معرفی ارز دیجیتال SECRET

معرفی ارز دیجیتال SECRET

شبکه سکرت secret یا Secret Network که پلتفرم ارائه دهنده ارز دیجیتال SCRT است، یک بلاکچین با حریم خصوصی داده است که به شما امکان می دهد برنامه هایی را بسازید و از آنها استفاده کنید که حریم خصوصی را حفظ می کنند. این قابلیت منحصر به فرد

از کاربران محافظت می کند و برنامه ها ی کاربردی را ایمن می سازد.توکن های سکرت secret یا SCRT در شبکه سکرت با استفاده از استاندارد SNIP-20 ساخته می شوند. این استاندارد مانند استاندارد توکن ERC-20 است، با این تفاوت که همه توکن های سکرت به طور پیش فرض حریم خصوصی خود را حفظ می کنند. در قراردادهای محرمانه از توکن های سکرت استفاده می شود.همچنین نودها باید سکرت secret SCRT را به کار گیرند تا در شبکه کار کنند و پاداش هایی را دریافت نمایند. نودها همچنین می توانند پیشنهادهایی را با استفاده از SCRT ایجاد و رای دهند. علاوه بر این، کاربرانی که دارای توکن های سکرتsecret SCRT هستند می توانند توکن های خود را استیک کرده و پاداش دریافت نمایند. در ادامه مطالب به معرفی شبکه سکرت یا Secret Network خواهیم پرداخت. شبکه سکرت secret یا Secret Network یک بلاکچین رمزنگاری شده است که قراردادهای هوشمند کاملا خصوصی را ارائه می دهد. این بدان معناست که همه ورودی ها و خروجی های قرارداد هوشمند کاملا رمزگذاری شده اند. تراکنش های انجام شده در قراردادهای هوشمند سکرت حتی توسط نودهایی که بلاکچین را اجرا می کنند قابل مشاهده نیست.

شبکه سکرتsecret معتقد است که تعادل بین شفافیت و حریم خصوصی چیزی است که برای رمز ارزها مورد نیاز است. دید شبکه سکرت secretاین است که یک بلاکچین با قراردادهای فعال و با تمرکز زیاد بر حریم خصوصی ایجاد کند.

به طور کلی می توان گفت سکرت secret به عنوان یک شبکه بلاکچین می خواهد آنچه را که امروزه اغلب در پردازش ارزهای رمزنگاری شده نادیده گرفته می شود، حل کند. که ان عدم حفظ حریم خصوصی است. بنابراین، سکرت Secret فناوری را ایجاد کرده است که از داده های رمزگذاری شده برای تراکنش های مختلف استفاده می کند. اما مقیاس پذیرتر و قابل استفاده در بسیاری از صنایع است. شبکه سکرت Secret کاربران را قادر می سازد تا مالکیت اطلاعات خصوصی (مالی) خود را پس بگیرند و آنها این اطلاعات را با افرادی که اعتماد دارند به اشتراک بگذارند. Secret Network اولین پروتکلی بود که قراردادهای هوشمند خصوصی را به صورت زنده از سپتامبر 2020 بر روی شبکه اصلی ارائه کرد. شبکه سکرت Secret با کیت توسعه نرم افزار Cosmos (SDK) ساخته شده است که حریم خصوصی تعاملی را برای کل اکوسیستم Cosmos به ارمغان می آورد.

شبکه ارز دیجیتال سکرت Secret از ترکیبی از فناوری محیط اجرای مورد اعتماد Intel SGX (افزونه محافظتی نرم افزار)، چندین طرح رمزگذاری و مدیریت کلید استفاده می کند تا حفظ حریم خصوصی را به طور پیش فرض برای کاربران بلاک چین به ارمغان بیاورد. قراردادهای سکرت secret پیاده‌سازی جعبه ابزار کامپایل قرارداد هوشمند CosmWasm مبتنی بر Rust است که امکانات ابرداده خصوصی را اضافه می‌کند.

شبکه Secret از سکه عمومی بومی سکرت Secret SCRT (که برای هزینه ها، اثبات امنیت سهام گذاری و حکومت استفاده می شود)، بهره می برد، با بیش از 20 Dapp، بیش از 100 سازنده تمام وقت و یک جامعه مردمی قوی هدف شبکه Secret ایجاد حریم خصوصی برای توده ها.

به گفته Secret، در حالی که بلاک چین ها باز و در دسترس هستند، ارزهای دیجیتال نمی توانند به خوبی جاه طلبی های Web3 خود را تحقق بخشند. با توجه نکردن به اهمیت حریم خصوصی و انجام ندادن گام‌هایی برای تغییر اکوسیستم به منظور حفظ حریم خصوصی، این شبکه ادعا می‌کند که استفاده از رمزارز در جریان اصلی محدود باقی خواهد ماند. به گزارش شبکه سکرت Secret، برای اینکه سازمان‌ها در پذیرش فناوری بلاک چین احساس راحتی کنند، باید بدانند داده‌هایشان چگونه استفاده شده و چگونه به اشتراک گذاشته می‌شود.

