معاملات OTC چیست؟

معاملات OTC چیست؟

بلاک چین ترون (TRON) برای پشتیبانی از محتوای دیجیتالی رایگان و غیرمتمرکز طراحی شده است و در عین حال هزینه تراکنش ها را از طریق توکن های TRON (TRX) پایین نگه می دارد.

در واقع، صرافی های ارز دیجیتال نیز میزهای معاملاتی خود را در OTC راه اندازی کرده اند تا از افزایش تقاضای سرمایه گذاران خرده فروش و نهادی استفاده کنند. معاملات OTC یکی از روش های خرید و فروش ارزهای دیجیتال است.در واقع اینگونه معاملات، بستری برای انجام معاملات نهنگ ها بوده که سرمایه قابل توجهی دارند. واژه OTC مخفف عبارت Over The Counter است که معنای این واژه معامله خارج از صرافی است و به ساختار خارج از خرید و فروش عادی در یک بازار گفته می شود که توسط دو نفر و یا دو سازمان انجام می شود. در واقع در معاملات OTC، معاملاتی هستند که به صورت مستقیم بین خریدار و فروشنده و بدون نظارت صرافی ها انجام می شود.معاملات OTC، معاملاتی است که در مقابل معاملات کارگزاری ها و صرافی ها قرار می گیرد. به گونه ای که در معاملات کارگزاری و صرافی یک واسطه میان خریدار و فروشنده قرار می گیرد و عمل انتقال دارایی از فروشنده به خریدار و انتقال سرمایه از خریدار به فروشنده توسط صرافی ها و کارگزاری ها انجام می شود. در صورتی که در معاملات OTC هیچ نظارتی وجود نداشته و خریدار و فروشنده به صورت مستقیم با یکدیگر معامله خواهند کرد. این گونه از معاملات مناسب آن دسته از معامله گرانی است که در بازار ارز دیجیتال به آن ها نهنگ گفته می شود. چرا که نهنگ ها حجم بسیاری از ارزهای دیجیتال را در یک قیمت به فروش می رسانند.

OTC چیست؟

سرمایه گذاران از تریدهای ارز دیجیتالِ خارج از صرافی از سال 2014 که Circle برای اولین بار OTC را برای پشتیبانی از نیازهای مالی استخراج کنندگان بیت کوین آغاز کرد، سود می برند. معاملات رمزنگاری در بازارهای بدون نسخه، هیچ تفاوتی با سهام معاملاتی یا سایر دارایی ها ندارد. سرمایه گذاران ملزم به انعقاد قرارداد دوجانبه هستند. به این معنی که این معامله مستقیماً بین دو طرف انجام می شود.سرمایه گذاران نهادی، صندوق های سرمایه گذاری و تریدرهای حرفه ای با حجم بالا معمولاً بازیگران اصلی بازارهای OTC هستند. این خریداران به طور معمول دارای یک سرمایه بزرگ با پتانسیل معامله حداقل 25 تا 75 هزار دلار دارایی هستند؛ محدودیتی که معمولاً توسط کارگزاران OTC تعیین می شود. ماینرها نیز از جمله فروشندگان عمده در بازار OTC هستند.

سرمایه گذاران از تریدهای ارز دیجیتالِ خارج از صرافی از سال 2014 که Circle برای اولین بار OTC را برای پشتیبانی از نیازهای مالی استخراج کنندگان بیت کوین آغاز کرد، سود می برند. معاملات رمزنگاری در بازارهای بدون نسخه، هیچ تفاوتی با سهام معاملاتی یا سایر دارایی ها ندارد. سرمایه گذاران ملزم به انعقاد قرارداد دوجانبه هستند. به این معنی که این معامله مستقیماً بین دو طرف انجام می شود.

سرمایه گذاران نهادی، صندوق های سرمایه گذاری و تریدرهای حرفه ای با حجم زیاد معمولاً بازیگران اصلی بازارهای OTC هستند. این خریداران به طور معمول دارای یک سرمایه بزرگ با پتانسیل معامله حداقل 25 تا 75 هزار دلار دارایی هستند؛ محدودیتی که معمولاً توسط کارگزاران بازار OTC تعیین می شود. ماینرها نیز از جمله فروشندگان عمده در بازار OTC هستند.

به گفته جنسیس گلوبال (Genesis Global): «بنابراین، سرمایه گذاران نهادی، اختیار، تخصص و بهترین قیمت ارائه شده توسط میزهای معاملات OTC را ترجیح می دهند. علاوه بر این، هیچ محدودیت مبادله ای بر اندازه سفارش هنگام معامله با طرفهای حرفه ای بدون نسخه وجود ندارد». سال گذشته، میلیاردها دلار معاملات کریپتو از طریق بازارهای OTC انجام شد. همچنین سرمایه گذاران ملزم به رعایت نوع خاصی از پول نیستند. می توان معامله با فیات یا معامله کریپتو با کریپتو را انجام داد.

روش کار معاملات OTC چگونه است؟

در معاملات OTC، حجم بزرگی از دارایی ها وجود دارد که از این دارایی ها می توان به ارزهای دیجیتال یا دیگر ابزارهای مالی همچون سهام اشاره کرد. از آنجایی که پلتفرم این گونه معاملات به صورت غیر متمرکز بوده و مکان فیزیکی ندارد، معامله گران برای معامله نیازی به نظارت واسطه نداشته و تمامی معاملات به صورت مستقیم انجام می شود.

