معرفی رمزارز Aptos (APT)

معرفی رمزارز Aptos (APT)

اپتوس (APT) یک رمزارز است که در بستر شبکه بلاکچین توسعه یافته است. این رمزارز به عنوان یک سکه دیجیتال برای انتقال مقدار ارزش بین افراد و شبکه‌های مختلف استفاده می‌شود.

اپتوس (APT) بر اساس تکنولوژی بلاکچین توسعه یافته و از قدرت رمزنگاری و تکنولوژی توزیع شده برای امنیت و شفافیت تراکنش‌ها استفاده می‌کند.

هدف اصلی پروژه اپتوس (APT) ایجاد یک سامانه پرداخت قابل اعتماد و مقرون به صرفه است که بتواند معاملات را به صورت سریع و امن انجام دهد. این رمزارز بر اساس الگوریتم Proof of Stake (PoS) عمل می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد اپتوس (APT) خود را نگه دارند و در فرآیند تایید تراکنش‌ها و حفظ امنیت شبکه شرکت کنند.

APT، به عنوان واحد پولی در شبکه اپتوس (APT)، از طریق فروش عمومی در بازار رمزارزها یا صرافی‌های معتبر قابل خریداری است. مانند سایر رمزارزها، قیمت اپتوس (APT) ممکن است تحت تأثیر عواملی مانند عرضه و تقاضا، اخبار بازار و عوامل اقتصادی دیگر قرار بگیرد.

مهم است که قبل از سرمایه‌گذاری در اپتوس (APT) یا هر رمزارز دیگر، تحقیقات و مطالعات کافی انجام داده و درک کاملی از آن داشته باشید. همچنین، در صورت تمایل به خرید یا معامله با اپتوس (APT)، بهتر است از صرافی‌ها و پلتفرم‌های معتبر و امن برای انجام تراکنش‌های خود استفاده کنید.

توکن اپتوس (APT) چیست؟

رمزارز آپتوس توکن بومی پلتفرم اپتوس (APT) است که با نماد اپتوس (APT) نمایش داده می‌شود. از ارز دیجیتال اپتوس (APT) برای پرداخت هزینه‌ تراکنش استفاده می‌شود. علاوه بر این، ارز دیجیتال آپتوس یک توکن حاکمیتی است. بنابراین دارندگان توکن APT می‌توانند نظرات و ایده‌های خود را در مورد فعالیت‌های شبکه اعلام کنند.

همچنین ارز دیجیتال اپتوس (APT) در ایمن‌سازی بلاکچین از طریق الگوریتم اثبات سهام (PoS) هم نقش دارد. دارندگان ارز دیجیتال اپتوس (APT) می‌توانند در اعتبارسنجی تراکنش‌ها شرکت و در ازای این کار پاداش دریافت کنند. در شبکه آپتوس تعداد مشخصی اعتبارسنج وجود دارد. سایر دارندگان رمزارز آپتوس هم می‌توانند با استیک توکن‌های خود، به اعتبارسنج‌ها برای پردازش تراکنش‌ها بپیوندند. در نهایت پاداش پردازش تراکنش‌ها بین اعتبارسنج‌ها و استیک‌کنندگان رمزارز اپتوس APT توزیع خواهد شد. در حال حاضر حداکثر نرخ پاداش برای استیک ۷ درصد به طور سالانه است.

ارز دیجیتال اپتوس (APT) به کمک فناوری‌های جدیدی مثل موتور اجرای موازی، سرعت پردازش تراکنش‌ها را تا حد زیادی ارتقا داده است. تیم توسعه این پروژه تجارب زیادی در حوزه بلاکچین دارد. صرافی‌های مشهوری نیز این ارز دیجیتال را لیست کرده‌اند. روند رشد قیمت و جذب سرمایه رمزارز اپتوس (APT) نشان می‌دهد امیدواری زیادی به این پروژه در بین فعالان کریپتوکارنسی وجود دارد. احتمالاً در سال‌های آینده شاهد توسعه پروژه‌های زیادی در شبکه آپتوس خواهیم بود.

ایده و هدف اپتوس (APT) چیست؟

هدف اپتوس (APT) تبدیل شدن به شبکه‌ای مقیاس پذیر، امن، ارزان، با قابل همکاری و زیرساختی برای ساخت dAppهای مختلف به‌منظور پذیرش گسترده و استفاده عموم مردم از بلاکچین‌هاست. این شبکه می‌تواند تا ۱۶۰ هزار تراکنش را در ثانیه پردازش کند.

اپتوس از زبان برنامه‌نویسی Move استفاده می‌کند که می‌تواند تمام این موارد را در کنار یکدیگر داشته باشد. Move زبانی جدید برای اسمارت کانترکت‌هاست که دارای امنیت و انعطاف‌پذیری است. این زبان روی Rust ساخته شده و آپدیت‌ها و تغییراتی روی آن انجام شده تا مشکلاتی که شبکه سولانا با آنها مواجه است را نداشته باشد.

آشنایی با تیم اپتوس (APT)

این پروژه توسط مو شایک (Mo Shaikh) مدیرعامل پروژه و اوری چینگ (Avery Ching) مدیر ارشد اجرایی ساخته شده است. هر دو نفر از کارمندان متا (فیسبوک سابق) بودند و سال‌ها تجربه در پوزیشن‌های توسعه‌دهنده ارشد و مهندس در صنعت بلاکچین دارند.

دیگر افراد تیم اپتوس از محققان، طراحان و مهندسان پروژه دیم (Diem) هستند. Diem پروژه بلاکچینی متا بود که در ژانویه ۲۰۲۲ (دی و بهمن ۱۴۰۰) به دلایل قانونی رها شد. در حال حاضر ۶۰ نفر از اعضای این پروژه در اپتوس (APT) فعالیت می‌کنند.

همچنین چند تن از اعضای اصلی پروژه سولانا از جمله آستین ویرتز (Austin Virts) مدیر ارشد مارکتینگ سابق سولانا نیز به اپتوس (APT) جذب شده‌اند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.