تریدر جو معرفی پروژه Trader joe

تریدر جو معرفی پروژه Trader joe

جو (JOE) توکن بومی تریدر جو (Trader Joe) است، یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) در بلاکچین آوالانچ (AVAX) که خدمات دیفای از جمله تبدیل، استیک و فارم را ارائه می‌دهد.

پروژه تریدر جو (Trader Joe) یکی از جدیدترین پروژه‌های فضای کریپتوکارنسی است که در تابستان سال 2021 به کاربران معرفی شد. این پروژه موفق شده با ارائه ویژگی‌های منحصربه‌فرد همچون سرعت بالای تراکنشات در همین مدت کوتاه نیز طرفداران زیادی به دست آورد. علاوه بر این، پلتفرم تریدر جو (Trader Joe)در ابتدا امکانات یک صرافی غیرمتمرکز را در اختیار کاربران قرار می‌داد، اما اکنون با گذشت یک سال از زمان تأسیس، تعدادی از خدمات جذاب و مرتبط با DeFi همچون استیک کردن، فارمینگ و… نیز به این پلتفرم اضافه شده است.

پروژه تریدر جو (Trader Joe) چیست

پروژه تریدر جو (Trader Joe) در ماه ژوئن سال 2021 میلادی با هدف تسهیل ترید توکن AVAX توسط 0xMurloc و Cryptofish راه‌اندازی شد. از زمان تأسیس تاکنون، این پروژه بیش از 4 میلیارد دلار دارایی جمع‌آوری کرده و مورد حمایت تعدادی از شناخته‌شده‌ترین معامله‌گران و سرمایه‌گذاران صنعت کریپتو قرار گرفته است. تریدر جو نوعی صرافی غیرمتمرکز و بازارساز خودکار (AMM) است که پس از صرافی غیرمتمرکز پانگولین (Pangolin) بر روی شبکه Avalanche (AVAX) ساخته شد. بسیاری از پروژه‌های Avalanche با الگوبرداری از مدل پروژه‌های معروف فضای کریپتو همچون UniSwap طراحی شده‌اند.

تاریخچه تریدر جو (Trader Joe)

تریدر جو توسط Cryptofish و 0xMurloc، دو توسعه دهنده با نام مستعار، در ژوئن ۲۰۲۱ تأسیس شد. کریپتوفیش خود را به عنوان یک مهندس قرارداد هوشمند توصیف می‌کند که در مراحل اولیه چندین پروژه آوالانچ، مانند Snowball و Sherpa Cash مشارکت داشت. او در گوگل کار می کرد و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم کامپیوتر از یکی از دانشگاه های ایالات متحده است. 0xMurloc یک توسعه دهنده تمام وقت با تجربه راه اندازی چندین استارت آپ است. او همچنین یک رهبر ارشد محصول در Grab بود. این تیم با بیش از دوجین کاربر مستعار دیگر که روی نرم افزار، بازاریابی و جامعه کار می کنند تکمیل می شود.

مزایا تریدر جو (Trader Joe)

تریدر جو تمام عملکردهای یک DEX مدرن را ارائه می دهد و یک رابط کاربری راحت همراه با تراکنش های سریع و ارزان دارد. کاربران می‌توانند با شرکت در یکی از فارم‌ها، نقدینگی خود را تامین کنند و به عنوان پاداش، توکن جو (JOE) را به دست آورند، که بعداً می‌تواند برای رای دادن در پیشنهادات حکومتی استفاده شود. پروتکل وام دهی آن Banker Joe، بر اساس پروتکل کامپاند (COMP)، به کاربران اجازه می دهد تا وجوه خود را به روشی غیر حضانتی (non-custodial) وام دهند یا از سایر وام‌ها استفاده کنند. علاوه بر این، کاربران همچنین می توانند پوزیشن های اهرمی را در وجوه ارائه شده یا وام گرفته شده خود باز کنند.

برای افزایش کاربرد و پذیرش توکن تریدر جو (Trader Joe)، تریدر جو در حال کار بر روی معرفی چندین گزینه جدید است که هدف آنها تبدیل پروژه به پلتفرم اصلی دیفای در اکوسیستم آوالانچ است. اول از همه، کاربران می توانند از تریدر جو (Trader Joe) به عنوان وثیقه برای استقراض استفاده کنند. علاوه بر این، تریدر جو (Trader Joe) همچنین قصد دارد تا سفارشات محدود، آپشن‌ و معاملات آتی را در پلت فرم خود تسهیل کند. به لطف سرعت نوآوری و نام تجاری قوی، تریدر جو (Trader Joe) حامیان قدرتمندی را از درون جامعه دیفای جذب کرده است، از جمله؛ بنیانگذار آوه (AAVE)، استانی کولچوف و دارن لاو بنیانگذار دیلی ایپ (The Daily Ape).