از جمله ویژگی هایی که معاملات OTC، برای کاربران خود به همراه دارد، ترید معاملاتی است که در لیست صرافی ها وجود ندارند. به همین خاطر در بازار سهام آن دسته از شرکت هایی که تمایل به لیست شدن در بازار بورس را دارند، اما حداقل شرایط مورد نظر را ندارند، بهترین گزینه برای این شرکت ها، معاملات OTC است. حال چنین شرایطی برای بازار ارز دیجیتال نیز وجود دارد.

یک سری از ارزهای دیجیتال در صرافی ها شرایط لازم برای لیست شدن در صرافی را نداشته و معاملات OTC میتواند بستری برای معامله این دسته از ارزهای دیجیتال فراهم کند. البته ناگفته نماند که استفاده از شرایط این معاملات، ریسک های بیشتری به همراه دارد اما در مقابل چنین ریسک هایی، فرصت هایی وجود دارد که تریدرها می توانند به راحتی معاملات خود را انجام دهند. داشتن همین ویژگی موجب شده است که بسیاری از کاربران علاقه بسیاری برای انجام معاملات خود در این شرایط داشته باشند.

روش کار معاملات OTC در بازار ارز دیجیتال چگونه است؟

معاملات OTC در بازار ارز دیجیتال برای افرادی مناسب است که تمایل به فروش مقادیر زیادی کوین در بازار را دارند. از دیگر مزایایی که اینگونه معاملات برای کاربران خود به همراه دارد، ناشناس بودن اطلاعات هویتی معامله گر است. بنابراین نهنگ های بازار برای انجام معاملات خود از معاملات OTC استفاده می کنند. بازار OTC بستری مناسب برای کاربرانی است که دارای سرمایه های کلان هستند.

در حال حاضر در صرافی های بزرگی همچون صرافی بایننس و صرافی کوین بیس، معاملات OTC بستری مناسب برای کاربران خود ایجاد کرده است.

کاربرانی که تمایل دارند مقادیر زیادی از ارزهای دیجیتال را بدون رعایت قوانین و مقررات صرافی ها، معامله کنند، می توانند از شرایط بازار OTC برای انجام تریدهای خود استفاده کنند.

از کاربردهای اصلی معاملات OTC این است که کاربرانی که می خواهند مقادیر بسیاری از بیت کوین را در صرافی معامله کنند، تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت بیت کوین خواهند داشت. بدین خاطر برای کنترل قیمت بازار، می توانید از بازار OTC استفاده کنید. چرا که در معاملات OTC می توانید به صورت مستقیم با فروشنده معامله کرده و با یک قیمت خاص، معامله را به صورت یکجا انجام دهید. در حال حاضر اطلاعات دقیقی در مورد معاملات OTC وجود ندارد و دلیل آن هم بدین خاطر است که امکان معامله به صورت مستقیم بین کاربران ایجاد شده است. اما آمارهایی در این زمینه وجود دارد که حجم معاملات OTC بسیار بیشتر از بازارهای ارز دیجیتال است. معاملات ارز دیجیتال به روش های مختلفی انجام می شود، یکی از روش هایی که کاربران برای انجام معاملات خود از آن استفاده می کنند، معاملات OTC است. این نوع معاملات بستری برای انجام معاملات نهنگ های بازار و شرکت های بزرگ سرمایه گذاری است. علت اصلی رشد این پلتفرم در بازارهای ارز دیجیتال به دلیل افزایش نرخ پذیرش کریپتو است.

مزایای تجارت از طریق بازارهای OTC

نقدینگی: نقدشوندگی فاکتور اصلی در بحث تجارت از طریق بازارهای بدون نسخه است. صرافی های ارز دیجیتال معمولاً نقدشوندگی پایینی دارند. خرید ارزهای دیجیتال از طریق بازارهای OTC خطر سقوط قیمت را کاهش می دهد زیرا میزهای OTC فرصت هایی برای خرید مقدار زیادی کریپتو ارائه می دهند. از سوی دیگر، مبادلات ارزدیجیتال اغلب در اجرای یک سفارش بزرگ با مشکل روبرو می شوند. بنابراین این سفارش ها را به قطعات کوچک تقسیم می کنند. در نتیجه، خریداران برای خرید تعداد زیادی ارز دیجیتال با قیمت مشخص مشکل پیدا می کنند. ناشناس بودن: میزهای فرابورس ناشناس بودن بهتری را ارائه می دهند. می توان تعداد زیادی کوین را به صورت مخفی خریداری کرد بدون آنکه تأثیر قابل توجهی بر قیمت آن داشته باشد. معاملات مستقیم: میزهای OTC خریداران و فروشندگان را قادر می سازد تا بدون هیچ محدودیتی که صرافی ها در حال حاضر اعمال می کنند، معاملات مستقیم انجام دهند. ارزهای دیجیتال کمتر شناخته شده: صرافی ها به طور معمول به سرمایه گذاران اجازه خرید یا فروش ارزهای دیجیتال را می دهند. با این حال، سرمایه گذاران می توانند مقدار زیادی کوین کمتر شناخته شده را از طریق بازارهای OTC خریداری کنند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.