معرفی ارز دیجیتال الکترونیوم (Electroneum)

معرفی ارز دیجیتال الکترونیوم (Electroneum)

الکترونیوم (Electroneum) یا به انگلیسی Electroneum یک سیستم پولی دیجیتال مانند بیت کوین می باشد که مخصوص کاربران موبایلی ساخته شده است تا از این رو بتواند به بازار 2.2 کاربران موبایلی

در جهان دست پیدا کند.با استفاده از برنامه ای برای گوشی های موبایل می توانید به استخراج الکترونیوم (Electroneum) بپردازید.به عنوان یک ارز دیجیتالی (یا ارز رمز پایه)، الکترونیوم (Electroneum) به صورت الکترونیکی ساخته، نگهداری و خرج می شود. هیچ شخص یا نهادی نمی تواند روی آن کنترل داشته باشد یا برای آن اعمال قانون کند. تراکنش ها توسط شبکه ای در حال رشد از کامپیوتر ها در سراسر جهان، که به آن ها ماینر یا استخراج کننده گفته، پردازش و اعتبارسنجی می شود. شیوه اعتبار سنجی در این شبکه این است که استخراج کنندگان در این شبکه همگی باید روی موجودی حساب هر کاربر یا کیف پولی در شبکه به توافق برسند و امنیت جنبه های مختلف پردازش ها توسط توابع ریاضیاتی تامین می شود تا مطمئن شویم که هیچگونه تقلبی در سیستم صورت نمی گیرد.

سکه الکترونیوم (Electroneum) به طور رسمی در یک نوامبر برابر با ده آبان و برنامه کاربردی کیف پول آن نیز در سیزده دسامبر 2017 برابر با بیست و دو آذر 1396 عرضه شد. شما می‌توانید با استفاده از این ارز دیجیتال، طیف مختلفی از اقدامات را انجام دهید. پرداخت‌های الکترونیک، کسب جایزه در بازی‌ها، استخراج ارزهای دیجیتال، کمک به مناطق فقیر، خریدهای عادی روزانه، برون‌سپاری یا انجام پروژه‌های مختلف و… تنها گوشه‌ای از کاربردهای منحصربه‌فرد شبکه و ارز دیجیتال الکترونیوم (Electroneum) است.

در حقیقت این ارز دیجیتال ابتدا با استفاده از کدهای پروژه مونرو خلق شد. تیم توسعه‌دهنده قصد داشتند تا ارزی کامل‌تر از مونرو را ساخته و از آن برای قمار و سایت‌های شرط‌بندی استفاده کند. اما به مرور زمان آن‌ها متوجه شدند که ضعف‌های بسیار بزرگ‌تری در دنیای بلاک‌چین وجود دارد که می‌توان به‌وسیله یک پروژه کارآمد آن‌ها را برطرف کرد. همین عامل باعث شد تا آنهاها رویکرد خود را عوض کرده و در پی ساخت یک ارز دیجیتال مناسب باشند.

آن‌ها در ابتدا شبکه خود را تغییر داده و سعی کردند تا ارز دیجیتالی برای پرداخت‌های بین‌المللی خلق کنند. هدف توسعه دهندگان این بود تا پروژه موردنظر بتواند به‌عنوان یک روش پرداخت مناسب برای بیش از یک میلیارد انسان تلقی شود که به‌حساب بانکی دسترسی ندارند. بر همین مبنا هم یک کیف پول اختصاصی و امن برای آنها ایجاد کردند که می‌تواند همچون یک حساب بانکی عمل کرده و گزارشات دقیقی را ارائه دهد.

افزون بر این موارد، ارز دیجیتال الکترونیوم (Electroneum) می‌تواند جایگزین امتیازها و سکه‌هایی شود که در داخل بازی کسب می‌کنید. در واقع شما می‌توانید این سکه‌ها را در محیط خارج از بازی خرج کرده یا در داخل بازی‌های دیگر استفاده کنید. همین عامل باعث شده تا فرایند کسب امتیاز شما در داخل بازی‌های مختلف، عملاً محدود به آن نبوده و بتوانید در سایر بازی‌ها نیز آن را خرج کنید. بدون شک این موضوع هم به شکوفایی صنعت گیم کمک خواهد کرد.

