شبکه Ardor چیست؟

شبکه Ardor چیست؟

امروزه دنیای بلاک‌چین پر از فرصت‌های مختلف است که اگر شبکه Ardor را بشناسید، می‌توانید شرایط فوق‌العاده‌ای را برای خود ایجاد کنید. شبکه Ardor دقیقا یک از همین بلاک‌چین‌های جدید است که در بازه زمانی کوتاه‌مدتی توانسته موفقیت‌های بزرگی به دست بیاورد.

ا توجه به اهمیت بالایی که در این شبکه وجود دارد، شما می‌توانید از آن استفاده کنید. ذکر این نکته ضروری است که این بلاک‌چین دارای رمز ارز اختصاصی خود است که ARDR نام دارد.با توجه به اهمیت بالایی که در شبکه Ardor وجود دارد، بسیاری از افراد دوست دارند که با ساختار ویژه این شبکه آشنایی پیدا کنند. به‌طور کلی می‌توان این‌گونه گفت که این بلاک‌چین چند زنجیره‌ای است که به همین علت، عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. همچنین میزان امنیتی که شبکه چند زنجیره‌ای Ardor وجود دارد بسیار بیشتر از سایر بلاک‌چین‌هایی است که تابه‌حال شناخته شده‌اند. با توجه به شاخص‌های امنیتی پیچیده‌ای که در این شبکه به‌کار رفته است، می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که معاملات در آن نیز شکل امنی خواهند داشت.این موضوع را فراموش نکنید که شبکه Ardor ارز اختصاصی ARDR را ایجاد کرده است. این ارز در واقع توکن بومی این بلاک‌چین محسوب می‌شود که می‌توان از آن به‌صورت ویژه استفاده کرد. همواره به این مورد دقت داشته باشید که شبکه Ardor جزو یکی از مقیاس‌پذیرترین بلاک‌چین‌ها دنیاست. همچنین در این بلاک‌چین از گواهی اثبات سهام استفاده می‌شود.

پس از توسعه تکنولوژی بلاک چین و همچنین کاربردی تر شدن آن، به منظور ایجاد و اجرای برنامه های مختلف، شبکه های مختلفی به وجود آمدند. یکی از شبکه هایی که ارائه دهنده خدمات مختلفی جهت ایجاد شبکه های گوناگون به توسعه دهندگان می باشد، شبکه Ardor می باشد که یک بلاک چین چند زنجیره ای است و از زنجیره والد-فرزند (Parent-Child Chain) در معماری خود استفاده کرده است. زنجیره اصلی Ardor، تامین کننده امنیت کل شبکه می باشد. همچنین زنجیره های فرزند در ساختار خود قابلیت همکاری و اجرای انواع عملکردها را دارند. شبکه آردور قصد دارد مسیر پذیرش فناوری بلاک چین را با استفاده از این معماری منحصر به فرد، هموارتر کند. شبکه Ardor یک شبکه چند زنجیره ای متن باز می باشد که در سال 2018 راه اندازی شده است. این شبکه با استفاده از معماری منحصر به فرد خود توانسته مشکلات بلاک چین های قدیمی را رفع کند. ساختار بلاک چین آردور سبب شده که این شبکه تبدیل به یک زنجیره غیرمتمرکز، ایمن و مقیاس پذیر شود. این شبکه در ساختار خود از زنجیره والد – فرزند (Parent-Child Chain) استفاده می کند که در این ساختار، زنجیره اصلی آردور، امنیت شبکه و پردازش تمام تراکنش ها را بر عهده دارد.

همچنین زنجیره های متصل به آن می توانند توسعه و ساخت شبکه های خود را بدون نیاز به مجوز و هیچ گونه محدودیتی انجام دهند. معماری که توسط شبکه Ardor استفاده می شود، دارای سه مزیت مهم می باشد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم. همه زنجیره های فرزند، توکن های بومی خود را دارند. این توکن ها را می توان برای پرداخت کارمزد تراکنش ها، انتقال ارزش و همچنین استفاده از ویژگی های مختلف در زنجیره های فرزند به کار گرفت.

در ساختار شبکه Ardor نیازی نیست که تمامی تراکنش های انجام شده در بلاک چین توسط نودهای این شبکه ذخیره و پردازش شوند. این امر سبب افزایش مقیاس پذیری این شبکه می شود و مانع از باد شدن شبکه (Bloat Of The Network) می شود. باد کردن شبکه اصطلاحی ست که در مواقعی که نودها به ذخیره سازی کل اطلاعات بلاک چین برای فعالیت کردن در شبکه نیاز دارند، به کار گرفته می شود.

ساختار شبکه Ardor

یکی از نکات مهمی که باید درباره شبکه آردور بدانید این است که ساختار آن، بسیار منحصر‌به‌فرد و جذاب است. به همین جهت پروژه‌های زیادی علاقه‌‌مند به لانچ شدن در این بلاک‌چین هستند. خوشبختانه شبکه چند زنجیره‌ای Ardor داری ویژگی‌های مثبت زیادی است که آن را به یک انتخاب عالی تبدیل می‌کند. یکی از نکات مهم درباره این شبکه این است که زنجیره‌های کوچک از یک توکن بومی خاص پشتیبانی می‌کنند. همین مورد سبب می‌شود تا نقل و انتقالات در این بستر به بهترین شکل ممکن انجام شود. این موضوع را فراموش نکنید که پرداخت کارمزد تراکنش‌ها نیز بر اساس همین توکن‌ها قابل انجام خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت شبکه Ardor این است که سرعت عملکرد آن نسبت به سایر موارد بسیار بالاست. با توجه به توضیحاتی که درباره شبکه چند زنجیره‌ای Ardor داده شد، بهتر است که با نحوه عملکرد آن نیز آشنایی کامل‌تری داشته باشید. به همین جهت امروزه شاهد آن هستیم که بلاک‌چین چند زنجیره‌ای به‌طور کامل توسط این شبکه معنا پیدا کرده است. بر همین اساس وقتی که یک پروژه جدید در این بستر شکل می‌گیرد، اتفاقی که می‌افتد، این است که یک زنجیره فرعی برای آن ایجاد خواهد شد. معمولا در این زنجیره جدید تمامی داده‌هایی که با پروژه ارتباط دارد، در آن قرار می‌گیرد که شما می‌توانید از این شرایط ویژه به نفع خود استفاده کنید.

