ارز دیجیتال سوایپ (SXP) چیست؟

ارز دیجیتال سوایپ (SXP) چیست؟

از آنجایی که بسیاری از توکن‌های حوزه دیفای ماهیتی بدون کاربرد دارند، ارز دیجیتال SXP در درجه اول به عنوان یک توکن کاربردی عمل می‌کند و سرتاسر اکوسیستم پلتفرم Swipe را در برمی‌گیرد. فراهم کردن قابلیت کاربردپذیری برای هولدرهای ارز

دیجیتال سوایپ موجب شده تا سرمایه گذاران این توکن انگیزه‌های متعددی را برای استفاده یا هولد ارز دیجیتال SXP پیدا کنند.

یکی از مولفه‌های اصلی اکوسیستم Swipe، کارت اعتباری این پلتفرم است. این کارت اولین و تنها کارت اعتباری ارز دیجیتال موجود در بازار نیست. با این حال، برخلاف پروژه‌های مشابه، کاربران جهت بهره مندی از خدمات کارت اعتباری پلتفرم Swipe، نیازی به استیکینگ ارز دیجیتال SXP ندارند.

شایان ذکر است که نسخه‌های مختلفی از کارت اعتباری پلتفرم سوایپ وجود دارد. اگرچه هولد کردن ارز دیجیتال SXP برای کاربران کارت اعتباری پلتفرم Swipe الزامی نیست، اما هولدرهای ارز دیجیتال سوایپ می‌توانند کارت اعتباری با درجه و مزایای بالاتری را دریافت کنند. کارت‌های اعتباری ویژه هولدرهای ارز دیجیتال سوایپ شامل مزایایی همانند اشتراک رایگان در نتفلیکس (Netflix) یا اسپاتیفای (Spotify)، کارمزد صفر برای تراکنش‌های خارجی و اعطای تخفیف‌هایی در اپل موزیک (Apple Music)، استارباکس (Starbucks)، ابر (Uber) و ایربی ان بی (Airbnb) است. همچنین در نظر داشته باشید که مزایای قابل دسترسی کارت اعتباری پلتفرم سوایپ به تعداد ارزهای دیجیتال هولد شده شما بستگی دارد.

ارز دیجیتال سوایپ SXP چیست؟ معرفی و تحلیل آینده رمز ارز Swipe

ارز دیجیتال بومی پلتفرم سوایپ با نماد SXP از استفاده به عنوان کارمزد تراکنش‌ها تا استیک کردن و کسب تخفیف در پلتفرم، مزایای متعددی را برای هولدرهای خود فراهم می‌کند. پلتفرم ارز دیجیتال سوایپ به عنوان بخشی از اکوسیستم رو به رشد دیفای (DeFi)، طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات را به کاربران خود ارائه می‌دهد. کارت اعتباری پلتفرم سوایپ (Swipe’s Visa debit card) و اپلیکیشن چند دارایی (Multi Asset) دیفای آن، به شما این امکان را می‌دهد تا مستقیما ارزهای دیجیتال خود را به ارزهای فیات، استیبل کوین‌ها و بالعکس تبدیل کنید.

اپلیکیشن ارز دیجیتال SXP از ماه دسامبر سال 2020 (آذر ماه سال 1399)، چهار استیبل کوین (USDT ،USDC ،BUSD و DAI) و دو ارز فیات (دلار و یورو) را پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر سرویس کارت اعتباری پلتفرم Swipe در اروپا در دسترس است و کارت اعتباری مخصوص شهروندان ایالات متحده نیز به زودی عرضه می‌شود. از آنجایی که بسیاری از توکن‌های حوزه دیفای ماهیتی بدون کاربرد دارند، ارز دیجیتال SXP در درجه اول به عنوان یک توکن کاربردی عمل می‌کند و سرتاسر اکوسیستم پلتفرم Swipe را در برمی‌گیرد. کلیه خدمات و محصولات پلتفرم Swipe با ارز دیجیتال SXP تسریع و بهبود بخشیده شده‌اند و از همین رو ارز دیجیتال سوایپ به عنوان یک رمز ارز غیرمتمرکز عمل می‌کند. این ارز دیجیتال بومی کاربردهای متعددی در اکوسیستم Swipe دارد. بخشی از آن‌ها مربوط به اعطای این ارز دیجیتال به هولدرهای خود است و بخشی دیگر نیز به واسطه سیستم توکن سوزی از عرضه کل خارج می‌شوند.

