معرفی ارز دیجیتال Sologenic با توکن SOLO

معرفی ارز دیجیتال Sologenic با توکن SOLO

سولوژنیک Sologenic یک پروژه رمزنگاری بوده و با نام Sologenic (SOLO) شناخته می‌شود. سولوژنیک Sologenic اکوسیستمی است که فرایند توکن‌سازی دارایی‌های غیربلاک چینی در XRP Ledger به صورت امن، کم‌هزینه و بر اساس تقاضا (On-demand) تسهیل می‌کند.

توکن‌سازی به فرایندی گفته می‌شود که بر اساس آن، به طور کاملاً شفاف و امن بر روی یک دفتر کل توزیع شده یا بلاک چین، توکن‌های دیجیتالی ایجاد می‌شوند. ممکن است این توکن‌ها معرف یک دارایی دیجیتالی یا یک دارایی فیزیکی باشند.

دارایی‌های توکن شده در پلتفرم سولوژنیک Sologenic با ارز دیجیتال XRP و همچنین توکن بومی این پلتفرم یعنی SOLO قابل‌ترید و خرید و فروش خواهد بود. XRP Ledger به یک دفتر کل رمزنگاری شده و غیرمتمرکزی گفته می‌شود که توسط سرورهای شبکه همتا به همتا پشتیبانی می‌شود. بر اساس به وایت پیپر Sologenic، چندین چالش در صنعت مبادلات سنتی دارایی‌ها وجود دارد:

  • بازارهای اقتصادی منطقه‌ای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران فعال در بازارهای اقتصادی منطقه‌ای تنها امکان معامله در بازار منطقه محل سکونت خود را دارند. به این ترتیب در این نوع بازارهای مالی، در مقیاس فرامرزی امکان تبادل دارایی وجود ندارد. ازاین‌رو، به منظور سرمایه‌گذاری مستقیم در یک بازار خارجی، برای واحد شرایط بودن ابتدا لازم است سرمایه‌گذار مقدار مشخصی از سرمایه خود را برای دسترسی مستقیم به انواع خاصی از دارایی‌ها، سرمایه‌گذاری کند.

  • دسترسی محدود به دارایی‌های جهانی در بسیاری از بازارهای اقتصادی جهان، مردم امکان پرداختن به تجارت جهانی نداشته و همچنین به خدمات مالی برای مشارکت در بازارهای سرمایه دسترسی ندارند. از عوامل مهمی که سبب بروز این شرایط می‌شوند می‌توان به سواد مالی پایین، هزینه واسطه‌گری بالا، عدم اطمینان ژئوپلیتیکی، عدم اعتماد به موسسات مالی و سطح پایین درآمدها اشاره کرد.

  • عدم وجود فناوری برای تجارت متقابل سیستم‌های معاملاتی موجود به مجموعه خاصی از انواع دارایی‌های سنتی مانند ETFها و سهام محدود می‌شوند. این پلتفرم‌های معاملاتی برای تسهیل تجارت متقابل دارایی‌ها فاقد فناوری لازم هستند. بنابراین، یک معامله‌گر نمی‌تواند خرید و فروش ارزهای دیجیتال و سایر ابزارهای مالی سنتی را به‌راحتی انجام دهد.

استیکینگ سولوژنیک Sologenic

با استیکینگ دارندگان سولوژنیک Sologenic می‌توانند داوطلبانه در برنامه پاداش ارائه دهنده نقدینگی (LPRP) شرکت کنند و سالانه تا 20 درصد پاداش دریافت کنند. چندین برنامه مبتنی‌بر زمان، با مدل‌های مشارکت هفتگی یا ماهانه وجود دارد. برخی از این برنامه‌ها دارای شرایط برداشت انعطاف پذیر هستند، در حالی که برخی دیگر با یک مدل سپرده مبتنی بر زمان ثابت ارائه می‌شوند. یک مکانیسم پرداخت پاداش روزانه برای برنامه‌های انعطاف‌پذیر و یک پرداخت مبتنی‌بر زمان برای برنامه‌های پاداش با مدت ثابت وجود دارد.

تاریخچه راه‌اندازی و تیم پشتیبان ارز دیجیتال سولوژنیک Sologenic

پلتفرم سولوژنیک Sologenic در سال 2019 توسط Bob Ras و Reza Bashash راه‌اندازی شد. Ras، یک کارآفرین باتجربه بوده و پیش از کار بر روی پروژه سولوژنیک، بلاک چینی تحت عنوان Coreum را تأسیس کرده است. Bashash نیز یکی از بنانگذاردن و سرپرست فناوری پروژه سولوژنیک است، اما در سایت رسمی سولوژنیک Sologenic اطلاعات بیشتری در خصوص سابقه کاری وی در دسترس نیست.