افزون بر این موارد، تیم توسعه‌دهنده سعی کرده تا شبکه مذکور را در اختیار فریلنسرها و متخصصان مختلف قرارداده و به این ترتیب زمینه کسب درآمد بیشتری را هم برای آنان فراهم کند. این قابلیت‌های بی‌نظیر به لطف ساختار و معماری فوق‌العاده این شبکه فراهم شده است. در واقع این شبکه از یک سازوکار بسیار ایده‌آل استفاده می‌کند که قادر است تا فرایند استخراج را به‌وسیله تلفن‌های همراه نیز ممکن سازد. خود شبکه هم یک مدل تلفن اختصاصی را در بازار عرضه کرده که می‌تواند بهترین انتخاب ممکن برای استخراج این ارز دیجیتال باشد. پرداخت‌های ناشناس، امنیت بالا، کارمزد اندک، سرعت بی‌نظیر و… تنها گوشه‌ای از مزیت‌های منحصربه‌فردی بوده که شبکه و ارز دیجیتال Electroneum را به یک انتخاب منحصربه‌فرد بدل کرده است. با این حال اغلب هم‌وطنان حتی نام آن را هم نشنیده‌اند.

تاریخچه و بنیان‌گذاران ارز دیجیتال Electroneum

تاریخچه و بک‌گراند یک پروژه را می‌توان جزو فاکتورهایی دانست که می‌تواند بر روی آینده آن اثرگذار باشد. در واقع توانایی و اهداف تیم توسعه‌دهنده جزو موضوعات ارزشمندی است که می‌تواند آینده آن را تحت‌تأثیر خود قرار دهد. همین عامل هم سبب شده تا اغلب معامله گران، قبل از سرمایه‌گذاری بر روی یک پروژه، ابتدا در رابطه با گذشته آن تحقیق کنند. خوشبختانه شبکه و ارز دیجیتال الکترونیوم (Electroneum) دارای یک گذشته شفاف واضح است.

این ارز دیجیتال برای نخستین‌بار در سال 2017 پا به عرصه وجود گذاشت. محل اصلی این پروژه کشور انگلستان بود و همین باعث شد تا این شبکه به‌عنوان نخستین بلاک‌چین آن کشور قلمداد شود. تیم توسعه‌دهنده اصلی این پروژه متشکل از افراد توانایی است که همگی سابقه درخشانی در حوزه وب دارند. مهم‌ترین عضو این تیم آقای ریچارد الس است. او را می‌توان مغز متفکر، طراح اصلی و مدیرعامل پروژه الکترونیوم دانست. آقای الس یک توسعه‌دهنده باتجربه در حوزه برنامه‌نویسی فرانت‌اند بود. علاوه بر این پروژه، صاحب پلتفرم “مدیریت شبکه‌های اجتماعی Retortal” است. از طرفی او قبل از الکترونیوم، آژانس دیجیتال مارکتینگ sitewizard را تأسیس کرده بود که در نوع خود موفق عمل کرده است. البته او هنوز هم مدیریت این آژانس را برعهده دارد. افزون بر او می‌توان به افراد کلیدی دیگری نظیر Nick Cook به‌عنوان مدیر عملیات، Barry Last به‌عنوان رئیس توسعه، و همچنین Chris Harrison، مسئول مدیریت بلاک‌چین‌ها اشاره کرد. تمام این افراد تجربه بالایی در حیطه کاری خود دارند.

در آن زمان تیم توسعه تمایل داشت تا یک ارز دیجیتال اختصاصی برای سایت‌های شرط‌بندی و قمار ایجاد کند. همین عامل هم سبب شد تا با الگوبرداری از کدهای بلاک‌چین مونرو، یک ارز دیجیتال اختصاصی و کاملاً ناشناس را ایجاد کنند. این ارز دیجیتال می‌توانست آدرس‌های فرستنده و گیرنده را مخفی کرده و بدین ترتیب حریم خصوصی کاربران را در بهترین حالت ممکن، در داخل یک شبکه حفظ می‌کرد. استخراج ارز دیجیتال الکترونیوم (Electroneum) توسط تلفن‌های هوشمند عادی ممکن شود. آن‌ها در مارس 2018 نخستین برنامه استخراج خود را هم روانه بازار کردند که می‌تواند به ابزاری مناسب برای کسب درآمد بدل شود.

