آشنایی با شبکه اینجکتیو (INJ)

آشنایی با شبکه اینجکتیو (INJ)

شبکه اینجکتیو (INJ Protocol) یک پروتکل توزیع شده و پلتفرم تجارت مبتنی بر بلاکچین است که برای اتصال و تسهیل تجارت و معاملات مالی دیجیتال استفاده می‌شود. هدف اصلی این پروتکل ایجاد یک صرافی تجارت دیجیتال غیرمتمرکز و بدون واسطه است که توانایی اجرای سریع و مقیاس‌پذیری بالا را داشته باشد.

شبکه اینجکتیو بر پایه بلاکچین کسری بوده و از الگوریتم کنسانس Tendermint استفاده می‌کند. این الگوریتم از قابلیت‌های Proof-of-Stake (PoS) استفاده می‌کند و به شبکه توانایی مقیاس‌پذیری و اجرای معاملات با سرعت بالا را می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های مهم اینجکتیو، امکان اجرای قراردادهای هوشمند لایه ۲ (Layer-2) است. این به معنی این است که معاملات درون شبکه اینجکتیو می‌توانند به صورت غیرمتمرکز و بدون هزینه‌های بلاکچین اصلی اجرا شوند. این ویژگی باعث افزایش سرعت و کاهش هزینه‌ها در معاملات می‌شود.

شبکه اینجکتیو از توکن مخصوص خود به نام اینجکتیو (INJ) استفاده می‌کند. توکن INJ از نوع ERC-20 بر پایه استاندارد بلاکچین اتریوم است و برای انجام تراکنش‌ها و پرداخت هزینه‌های شبکه در اینجکتیو استفاده می‌شود. همچنین، توکن اینجکتیو (INJ) نقشی در مکانیزم‌های حاکمیتی شبکه و توزیع پاداش به شرکت‌کنندگان دارد.

شبکه اینجکتیو از قابلیت‌های متنوعی برای معاملات دیجیتال از جمله معاملات تبادلی، معاملات بازارهای مالی، انتقال دارایی‌ها و قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند.

عملکرد اینجکتیو (INJ) به چه صورت است؟

عملکرد شبکه اینجکتیو (INJ) بر پایه معماری بلاکچین و الگوریتم کنسانس Tendermint استوار است. در زیر، مراحل عملکرد شبکه اینجکتیو را توضیح می‌دهم:

  1. نشانی‌ها و تراکنش‌ها: همانند سایر بلاکچین‌ها، شبکه اینجکتیو (INJ) هم شامل نشانی‌ها و تراکنش‌ها است. هر نشانی برای شناسایی یک کیف پول یا حساب متعلق به یک کاربر استفاده می‌شود. تراکنش‌ها نیز شامل انتقال ارز، اجرای قراردادهای هوشمند و سایر عملیات مالی می‌شوند.

  2. الگوریتم کنسانس Tendermint: شبکه اینجکتیو از الگوریتم کنسانس Tendermint برای تأیید تراکنش‌ها و ایجاد اتفاقیه مشترک بین شرکت‌کنندگان استفاده می‌کند. در این الگوریتم، شرکت‌کنندگان شبکه (معروف به واکنش‌گرها) با حل یک معادله ریاضی، تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند و بلاک‌های جدید را به زنجیره اضافه می‌کنند.

  3. قراردادهای هوشمند: شبکه اینجکتیو (INJ) از قراردادهای هوشمند لایه ۲ پشتیبانی می‌کند. این به معنی این است که معاملات مربوط به قراردادهای هوشمند درون شبکه اجرا می‌شوند و تنها نتایج آن‌ها به بلاکچین اصلی گزارش می‌شود. با استفاده از این قراردادهای هوشمند، امکان اجرای سریع‌تر و هزینه کمتر معاملات فراهم می‌شود.

  4. صرافی تجارت دیجیتال: شبکه اینجکتیو (INJ) برای اتصال و تسهیل تجارت دیجیتال استفاده می‌شود. این شبکه قابلیت انجام معاملات تبادلی، معاملات بازارهای مالی و انتقال دارایی‌ها را فراهم می‌کند. همچنین، قابلیت اتصال به شبکه‌های دیگر را دارد تا امکان تبادل با دیگر بلاکچین‌ها و پروتکل‌ها را به کاربران ارائه دهد.

  5. توکن اینجکتیو (INJ): در شبکه اینجکتیو، توکن اینجکتیو (INJ) به عنوان واحد پول و واحد محاسباتی استفاده می‌شود. اینجکتیو (INJ) برای پرداخت هزینه‌های شبکه، پاداش به شرکت‌کنندگان و تأمین امنیت شبکه همچنین در معاملات و تراکنش‌های شبکه به کار می‌رود. توکن اینجکتیو (INJ) بر پایه استاندارد ERC-20 بر روی بلاکچین اتریوم ارائه شده است.

