شیلینگ چیست؟

شیلینگ چیست؟

Shilling شیلینگ در ارز دیجیتال به پدیده‌ای گفته می‌ شود که در آن افراد به‌ دلیل شهرت و جایگاه خاص خود به ترویج یک پروژه ارز دیجیتال می‌پردازند. اینفلوئنسرها و تمامی افرادی که به‌ واسطه شهرت و جایگاه خود به معرفی ارزهای دیجیتال می‌پردازند،

در واقع در حال شیلینگ هستند که به این افراد شیل گفته می‌ شود. معرفی ارزهای دیجیتال از سوی اینفلوئنسرها و افراد مشهور در بسیاری از مواقع سبب می‌شود قیمت آن‌ها با رشد قابل‌ توجهی رو به‌ رو شود؛ زیرا با این کار بسیاری از افرادی که حتی با یک ارز دیجیتال آشنایی ندارند به سرمایه‌گذاری در آن خواهند پرداخت و همین سبب خواهد شد تا تقاضا در بازار به‌ شدت افزایش پیدا کند. اینفلوئنسرها و افرادی که به شیلینگ ارزهای دیجیتال می‌پردازند می‌توانند اهداف مختلفی داشته باشند. یکی از اصلی‌ترین اهداف شیل‌ها افزایش قیمت ارزهای دیجیتال است. آن‌ها معمولاً قبل از معرفی ارزهای دیجیتال به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در آن‌ها می‌پردازند تا در آینده با تأثیر در بازار به فروش ارزهای دیجیتال بپردازند. شاید تصور کنید شیلینگ در ارز دیجیتال تأثیر قابل‌ توجهی در بازار به وجود نیاورد، اما تجربه نشان داده است بسیاری از ارزهای دیجیتال بعد از معرفی از سوی شیل‌ها رشد می‌ کنند.

نکته‌ ای که درباره شیلینگ در ارز دیجیتال باید بدانید این است که این روش همیشه برای حمایت از پروژه‌ها و ترویج آن‌ها استفاده نمی‌شود. بسیاری از شیل‌ها برای کاهش محبوبیت پروژه‌های بلاک‌ چین به شیلینگ در ارز دیجیتال می‌پردازند. این کار در برخی موارد برای حذف رقبا نیز استفاده می‌شود.

ایلان ماسک یکی از مشهورترین افرادی است که در سال‌های اخیر به شیلینگ در ارز دیجیتال پرداخته است. با توییت‌های پیشنهادی او برای اولین بار بسیاری از افراد تصمیم گرفتند با بازار بیت‌کوین به‌ عنوان محبوب‌ترین ارز دیجیتال بیشتر آشنا شوند و به سرمایه‌گذاری در این بازار بپردازند.

در حال حاضر درباره شیلینگ در ارز دیجیتال هیچ قانونی وجود ندارد و این کار غیرقانونی نیست؛ به همین دلیل در سال‌های اخیر شاهد رشد قابل‌ توجه آن بوده‌ایم، اما در آینده ممکن است با ایجاد سازوکارهای قانونی جدید با شیلینگ مقابله شود.

آشنایی با مفهوم شیلینگ در ارز دیجیتال | Shilling چیست؟

ارزهای دیجیتال همواره در معرض نوسانات شدید قرار دارند. افرادی که قصد دارند در این ارزها سرمایه‌گذاری کنند باید با دلیل اصلی ایجاد نوسانات مختلف آشنا شوند. عوامل زیادی وجود دارند که سبب می‌شوند ارزهای دیجیتال دچار نوسان شوند. وقوع نوسانات شدید در بسیاری از بازارهای مالی کم‌ سابقه است و تنها با وقوع رویدادهای خاص به وجود می‌آید، اما ارزهای دیجیتال به دلیل ماهیت خاصی که دارند، ممکن است در یک دوره خاص بارها با نوسانات زیادی مواجه شوند.