در سال بعد از آن، تیم توسعه‌دهنده بلاک‌چین خود را از شبکه کپی‌برداری شده مونرو به یک فناوری اختصاصی دیگر به نام اثبات مسئولیت یا POR تغییر داد. بر مبنای این الگوریتم جدید، علاوه بر حفظ امنیت، قابلیت ناشناس بودن کاربران هم لحاظ می‌شود. همین عامل سبب شده تا بسیاری آن را به‌عنوان یک شبکه تعدیل شده از بلاک‌چین بشناسند. بعد از آن هم این شبکه یک عرضه اولیه بزرگ انجام داد که بر مبنای آن حدود 40 میلیون دلار سرمایه برای تیم توسعه‌دهنده جمع‌آوری شد.

ساختار شبکه و ارز دیجیتال الکترونیوم (Electroneum)

معماری و ساختار را می‌توان جزو مهم ترن و البته حیاتی‌ترین مولفه‌هایی دانست که نقشی کلیدی در رشد و پیشرفت‌های شبکه داشته است. در واقع این پلتفرم توانسته به لطف معماری بی‌نظیر خود، بستر لازم برای ابزارها و محصولات دیگر خود را فراهم کند. چنین مزیت بی‌نظیری آن را بیش‌ازپیش برای سرمایه‌گذاری مناسب کرده است.

مهم‌ترین موضوعی که در معماری این شبکه جلب‌توجه می‌کند، وجود ساختار کد بیس شبکه مونرو است. در واقع این پلتفرم بر پایه الگوهای شبکه مونرو ساخته شده است. بر همین مبنا بخش قابل‌توجهی از استانداردهای توکنی و فرایند مربوط به تأیید تراکنش‌های آن از بلاک‌چین یاد شده الگوبرداری شده‌اند.

نحوه عملکرد الکترونیوم (Electroneum)

نحوه عملکرد شبکه و ارز دیجیتال الکترونیوم (Electroneum) یکی از مهم‌ترین سؤالاتی است که برای اغلب کاربران ایجاد می‌شود. گستردگی موجود در شبکه الکترونیوم (Electroneum) باعث شده تا اغلب کاربران در حین مواجهه با آن دچار سردرگمی شوند. اگر بخواهیم در این زمینه به شیوه‌ای صادقانه بحث کنیم، باید بگوییم که الکترونیوم (Electroneum) هم مانند بیت‌کوین، یک ارز دیجیتال باهدف پرداخت‌های عمومی است.

در واقع این پروژه هم تراکنش‌های مالی موجود در دنیا را هدف قرار گرفته، با این حال عملکرد آن نسبت به بیت‌کوین متفاوت است. برای مثال بیت‌کوین نیازمند زمان و انرژی زیادی برای تأیید تراکنش و در نتیجه انتقال آن است. این در حالی بوده که انتقال یک ارز الکترونیوم (Electroneum) کمتر از یک ثانیه به طول انجامیده و با توجه به معماری بی‌نظیر آن، هزینه‌ای بسیار ناچیز دارد. از طرفی دیگر این ارز دیجیتال قرار است به‌عنوان توکن موجود در بازی‌ها شناخته شود. با این حال الکترونیوم (Electroneum) سعی کرده تا یک سیستم یکپارچه جهت امتیازدهی به بازی‌های مختلف ایجاد کند. بر همین مبنا شما می‌توانید ارز الکترونیوم کسب شده خودتان در داخل یک بازی را به‌عنوان امتیاز در داخل بازی دیگری مصرف کرده یا در وب‌سایت‌های پیش‌بینی نتایج، آنها را بر روی تیم فوتبال موردعلاقه‌تان شرط‌بندی کنید.

چنین عاملی باعث می‌شود تا انگیزه افراد نسبت به انجام بازی و در نتیجه خریدهای درون برنامه‌ای افزایش پیدا کند. در واقع طبق آمار موجود، بیش از 2 میلیارد گیمر روزانه وجود دارد که تنها دو درصد آن‌ها نسبت به خریدهای درون‌برنامه‌ای اقدام می‌کنند؛ چرا که می‌دانند هزینه انجام شده آنها صرفاً در داخل آن بازی کاربرد دارد. اما با نفوذ الکترونیوم در بین بازی‌های مختلف، می‌توان گفت که عملاً کاربرد آنها افزایش‌یافته و در نتیجه شوق و انگیزه کاربران نیز بیشتر می‌شود. چنین عاملی موجب می‌شود تا صنعت گیم شکوفاتر شود.