با استفاده از این مراحل، شبکه اینجکتیو (INJ) تسهیل کننده‌ای برای تجارت و معاملات مبتنی بر بلاکچین است. از طریق این شبکه، کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال را تبادل کنند، قراردادهای هوشمند را اجرا کنند و در بازارهای مالی دیجیتال معامله کنند.

اینجکتیو (INJ) چه مزایایی دارد؟

  • اینجکتیو (INJ) شبکه‌ای‌ست که خود را صرفا یک بلاک چین برای توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز در حوزه امور مالی و دیفای معرفی می‌کند. همین مسئله می‌تواند یک نوع بازاریابی جالب برای جذب پروژه‌های DeFi باشد. شاید اگر شما یک توسعه‌دهنده باشید بخواهید پروژه خود را روی شبکه‌ای توسعه دهید، ابتدا به سراغ شبکه‌ای بروید که «مخصوص» این کار ساخته شده است.
  • اینجکتیو (INJ) برای اینکه بتواند تجربه خوبی برای توسعه‌دهندگان پروژههای دیفای داشته باشد، ماژول‌های آماده و از پیش طراحی‌شده دارد. این باعث می‌شود که توسعه‌دهندگان خیلی راحت‌تر برنامه خود را بسازند و شکل بدهند.
  • اینجکتیو (INJ) هاب یک پلتفرم بسیار کاربردی‌‌ست که مزایای مهمی از جمله والت، امکان استیک کردن، اختصاص دارایی‌ استیک‌شده به ولیدیتورها و … دارد. تک تک این موارد از کاربردهای مهمی هستند که باعث می‌شوند افراد زیادی برای فعالیت در اکوسیستم اینجکتیو، جذب آن شوند.
  • توکن‌سوزی اینجکتیو (INJ) در فرایند «مزایده سوزاندن» باعث می‌شود این ارز همواره ارزش بیشتری پیدا کند. فرایندی ضدتورمی که با کاهش تعداد توکن‌های درچرخه INJ، دائما به ارزش آن می‌افزاید.

ارز دیجیتال اینجکتیو (INJ)

اینجکتیو (INJ) یکی دیگر از پروژه‌های نوآورانه و دوست‌داشتنی در دنیای کریپتو است که خواندن درباره آن، برای دوست داران این حوزه جذاب خواهد بود. در این بررسی سعی کردیم نشان دهیم چرا اینجکتیو می‌تواند پتانسیل تبدیل شدن به یکی از شبکه‌های مطرح دنیای بلاک چین تبدیل شود.

  • حاکمیت شبکه : اینجکتیو (INJ) حق رای ولیدیتورهای شبکه اینجکتیو به شمار می‌رود. فارغ از ولیدیتورها و اعتبارسنج‌ها، هرکسی که بخواهد در تصمیم‌گیری‌های شبکه اینجکتیو (INJ) نقشی داشته باشد، می‌تواند با استیک کردن اینجکتیو (INJ) و اعطای آن به اعتبارسنج‌ها، به قدرت رای‌شان بیفزاید. هر ولیدیتوری هم که تعداد بالاتری INJ در شبکه قفل کرده باشد، تاثیر بیشتری در رای‌گیری‌ها خواهد داشت.
  • نقش ابزاری و دریافت کارمزد : برای پرداخت کارمزد در شبکه اینجکتیو، باید از ارز اینجکتیو (INJ) استفاده کرد. این کارمزد هم به دو صورت در شبکه خرج می‌شود. ۶۰٪ آن، همانطور که اشاره کردیم، در فرایند «مزایده سوزاندن»، از چرخه خارج شده و ۴۰٪ مابقی هم برای جذب و تشوبق توسعه‌دهندگان جدید در راستای فعالیت و ساخت اپلیکیشن در اکوسیستم اینجکتیو (INJ)، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • به اجماع رسیدن : مکانیزم اجماع اینجکتیو (INJ)، «اثبات سهام نمایندگی‌شده یا DPoS» است. در این نوع از اجماع، ولیدیتورها با دارایی‌هایی که افراد دیگر در شبکه استیک کرده‌اند، به عنوان اعتبارسنج شبکه برگزیده می‌شوند. در واقع استیک‌کنندگان، می‌توانند از اینجکتیو (INJ) استیک‌شده‌شان به عنوان رای برای انتخاب ولیدیتور در شبکه استفاده کنند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.