معرفی ارز دیجیتال هلیوم Helium

معرفی ارز دیجیتال هلیوم Helium

بدون شک شما هم تا به این لحظه تعریف فناوری اینترنت اشیاء یا IOT را شنیده‌اید. در حقیقت بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که فناوری اینترنت اشیاء به‌عنوان آینده دنیای بشر تلقی می‌شود.

دقیقاً چنین پیش‌بینی‌هایی هم در رابطه با بلاک‌چین صورت می‌گیرد. شبکه و ارز دیجیتال هلیوم Helium فناوری بوده که هدف آن ترکیب این دو دانش بسیار منحصر به فرد است.

شبکه هلیوم Helium بستر مناسبی برای اتصال دستگاه‌های اینترنت اشیاء می‌باشد. این شبکه دارای نودهای اختصاصی است که می‌توانند تراکنش‌ها و داده‌ها را به شیوه‌ای غیرمتمرکز مبادله کنند.

همین موضوع هم باعث می‌شود تا امینت خارق‌العاده‌ای داشته باشد. این فاکتور برای خانه‌های هوشمند آینده، بسیار ایده‌آل خواهد بود.شبکه هلیوم Helium یک بستر غیرمتمرکز است که راهکاری برای اتصال دستگاه‌های موجود بر بستر اینترنت اشیاء را فراهم نموده است. این موضوع سبب شده تا این دستگاه‌ها بتوانند در محیطی کاملاً امن و بدون نگرانی بابت تداخل یا خرابکاری، داده‌های خود را مبادله کرده تا امنیت بیشتری برای دنیای اینترنت اشیاء فراهم شود.

برای شروع کار با این شبکه، باید ابتدا دستگاه‌هایی تحت عنوان هات اسپات را خریداری نمود. این دستگاه‌ها ترکیبی از ورودی‌های وایرلس و ماینرها هستند. این دستگاه‌ها در حقیقت به‌عنوان نودهای این شبکه شناخته می‌شوند. افراد می‌توانند خودشان هم آن را ایجاد نمایند.

این شبکه اجازه اتصال دستگاه‌های متصل به اینترنت یا توان ضعیف به بلاک‌چین را می‌دهد. داده‌های این دستگاه‌ها از طریق نودهای شبکه به شیوه‌ای امن پردازش و توزیع می‌شوند. در مقابل این کار، اجراکنندگان نودها به‌عنوان پاداش ارز دیجیتال هلیوم Helium یا HNT را دریافت می‌کنند.

بلاک‌چین هلیوم Helium با استفاده از پروتکل ویژه خود که اجماع فضا نام دارد، می‌تواند با سرعت بالا و البته امنیت منحصربه‌فردش، جان تازه‌ای را به دنیای اینترنت اشیاء ببخشد.

علاوه بر این هلیوم Helium می‌تواند در توسعه اینترنت اشیاء و غیرمتمرکزسازی آن نقش بسیار زیادی داشته باشد که این موضوع برای فعالان حوزه IOT بسیاری ارزشمند است.

ارز هلیوم Helium چیست؟

ارز دیجیتال هلیوم Helium نتورک متعلق به یه شبکه غیر متمرکز برای اتصال دستگاه هاییه که از اینترنت اشیا (IoT) پشتیبانی میکنن. این شبکه تو بستر بلاک چینی بوجود اومده و همین مسئله، پروژه Helium Network رو تو گروه ارزهای وب تری قرار داده. شبکه اصلی هلیوم Helium نتورک تو سال 2019 بوجود اومده. درسته که این ارز به تازگی به بازار عرضه شده ولی عملکرد درخشانی رو داشته؛ به طوری که ارز دیجیتال هلیوم HNT تو مدت یه سال بیش از 6000 درصد رشد رو تجربه کرد. تو پروژه هلیوم Helium Network، دستگاه های بی سیم کم مصرف میتونن با اتصال به هم و برقراری ارتباط، داده ها رو به کل شبکه و نودهای اون ارسال کنن. نود ها یا گره های شبکه هلیوم نتورک به شکل دستگاه های Hotspots هستن که ترکیبی از یه دستگاه استخراج از بلاک چین و یک دستگاه بیسیم اتصال به شبکه به حساب میان. افرادی که از این دستگاه ها استفاده میکنن و به یک نود تو شبکه هلیوم تبدیل میشن، به عنوان پاداش استخراج ارز دیجیتال هلیوم HNT داده میشه. هدف کلی پروژه هلیوم اینه که ارتباطات دستگاه های مختلفی که از اینترنت اشیا استفاده میکنن رو تسهیل کنه. به این ترتیب میتونیم پروژه و ارز Helium Network رو به عنوان یکی از زیرساخت های آینده برای تحقق IOT بدونیم.

