معرفی مشاغل کریپتویی و بلاکچین

 معرفی مشاغل کریپتویی و بلاکچین

چند سالی است که ارزهای دیجیتال و بلاکچین به یکی از داغ‌ترین موضوعات حوزه فناوری تبدیل شده‌اند. حالا افراد زیادی به دنبال یافتن پردرآمدترین مشاغل کریپتو هستند. هر روز تعداد و تنوع این شغل‌ها افزایش پیدا می‌کند.

شغل های پردرآمد بلاکچین نیز طرفداران زیادی دارد. شاید این مشاغل اشتراک زیادی با هم داشته باشند اما یکسان نیستند.

کریپتو چیست؟

به صنعت ارزهای دیجیتال کریپتو (Crypto) می‌گویند. تمام فعالیت‌هایی که در دنیای ارزهای دیجیتال صورت می‌پذیرد را می‌توان بخشی از صنعت کریپتو دانست.

شاید این سؤال برای شما به وجود آید که پردرآمدترین مشاغل کریپتو و بلاکچین یکسان هستند؟ باید بدانیم صنعت «بلاکچین» با «کریپتو» متفاوت است. اگر بخواهیم تعریفی ساده از بلاکچین ارائه کنیم، می‌توان گفت که این فناوری یک راهکار برای ثبت داده‌ها و سوابق است. خالقان ارزهای دیجیتال از فناوری بلاکچین برای توسعه این دارایی‌ها استفاده می‌کنند. با این حال بلاکچین پتانسیل‌ها و کاربردهای دیگری نیز دارد.

روند رو به رشد شغل های پردرآمد بلاکچین

این روزها تعداد شغل های پردرآمد بلاکچین افزایش یافته است. روز‌به‌روز تمایل مردم به استفاده از سرویس‌های رمزنگاری‌شده و توسعه‌یافته در بستر بلاکچین بیشتر می‌شود. شروع فعالیت در این جایگاه‌های شغلی به مهارت‌های مختلفی نیاز دارد. تقاضا برای جذب متخصصان بلاکچین بیشتر شده است و البته افراد زیادی هم به شروع فعالیت در این حوزه علاقه‌مند هستند.

پردرآمدترین مشاغل کریپتو کدامند؟

توسعه‌دهنده بلاکچین توسعه‌دهنده بلاکچین یکی از مهم‌ترین شغل‌های صنعت کریپتو است. علاوه بر اینکه فرصت‌های شغلی زیادی برای توسعه‌دهندگان در شرکت‌های رمزارزی وجود دارد، سایر کسب‌وکارهای مرتبط با بلاکچین نیز به این متخصصان برای پیشبرد اهداف خود نیاز خواهند داشت. تشریح پروتکل‌ها، کدنویسی، طراحی و اجرای زیرساخت‌ها و … از جمله مهم‌ترین وظایف توسعه‌دهندگان بلاکچین است. درآمد این افراد در کشورهای مختلف متفاوت خواهد بود. در ایالات متحده یک توسعه‌دهنده بلاکچین به طور متوسط در سال ۱۵۰ هزار دلار درآمد دارد.

توسعه‌دهنده سالیدیتی

متخصصان و توسعه‌دهندگان زبان سالیدیتی (Solidity) شانس زیادی برای به دست آوردن پردرآمدترین مشاغل کریپتو خواهند داشت. بنیاد اتریوم در بخش‌های متنوعی از این زبان برای توسعه استفاده می‌کند. مدت زیادی از تکامل این زبان برنامه‌نویسی نمی‌گذرد.

تحلیلگر ریسک

تحلیلگران ریسک تلاش می‌کنند که معاملات در امن‌ترین شرایط ممکن انجام شود. کاهش ضررهای احتمالی و افزایش سود ترید ارز دیجیتال، از جمله مهم‌ترین وظایف یک تحلیلگر ریسک است.

مهندس بلاکچین

مهندس بلاکچین تمرکزش را صرف طراحی و اجرای زیرساخت‌ها و راهکارهای توسعه رمزارزها و فناوری بلاکچین می‌کند. آشنایی با علم طراحی بک‌اند (backend) و فرانت‌اند (front-end) می‌تواند به این متخصصان کمک شایانی کند.

تحلیلگر ارزهای دیجیتال

تحلیلگر ارز دیجیتال باید روندها را بررسی و فرصت‌های معاملاتی را کشف کند. تخصص در علم اقتصاد، تجزیه و تحلیل داده و روانشناسی از جمله مهارت‌های یک تحلیلگر رمزارز است.