وجود نوسان در بازار ارزهای دیجیتال چنان‌ که تصور می‌شود مشکل‌ساز نخواهد بود. این نوسانات با وجود افزایش ریسک‌های سرمایه‌گذاری سبب شده است تا بسیاری از معامله‌گران بتوانند در مدت‌ زمانی کوتاه سود قابل‌ توجهی را به دست آورند. برای دستیابی به سودهای کلان در بازار ارزهای دیجیتال تنها کاری که باید انجام داد، افزایش اطلاعات درباره عواملی است که سبب تغییر قیمت‌ها در بازار می‌شوند.

معمولاً بسیاری از معامله‌گران برای پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال از روش‌های تحلیل‌های تکنیکال استفاده می‌کنند. تحلیل تکنیکال روشی مناسب برای پیش‌بینی قیمت‌ها خواهد بود، اما در کنار آن معامله‌گران باید موارد دیگری را نیز بررسی کنند. یکی از این موارد شیلینگ است که آشنایی با مفهوم آن برای تمامی افرادی که قصد دارند در بازار رمزارزها معامله کنند ضروری خواهد بود.با چه نمونه‌هایی از شیلینگ ممکن است روبرو شوید؟ شیلینگ در ارز دیجیتال به‌ صورت کاملاً نامحسوس انجام می‌شود؛ به‌ طوری‌ که بسیاری از افراد ممکن است بدون اینکه متوجه شوند بارها با این پدیده رو به‌ رو شده باشند. افرادی که به شیلینگ می‌پردازند، این کار را با استفاده از تکنیک‌های مختلف انجام می‌دهند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن به اهداف خود دست یابند. حتی در بسیاری از موارد زمینه‌سازی‌های زیادی برای معرفی یک پروژه انجام می‌دهند تا کاربران بدون اینکه از اهداف اصلی اطلاع یابند، به سرمایه‌گذاری در یک پروژه ترغیب شوند.

اینفلوئنسرها

یکی از اصلی‌ترین نمونه‌های شیلینگ در ارز دیجیتال که ممکن است با آن رو به‌ رو شوید، اینفلوئنسرها خواهند بود؛ افرادی که به‌ دلیل جایگاه خاص خود در میان تعداد زیادی از مردم تأثیرگذار شناخته می‌شوند. با وجود اینکه اینفلوئنسرها می‌توانند تأثیرات مثبتی بر یک جامعه از افراد داشته باشند، اهداف آن‌ها همیشه هم مثبت نخواهد بود. بسیاری از اینفلوئنسرها برای معرفی پروژه‌های ارزهای دیجیتال با کمپانی‌های مختلف وارد قرارداد می‌شوند و در ازای دریافت مبلغ پیشنهاد شده آن را به کاربران خود پیشنهاد می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین نشانه‌های این دسته از اینفلوئنسرها این است که معمولاً به‌ صورت ناگهانی به ارزهای دیجیتال علاقه‌مند می‌شوند؛ درحالی‌ که در گذشته هیچ نشانه‌ای از علاقه‌مندی آن‌ها به ارزهای دیجیتال وجود نداشته است.

اینفلوئنسرهایی که به‌ صورت تخصصی در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند نیز ممکن است به انجام شیلینگ در ارز دیجیتال بپردازند؛ به همین دلیل کاربرانی که آن‌ها را دنبال می‌کنند، بهتر است به‌ جای پیروی محض قبل از هر چیز به بررسی پروژه‌ها بپردازند و باتوجه به اطلاعات مستندی که از آن برخوردارند، به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های موردنظر بپردازند.

نکته‌ای که درباره انجام شیلینگ توسط اینفلوئنسرها باید مدنظر قرار دهید این است که این افراد همیشه به معرفی پروژه‌ها نخواهند پرداخت. در بسیاری از مواقع ممکن است هدف آن‌ها تخریب یک پروژه باشد تا توجه سرمایه‌گذاران به پروژه‌های رقیب جلب شود.

