زنجیره فانتازما (Phantasma Chain)

زنجیره فانتازما (Phantasma Chain)

فانتازما (Phantasma ) در واقع یک راه‌حل بلاکچینی مقیاس‌پذیر و پر سرعت است که فضایی را برای ایجاد یک سیستم غیرمتمرکز به منظور همکاری با سایر بلاکچین‌ها فراهم کرده است.ویژگی‌های فانتازما (Phantasma )باعث شده تا پروژه‌های بسیاری از جمله NFTها

و بازی‌های بلاکچینی به سمت آن جذب شوند.از قابلیت‌های اصلی این بلاکچین، برقراری ارتباط با سایر بلاکچین‌ها (بلاکچین‌های اتریوم و نئو) به کمک پل‌ها (Bridge) و قراردادهای هوشمند است؛ همچنین از چند بلاکچین جانبی(Side Chain) نیز پشتیانی می‌کند.

با توجه به گسترش بازی‌های بلاکچینی و کسب درآمد از آن‌ها، فانتازما (Phantasma ) نیز از این قافله عقب نمانده و با همکاری پروژه‌های دیگر، قصد راه‌اندازی یک استیم (Steam) بلاکچینی را دارد.

این استیم در واقع پلتفرمی برای فروش بازی‌های بلاکچینی و اجرای بازی‌ها به صورت چند نفره است. زنجیره فانتازما (Phantasma Chain) یک بلاک چین و اکوسیستم ساخته شده سفارشی است و این امکان را می دهد که گیمرها، هنرمندان و حتی سالمندان به طور یکسان از قدرت عظیمی که فناوری بلاک چین ارائه می دهد استفاده کنند. این زنجیره دارای ویژگی‌های غنی بوده، برای افزایش سرعت ساخته شده‌ و تجربیات عالی برای کاربر ارائه می‌دهد. Phantasma Chain یا زنجیره فانتازما، یک شبکه بلاک چین سریع، مقیاس پذیر و بسیار امن است. توکن حاکمیتی آن به نام SOUL و توکن انرژی KCAL، به آن (Phantasma ) قدرت می دهد. اگرچه سیستم بلاک چین فانتازما (Phantasma )فانتازما ، پروتکل مدیریت غیرمتمرکز را حفظ می کند اما قابلیت همکاری با سایر سیستم های بلاک چین را نیز ارائه می دهد. مکانیسم نوآورانه به کار گرفته شده توسط زنجیره فانتازما مانند سیستم توکن دوگانه و توکن های غیرقابل تعویض پیشرفته (NFT) امکان داشتن کالاها و خدمات دیجیتال را برای کاربران فراهم می کند.

برخی از این کالاها و خدمات دیجیتال عبارتند از ارتباطات، سرگرمی، بازار و ذخیره سازی. اکوسیستم متشکل از تولیدکنندگان بلوک فعال، تأیید کننده بلوک و تولیدکنندگان بلوک آماده به کار است که به عنوان پشتیبان عمل می کنند. همچنین زنجیره فانتازما دارای تراکنش در ثانیه بالا (TPS) و هزینه تراکنش پایین برای ارتباط و سرگرمی بهتر است. بلاکچین فانتازما (Phantasma ) چگونه کار می‌کند؟ فانتازما یک بلاکچین واحد نیست، بلکه مجموعه‌ای از چند بلاکچین است که به کمک Nexus (مکانیزمی است که زنجیره‌های جانبی و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را به هم وصل می‌کند) به هم متصل شده‌اند.

در فانتازما(Phantasma )، به دلیل مکانیزم اجماعی که وجود دارد، تنها در صورت انجام تراکنش، بلاک ایجاد می‌شود که این موضوع منجر به کاهش هزینه‌های ذخیره‌سازی خواهد شد.

زمان مورد نیاز برای ایجاد بلاک‌ها، به تعداد تراکنش‌های در انتظار بستگی دارد.

در اکوسیستم فانتازما (Phantasma )، هر تراکنش به معنای مجموعه‌ای از اقدامات برای تغییر در زنجیره‌های فانتازما (Phantasma Chain) است.

به عنوان مثال؛ خرید NFT از بازار، انتقال دارایی از یک آدرس به آدرسی دیگر و ارتباط با یک Dapp، نمونه‌هایی از تراکنش در فانتازما (Phantasma ) هستند.