برخلاف بلاک‌چین‌های فعلی که به‌طور پیش‌فرض عمومی هستند و کاربران و داده‌های آن‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهند، رمزارز سکرت Secret ادعا می‌کند که اولین بلاک چین با حفظ حریم خصوصی داده‌ها است.

بنیانگذاران ارز دیجیتال سکرت Secret

شبکه سکرت Secret ریشه در پروژه ارز دیجیتال دیگری به نام Enigma دارد. Enigma در سال 2014 توسط Can Kisagun و Guy Zyskind تاسیس شد. Enigma یک راه حل مقیاس بندی لایه 2 برای اتریوم بود که حفظ حریم خصوصی را به قراردادهای هوشمند اضافه کرد.

در 13 فوریه 2020، Enigma شبکه اصلی خود را راه اندازی کرد که پس از رای گیری در 16 مِی به شبکه سکرت Secret Network تغییر نام داد. Guy Zyskind مدیر اجرایی یا مدیرعامل انیگما است. او دارای مدرک کارشناسی مهندسی برق و علوم کامپیوتر می باشد.

Can Kisagun که یکی دیگر از بنیانگذاران انیگما می باشد، در مهندسی و علوم مدیریت صنایع تحصیل کرده و همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از MIT است. شبکه سکرتSecret با کیت توسعه نرم افزار یا SDK کازماس Cosmos ساخته شده است. این پلتفرمی است که از مقیاس پذیری و همکاری کازماس استفاده می کند و قابلیت حفظ حریم خصوصی را برای قراردادهای هوشمند فراهم می کند.

شبکه سکرت مبتنی بر الگوریتم اجماع DPoS است. الگوریتم DPoS یک نسخه تکامل یافته از مفهوم اصلی PoS است. در یک شبکه DPoS، کاربران برای رای دادن توکن های خود را استیک کرده و نمایندگان مرتبط با ان را انتخاب می کنند تا بلاک بعدی را تایید کنند.

شبکه سکرت یک پلتفرم است که به طور پیش فرض حریم خصوصی داده ها را حفظ می کند. این شبکه از پروتکل های رمزگذاری برای رمزگذاری داده ها استفاده می کند تا داده ها ایمن و خصوصی باشند. کاربران می توانند اطلاعات شخصی خود را با ” Viewing Keys ” مشاهده کنند. کاربران کنترل کامل بر این کلیدها را دارند و مدیریت می کنند که چه چیزی را با چه کسی به اشتراک بگذارند.

برای اطمینان از ذخیره و پردازش ایمن داده ها، شبکه سکرتSecret از TEE استفاده می کند که سخت افزاری است که در بخش جداگانه ای رو پردازنده دستگاه قرار دارد. این سخت افزار تضمین می کند که نودهای موجود در شبکه نمی توانند محاسبات را مشاهده کنند، در نتیجه از داده های موجود در شبکه محافظت می کند.

شبکه سکرت Secret

شبکه ارز دیجیتال Secret اولین بلاک چین با حریم خصوصی قابل تنظیم است. شما می توانید انتخاب کنید که چه چیزی را به اشتراک بگذارید، آن را با چه کسی به اشتراک بگذارید و یا چه مدت به اشتراک بگذارید. این کار از کاربران محافظت می کند و توسعه دهندگان را قادر می سازد تا یک Web3 بهتر بسازند.

حریم خصوصی شبکه به طور پیش فرض برای امنیت و پذیرش وب غیرمتمرکز ضروری است. حریم خصوصی سمت کاربر نه تنها موارد استفاده جدید را فعال می کند، بلکه کاربران را دوباره مسئول داده های حساس خود می کند.

شبکه Secret که با الگوریتم اجماع Tendermint SDK قوی ساخته شده است، بستری را برای قراردادهای هوشمند مقیاس‌پذیر و بدون مجوز خصوصی فراهم می‌کند که می‌تواند به زنجیره بین‌المللی متصل شود.

فناوری حفظ حریم خصوصی شبکه سکرت Secret از تکنیک‌های جدید مدیریت کلید، طرح‌های رمزگذاری و فناوری محیط اجرای مورد اعتماد (TEE) استفاده می‌کند تا ورودی، خروجی و حالت رمزگذاری‌شده را به زنجیره بلوکی برساند.

شبکه غیرمتمرکز رایانه‌هایی که میزبان شبکه ارز دیجیتال سکرت Secret هستند، بدون دسترسی به داده‌هایی که پردازش می‌کنند، به اجماع می‌رسند. (اثبات سهام، تحمل خطای بیزانسی.) کاربران می توانند از "کلیدهای مشاهده" برای مشاهده داده های حساس خود استفاده کنند یا اشخاص ثالث را قادر به انجام همین کار کنند.

موارد استفاده قرارداد هوشمند "قراردادهای سکرت secret"، مبتنی بر Rust، محاسبات را با ابرداده های خصوصی امکان پذیر می کند. این موارد استفاده منحصربه‌فردی را برای سکرت Secret Network می‌آورد که به سادگی در بلاک چین‌های دیگر امکان‌پذیر نیست.

