شبکه Pocket چیست؟

شبکه Pocket چیست؟

شبکه Pocket یک استارت آپ نرم افزاری است که یک پروتکل API جهانی و غیرمتمرکز برای بلاک چین ها ایجاد می کند. این شبکه به عنوان یک شبکه رله یا تقویت کننده فراگیر برای درخواست های

API به بلاک چین های اصلی عمل می کند، با یک مدل رمزنگاری، اقتصادی که هزینه ها را برای توسعه دهندگان به حداقل می رساند و در عین حال ارزش را مستقیماً به اپراتورهای گره کامل منتقل می کند. Pocket از یک ارز رمزنگاری شده بومی (POKT) برای ایجاد یک بازار بدون مجوز و دو طرفه بین ارائه دهندگان گره هایی که گره های کامل را اجرا می کنند و توسعه دهندگانی که می خواهند داده های یک بلاک چین را برای یک برنامه یا سرویس جستجو کنند، استفاده می کند. Pocket Network، پروتکل میان افزار زیرساختی PRC وب ۳ است. این پروتکل، پهنای باند بلاک چین فراوانی را از شبکه توزیع شده جهانی که متشکل از بیش از ۳۰ هزار نود کامل است، به اپلیکیشن های وب ۳ ارائه می دهد. این بلاک چین امکانات خود را در ۳۷ بلاک چین از جمله اتریوم، پالی گان (Polygon)، سولانا (Solana)، آوالانچ (Avalanche) و هارمونی (Harmony) عرضه می کند.حالا این پروتکل، شراکت گسترده خود را با Fuse اعلام کرده است. Fuse نیز یک زیرساخت بلاک چینی برای سیستم های پرداخت با منبع باز به شمار می رود. Fuse حالا با این توسعه در حال مسیریابی ۲۰% از کل ترافیک PRC خود از طریق شبکه بدون توقف زیرساخت Pocket Network است.شبکه Pocket یک استارت آپ نرم افزاری است که یک پروتکل API جهانی و غیرمتمرکز برای بلاک چین ها ایجاد می کند. این شبکه به عنوان یک شبکه رله یا تقویت کننده فراگیر برای درخواست های API به بلاک چین های اصلی عمل می کند، با یک مدل رمزنگاری، اقتصادی که هزینه ها را برای توسعه دهندگان به حداقل می رساند و در عین حال ارزش را مستقیماً به اپراتورهای گره کامل منتقل می کند. Pocket از یک ارز رمزنگاری شده بومی (POKT) برای ایجاد یک بازار بدون مجوز و دو طرفه بین ارائه‌دهندگان گره‌هایی که گره‌های کامل را اجرا می‌کنند و توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند داده‌های یک بلاک چین را برای یک برنامه یا سرویس جستجو کنند، استفاده می‌کند. همچنان که رشد برنامه های غیرمتمرکز (DApps) همچنان در بین علاقه مندان به ارزهای دیجیتال و کاربران عادی شتاب می گیرد، چندین نقطه دردناک برای توسعه دهندگان این پلتفرم ها ظهور کرده اند. برای توسعه دهندگان غیرمعمول نیست که در نهایت بین کارایی هزینه، تمرکززدایی، حریم خصوصی و تجربه کاربر تمایز ایجاد کنند. بسیاری از این سازش‌ها نتیجه چالش‌های لایه میان‌افزار هستند، زیرا DAppها انتخاب‌های محدودی دارند. Pocket Network، ارائه‌دهنده زیرساخت Web3 مبتنی بر بلاک چین، به دنبال حل این محدودیت با ارائه یک پروتکل API بدون مصالحه برای DApps است.

درواقع Pocket Network یک API غیرمتمرکز است که برای کمک به برنامه های Web3 به منظور برقراری ارتباط با شبکه های بلاک چین از طریق یک شبکه جامع از گره ها (نودها) طراحی شده است. این پلتفرم برای به حداکثر رساندن کارایی برنامه‌های کاربردی Web3 با مقابله با برخی از مسائل اصلی مرتبط با اتصال به زیرساخت‌های غیرمتمرکز طراحی شده است، یعنی تمرکززدایی، قابلیت اطمینان و کارایی هزینه.

Pocket Network به عنوان پلتفرمی که دسترسی RPC (فراخوانی از راه دور) را به انواع شبکه‌های غیرمتمرکز فراهم می‌کند، می‌تواند درخواست‌ها را به بسیاری از بلاک‌چین‌های مختلف ارسال کند. رویکرد این پلتفرم در کمک به حداقل رساندن هزینه‌ها برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن بوده و در عین حال اقتصاد رمزنگاری کلی را از طریق یک مدل منحصربه‌فرد انگیزه بخشیدن به گره تقویت می‌کند.

اکوسیستم شبکه Pocket شامل دو بازیگر اصلی است: برنامه‌ها و گره‌های رله یا تقویت کننده. این دو بازیکن در یک بازار دوطرفه با انگیزه قرار دارند، جایی که گره‌ها برای سرویس‌دهی درخواست‌های API می توانند POKT دریافت ‌کنند و برنامه‌ها برای پرداخت هزینه سرویس، POKT را به اشتراک می‌گذارند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.