استیبل کوین (stablecoin) چیست؟

استیبل کوین (stablecoin) چیست؟

روزهایی که اولین و احتمالا تنها چیزی که با شنیدن کلمه رمز ارز به ذهن مردم خطور می کند بیت کوین است، گذشته است. روزهایی که اکثر افراد سر خود را می خاراندند و حتی از خود نمی پرسیدند که ارز دیجیتال در دنیا چیست، گذشته است.

با رونق بازار کریپتو، افراد بیشتری وارد آن می شوند. اکنون، چیزهایی مانند آلت کوین، میم کوین و حتی استیبل کوین نیز وجود دارد. ارزهای رمزنگاری شده عموما به دلیل نوسانات ناپایدار خود شناخته می شوند و استیبل کوین ها به عنوان جایگزینی برای گزینه های رایج رمزنگاری موجود در نظر گرفته می شوند. نمونه ‌های معروف استیبل کوین‌ها عبارتند از Tether، USD Coin، Binance USD و Dai.

استیبل کوین‌ (رمزارز پایدار) ها

با تلاش برای ارائه بهترین‌های هر دو جهان - پردازش فوری و امنیت یا حریم خصوصی پرداخت ‌های ارزهای دیجیتال و ارزش‌گذاری ‌های پایدار بدون نوسانات ارزهای فیات - مورد توجه قرار گرفته ‌اند. معمولا ارز دیجیتال در عرض چند ساعت بیش از 10 درصد در نوسان است. این نوع نوسانات کوتاه مدت، بیت کوین و سایر رمزارزهای پایه محبوب را برای استفاده روزمره توسط عموم نا مناسب می کند. یک ارز باید به عنوان وسیله مبادله پولی و شیوه ذخیره ارزش پولی عمل کند و ارزش آن باید در طارزول زمان نسبتا ثابت بماند. در حالت ایده‌آل، یک سکه کریپتو باید قدرت خرید خود را حفظ کند و کم ترین تورم ممکن را داشته باشد، و اشخاص را به خرج کردن توکن‌ ها به جای پس ‌انداز آن ‌ها تشویق کند. استیبل کوین (رمزارز پایدار) ها (StableCoins) به عنوان راه حلی برای دست پیدا کردن به این رفتار باثبات و پایدار به شمار می آیند.

سرمایه گذاران و معامله گران:

در تلاش برای کاهش قرار گرفتن در معرض نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ممکن است از استیبل کوین‌ ها برای تنوع بخشیدن به پرتفوی خود استفاده کنند و با خرید یک دارایی رمزنگاری با پشتوانه ذخیره «پایدار» در برابر نوسانات بازار محافظت کنند.

مناطقی که پرداخت ها غیرقابل اعتماد است:

استیبل کوین ها همچنین برای ارائه تراکنش های ارز دیجیتال به فیات در مناطقی که مقررات دولتی تراکنش ها را پیچیده یا پرهزینه می کند، استفاده می شود. ارزهای رمزپایه دارای پشتوانه دارایی از همان فناوری بلاک چین مانند بیت کوین یا اتر استفاده می کنند و به کاربران این امکان را می دهند که به صورت همتا به همتا، ایمن و خصوصی در یک شبکه شفاف و جهانی تراکنش کنند.

مناطق با تورم بالا:

برای افرادی که در مناطقی زندگی می‌کنند که تورم فیات بالا باعث کاهش ارزش پول داخلی می‌شود، استیبل کوین‌ها فرصتی را فراهم می‌کند تا از طریق بازار ارزهای دیجیتال همتا به همتا و بدون مرز، در معرض یک ارز ذخیره جهانی قرار بگیرند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.