ارز دیجیتال گالا (GALA) چیست؟

ارز دیجیتال گالا (GALA) چیست؟

گالا گیمز (Gala Games) و ارز دیجیتال GALA از پروژ‌ه‌های رمز ارزی آینده دار در حوزه بازی و متاورس بودهبازی‌های ویدئویی مبتنی بر مدل درآمدی «بازی کن و پول دربیار» یا play-to-earn در نیمه دوم سال 2021 رشد انفجارگونه‌ای

را تجربه کردند. هر هفته، عناوین تازه‌ای در این حوزه نوپا معرفی می‌شود که بررسی همه‌جانبه آن‌ها را دشوار می‌کند.

نباید از نظر دور داشت که بسیاری از این بازی‌های و پروژه‌های جدید باید با قید فوریت بررسی شوند و هیچ کس دلش نمی‌خواهد هیچ‌یک از آن‌ها را از دست بدهد. در این مقاله بر آنیم تا ابعاد گوناگون زیست‌بوم گالا و ارز دیجیتال GALA را واکاوی کنیم.

چندی پیش، بازی استار اطلس (Star Atlas) تنها پس از گذشت یک هفته از تاریخ درج آن در صرافی‌های معتبر، توانست رشدی ۱۰۰ برابر را نسبت به قیمت اولیه خود تجربه کند. اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) دیگر بازی بلاک چینی نام‌آشنا هم توانست چندی پیش به رکورد قیمتی تازه‌ای در ۱۵۵ دلار دست پیدا و طی یک سال گذشته، سودی ۱۲۰۰ برابری را نصیب سرمایه گذاران خود کند. Gala Games شرکتی بزرگ در زمینه توسعه بازی ها بر بستر بلاکچین است که فعالیت خود را در سال 2019 میلادی آغاز کرد؛ این شرکت برای تغییر نگرش افراد در مورد آیتم های درون بازی، آن را به فرم توکن های بی همتا با استاندارد ERC-1155 طراحی کرده است، گالا گیمز توانسته است تا به حال 26 هزار عدد NFT را به فرش برساند، لازم به ذکر است گران ترین NFT فروخته شده در این اکوسیستم با قیمت 3 میلیون دلار بوده است.

گالا گیمز و ارز دیجیتال GALA چیست؟

گالا گیمز یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین برای بازی‌های حوزه توکن غیر قابل تعویض است که در آن بازیکنان می‌توانند مالکیت توکن‌های NFT مورد استفاده در بازی را در اختیار بگیرند. این پلتفرم‌ها از جمله پلتفرم‌های پیشتاز در حوزه کاری خود است که نخستین بار در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد.

افزون بر این، گردانندگان گالا گیمز در دورنمای توسعه این بازی در پی ساخت بازی‌های بلاک چینی با کیفیت هستند تا بقای این حوزه نوپا را تضمین کنند. بنابراین، عرضه بازی‌هایی ابتدایی از جنس MVP (کمینه محصول پذیرفتنی)، جایی در پلتفرم گالا ندارد و تنها بازی‌هایی که ارزش افزوده‌ای متفاوت در چنته دارند، می‌توانند با برنامه راهبردی این پلتفرم سازگار باشند. خلاصه آنکه گالا گیمز درصدد است تا زمام مدیریت و کنترل مسابقات را در اختیار خود بازیکنان و کاربران قرار دهد.

متاورس، نامی تازه برای دنیای ارزهای دیجیتال! ارز گالا یکی دیگر از رمز ارزهایست که پا به عرصه دنیای متاورس گذاشته است؛ پس از این که فیسبوک نام خود را به متا تغییر داد، رشد چند صد درصدی رمز ارزهایی همچون مانا و سند شروع شد؛ اما ارز GALA نیز از این موضوع مستثنی نبوده و با یک رشد شارپ توانست توجه کاربران زیادی را به خود جلب کند، دلیل ایجاد ارز دیجیتال گالا (GALA) حمایت از بازی‌های گالا گیمز است، به همین خاطر کاربران حوزه کریپتوکارنسی (cryptocurrency) می توانند توکن گالا رو با انجام بازی‌ های گالا گیمز بدست آورند.

گالا گیمز چگونه کار می‌کند؟

پلتفرم گالا گیمز در بستر شبکه اتریوم بنا شد و در ادامه به زنجیره هوشمند بایننس یا بایننس اسمارت چین کوچ کرد. در گالا گیمز، نودها یا گره‌هایی به نام گره‌های موسس (Founder’s Nodes)، مسئولیت امنیت شبکه را برعهده دارند. تعداد بیشینه این گره‌ها در پلتفرم گالا گیمز برابر با ۵۰ هزار واحد است. افزون بر این، کاربران خود می‌توانند گره‌های دیگری را با عنوان گره‌های گالا (Gala Nodes) راه‌اندازی کنند. آن‌ها در ازای پیاده‌سازی و مدیریت این گره‌ها پاداش‌هایی در قالب ارز دیجیتال گالا (GALA) و تعدادی NFT کمیاب دریافت می‌کنند.