البته این مورد تنها عملکرد بی‌نظیر این شبکه نیست؛ بلکه الکترونیوم (Electroneum) سعی کرده تا خود را در دستگاه‌های POS و خودپردازهای مختلف هم جای دهد. بر همین مبنا در کشورهای کمتر توسعه‌یافته که بخش قابل‌توجهی از جمعیتش به‌حساب بانکی دسترسی ندارند، می‌توان از الکترونیوم (Electroneum) به‌عنوان یک ابزار مطمئن برای انجام پرداخت‌های معمول روزانه استفاده کرد.

ویژگی‌های شبکه و ارز دیجیتال الکترونیوم (Electroneum)

داشتن ویژگی‌های مختلف را می‌توان یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی دانست که می‌تواند به رشد و پیشرفت یک شبکه کمک کند. پلتفرم الکترونیوم (Electroneum) هم به لطف این ویژگی‌های خود بوده که توانسته در طی چند سال گذشته، موفقیت‌های قابل‌توجهی را کسب کند. با این حال اغلب افراد به دلیل فنی بودن، اطلاعی از آنها ندارند.

همین باعث می‌شود تا در پروسه انتخاب‌های خود دچار سردرگمی شوند. ما در ادامه قصد داریم تا برخی از ویژگی‌های این شبکه بی‌نظیر را خدمت شما عزیزان بیان کنیم. بدون شک این موضوع می‌تواند فرایند سرمایه‌گذاری و کار با آن را برای شما بسیار ساده‌تر کند.

کاربردهای ارز دیجیتال الکترونیوم (Electroneum)

داشتن کاربردهای مختلف را می‌توان یکی از مهم‌ترین عواملی دانست که توانسته تأثیر مستقیمی بر روی نفوذ و پیشرفت شبکه الکترونیوم (Electroneum) داشته باشد. در واقع تمام محصولات و ابزارهایی که ما ذکر کردیم، تماماً برای افزایش کارایی‌های ارز دیجیتال الکترونیوم (Electroneum) است. مهم‌ترین و البته شاخص‌ترین کاربردی که برای این ارز دیجیتال تعریف شده، انجام پرداخت‌های روزمره است.

در واقع کاربران می‌توانند از این ارز دیجیتال برای انجام پرداخت‌های روزمره استفاده کرده و از این طریق آن را به‌عنوان ابزار مناسبی برای پرداخت انتخاب کنند. در واقع این ارز دیجیتال به‌واسطه سرعت بالا و کارمزد اندک خود می‌توان گزینه مناسبی به‌جای ارزهای فیات باشد. همین عامل هم موجب شده تا تعداد زیادی از کسب‌وکارها آن را به‌عنوان یک روش پرداخت قبول کنند.

خرید دوره‌های آموزشی مختلف از پلتفرم taskscool یکی دیگر از کاربردهای منحصربه‌فردی است که باعث شده تا این ارز دیجیتال بیش‌ازپیش برای مخاطبان مناسب باشد. در واقع آن‌ها می‌توانند به لطف این ارز دیجیتال، دوره‌های آموزشی مختلفی را خریداری کرده و از این طریق نسبت به یادگیری مهارت‌های خاص اقدام کنند.

کاربرد دیگر این ارز دیجیتال، انجام پرداخت‌های موجود در پلتفرم anytask است.شما برای تعریف هرگونه پروژه یا پذیرش آن باید حتماً مقداری از این ارز دیجیتال را کیف پول خود داشته باشید. مازاد بر این درآمدهای شما هم از این طریق پرداخت خواهد شد.

پرداخت کارمزدهای داخل شبکه هم یکی دیگر از مهم‌ترین کاربردهای ارز دیجیتال الکترونیوم (Electroneum) است. در واقع کاربران برای استخراج، خرج کردن یا … باید حتماً مقداری از این ارز دیجیتال را در حساب کاربری خود داشته باشند. این مقدار به‌عنوان کارمزد شبکه کسر شده و به نودهای تأییدکننده داده می‌شود.

شرکت در فرایندهای حاکمیتی هم از دیگر کاربردهایی بوده که برای این ارز دیجیتال تعریف شده است. در واقع دارندگان ارز دیجیتال ETN می‌توانند پیشنهادها و طرح‌های خود برای بهبود شبکه ارائه دهند. از طرفی دیگر آن‌ها می‌توانند بر روی طرح‌های سایرین هم رأی دهند. بدین منظور هم باید مقداری از این ارز دیجیتال را در پروسه رأی‌گیری وثیقه کنند که بعداً آزاد خواهد شد. این کاربرد علاوه بر تمرکززدایی موجب افزایش تقاضا برای ارز دیجیتال موردنظر می‌شود.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.