بررسی ارز دیجیتال SXP

حداکثر عرضه ارز دیجیتال سوایپ محدود به 300 میلیون واحد توکن SXP است. با این حال، تیم این پروژه در نظر دارد تا با بهره گیری از سیستم توکن سوزی، عرضه کل ارز دیجیتال Swipe را به تدریج به 100 میلیون واحد کاهش دهد. لازم به ذکر است که بخشی از کل عرضه ارز دیجیتال SXP بین کاربران توزیع می‌شود عرضه در گردش ارز دیجیتال سوایپ تا رسیدن به سقف عرضه خود افزایش می‌یابد. اما اینطور نیست، زیرا توسعه دهندگان این پروژه تصمیم گرفته‌اند تا ارز دیجیتال Swipe را به یک دارایی تورم زا تبدیل کنند. از همین رو با افزایش استفاده از شبکه، توکن‌های سوایپ نیز از طریق مکانیسم توکن سوزی از بین می‌روند.

به طور دقیق‌تر، 80 درصد از کارمزد تراکنش‌ها در شبکه Swipe توسط قرارداد هوشمند از بین می‌رود و 20 درصد باقیمانده نیز به عنوان بخشی از اکوسیستم باقی خواهد ماند. به گفته تیم این پروژه، در نهایت این مبلغ (20 درصد باقی مانده از تراکنش‌ها) بین اعتبارسنج‌های شبکه توزیع می‌شود، چراکه آن‌ها جهت ارائه خدمات ارزشمند خود به شبکه، ارز دیجیتال SXP کسب خواهند کرد.

همانطور که گفته شد، فرآیند توکن سوزی این پروژه تا محدود شدن عرضه کل آن به 100,000,000 واحد ارز دیجیتال Swipe ادامه خواهد داشت. از آن نقطه به بعد، کاهش بیشتری در عرضه کل ارز دیجیتال سوایپ صورت نخواهد گرفت و کلیه کارمزدهای شبکه بین اعتبارسنج‌های آن توزیع می‌شود.

کیف پول ارز دیجیتال Swipe

ارز دیجیتال SXP همانند بسیاری از پروژه‌های حوزه دیفای موجود در بازار ارزهای دیجیتال، یک بلاک چین بومی و اختصاصی ندارد. در عوض، تیم ارز دیجیتال سوایپ، توکن‌های پروژه خود را در هر دو بلاک چین اتریوم و بایننس چین (Binance Chain) منتشر کرد‌ه‌اند.

ارز دیجیتال Swipe هم به عنوان یک توکن ERC-20 (در شبکه اتریوم) و هم به عنوان یک توکن BEP-2 (در زنجیره هوشمند بایننس) برای کابران در دسترس است. بدین ترتیب، شما می‌توانید ارز دیجیتال سوایپ خود را در هر والت رمز ارزی که از توکن‌های ERC-20 یا BEP-2 پشتیبانی می‌کند (از جمله متاماسک (MetaMask) و تراست والت (Trust Wallet)) نگهداری کنید.

کاربرد رمز ارز سوایپ

اولین کاربرد ارز دیجیتال سوایپ، استفاده از آن در بحث خدمات پرداختی است. هم اکنون رمز ارز SXP جهت استفاده در فرآیند پرداخت، در بیش از 60 میلیون مکان در سراسر جهان قابل استفاده است. این اقدام از طریق کسب و کارهایی که ارز دیجیتال یا کارت اعتباری ویزا (Visa Card) را می‌پذیرند، امکان پذیر است. ارز دیجیتال Swipe را می‌توان هم بر بستر شبکه اتریوم و هم در شبکه بایننس چین انتقال داد. همین امر، ارز دیجیتال سوایپ را به یک دارایی قدرتمند برای انجام تراکنش‌های همتا به همتا (Peer-to-Peer) تبدیل می‌کند.

هولدرهای ارز دیجیتال SXP تخفیف‌های مختلفی را در کارمزدهای خود دریافت کنند، که این موضوع را می‌توان دومین مزیت این رمز ارز دانست. هولدرهای این توکن می‌توانند از رمز ارزهای خود جهت پرداخت کارمزد تراکنش‌ها در شبکه Swipe، از جمله انتقال دارایی بین Swipe Wallet و Swipe Visa Card استفاده کنند.

مزیت دیگر این توکن به استفاده از کارت اعتباری ارز دیجیتال Swipe برمی‌گردد.

اکوسیستم Swipe شامل طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات است که همگی به نوعی از ارز دیجیتال SXP بهره می‌برند. پلتفرم Swipe در نظر دارد تا با بهره گیری از کارت اعتباری خود، ارزهای دیجیتال را در استفاده روزمره مفیدتر و در دسترس‌تر کند. خدمات گسترده این پلتفرم و مدل تورم زا توکن این پروژه، دلایلی خوبی را جهت در نظر گرفتن این رمز ارز برای سرمایه گذاری در سال جدید میلادی به ارمغان آورده است.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.