گفتنی است که زیست‌بوم گالا نود دارای یک سازوکار اجماع سه‌گانه است که هم شامل اثبات کار و اثبات سهام و هم اثبات ذخیره‌سازی می‌شود. اگر می‌خواهید که مجوز راه‌اندازی یک گره را دریافت کنید

گالا گیمز شبکه‌ ای غیرمتمرکز است، توکن GALA بروی شبکه اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس (BSC) اجرا می شود؛ ادامه حیات این توکن مبتنی بر فراهم کردن زیر ساخت، توسط نودهای موسس (Founder Nodes) است. حداکثر ۵۰ هزار نود موسس در این شبکه فعالیت خواهند کرد. نودهای موسس کامپیوترها یا سرورهای (VPS) اجاره‌ ای هستند که حداقل مشخصات سخت‌ افزاری لازم برای اجرای کلاینت این شبکه را دارا هستند.

توسعه دهندگان گالا گیمز

موسس شرکت محبوب گالا گیمز اریک شایرمایر (Eric Schiermeyer) است، شایرمایر هم بنیان گذار شرکت زینگا (Zynga) نیز بوده است، زینگا یک غول بزرگ در حوزه بازی های اجتماعی و موبایلی محسوب می شود، شایرمایر که اعتبار بالایی در حوزه بازی سازی دارد، در جولای 2019 این شرکت را تاسیس کرد. گالا گیمز برخلاف سایر پلتفرم ها تنها یک بازی نبوده بلکه گالا گیمز یک مجموعه از بازی های بلاکچینی هستند که هدف اول خود را لذت بردن بازیکنان قرار داده است؛ با اینکه تاون استار تنها بازی قابل اجرا بر روی گالاست ولی مزیت آن بازی در مرورگر اینترنتی است، اکوسیستم نودهای شبکه در گالا بر پایه و بستر اثبات سه گانه کار می کنند، یعنی اثبات کار (Proof Of Work)، اثبات حافظه (Proof Of Storage) و اثبات سهام (Proof Of Stake) تشکیل شده است.

روزانه 17،123،286 گالا در حدود ساعت 2 بامداد (ساعت جهانی/یو تی سی) توزیع می شود. نیمی از این GALA ها به اپراتورهای Founder Node و نیمی دیگر به سازمان اصلی گالا گیمز توزیع می شود. هر سال در 21 ژوئیه سود سهام GALA نصف می شود.

بنیانگذار و موسس ارز دیجیتال Gala فردی به نام اریک شیرمیر (Eric Schiermeyer) است که در سال ۲۰۱۹ این پروژه را راه‌اندازی کرد. وی از علاقه‌مندان به صنعت بازی است و فعالیت‌های زیادی را در این حوزه انجام داده است. اریک شیرمیر هم‌بنیان‌گذار شرکت آمریکایی زینگا است که به عنوان یک شرکت محبوب تولید بازی‌های موبایلی شناخته می‌شود. تعداد اعضای تیم بالغ بر ۶۰ نفر هستند که جزو بهترین متخصصین در زمینه توسعه بازی‌های بلاکچینی قرار می‌گیرند.

اریک شیرمایر (Eric Schiermeyer)، مرد شماره یک پلتفرم گالا گیمز است. او سابقه‌ای پروپیمان از توسعه بازی‌های بسیار پیشرفته در کارنامه خود دارد. افزون بر این، او هم‌بنیانگذار زینگا (Zynga) است که شرکتی پرآوازه در حوزه ساخت بازی‌های موبایلی است.

احتمالاً نام بازی‌های معروفی همچون پوکر (Poker)، مافیا وارز (Mafia Wars) و فارمویل (Farmville) به گوشتان آشنا باشد. این بازی‌ها از جمله بازی‌ها بسیار درخشان و موفق بازار بوده‌اند و اریک در ساخت آن‌ها نقشی پررنگی داشته است.

نقطه تمایز گالا گیمز با دیگر پلتفرم‌ها چیست؟

گالا گیمز از آغاز راه‌اندازی در سال ۲۰۲۰ توانسته شمار کاربران فعال ماهانه خود را به رقم ۱.۳ میلیون نفر برساند. تاکنون در این پلتفرم، تقریباً ۲۶ هزار NFT فروخته شده که گران‌ترین آن‌ها بهایی در حدود ۳ میلیون دلار داشته است.

