کارت معاملاتی NFT چگونه کار می کند؟

کارت معاملاتی NFT چگونه کار می کند؟

کارت های ترید NFT می توانند از نظر کاربردی متفاوت باشند. بسیاری از کلکسیونرها آنها را می خرند تا قدرت خود را نشان دهند. برخی دیگر کارت‌های NFT را به عنوان سرمایه‌گذاری جمع‌آوری می‌کنند و کارت‌هایی را که ارزششان افزایش می‌یابد، می‌فروشند.

بازی های کارتی معاملاتی مبتنی بر NFT (یا به اختصار TCG) در میان کسانی که از نقش آفرینی یا مبارزه لذت می برند محبوب هستند.بازی‌هایی مانند بازی بلاک چین چند نفره Gods Unchained به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا دسته‌هایی از کارت‌های معاملاتی NFT ایجاد کنند که برای نبرد با بازیکنان دیگر استفاده می‌شوند.

این صنعت شبیه بازی‌های کارت بازرگانی IRL مانند Magic: The Gathering یا Pokémon TCG است، جایی که سازه‌ها یا کارت‌ها بسته به کاربرد، نادر بودن و محبوبیت آنها ارزش گذاری می‌شوند.

با این حال، بازی تنها فضا برای کارت‌های معاملاتی NFT نیست، می‌توانید کارت‌های تجاری ورزشی NFT را از طریق بازارهای آنلاین مانند NBA Top Shot که در فروش NFT بازیکنان NBA تخصص دارد، خریداری کنید.

بازارهای کارت های ترید NFT

تصمیم گیری در مورد بازارهای کارت های ترید NFT به ژانری که به آن علاقه دارید بستگی دارد، از جمله:

NBA Top Shot: بازار دارای مجوز NBA با NFTهای کلیپ های ویدیویی NBA، بازیکنان و بسته های تیمی.

OpenSea: بازار ترکیبی که شامل کارت‌های ترید بازی، ورزش، NFTهای بازی بلاک چین و موارد دیگر می‌شود.

Sorare Marketplace: بازار فوتبال فانتزی با کارت های معاملاتی بازیکنان.

Waxstash: بازاری که بر روی تبادل دارایی در سراسر جهان ساخته شده است که شامل Funko، Splinterlands و سایر مجموعه‌های کارت های ترید NFT است.

مجموعه کارت های ترید NFT

بازار کارت های معاملاتی گسترده است و مجموعه ها و بازی های زیادی برای مرور وجود دارد.

مجموعه کارت های ترید NFT محبوب عبارتند از:

Age of Chains

Axie Infinity

Candy Digital

Curio Cards

Crypto Strikers

Gods Unchained

Sorare

Spells of Genesis

چرا کارت های ترید NFT محبوب شده‌اند؟

کارت ترید NFT (توکن بی‌همتا) یک کارت ترید دیجیتال بر بستر بلاک چین است.کارت‌های ترید از زمان انتشار خود به یکی از باارزش‌ترین دارایی‌های کلکسیونرها تبدیل شده‌اند. بسیاری از سرمایه‌گذاران حتی مایل هستند هزاران دلار برای مجموعه‌های موردعلاقه خود پرداخت کنند. اگر بخواهیم عوامل موثر بر ارزش این نوع از دارایی‌های دیجیتال را نام ببریم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

کمیاب بودن: کمیاب بودنNFTها بسته به کمیت آن‌ها متغیر است. کاربرد: مثلا در یک بازی، یک کارت ترید NFT می‌تواند کاربردهای خاصی ارائه کند یا نشانگر یک شخصیت قوی یا ضعیف باشد. گواهی: عواملی مثل مجوز و مرتبط بودن با باشگاه‌ها و لیگ‌های ورزشی نیز در ارزش این کارت‌ها موثر‌ هستند. اکثر جمع آوری کنندگان کارت فیزیکی اغلب این کار را برای سرگرمی انجام می دهند. این کار به این دلیل است که افراد زیادی علاقه مند به خرید آن نیستند. در مورد کارت های ترید NFT، از قبل قیمت های تعیین شده برای آنها وجود دارد. بنابراین، جمع آوری کارت به یک سرمایه گذاری کاملاً بی سود تبدیل می شود.

اما کارت های بازی NFT داستان را تغییر داده است. گیمرها می توانند کارت های خود را به قیمت هزاران دلار به یک بازار آماده بفروشند. این کار جمع آوری کارت را از تنها یک سرگرمی به یک منبع درآمد بزرگ بالاتری می برد.

مشکلات کارت‌ های ترید فیزیکی و راهکار آن

بسیاری از کاربران بازار با کارت‌های ترید فیزیکی آشنا هستند، اما هنگام تبدیل این کارت‌ها به کارت‌های ترید NFT و دیجیتال، مشکلات زیادی برای آن‌ها پیش می‌آید. اما صدور کارت‌های ترید به شکل NFT، بسیاری از مشکلات کارت‌های ترید فیزیکی را حل کرده و در عین حال، ارزش این کارت‌ها را نیز حفظ می‌کند. در ادامه به مشکلات کارت‌های ترید فیزیکی اشاره می‌کنیم.