بنیان‌گذاران و تاریخچه ارز هلیوم Helium

پروژه هلیوم Helium را می‌توان به‌عنوان یکی از پروژه‌هایی دانست که مدت‌زمان زیادی بر روی آن کار شده است. در حقیقت این پروژه توسط سه بنیان‌گذار آن و در سال 2013 شکل گرفت.

نخستین بنیان‌گذار این تیم امیر حلیم (Amir Haleem) نام دارد. او پیش‌ازاین پروژه به‌عنوان یکی از توسعه دهندگان حرفه‌ای بازی شناخته می‌شد. آقای حلیم در حال حاضر به‌عنوان مدیرعامل شرکت هلیوم شناخته می‌شود. دومین بنیان‌گذار این تیم سین کری (Sean Carey) نام دارد. او پیش از پروژه هلیوم در شرکت Where که از زیر مجموعه‌های شرکت Paypal بود فعالیت داشت. او به‌عنوان یکی از برنامه‌نویسان مطرح شناخته می‌شود.

سومین بنیان‌گذار شبکه هلیوم Helium مهندسی به نامشان فانینگ (Shawn Fanning) می‌باشد. آقای فانینگ جزو باسابقه‌ترین برنامه‌نویسان این تیم است. او در سال 1999 یک پلتفرم همتا به همتا موسیقی به نام Napster را توسعه داد. این پلتفرم برای اشتراک‌گذاری موسیقی بود که در نوع خود جزو اولین‌ها به‌حساب می‌آید.

این تیم سه‌نفره در سال 2013 شرکت خود را تأسیس کردند. در آن زمان اینترنت اشیاء تازه در مسیر رشد قرار گرفته بود. از طرفی دیگر بلاک‌چین هم شرایط مشابهی داشت. تمام تحلیل گران هم معتقد بودند که این دو فناوری در آینده سهم بزرگی از پیشرفت بشر خواهند داشت.

همین موضوع هم سبب شد تا آنها به دنبال راهکاری برای اتصال این دو باشند. به همین جهت بود که در سال 2018 پلتفرم خود را به‌صورت کامل ارائه دادند و ارز دیجیتال آن با نماد HNT را هم عرضه نمودند .

این شبکه برخلاف سایر پروژه‌های مشابه، هیچ‌گونه عرضه اولیه‌ای نداشت و تمام توکن‌ها می‌بایست توسط نودهای استخراج شوند. به همین جهت در ابتدا حجم این توکن در بازار بسیار اندک بود. اما به طور متوسط هر ماه 5 میلیون توکن عرضه می‌شد. این فاکتور سبب شد تا کم‌کم عرضه و تقاضا مناسبی شکل‌گرفته و این ارز دیجیتال بتواند رشد قیمت مناسب را تجربه نماید. به‌گونه‌ای که در یک سال گذشته حدود 6000 درصد رشد داشته است.