گالا گیمز، پلتفرمی مشابه با پلتفرم گیمینگ پرطرفدار استیم (Steam) است. درست مثل استیم، گالا نیز طیف وسیعی از بازی‌ها را پیش روی کاربر می‌گذارد. با این تفاوت که تمامی بازی‌های عرضه شده در بستر پلتفرم گالا کاملاً رایگان هستند و گیمرها می‌توانند از طریق یک دپ (اپلیکیشن غیرمتمرکز) به آن دسترسی داشته باشند.

توکنومیک ارز دیجیتال گالا (GALA)

گالا (GALA)، ارز دیجیتال بومی پلتفرم گالا گیمز است. این توکن را می‌توان دارایی دیجیتالی اصلی زیست‌بوم گالا گیمز توصیف کرد که چندین کاربرد برای آن پیش‌بینی شده است. از جمله این کاربردها می‌توان به خرید آیتم‌های درون‌برنامه‌ای، پرداخت‌های فرد به فرد، گره‌های پاداش‌دهی و دیگر موارد اشاره کرد.

تعداد ارز دیجیتال در گردش گالا برابر با ۷.۵ میلیارد واحد GALA است. کل عرضه این رمز ارز نیز ۳۵.۷ میلیارد واحد و بیشینه موجودی آن هم برابر با ۵۰ میلیارد واحد GALA است. ناگفته نماند که ارز گالا یک رمز ارز تورمی است و روزانه ۱۷.۱ میلیون واحد GALA عرضه و توزیع می‌شود.

همچنین مشابه با هاوینگ بیت کوین، در ۲۱ ژوئیه هر سال، نرخ تولید و توزیع رمز ارز GALA نصف می‌شود. ارز گالا را می‌توان از صرافی‌هایی همچون کوکوین (Kucoin)، اوکی‌اکس (OKEx) و یونی سواد خریداری کرد.

ریسک‌هایی که پلتفرم گالا گیمز و ارز GALA را تهدید می‌کند ۱- تورم سمت عرضه: تنها ۱۴ درصد از کل موجودی ارز دیجیتال گالا در چرخه بازار قرار دارد و روزانه بیش از ۱۷ میلیون واحد GALA در بازار توزیع می‌شود. بنابراین ارزش بازار این توکن به دلیل ماهیت تورمی آن، هر ماه ۴۲ میلیون دلار افزایش می‌یابد.

۲- وایت پیپر و نقشه راه: گالا هیچ وایت پیپری ندارد؛ بنابراین برای یافتن اطلاعات بیشتر از آن باید به پست‌های تیم توسعه‌دهندگانش در پلتفرم مدیوم یا دیگر وب‌سایت‌های پشتیبان مراجعه کرد. علاوه بر این، نقشه راه دقیقی برای آینده این زیست‌بوم ترسیم نشده است.

۳- بازی‌های محدود: گالا اگرچه تا به حال پنج بازی را فهرست کرده؛ اما تنها دو عنوان از آن‌ها در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. گالا گیمز مدعی است که سایر بازی های در مرحله توسعه و آزمایش قرار دارند. یکی از جذاب‌ترین بازی‌های گالا، اکوز آو امپایر است که بسیار شبیه به بازی استار اطلس است.

در پایان، یادآور می‌شویم که قرار است گردانندگان پلتفرم گالا گیمز در تاریخ ۱۱ دسامبر سال میلادی جاری نشستی را با حضور فعالان صنعت بازی برگزار کنند. این نشست می‌تواند برای گالا گیمز نقشی حیاتی داشته باشد و فعالان جامعه کاربری این پلتفرم نوپا منتظر اعلام خبرهایی امیدوارکننده در آن هستند.

تحولی در دنیای بازی با یک خوره Game

صنعت بازی از دیرباز در زندگی افراد زیادی نقش مهمی داشته است. البته تا همین چند سال قبل، طرفداران این بازی‌ها تنها با هدف پر کردن اوقات فراغت خود به این بازی‌ها روی می‌آوردند. اما چند وقتی است که صنعت بازی دچار یک تحول بزرگ شده است و امکان کسب درآمد را برای گیمرها فراهم کرده است. با پیشرفت فناوری بلاک چین و ورود آن به بازی‌های ویدئویی، پروژ‌ه‌های بسیار جذابی به بازار عرضه شد که در مدت زمان کوتاهی توانستند کاربران زیادی را به سمت خود جذب کنند. پروژه ارز دیجیتال گالا یا همان Gala Games یکی از همین پروژه‌ها است.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.