ویژگی‌های پروژه تریدر جو (Trader Joe)

بی‌شک بررسی ویژگی‌های یک پروژه رمزنگاری سبب می‌شود تا مخاطب نگاه عمیق‌تر و دقیق‌تری نسبت به امکانات ارائه شده در پلتفرم را به دست آورد. به این ترتیب هر کاربر می‌تواند نسبت به توقعات و استراتژی سرمایه‌گذاری خود، مناسب‌ترین پلتفرم معاملاتی را انتخاب کند. Rocket Joe یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد پلتفرم Trader Joe بشمار می‌آید. در واقع Rocket Joe به‌عنوان پلتفرمی جهت لانچ پروتکل‌های دیفای عمل می‌کند. این ویژگی‌ به توسعه‌دهندگان پروژه‌های رمزنگاری اجازه می‌دهد تا توکن‌های اختصاصی‌شان را راه‌اندازی کرده و نقدینگی متعلق به پروتکل خود را بوت استرپ کنند.

از آنجاییکه بخشی از چشم‌انداز پروتکل Rocket Joe پشتیبانی از توکن‌های جدید توسعه یافته در شبکه Avalanche است، ورود به Rocket Joe Launches تنها از طریق توکن rJOE امکان‌پذیر شده است. در واقع این توکن تنها در پلتفرم تریدر جو در دسترس بوده و استفاده از آن فقط به پروژه Rocket Joe منحصر می‌شود، در نتیجه rJOE به خودی خود ارزشی ندارد.

  • بررسی ویژگی Zap در Trader Joe Zap یکی از جدیدترین امکانات ارائه شده در پروژه Trader Joe است. Zap این امکان را به کاربران می‌دهد تا به‌جای انجام دستی تنظیمات موجود در صفحه Pool، مستقیماً توکن‌های LP را جهت واریز در فارم مدنظر انتخاب کنند. بااین‌حال، از نظر کارشناسان بهتر است این فرایند را از طریق تنظیمات دستی انجام دهید.

  • بررسی کارمزد معاملات در پلتفرم تریدر جو (Trader Joe) سطح کارمزد معاملات در پلتفرم تریدر جو (Trader Joe) نسبت به سایر صرافی‌های غیرمتمرکز ساخته شده بر روی شبکه اتریوم، به میزان قابل‌توجهی پایین‌تر است. از آنجاییکه صرافی غیرمتمرکز تریدر جو (Trader Joe) بر روی شبکه Avalanche ساخته شده است، کارمزد هر تراکنش در این پلتفرم در محدوده 1 تا 5 سنت قرار دارد. این موضوع سبب شده تا تریدر جو در میان سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بازار کریپتو به یک انتخاب مقرون به صرفه تبدیل شده است.

امنیت شبکه

تریدر جو (Trader Joe) بر پایه آوالانچ (AVAX) ساخته شده است، یک بلاکچین با مکانیزم اجماع اختصاصی خود، که در آن تمام گره ها با استفاده از یک پروتکل گراف غیر چرخه ای جهت دار (DAG) تراکنش ها را پردازش و تایید می کنند. این پروتکل دیفای در حال حاضر به بنیانگذاران خود، Cryptofish و 0xMurloc سپرده شده است، اگرچه جامعه تریدر جو (Trader Joe) قصد دارد در آینده یک مکانیسم حاکمیت چند امضایی ایجاد کند. در حال حاضر، دارندگان توکن می توانند در مورد توسعه پروتکل از طریق اسنپ‌شات رای دهند.

بررسی عملکرد استخرهای نقدینگی تریدر جو (Trader Joe)

قبل از بررسی عملکرد استخرهای نقدینگی در پلتفرم تریدر جو، بهتر است با مفهوم استخرهای نقدینگی آشنا شویم. برخلاف بازارهای سنتی و صرافی‌های متمرکز که در آنها از مدل خریداران و فروشندگان استفاده می‌شود، بسیاری از پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) از مدل بازارساز خودکار (AMM) استفاده می‌کنند. در این مدل تریدینگ، از طریق استخرهای نقدینگی امکان خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال به‌صورت خودکار و بدون نیاز به انجام فرایند احراز هویت فراهم شده است.

استخر نقدینگی به مجموعه‌ای از ارزهای دیجیتال یا توکن‌هایی گفته می‌شود که در یک قرارداد هوشمند قفل شده‌اند. در واقع از استخرهای نقدینگی جهت تسهیل معاملات در یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) استفاده می‌شود، چراکه وجود این استخرها به ترید یکپارچه ارز دیجیتال کمک می‌کند. پلتفرم تریدر جو Trader Joe در ازای اعضای پاداش، کاربران را در فرایند تأمین نقدینگی استخرها دخیل می‌کند.

بررسی پروسه وام گرفتن در پلتفرم تریدر جو (Trader Joe)

در پلتفرم تریدر جو (Trader Joe) علاوه بر امکان وام‌دهی دارایی‌ها، کاربران این امکان را دارند تا در ازای وثیقه گذاشتن، مبلغی را به‌عنوان وام دریافت کنند. به‌عنوان مثال، یک وام ‌گیرنده می‌تواند با تأمین توکن‌های ETH در یک قرارداد jETH، توکن‌های AVAX را از یک قرارداد jAVAX قرض بگیرد. مقدار AVAX که کاربر می‌تواند از پلتفرم وام بگیرد بر اساس جزء وثیقه‌گذاری ETH (collateral component of ETH) تعیین می‌شود. بدون شک پروژه تریدر جو Trader Joe می‌تواند یکی از معدود پروژه‌های کم ریسک این اکوسیستم باشد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.