قمار، فعالیت های تفریحی مجاز توسط قانون و جمع آوری کمک های مالی برای محیط سوخته می شود. فلش کارنسی (TFC) قصد دارد که به یک توکن مفید تبدیل شود. در بلاک چین ترون، این شت کوین فوق العاده است. به دلیل این مزیت، شبکه ترون (TRX) یک اکوسیستم قابل توجه و متنوع با نقدینگی سریع، پردازش سریع تراکنش ها و کارمزدهای ارزان است.

امر کوین (EMC)

(EMC) امر کوین واحد پولی است که برای خدمات بلاک چین و تراکنش های مالی شبکه امر کوین استفاده میشود. این زیرساخت بر روی بلاک چین ارز دیجیتال امر کوین ساخته شده است که برای نگهداری مبالغ هش برای گواهی های SSL مشتری به صورت غیر متمرکز استفاده می شود. بدون نیاز به یک مرجع متمرکز، مشتریان می توانند گواهینامه ها را به صورت محلی تولید کنند و در صورت نیاز به سرعت آنها را جایگزین کنند. به همین دلیل، این روش هم برای جایگزینی گواهی برنامه ریزی شده و هم برای فراخوان سریع گواهی های هک شده به خوبی کار می کند.

کنا (KENA)

این یک توکن ارز دیجیتال ERC-20 است که بازار کنا را هدایت می کند، که از فناوری بلاک چین غیر متمرکز استفاده می کند تا جامعه متا موسیقی را قادر سازد ارزش اقتصادی خود را افزایش دهد. بدون یک مرجع مرکزی، پروتکل‌های بلاک چین به طور ایمن امکان دیجیتالی کردن ارزش، مسئولیت‌پذیری، اقلام تعهدی و حاکمیت را می‌دهند و کارایی سیستم را به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهند – جامعه کنا از قوانین عرضه و تقاضا در بازار سود می‌برد. در اقتصاد رمزی، ارزش رمزگذاری شده، پایدار است و در برابر نوسانات سایر ارزها محافظت می شود. اتریوم ERC20 پایه ای است که پروتکل کنا بر آن بنا شده است.

دوینت کوین (DEV)

دوینت کوین (DeviantCoin یا DEV) یک ارز دیجیتال است که بر پایه فناوری بلاکچین توسعه یافته است. این ارز دیجیتال در سال 2018 رونمایی شد و بر اساس الگوریتم Proof-of-Stake (PoS) کار می‌کند. این الگوریتم به دارندگان DEV امکان استخراج و تأیید معاملات را می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های برجسته دوینت کوین، پشتیبانی از تکنولوژی زنجیره‌های بلاک مجزا (Masternode) است. Masternode‌ها نقش مهمی در شبکه دوینت کوین دارند و وظایفی مانند پردازش تراکنش‌ها، حفظ حریم خصوصی و ارائه خدمات متمرکز را بر عهده دارند. به عنوان پاداش خدمات خود، صاحبان Masternode‌ها سهمی از پاداش برای تأیید تراکنش‌ها دریافت می‌کنند.

در طراحی دوینت کوین، حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار است. برای این منظور از روش‌های رمزنگاری قوی، مانند الگوریتم X11، استفاده می‌شود.

همچنین، دوینت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال قابل مبادله است و معاملات با استفاده از آن در صرافی‌های مختلف انجام می‌شود.

ویوز کامیونیتی توکن (WCT)

ویوز کامیونیتی توکن (Waves Community Token یا WCT) یک توکن مبتنی بر بلاکچین ویوز است. ویوز یک پلتفرم بلاکچین باز و زنجیره‌بلوک است که امکان ایجاد و مدیریت ارزهای دیجیتال و صدور توکن‌های سفارشی را فراهم می‌کند.

WCT توسط جامعه و کاربران پلتفرم ویوز به عنوان جایزه و پاداش برای مشارکت و فعالیت در شبکه ارائه می‌شود. این توکن به عنوان نشان‌هایی از تعهد و وفاداری به پلتفرم ویوز و نیز به عنوان واحد ارزش در جوایز و رقابت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با داشتن WCT، کاربران می‌توانند در رویدادها و رقابت‌های مختلف شرکت کرده و جوایزی را برنده شوند. همچنین، این توکن قابل معامله و مبادله در صرافی‌ها و بازارهای مختلف است.

مقدار و توزیع WCT توسط پروتکل ویوز تعیین می‌شود و بر اساس فعالیت‌ها، مشارکت‌ها و تعداد تراکنش‌های یک کاربر در شبکه ویوز تخصیص می‌یابد.

الیفی توکن (ELFI)

الیفی توکن (Elrond Finance Token یا ELFI) توکن اصلی بلاکچین الروند (Elrond) است. الروند یک پلتفرم بلاکچین سریع و قابل مقیاس است که امکان اجرای قراردادهای هوشمند و ارائه خدمات مالی و دیگر استفاده‌های برنامه‌ریزی شده را فراهم می‌کند.

ELFI توکن اصلی برای تأمین امنیت و انجام عملیات در شبکه الروند استفاده می‌شود. این توکن از الگوریتم Proof-of-Stake (PoS) استفاده می‌کند و دارندگان ELFI می‌توانند آن را استخراج و نیز در فعالیت‌های شبکه مانند تأیید تراکنش‌ها و حفظ امنیت شبکه مورد استفاده قرار دهند.

علاوه بر این، ELFI می‌تواند در برخی از اکوسیستم‌ها و خدمات مالی الروند، مانند اعتبارسنجی دارایی‌ها، اعتباردهی و قرض‌دهی، پرداخت‌ها و سایر استفاده‌های مالی مورد استفاده قرار گیرد.

ELFI قابل معامله و مبادله در صرافی‌ها و بازارهای مختلف است و ارزش آن تحت تأثیر عرضه و تقاضا و فعالیت‌های شبکه الروند قرار می‌گیرد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.