استخراج ارزهای دیجیتال با کارت گرافیک

استخراج ارزهای دیجیتال با کارت گرافیک

وجود اینکه امروزه بخش اعظمی از ارزهای دیجیتال با استفاده از سخت افزارهای مخصوص که اسیک (ASIC) نامیده می‌شود،استخراج می‌شوند. اما هنوز هم ارزهای دیجیتالی وجود دارند که با استفاده از کارت گرافیک و ریگ ماینینگ قابل استخراج می‌باشند.

کارت گرافیک (Graphic Card) چیست؟

کارت گرافیک و یا واحد پردازشگر گرافیکی (Graphics Processing Unit) که به اختصار GPU نامیده می‌شود، قطعه‌ای است که بر روی مادربرد نصب می‌شود و وظیفه آن رندر کردن و نمایش تصاویر بر روی مانیتور و یا صفحه نمایش است. کارت‌های گرافیک شامل یک برد چاپی به همراه حافظه به علاوه یک پردازنده است که به طور اختصاصی وظیفه پردازش تصاویر را به عهده دارد. پردازنده‌های گرافیکی و یا همان کارت‌های گرافیک به میزان قابل توجهی از حجم بار پردازشگر مرکزی یا همان سی‌پی‌یو می‌کاهند و کمک زیادی به افزایش سرعت محاسبات و انجام عملیات در کامپیوترهای امروزی می‌کنند.

برندهای زیادی در جهان به تولید این کارت‌های گرافیک می‌پردازند. مهم‌ترین این برندها AMD و nVIDIA هستند که پردازنده‌های گرافیکی بسیار باکیفیت و پرقدرتی را روانه بازار می‌کنند. حافظه کارت‌های گرافیکی نیز نقش مهمی در کارکرد و سرعت پردازش تصاویر ایفا می‌کند. این حافظه‌ها می‌توانند از 1 تا 12 گیگا بایت بسته به نوع و مدل کارت گرافیک ظرفیت داشته باشند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.