فرایند احراز هویت پیچیده: هنگام خرید کارت ترید فیزیکی، خریدار باید یک فرایند اعتبارسنجی و احراز هویت را پشت سر بگذارد. کاربرد و تنوع کم: هنرمندان با خریداران زیادی روبه‌رو نمی‌شوند (از لحاظ وجود مکانی برای خرید و فروش و تبلیغ در رسانه‌ها) و این دسترسی به خریداران کارت‌های ترید را سخت‌تر می‌کند. آسیب‌های فیزیکی و کاهش ارزش کارت‌ها: کارت‌های ترید واقعی آسیب‌پذیر هستند و در معرض چروکیده شدن، محو شدن تصاویر و خراشیدگی قرار می‌گیرند. این موارد باعث کاهش ارزش آن‌ها می‌شود. اعتبارسنجی زمان‌بر: امروزه تعداد زیادی منبع عرضه برای کارت‌های ترید وجود دارد. در نتیجه بررسی، انتخاب و تصمیم‌گیری برای خرید کارت‌ها ممکن است بسیار زمان‌بر باشد. از طرف دیگر، کارت‌های ترید NFT ظهور کرده‌اند و محبوبیت آن‌ها روزبه‌روز در حال افزایش است. کارت‌های ترید NFT بسیاری از مشکلات کارت‌های ترید فیزیکی را حل می‌کنند:

فرایند احراز هویت آن‌ها راحت است، چون بر بستر بلاک چین انجام می‌گیرد. آیتم‌های خریداری شده در کارت‌های ترید NFT از نظر اصالت و انحصار اعتبارسنجی می‌شوند و برای هر آیتم یک هویت مستقل اختصاص داده می‌شود. در نتیجه، اعتبارسنجی هر NFT به‌راحتی انجام می‌شود. NFTها اغلب در پلتفرم‌های معاملاتی NFT لیست می‌شوند. هنرمندان می‌توانند با انتخاب پلتفرم معاملاتی موردنظر خود و لیست کردن کارت‌های ترید و آیتم‌های خاص در آن‌ها، گزینه‌های متنوعی را برای خریداران ارائه کنند. همچنین از این طریق می‌توان به‌راحتی مشتریان جدیدی را که با کارت‌های ترید آشنا نیستند، پیدا کرد. کارت‌های ترید NFT،‌ مشکلات از دست رفتن ارزش و آسیب‌پذیری‌های مربوط به کارت‌های ترید فیزیکی را به‌طور کامل حل می‌کنند. کارت‌های ترید NFT محصولات دیجیتالی هستند. از آنجایی که این کارت‌ها در بلاک چین ثبت می‌شوند، خریداران هیچ نگرانی بابت آسیب‌های فیزیکی و از دست رفتن ارزش کارت‌ها نخواهند داشت. به‌دلیل ساختار سیستم بلاک چین، تایید تراکنش‌های کارت ترید NFT با سرعت انجام می‌شود.

چرا کارت‌ های ترید NFT باارزش هستند؟

همانند علاقمندان کارت‌های ترید فیزیکی، کلکسیونرهای کارت ترید NFT نیز این کارت‌ها را برای سرگرمی و به نمایش گذاشتن خریداری می‌کنند. برخی افراد نیز کارت‌های ترید NFT را به‌عنوان سرمایه‌گذاری خریداری می‌کند و آن‌ها را پس از افزایش قیمت می‌فروشند. در نتیجه، کارت‌های ترید از محبوبیت بالایی در سراسر جهان برخوردارند. هم‌زمان با پیشرفت سریع فناوری و بازار NFT،‌ کارت‌های ترید نیز به سمت دیجیتال شدن پیش می‌روند. قابلیت استفاده در بازی های مختلف هر کارت بازی که در بازی‌های ویدیویی سنتی خریداری می‌کنید، فقط می‌تواند در آن بازی‌ها کار کند. یعنی شخصیت های درون بازی را نمی توان حتی در یک بازی مشابه استفاده کرد.

این نقص اساسی مانع از سرگرمی در این بازی‌ها می‌شود زیرا بازیکنان نمی‌توانند تجربه‌های متقابل بازی را داشته باشند.

اما برخلاف همتایان سنتی خود، کارت های ترید NFT می توانند در بیش از یک بازی مفید باشند. به عنوان مثال، EverDragons2 یک بازی اژدها است که می تواند در بازی های زنجیره های دیگر مانند Tron و Ethereum استفاده شود.

هنگامی که بازی های کارتی NFT بر اساس استانداردهای یکسانی هستند، می توانند عملکرد زنجیره ای متقابل داشته باشند. هم‌زمان با رشد فضای ارز دیجیتال و به‌خصوص حوزه توکن‌های بی‌همتا (NFT)، محصولات جدیدی نیز برای علاقه‌مندان و طرفداران منتشر می‌شود. یکی از محصولاتی که اخیرا در دنیای ارز دیجیتال بسیار پرطرفدار و محبوب شده‌اند، کارت‌‌های ترید NFT هستند. بر خلاف کارت‌های ترید فیزیکی، کارت‌های ترید NFT نوعی کارت دیجیتال هستند که در بلاک وجود دارند.

دلایل محبوبیت کارت های ترید NFT

کارت‌های ترید از زمان انتشار خود به یکی از باارزش‌ترین دارایی‌های کلکسیونرها تبدیل شده‌اند. بسیاری از سرمایه‌گذاران حتی مایل هستند هزاران دلار برای مجموعه‌های موردعلاقه خود پرداخت کنند. اگر بخواهیم عوامل موثر بر ارزش این نوع از دارایی‌های دیجیتال را نام ببریم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

کمیاب بودن: کمیاب بودنNFTها بسته به کمیت آن‌ها متغیر است. کاربرد: مثلا در یک بازی، یک کارت ترید NFT می‌تواند کاربردهای خاصی ارائه کند یا نشانگر یک شخصیت قوی یا ضعیف باشد. گواهی: عواملی مثل مجوز و مرتبط بودن با باشگاه‌ها و لیگ‌های ورزشی نیز در ارزش این کارت‌ها موثر‌ هستند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.