کاربرد های ارز هلیوم Helium چیست؟

شبکه هلیوم علاوه بر پشتیبانی و خدمات رسانی به دستگاه هایی که از اینترنت اشیا استفاده میکنن، به شرکت هایی که تو حوزه ساخت و تحقیقات این نوع از دستگاه ها فعالیت دارن، خدماتی رو ارائه میده. توکن هلیوم HNT برای پرداخت پاداش به میزبان های این شبکه کاربرد داره. همچنین برای پرداخت هزینه تراکنش هایی که تو بلاک چین هلیوم انجام میشه، از ارز دیجیتال اختصاصی این پلتفرم یعنی هلیوم Helium استفاده میشه. تو شبکه هلیوم Helium از الگوریتم اجماع Proof Of Concept استفاده شده که برای ارتقا امنیت این شبکه بسیار کاربردیه. به لطف این پروتکل بقیه اعضای شبکه هم میتونن با استیک یا سهام گذاری ارزهایی که دارن به ماینر ها برای اعتبارسنجی تراکنش های شبکه Helium Network کمک کنن. عملکرد شبکه هلیوم Helium جزو مواردی بوده که فعالان و طرفداران این حوزه را دچار سردرگمی کرده است. در حقیقت آن‌ها نمی‌دانند که ارتباط دقیق بین بلاک‌چین و اینترنت اشیاء چگونه توسط شبکه هلیوم Helium برقرار شده است. قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با نحوه ارتباط این دو در شبکه هلیوم Helium صحبت کنیم، بهتر است ابتدا مرور کوتاهی بر هر یک از این موارد داشته باشیم.

اینترنت اشیاء نخستین چیزی است که بیشتر افراد درک درستی از آن ندارند. در حقیقت اینترنت اشیاء به مجموعه‌ای از محصولات و دستگاه‌های معمولی گفته می‌شود که همگی به یک شبکه واحد متصل هستند. این شبکه داده‌های ورودی از آن‌ها را پردازش کرده و بر این اساس وظیفه یا عملکرد هرکدام را تعیین می‌کند.

برای مثال این روزها خانه‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء به شدت رشد کرده‌اند. در این خانه‌ها تمام اجزا از جمله تلویزیون، درب، نور چراغ و… به یک سیستم واحد متصل هستند. این سیستم در حقیقت یک فضای پردازش و ذخیره‌سازی آنلاین است که اطلاعات ورودی از این دستگاه را دریافت کرده و بعد از پردازش یک دستور نهایی را برای آن‌ها صادر می‌کند.این موضوع باعث می‌شود تا تمام بخش‌های خانه متناسب با نیاز شما تنظیم شود. چنین ساختاری این روزها در کارخانه جات و شرکت‌های مختلف هم دیده می‌شود. نکته قابل توجه این است که فضای اصلی پردازش این اطلاعات امنیت چندان بالایی ندارد و امکان درز اطلاعات یا نفوذ بدان وجود دارد.

دومین فاکتوری که بایستی با آن آشنا شوید، بلاک‌چین است. هدف از خلقت بلاک‌چین تمرکززدایی است. به عبارت ساده‌تر تمام سامانه‌ها و شبکه‌هایی که بر بستر بلاک‌چین ایجاد می‌شوند، توسط خود اعضای آن کنترل شده و هیچ عامل خارجی حق دسترسی بدان را ندارد.

از طرفی دیگر این شبکه اطلاعات را به شیوه‌ای دقیق دسته‌بندی کرده و مانع از دست‌کاری یا تحریف آن‌ها می‌شود. این موضوع به نوبه خود سبب می‌شود تا تمام سیستم‌های مبتنی بر این روش، امنیت بسیار بالایی داشته باشند. به همین جهت هم بوده که مواردی همچون پرداخت‌های مالی، شبکه‌های توزیع محتوا و… بر بستر بلاک‌چین تولید شده‌اند.

حال که به‌خوبی با این دو آشنا شده‌اید، ساده‌تر می‌توانید عملکرد هلیوم را دریابید. در حقیقت پروژه هلیوم سعی کرده تنها فضای پردازش اصلی یا هسته اصلی اطلاعات اینترنت اشیاء را به یک بستر بلاک‌چینی بدل کند. به همین دلیل است که امنیت آن به طرز چشمگیری افزایش‌یافته و احتمال خطا هم کاهش پیدا می‌کند.