قراردادهای سکرت secret از تعدادی برنامه کاربردی واقعی از جمله ذخیره سازی و ارتباط داده های رمزگذاری شده در سمت کاربر، NFT با محتوای خصوصی و مالکیت، پروتکل های وام دهی با اطلاعات وثیقه خصوصی و هر برنامه کاربردی که نیاز به تصادفی واقعی در زنجیره دارد، تشکیل شده است.

ماهیت شبکه سکرت Secret همچنین به این معنی است که همه Dappها از مقاومت در برابر حملات MEV به دلیل ممپول رمزگذاری شده و وضعیت زنجیره بهره می برند و از کاربران در برابر انجام تراکنش های خود محافظت می کند.

Secret چگونه کار می کند؟

پروژه سکرت Secret از محیط های اجرایی قابل اعتماد برای فعال کردن محاسبات خصوصی امن بر روی داده های رمزگذاری شده استفاده می کند. با داده های رمزگذاری شده بر روی پلتفرم، کاربران دارای کلیدهای مشاهده هستند که برای دسترسی به این داده های حساس استفاده می شود. سپس می توانند کنترل کنند که این داده ها را با چه کسانی به اشتراک می گذارند، خواه حسابرسان، کیف پول یا کاوشگر باشند.

وقتی صحبت از قراردادهای هوشمند به میان می‌آید که به‌عنوان بخش‌هایی از کدهای خوداجرای مدیریت شده در بلاک چین تعریف می‌شوند، سکرت Secret از ورودی‌ها و خروجی‌های رمزگذاری‌شده پشتیبانی می‌کند. این بدان معناست که داده های متعلق به افراد درگیر در قراردادهای هوشمند دیگر برای عموم قابل دسترسی نیستند.

Secret Finance شامل تمام برنامه های مالی غیرمتمرکز می شود که توسط قراردادهای هوشمند پشتیبانی می شوند. طبق وب سایت پروژه، افراد می توانند از محافظت از اطلاعات حساس آنها اطمینان حاصل کنند. موجودی حساب‌ها و فعالیت‌های کیف پول نیز پنهان می‌شوند، به این معنی که افراد دیگر نمی‌توانند در فعالیت‌های اولیه شرکت کنند. این زمانی است که افراد با پیش بینی خرید یا فروش بزرگ از کیف پول، از این اطلاعات سود می برند. برای پیمایش در سیستم، کاربران باید توکن بومی شبکه، SCRT سکرت Secret را نگه دارند. همانطور که گفته شد SCRT توکن اصلی شبکه Secret است. کاربران برای دسترسی به برنامه های کاربردی در اکوسیستم ملزم به نگه داشتن SCRT هستند. این توکن را می توان برای حاکمیت، همچنین هزینه های شبکه، برای هزینه های گس و مشارکت در امنیت شبکه استفاده می شود.

با قرار دادن سکرت Secret SCRT یا هر توکن پل شده (از اکوسیستم های مختلف مانند اتریوم، زنجیره هوشمند بایننس، Monero، Cosmos/IBC) در معادل توکن SECRET (SNIP-20) خود، کاربران بلافاصله حریم خصوصی را به دست می آورند. هر تعادل و تعامل با "توکن های سکرت" به طور پیش فرض خصوصی هستند.

ارز دیجیتال سکرت SECRET را می توان برای خرید/فروش NFT، شرکت در DeFi، پرداخت به صورت خصوصی، سپردن اطلاعات/محتوا و حتی دریافت امتیاز اعتباری در عین حفظ حریم خصوصی مالی خود استفاده کرد. حریم خصوصی یک شمشیر دو لبه است. SCRT ادعا می کند که شبکه از کاربران در برابر فعالیت های داده کاوی (که به طور فزاینده ای توسط فناوری انحصاری پذیرفته می شود) محافظت می کند.

Secret (SCRT) ادعا می کند که بسیار امن‌تر از سایر بلاک چین ها است، زیرا حریم خصوصی به عنوان پیش فرض امنیتی در این شبکه مطرح است. کاربران کنترل بیشتری بر روی افرادی که داده های خود را با آنها به اشتراک می گذارند، دارند.

با این حال، برای بخشی که قبلاً به شدت به دلیل رشد پولشویی و دستکاری بازار مورد انتقاد قرار گرفته است، افزایش حریم خصوصی چیز به واقع خوبی نیست. چراکه دیگر نمی‌توانید فعالیت‌ها را در کیف پول‌ها مشاهده کنید و این به این معنی است که راه کمتری برای دانستن اینکه آیا نهنگ‌ها برای سرمایه گذاری های وسیع یا افزایش قیمت یک دارایی رمزنگاری خاص با هم کار می‌کنند، وجود دارد. حرکت رو به جلو، اگرچه ایده آل نیست، اما راهی برای معامله گران کوچکتر است تا به طور بالقوه از منحنی پیشی بگیرند که در غیر این صورت منحصراً به نفع نهنگ های بزرگ است.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.