شناسه تراکنش (TxID) چیست؟

شناسه تراکنش (TxID) چیست؟

شناسه تراکنش (TxID) یک رشته یا عدد منحصر به فرد است که به هر تراکنش در یک شبکه بلاکچین اختصاص می‌یابد. شناسه تراکنش (TxID) به عنوان یک مشخصه یا امضای دیجیتالی برای تراکنش استفاده می‌شود و معمولاً به عنوان یک شناسه یکتا برای تراکنش در شبکه بلاکچین استفاده می‌شود.

براساس الگوریتم هش (hash) محاسبه می‌شود. در شبکه بلاکچین، تراکنش‌ها به صورت پیوسته به یکدیگر متصل می‌شوند و هر تراکنش شامل اطلاعاتی مانند فرستنده، گیرنده، مبلغ و سایر جزئیات مربوط به تراکنش است. سپس این اطلاعات توسط الگوریتم شناسه تراکنش (TxID) به یک رشته یا عدد با طول ثابت تبدیل می‌شود که به عنوان شناسه تراکنش (TxID) استفاده می‌شود.

شناسه تراکنش (TxID) برای شناسایی یکتا بودن تراکنش‌ها در شبکه بلاکچین استفاده می‌شود. با استفاده از شناسه تراکنش (TxID) ، کاربران می‌توانند تراکنش‌های خود را در شبکه بلاکچین جستجو و تأیید کنند. همچنین، شناسه تراکنش (TxID) به عنوان مرجعی استفاده می‌شود تا کاربران بتوانند در مورد تراکنش‌ها صحبت کنند و به آن‌ها ارجاع دهند.

مهم است بدانید که شناسه تراکنش (TxID) در بلاکچین‌های مختلف ممکن است با نام‌های دیگری مانند Transaction Hash یا Transaction ID شناخته شود، اما مفهوم کلی آن در همه‌ی این شبکه‌ها یکسان است.

کاربرد TxHash و شناسه تراکنش (TxID)

TxHash (Transaction Hash) و TxID (Transaction ID) در اصل به یک مفهوم اشاره می‌کنند و برای شناسایی یکتا و مرجعیت تراکنش‌ها در شبکه بلاکچین استفاده می‌شوند. با این حال، در برخی از شبکه‌ها، این دو عبارت به صورت تعریفی متفاوت استفاده می‌شوند.

به طور کلی، شناسه تراکنش (TxID) یک رشته یا عدد منحصر به فرد است که به یک تراکنش در شبکه بلاکچین اختصاص می‌یابد. این رشته یا عدد با استفاده از الگوریتم هش (hash) از محتوای تراکنش محاسبه می‌شود. شناسه تراکنش (TxID) بیشتر به عنوان نامی برای این رشته یا عدد استفاده می‌شود و معمولاً به عنوان یک امضای دیجیتالی برای تراکنش استفاده می‌شود. همچنین، شناسه تراکنش (TxID) برای اثبات صحت و تأیید تراکنش‌ها در شبکه بلاکچین استفاده می‌شود.

از طرف دیگر، شناسه تراکنش (TxID) به عنوان یک شناسه یکتا برای تراکنش استفاده می‌شود. این شناسه می‌تواند یک رشته یا عدد با طول ثابت باشد که به هر تراکنش در شبکه بلاکچین اختصاص می‌یابد. شناسه تراکنش (TxID) معمولاً برای جستجو، مرجعیت و ارجاع به تراکنش‌ها استفاده می‌شود.

هرچند که به طور معمول TxHash و شناسه تراکنش (TxID) به یک مفهوم اشاره می‌کنند و در بسیاری از موارد با هم جایگزین استفاده می‌شوند، اما ممکن است در برخی از شبکه‌ها تعریف و استفاده آن‌ها متفاوت باشد. بنابراین، بهتر است در هر شبکه خاص، مستندات و استانداردهای مربوطه را مورد مطالعه قرار دهید تا از تفاوت‌های ممکن در استفاده از این دو مفهوم آگاه شوید.

هنگامی که یک تراکنش ارز دیجیتال انجام می‌دهید، یک شناسه منحصر به فرد به آن داده میشود که همان شناسه تراکنش یا TXID نام دارد. شما با داشتن شناسه تراکنش (TxID) می توانید از آن به عنوان مدرک انجام تراکنش استفاده کنید

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.