عملکرد این پروژه بدین صورت است که افرادی باید ابتدا دستگاه‌هایی به نام هات اسپات را خریداری نمایند. این دستگاه‌ها می‌توانند امواج رادیویی با موج ضعیف را دریافت نمایند.به همین جهت برای دریافت داده‌ها، ضعیف‌ترین دستگاه‌های شبکه اینترنت اشیاء هم مناسب هستند. این دستگاه‌ها در اصل نودهای شبکه هلیوم هستند که به نوعی هم دروازه اینترنت و هم ماینر هستند.

بعد از اتصال دستگاه‌های شبکه اینترنت اشیاء به این نودها، اطلاعات درون هسته آن رمزنگاری می‌شود. شبکه هلیوم Helium برای رمزنگاری و تأیید بلاک‌های بلاک‌چین خود از تکنولوژی به نام اجماع اثبات فضا BTF استفاده می‌کند. در این فناوری حتی زمانی که سرعت اینترنت تمام اجزای شبکه متغیر یا ضعیف هم باشد، نودها به توافق می‌رسند.

افزون بر این موارد امنیت بسیار بالایی هم دارد. همین باعث می‌شود تا داده‌های اینترنت اشیاء شما درون فضای غیرمتمرکزی قرار گیرد که هیچ شخصی بدان دسترسی ندارد و امکان تغییر یا سوءاستفاده از آن هم ممکن نیست. این فاکتور امنیتی، سرعت را بالا برده است.

ویژگی‌های ارز دیجیتال هلیوم Helium

شبکه و ارز دیجیتال هلیوم Helium متناسب با ایده منحصر به فرد خود، دارای ویژگی‌های خاص و ایده‌آلی است. این ویژگی‌ها سبب شده تا این ارز در طی یک سال گذشته به رشد 6000 درصدی برسد. این در نوع خود فاکتوری است که باعث می‌شود تا کاربران بیشتر جذب آن شوند.

  • امنیت بالا امنیت بالا را می‌توان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و البته حیاتی‌ترین فاکتورهایی در نظر گرفت که ارز دیجیتال هلیوم Helium را محبوب نموده است. بلاک‌چین این پروژه به‌جای استفاده از پروتکل اثبات کار (مانند بیت‌کوین) یا اثبات سهام (مانند پالی گان) برای تولید بلاک‌های خود از پروتکل اجماع ویژه‌ای به نام Proof Of Coverage یا اجماع فضا استفاده می‌کند. در این روش آن چیزی که برای تأیید بلاک‌ها اهمیت دارد، فضای موجود است. این موضوع سبب شده تا بلاک‌ها در بستری امن و با سرعتی مناسب تأیید شوند. افزون بر این موارد، راهکارهای امنیتی دیگری هم استفاده شده که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

  • شبکه مردم بسیاری از فعالان دنیای ارزهای دیجیتال و البته اینترنت اشیاء، به پروژه ارز دیجیتال هلیوم Helium، شبکه مردم هم می‌گویند. دلیل این موضوع ترکیب دو مورد از جدیدترین فناوری‌های دنیا است. این فاکتور سبب شده تا پروژه هلیوم در زمینه خود بسیار پیشتاز باشد.

  • سرعت عالی سرعت عالی را می‌توان به‌عنوان یکی دیگر از فاکتورهایی دانست که موجب رشد ارز دیجیتال هلیوم Helium شده است. در این پروژه از پروتکل ویژه‌ای برای اجماع نودها استفاده می‌شود. این پروتکل مصرف انرژی پایینی دارد و می‌تواند با سرعت بسیار بیشتری بلاک‌ها را تأیید نماید. همین مورد هم سبب شده تا این شبکه بسیار سریع عمل کند.