فرمت آدرس در شبکه فانتازما (Phantasma Chain) چگونه است؟

آدرس‌ها در شبکه فانتازما (Phantasma Chain) از سه نوع مختلف تشکیل شده‌اند:

آدرس‌های معمولی که با حرف P شروع می‌شوند و نشان‌دهنده یک حساب کاربری معمولی است؛ آدرس‌های سیستمی که با حرف S شروع می‌شوند و نشان‌دهنده قراردادها، توکن‌ها و یا سازمان‌ها است؛ آدرس‌هایی که با حرف X شروع می‌شوند و نشان‌دهنده یک آدرس خارجی متعلق به بلاکچین‌های دیگری مانند اتریوم یا نئو است؛ Phantasma Chain (زنجیره فانتازما) یک اکوسیستم متحول کننده است و چیزهای زیادی برای همه علاقه مندان به بلاک چین در اختیار دارد. Phantasma فانتازماممکن است حلقه مفقوده ای باشد که سیستم های بلاک چین فعلی برای پذیرش انبوه به آن نیاز دارند

##فانتازما Phantasmaچه خدماتی را ارائه می‌دهد؟ وقتی به سایت فانتازما مراجعه می‌کنیم، لیستی از خدمات و برنامه‌های غیرمتمرکز را می‌بینیم که تعدادی از آن‌ها راه‌اندازی شده و تعدادی به زودی راه‌اندازی خواهند شد. درادامه تعدادی از این سرویس‌ها را معرفی می‌کنیم.

Ghostmarket: یک مارکت‌پلیس میان زنجیره‌ای (Cross chain) برای توکن‌های غیرقابل‌تعویض است. معاملات در این بازار به کمک قراردادهای هوشمند انجام می‌شود. Pavillion: یک هاب است که شکاف بین بازی‌های رایج و بلاکچین را پر می‌کند. این سرویس برای میزبانی و اتصال بازی‌های بلاکچینی به کیف‌پول‌های شخصی به کمک Phantasma طراحی شده است. پاویلیون خرید، گشت و گذار، ترید و دسترسی به دارایی‌های آن‌چین را برای کاربران آسان می‌کند و همچنین دارای اتصال یکپارچه بلاک‌چین به Steam است. Phantasma Pharming: پروتکل میان‌زنجیره‌ای و بومی فانتازما است که برای تشویق تامین‌کنندگان نقدینگی در یونی‌سواپ و پنکیک‌‌سواپ ایجاد شده است. با ایجاد نقدینگی، توکن‌‌های فانتازما یعنی SOUL و KCAL را روی شبکه اصلی به عنوان پاداش دریافت می‌کنید. 22 Racing Series: اولین بازی بلاکچینی AAA که روی Phantasma راه‌اندازی شده است و ترکیبی قوی از سرعت بالا، فیزیک واقعی و استراتژی را به کاربر ارائه می‌کند. در دنیای بازی‌ها، آن‌هایی که بودجه زیادی هم برای تولید و هم برای بازاریابی در اختیار دارند، سه A دریافت می‌کنند و انتظار می‌رود که کیفیت و فروش بالایی داشته باشند. در این بازی می‌توانید ماشین‌ دلخواه خود را از ابتدا بسازید یا با ماشین‌های ازپیش‌ساخته‌شده مسابقه دهید. همه دارایی‌های درون بازی به صورت NFT در زنجیره فانتازما و کاملا قابل خرید و فروش هستند. The Gardens Between: یک بازی ماجراجویی و معمایی است که داستان دو دوست را دنبال می‌کند. آن‌ها در یک دنیای مرموز و زیبا از جزایر سقوط می‌کنند. شما باید زمان را برای حل معماها مدیریت و اسرار هر جزیره را کشف کنید.

سرمایه‌گذاران و شرکای فانتازما Phantasma چه کسانی هستند؟

همکاری‌های فانتازما Phantasma اکثرا معطوف به حوزه بازی است و چندین مشارکت برای ساخت گیم و برنامه‌های غیرمتمرکز صورت گرفته است. فانتازما Phantasma با همکاری GOATi (شرکت استرالیایی در زمینه سرگرمی)، مرکز بازی Pavillion را ایجاد کرده است.

از دیگر همکاری‌های فانتزما Phantasma می‌توان به همکاری با شرکت‌های Semkhor و TacoCat برای ساخت NFTها و بازی‌‌ها اشاره کرد.

بنیانگذار فانتازما Phantasma سرجیو فلورس (Sergio Flores) است. او یک برنامه‌نویس ارشد، متخصص قرادادهای هوشمند و خالق Neo Debugger و Nacho Men است. از دیگر نفرات تیم می‌توان به بیل پتریدس (Bill Petridis) با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه ارائه نرم‌افزارهای سازمانی با تمرکز بر تجارت الکترونیک، همکاری و مدیریت محتوا اشاره کرد. اسکات گالاگر (Scott Gallagher) یکی دیگر ازاعضای تیم فانتازما Phantasma است. اسکات مدرک بازاریابی داشته و بیش از ۱۰ سال سابقه در حوزه بازاریابی را داراست. وینسنت جنست (Vincent Geneste) متخصص بلاکچین و از خالقان کیف پول فانتوم است و یکی دیگر از اعضای کلیدی تیم فانتازما Phantasma به شمار می‌رود.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.