با‌این‌حال این زنجیره فرعی به زنجیره اصلی یا مادر نیز اتصال دارد که همین مورد سبب می‌شود تا امنیت پروژه به بیشترین حد ممکن خود برسد. در این حالت همه اطلاعات به صورت طبقه‌بندی شده قرار می‌گیرد که همین امر نیز باعث رشد هرچه بیشتر پروژه خواهد شد.

این نکته را فراموش نکنید که در این بلاک‌چین، تاریخچه مربوط به تراکنش‌ها ذخیره نمی‌شود. به همین جهت میزان داده‌ها بسیار پایین می‌آید که در نهایت سرعت شبکه Ardor را افزایش خواهد داد. تمامی این عوامل مثبت در کنار هم سبب شده است تا این شبکه بیش از هر زمان دیگری رشد کند.

##کاربردهای مختلف ارز ARDR با توجه به توضیحات مناسبی که درباره ارز ARDR داده شد، شما حتما باید به خوبی با ساختار آن آشنا باشید. با‌این‌حال کاربردهای این ارز نیز بسیار زیاد است که حتما باید آن را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهید. همان‌طور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، یکی از کاربردهای این ارز استیکینگ آن است. در واقع این کار باعث می‌شود که میزان امنیت بلاک‌چین تا جایی که امکان دارد، افزایش پیدا کند. همچنین تایید تراکنش‌ها نیز با استفاده از فرایند استیکینگ این کوین اتفاق خواهد افتاد.

در صورتی که بخواهید در شبکه چند زنجیره‌ای Ardor تراکنش‌های خود را تایید کنید، حتما باید از این کوین به‌صورت ویژه استفاده شود. همچنین باید به این مورد دقت داشته باشید که ARDR یک کوین حاکمیتی در شبکه Ardor است. به همین جهت نقش بسیار مهمی در فرایندهای مربوط به رای‌گیری دارد که حتما باید به آن دقت کافی داشته باشید. با وجود این قدرت، شما می‌توانید در تصمیم‌گیری‌های مهم شبکه نیز نقش داشته باشید که این مورد نیز از مزایای ویژه این کوین به حساب می‌آید. با توجه به کاربرد‌های بسیار زیادی که در این کوین وجود دارد، به شما توصیه می‌کنیم که شرایط ویژه آن برای سرمایه‌گذاری را به صورت ویژه بررسی کنید. اکنون که به‌صورت کلی با شبکه Ardor و کوین اختصاصی آن آشنا شدید، بهتر است که شرایط آن در بازار را نیز در نظر بگیرید. نکته مهم این است که این مطلب در خرداد ماه سال ۱۴۰۱ نوشته شده است. به همین جهت تمامی اطلاعاتی که در ادامه می‌آید، بر اساس این تاریخ خواهد بود. در شبکه Ardor ارز ARDR توانسته به قیمت ۲۵.۰ دلار برسد. به همین جهت بسیاری از کارشناسان معتقدند که این ارز می‌توانند سقف‌های دیگری را نیز تجربه کند که باید به آن دقت کافی داشته باشید.

شبکه آردور با کدام پروژه ها همکاری کرده است؟

همانطور که گفته شد، شرکت ژلوریدا (Jelurida) شبکه Ardor را توسعه داده است. این شرکت در زمینه توسعه نرم افزار بلاک چینی فعالیت می کند و در کشور سوئیس واقع شده است. در ابتدا این شرکت در کشور هلند و در سال 2016 کشف فرصت های تجاری مبتنی بر ارائه راه حل های بلاک چین خصوصی و عمومی، اطمینان از پایدار هر دو پروژه NXT و Ardor و همچنین توسعه و نگهداری بیشتر پلتفرم های بلاک چین NXT و Ardor ایجاد شده است. سپس در سال 2017 به کشور سوئیس منتقل شد و در سطح بین المللی به فعالیت های خود ادامه داد. در حال حاضر این شرکت در تعداد زیادی از کشورها حضور دارد و خدمات رسانی می کند.

هدف اصلی شرکت ژلوریدا کمک به استارت آپ ها، دانشگاه ها، شرکت ها، سازمان ها بوده است تا بتوانند در کسب و کار خود از فناوری بلاک چین استفاده کنند.

ژلوریدا به شرکت ها از همان مراحل اولیه ساخت کمک می کند و خدماتی از جمله طراحی، ایجاد و اجرای برنامه های غیرمتمرکز سفارشی به شرکت ها ارائه می دهد. شرکت های Jelurida، Ardor/NXT Group و abctc سرمایه گذاران اصلی شبکه آردور می باشند. شبکه Ardor یک بلاک‌چین مستقل است که رمز ارز بومی ARDR‌ را برای خود در نظر گرفته است. این شبکه قصد دارد تا بسیاری از مشکلاتی که در شبکه بیت‌کوین وجود دارد را رفع کند. به همین جهت مواردی همچون سرعت تراکنش‌ها و مقیاس‌پذیری در این بلاک‌چین بهبود یافته است که از مهم‌ترین مزایای آن نیز به حساب می‌آید.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.