  • اتصال به انواع دستگاه‌های IOT یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شبکه هلیوم، سازگاری بسیار بالای آن است. به‌گونه‌ای که تمام دستگاه‌های بستر شبکه اینترنت اشیاء هم می‌توانند به آن متصل شوند. این در نوع خود یک ویژگی بسیار منحصر به فرد می‌باشد.

تولیدات شبکه هلیوم Helium

همان گونه که تاکنون اشاره کردیم، شبکه هلیوم Helium در حقیقت یک شبکه برای اینترنت اشیاء می‌باشد. به همین جهت است که تولیدات و محصولات مختلفی را علاوه بر ارز دیجیتال خود دارد. در واقع این شبکه برای عملکرد صحیح خود نیازمند طیف مشخصی از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای ویژه است.

  • هلیوم Helium کنسول هلیوم Helium کنسول را می‌توان به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین و البته ایده‌آل‌ترین تولیدات گروه هلیوم Helium در نظر گرفت. این محصول در حقیقت ابزاری مبتنی بر وب است که امکان مدیریت دستگاه‌ها مختلف را فراهم می‌کند. به کمک این سیستم، کاربران می‌توانند در پروژه ثبت‌نام کرده و دستگاه‌های جدیدی را ثبت نمایند.

از طرفی دیگر آن‌ها می‌توانند دسترسی دستگاه‌ها را بررسی کرده و به آنها امتیاز دهند. این همان عاملی است که سبب شده تا این ابزار برای مدیریت دستگاه‌های متصل به شبکه گزینه‌ای مناسب باشد .

هلیوم Helium کنسول برای بررسی و البته هدایت داده‌ها دو روش مختلف را در پیش می‌گیرد. روش اول مبتنی بر پروتکل HTTPS است. این روش امنیت حداکثری را به همراه دارد. دومین روش MQTT است. در این روش امنیت کمتری وجود دارد اما به دلیل سبک بودن پروتکل، سرعت انتقال داده‌ها بسیار بیشتر است .

نکته قابل‌توجه در رابطه با این ابزار، ساختار ویژه آن است. به‌گونه‌ای که شما می‌توانید کاربران جدیدی را ثبت‌نام کرده و به آنها درجه و یا دسترسی‌های مختلف بدهید. این در نوع خود یک قابلیت مناسب برای تعریف کارمندان و زیر مجموعه‌های داخل شبکه است .

مؤلفه حیاتی دیگری که در این پلتفرم دیده می‌شود، امکان استفاده از توکن Data Credit می‌باشد. این توکن صرفاً برای پرداخت‌های درون شبکه استفاده می‌شود. کاربرد اصلی این توکن برای پرداخت کارمزدهای درون شبکه می‌باشد که از طریق هلیوم Helium کنسول ممکن شده است . لازم به ذکر است که این توکن مانند ارز دیجیتال هلیوم Helium عرضه نشده و لذا امکان خریدوفروش آن در داخل صرافی‌ها وجود ندارد. به همین جهت تنها کاربرد آن در داخل شبکه هلیوم Helium می‌باشد.

  • هلیوم Helium Tabs هلیوم Helium تبز را می‌توان به‌عنوان یکی دیگر از ابزارهای ساخته گروه هلیوم Helium دانست. این فناوری برای عملکرد صحیح شبکه هلیوم بسیار حیاتی است که تأثیر زیادی بر روی نحوه کارایی و کاربردهای این شبکه دارد. این تکنولوژی اجزای متصل به شبکه هلیوم را رصد می‌کند. این اجزا می‌توانند هر چیزی باشند، از جمله این موارد می‌توان به اشخاص، ماشین، لامپ و… اشاره نمود که داده‌های آن‌ها برای شبکه هلیوم ارسال می‌شود .

  • هات اسپات هلیوم Helium دستگاه هات اسپات هلیوم Helium را می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین و البته اساسی‌ترین محصول تولید شده توسط گروه هلیوم در نظر گرفت. در حقیقت شبکه هلیوم Helium بدون دستگاه هات اسپات هیچ‌گونه کارایی ندارد. لذا نمی‌توان اهمیت کارایی این فناوری را برای پروژه انکار نمود.