تحلیلگر داده

در دنیای بلاکچین همه چیز شفاف است و تمام اطلاعات در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. بنابراین تجزیه و تحلیل داده اطلاعات مفیدی به سرمایه‌گذاران خواهد داد و متخصصان این حوزه شانس کسب یکی از پردرآمدترین مشاغل کریپتو را خواهند داشت.

علم داده

مشاغل فناوری بلاک‌چین به ساخت dApps و زیرساخت شبکه محدود نمی‌شود، مانند صنایع وب ۲.۰، دانشمندان داده به شرکت‌های رمزنگاری کمک می‌کنند تا تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند.

دانشمندان داده برای به دست آوردن بینش‌های معناداری که به رشد کسب و کار‌ها کمک می‌کند، تست‌های یادگیری ماشینی قوی و پیچیده‌ای را اجرا می‌کنند.

مفیدترین زبان‌های مورد استفاده در علم داده پایتون، SQL و اسکالا هستند.

آیا بین مشاغل کریپتو، بلاک‌چین و وب ۳ تفاوتی وجود دارد؟

در حالی که فناوری بلاک‌چین، ارز دیجیتال و جنبش Web۳ مفاهیم متفاوتی هستند، اما از نظر حرفه‌ای در یک دسته قرار می‌گیرند. همان طور که گفته شد، اگر به دنبال شغل در صنعت هستید، ارزش جستجو در تابلو‌های شغلی و لینکدین را با استفاده از هر سه نوع مختلف دارد.

چرا باید در حوزه کریپتو کار کنم؟

صنعت بلاک‌چین به سرعت در حال پیشرفت است. قرار گرفتن در خط مقدم یک انقلاب تکنولوژیکی در حال گسترش، برخی از باهوش‌ترین ذهن‌ها را در علم کامپیوتر و رمزنگاری جذب می‌کند، بنابراین مکانی عالی برای تقویت خلاقیت شماست.

نقش‌های فنی

متخصصان علوم کامپیوتر و کریپتو از جمله افراد مورد علاقه در این صنعت هستند. علاوه بر این، آن‌ها همچنین باید دانش عملی و به روزی از مبانی، الگوریتم‌ها و تئوری بلاک‌چین داشته باشند.

طراح UI/UX

یکی دیگر از پردرآمدترین مشاغل کریپتو طراح UI/UX است. رابط‌های کاربری یکی از مهم‌ترین عوامل برای تشخیص پلتفرم‌های کاربرپسند و موفق محسوب می‌شوند. رقابت زیادی بین کسب‌وکارها برای افزایش سطح کیفی در این بخش به وجود آمده است.

مدیر کامیونتی / ناظر

تبدیل شدن به یک مدیر کامیونتی یا ناظر برای شرکت‌های نوظهور رمزارز، راه عالی دیگری است که می‌توانید به آن پایبند باشید. چیزی که بسیاری از مردم نمی‌دانند این است که بسیاری از محتوا و اطلاعات قبل از انتشار رسمی ابتدا در گروه‌های دسیکورد و تلگرام به اشتراک گذاشته می‌شود.

سرمایه‌گذاران و اعضای کامیونتی دوست دارند در یک پروژه کریپتویی یا مجموعه‌های NFT عضو شوند. گروه‌های همفکر همچنین DAO (سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز) را تشکیل می‌دهند، جایی که در مورد کوین‌ها، توکن‌ها و اکوسیستم‌هایی که به آن‌ها علاقه دارند بحث می‌کنند.

مدیران کامیونتی پیوند بین تیم اصلی یک شرکت و سرمایه‌گذاران آن هستند. آن‌ها بازخورد‌های کامیونتی را به توسعه‌دهندگان ارسال می‌کنند و به همسویی اهداف کسب و کار با انتظارات عمومی کمک می‌کنند.

امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) یک مفهوم جذاب است که در‌های زیادی را برای مردم در سراسر جهان باز می‌کند. فناوری بلاک‌چین به کاربران اجازه می‌دهد تا حریم خصوصی خود را به صورت آنلاین حفظ کنند و مالکیت واقعی دارایی‌های دیجیتال را ارائه می‌دهد. شرکت‌های فعال در حوزه رمزارز و بلاکچین به متخصصان مختلفی نیاز دارند. در سال‌های گذشته تعداد این شرکت‌ها افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل شاهد رشد تعداد شغل های پردرآمد بلاکچین بوده‌ایم. به نظر می‌رسد در سال‌های آینده نیز این روند ادامه داشته باشد. به دست آوردن یکی از پردرآمدترین مشاغل کریپتو می‌تواند اولین گام برای پیمودن یک مسیر طولانی باشد؛ مسیری که احتمالاً منتهی به موفقیت‌های بزرگ کاری و مالی خواهد شد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.