تاجران علاقه‌مند

تاجران علاقه‌مند نمونه‌ای دیگر از شیل‌ها به شمار می‌روند که ممکن است در طول زمان به مرور با آن‌ها روبرو شوید. این دسته از شیل‌ها معمولاً به‌ دلیل اعتبار بالایی که دارند، کمتر به همکاری با پروژه‌های بلاکچین می‌پردازند و هدف آن‌ها تبلیغ در ازای دریافت پول نیست. تاجران علاقه‌مند با Shilling ارز دیجیتال سعی می‌کنند ارزش دارایی‌هایی را که از آن برخوردارند افزایش دهند. این دسته از شیل‌ها علاقه زیادی به سرمایه‌گذاری کوتاه‌ مدت در ارزهای دیجیتال دارند؛ درحالی‌که به کاربران توصیه می‌کنند به سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت در ارزهای دیجیتال فکر کنند.

تاجران علاقمند با معرفی ارزهای دیجیتال سبب می‌شوند قیمت آن‌ها به‌ سرعت افزایش پیدا کند. بعد از این به‌ سرعت ارزهای خود را به فروش می‌رسانند و سود قابل‌ توجهی را به دست می‌آورند. یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های تاجران علاقمند این است که معمولاً در معرفی یک ارز دیجیتال، بزرگ‌نمایی زیادی انجام می‌دهند و به‌ جای معرفی عملکرد اصلی شبکه و چالش‌های موجود کاربران را به کسب سودهای نجومی ترغیب می‌کنند.

اعضای پروژه‌های ارزهای دیجیتال

بنیان‌گذاران و اعضای پروژه‌های ارزهای دیجیتال دسته‌ای دیگر از افرادی هستند که به شیلینگ در ارز دیجیتال می‌پردازند. این افراد با استفاده از شیلینگ سعی می‌کنند پروژه خود را بهترین پروژه در بازار ارزهای دیجیتال معرفی کنند. مهم‌ترین نشانه این افراد این است که تمام تمرکز خود را بر ایجاد احساسات سریع در کاربران معطوف می‌کنند تا سرمایه‌گذاران بدون بررسی دقیق به سرمایه‌گذاری در پروژه بپردازند؛ در حالی‌ که پروژه‌های معتبر به‌ جای تبلیغات غیرواقعی به ارائه وایتپیپر و نقشه راه می‌پردازند تا کاربران بتوانند آشنایی بیشتری با پروژه پیدا کنند.

کلاه‌برداران

کلاه‌برداران نمونه دیگری از افرادی هستند که به شیلینگ در ارز دیجیتال می‌پردازند. شیلینگ در برخی موارد برای معرفی پروژه‌هایی که برای اهداف کلاه‌بردارانه توسعه داده شده‌اند، انجام می‌شود. اینفلوئنسرها و افرادی که به تعداد قابل‌ توجهی از مخاطبان دسترسی دارند، با این کار کاربران را به خرید ارزهای دیجیتال غیرواقعی ترغیب می‌کنند و سود قابل‌ توجهی را از این طریق کسب می‌کنند.

شیلینگ در ارز دیجیتال در سال‌های اخیر به‌شدت افزایش یافته است. برخی اینفلوئنسرها و افرادی که به هر طریق در میان مردم شناخته شده‌اند، سعی می‌کنند با تبلیغات مثبت یا منفی درباره ارزهای دیجیتال به اهداف مختلف خود دست پیدا کنند. سرمایه‌گذاران و معامله‌گران باید به‌ جای توجه به شیلینگ برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال به بررسی دقیق ابعاد مختلف آن‌ها بپردازند.

نکته‌ ای که درباره شیلینگ باید به آن توجه داشته باشید، این است که این کار در بسیاری از موارد تأثیرات قابل‌ توجهی بر بازار خواهد داشت؛ به همین دلیل کاربران باید در زمانی که اینفلوئنسرهای مشهور به شیلینگ ارز دیجیتال می‌پردازند، استراتژی‌های معاملاتی خود را تغییر دهند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.