دستگاه هات اسپات در حقیقت یک دستگاه کوچک با ابعادی به اندازه‌ی یک جعبه شیرینی است که می‌توانید به‌سادگی آن را در گوشه و کنار خانه‌تان قرار دهید. این دستگاه در حقیقت هم به‌عنوان یک ماینر و هم به‌عنوان یک گیرنده اینترنت عمل می‌کند.

نکته قابل‌توجه این است که خود دستگاه هم امواج رادیویی مختلفی را ارسال می‌کند. مزیت منحصر به فرد این دستگاه قدرت انتقال امواج آن می‌باشد. به‌گونه‌ای که این روتر می‌تواند قدرتی معادل 20 برابر بیشتر از مودم‌های عادی داشته باشد که این در نوع خود بسیار ایده‌آل است.

از طرفی دیگر این دستگاه از تکنولوژی LoRaWAN استفاده می‌کند. به همین جهت می‌تواند ضعیف‌ترین امواج را هم به‌خوبی دریافت و تحلیل کند. نکته قابل‌توجه دیگری که در رابطه با این دستگاه وجود دارد، قدرت بالای آن در حفظ ساختار شبکه است.

در حقیقت این دستگاه می‌تواند داده‌های موجود را (حتی در زمانی که سیگنال‌های شبکه متفاوت باشد) به‌خوبی دریافت و تنظیم نماید. این باعث می‌شود تا در زمانی که سیگنال شبکه هم ضعیف است، نودها به اجماع برسند. این یک مزیت بسیار منحصربه‌فرد برای شبکه هلیوم می‌باشد.

باید در نظر داشته باشید که تعداد دستگاه‌های هات اسپات محدود است و به همین جهت در تمام مناطق جهان وجود ندارد. از طرفی دیگر این دستگاه‌ها قیمت نسبتاً بالایی دارند. به‌گونه‌ای که قیمت یک عدد از آن‌ها به محدوده 400 دلار می‌رسد.

این در حالی است که تنها می‌تواند ارز دیجیتال هلیوم Helium را ماین کند. حال اینکه با چنین رقمی می‌توان ماینرهای مشابهی را خریداری نمود که قابلیت ماین تعداد زیادی از توکن‌ها را دارند. این موضوع سبب شده برخی از سرمایه‌گذاران نسبت به سرمایه‌گذاری و خرید این دستگاه مردد شوند .

آینده ارز هلیوم Helium نتورک

پروژه ارز دیجیتال Helium Network با کاهش هزینه ها، بخش عمده ای از ایرادات شبکه های مخابراتی قدیمی رو برطرف میکنه. همه افراد جامعه میتونن به بخشی از این شبکه تبدیل بشن و مسئولیت قسمتی از زیرساخت لازم برای اینترنت اشیا رو به عهده بگیرن. افرادی که از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال هلیوم استفاده میکنن، به ازای فعالیتشون ارزهلیوم HNT دریافت میکنن.

طبق داده هایی که تو وب سایت اصلی این پروژه منتشر میشه، تعداد ماینر های ارز هلیوم Helium نتورک با سرعت چشمگیری در حال افزایشه. همچنین تعداد اعتبار سنج های این شبکه هم افزایش قابل توجهی رو پیدا کردن برای پیش بینی قیمت ارز هلیوم نتورک باید علاوه بر جنبه های فاندامنتال این پروژه و اخباری که در مورد اون منتشر میشن، نمودار و حرکت قیمتی این ارز رو هم مورد بررسی قرار بدین. پلتفرم های متنوعی تو حوزه ارزهای دیجیتال وجود دارن که با در نظر گرفتن اطلاعات یه ارز و بررسی جوانب مختلف اون، پیش بینی هایی رو در مورد آینده و قیمت اون ارز منتشر میکنن.

Wallet Investor یکی از سایت های معتبریه که تو این حوزه فعالیت داره. این سایت با بررسی عوامل فاندامنتال و تکنیکال، میزان ارزشمندی ارز دیجیتال یه پروژه رو مشخص میکنه. طبق داده هایی که تو این سایت در مورد پروژه هلیوم نتورک منتشر شده، این پروژه بالاترین امتیاز رو از نظر سرمایه گذاری گرفته.

امنیت ارز دیجیتال هلیوم Helium

امنیت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و البته حیاتی‌ترین فاکتورهای ارز دیجیتال هلیوم Helium تلقی می‌شود. در حقیقت این شبکه به‌گونه‌ای خلق شده که می‌تواند امنیت بسیار منحصربه‌فردی را در بستر خود داشته باشند. نخستین عاملی که این امنیت را ایجاد می‌کند، پروتکل اجماع این شبکه می‌باشد.

در واقع هلیوم Helium برای تأیید بلاک‌های خود از فناوری اختصاصی اثبات فضا استفاده می‌کند. این فناوری باعث می‌شود تا تمام داده‌های موجود در دفتر کل توزیع شده، به شیوه‌ای دقیق و البته سریع ثبت شود. افزون بر این موارد، نودهای شبکه هم مانع از بروز هرگونه خرابکاری می‌شوند. یکی دیگر از مؤلفه‌هایی که امنیت این شبکه را به‌شدت افزایش می‌دهد، استفاده از کلیدهای نامتقارن است. این فناوری درون کیف پول اختصاصی هلیوم استفاده می‌شود و برای افرادی که این ارز را در آن ذخیره کرده‌اند، بکار می‌رود. در این روش کلیدهای نامتقارن مانع از دست‌کاری داده‌های می‌شوند. این باعث می‌شود تا امنیت کلید خصوصی افزایش‌یافته و مانع از بروز سرقت شود.

توکن هلیوم Helium

شبکه هلیوم Helium مانند سایر بلاک‌چین‌های دیگر در دنیا، اقتصاد توکنی خود را دارد. در حقیقت این شبکه برای پرداخت پاداش‌ها در شبکه و البته حفظ و نگهداری آن، نیازمند توکن‌های ویژه‌ای است. برخلاف تصور بیشتر مردم، این شبکه دارای دو توکن ویژه است.

توکن اول همان ارز دیجیتال هلیوم Helium با نماد HNT می‌باشد. این ارز در سال 2018 تولید شد اما ورود آن به بازارهای جهانی به سال 2020 رسید. البته این ارز طی یک سال توانست رکورد بسیار بالایی را ثبت کند که در نوع خود بسیار بی‌نظیر است.

پروژه هلیوم Helium به عنوان یکی از منحصر به فردترین و البته ایده‌آل‌ترین بلاک‌چین‌های دنیا شناخته می‌شود. هدف از خلق این پروژه ترکیب دو فناوری بلاک‌چین و اینترنت اشیاء بوده است. در حقیقت این پروژه قصد داشته تا مزایای بلاک‌چین و IOT را با همدیگر ترکیب نماید. به همین جهت بوده که امنیت و تمرکززدایی بلاک‌چین را به اینترنت اشیاء بخشیده است.

در این پروژه فرایند تأمین امنیت به کمک نودهای فیزیکی به نام هات اسپات انجام می‌شود که می‌توانند این ارزها استخراج نمایند. این گره‌ها در ازای نظارت بر روند کلی شبکه، ارز دیجیتال هلیوم HNT را دریافت می‌کنند.

افزون بر این موارد، این پروژه پروتکل ویژه‌ای تحت عنوان اثبات فضا دارد که می‌تواند سرعت و کارایی پایین شبکه را افزایش دهد. این در نوع خود یک امتیاز بسیار منحصربه‌فرد می‌باشد. مجموع این موارد در کنار همدیگر سبب شده تا شبکه و ارز دیجیتال هلیوم Helium بسیار منحصربه‌فرد باشد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.