اگرچه سولوژنیک Sologenic پروژه‌ای است که با جذب سرمایه جامعه طرفدارانش سرپا است، با این حال، این پروژه جهت رشد و گسترش بازار NFC خود، از XRPL کمک مالی دریافت کرده است. میزان دقیق این کمک مالی هرگز فاش نشده است. همچنین تیم توسعه‌دهنده Sologenic، با هدف بهبود عملکردهای فنی خود، با چندین شریک از جمله Allbridge، XUMM و XRP Toolkit همکاری کرده است.

عملکرد پلتفرم سولوژنیک Sologenic

در حقیقت پلتفرم سولوژنیک Sologenic در تلاش است مبادله دارایی‌ها و سرمایه‌گذاری در انواع مختلف ابزارهای مالی سنتی را برای سرمایه ‌گذاران ارزهای دیجیتال بدون محدودیت فراهم سازد. البته این هدف نیازمند به یک زیر ساخت قوی برای انجام تراکنش ها با سرعت بالا در عین حال ایمن و شفاف است. در نهایت این پلتفرم به دنبال ادغام بلاکچین با دنیای مالی فعلی می باشد که از اجزای متعددی برای انجام این کار استفاده می کند. این اجزا شامل یک ماژول انجام سفارش، یک ماژول بلاک چین، یک ماژول توکن سازی و یک ماژول تبادلات غیرمتمرکز است. این اجزا به دو سیستم اصلی تقسیم می شود: توکن سازی دارایی ها که به اختصار آن را ATP و تبادلات غیرمتمرکز که به آن DEX می گویند.

خوب است بدانید دارایی هایی که به صورت توکنیزه در می آیند از رفتار قیمتی و همچنین ماهیت آن دارایی پیروی می کنند. برای مثال اگر شما سهامی را بخرید که ماهانه سودی به دارندگان خود می دهد، این پلتفرم آن سود را نیز به شکل توکنیزه شده به شما می دهد و تمامی قوانین حقوقی نیز بر این دارایی ها اعمال می شود.

امنیت پروژه سولوژنیک Sologenic

متاسفانه قرارداد هوشمند این پروژه توسط هیچ نهادی بررسی و تایید نشده است. و از طرفی این پروژه برخلاف چیزی که بیان می کند ماهیتی متمرکز دارد و کاربران باید برای فعالیت در آن احراز هویت انجام بدهند. از آن جا که این پروژه در وایت پیپر رسمی خود بیان کرده که می تواند دارایی کاربران را مسدود کند، امنیت این پروژه برای کاربران ایرانی بسیار ضعیف است. و اگر این اتفاق رخ دهد کاربران نمی توانند از این شرکت شکایت کننده زیرا این موضوع در وایت پیپیر این پروژه به وضوح بیان شده است.

ویژگی‌های شبکه سولوژنیک Sologenic

همزمان با ظهور فناوری بلاک چین، ارزهای دیجیتال و اکوسیستم WEB3، موارد استفاده و کاربردهای فضای DeFi نیز به طور قابل‌توجهی افزایش پیدا کرده است. بی‌شک با پیشرفت این فضا، توسعه صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) با سرعت بیشتر انجام خواهد شد. صرافی‌های غیرمتمرکز نسبت به رقبای متمرکز خود سرعت بالا‌تر، امنیت بیشتر و تراکنش‌های ساده‌تر را به کاربران خود ارائه می‌دهند.

صرافی‌های غیرمتمرکز نیز مانند رقبای متمرکز خود امکان خرید و فروش انواع دارایی‌هایی دیجیتالی و چندین امکانات مشابه دیگر را فراهم می‌کنند. تنها تفاوت این دو پلتفرم در این است که صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) برخلاف صرافی‌های متمرکز، توسط هیچ نهاد مرکزی مدیریت نمی‌شوند.

مهم‌ترین ویژگی‌های پلتفرم سولوژنیک عبارت‌اند از:

  • توکنومیک ارز دیجیتال سولوژنیک Sologenic توکن بومی پلتفرم سولوژنیک Sologenic با نماد SOLO شناخته شده و در سال 2020 تحت عنوان توکن BEP20 به بازار عرضه شد. در حال حاضر این توکن بر اساس سایت Coinmarketcap در رتبه ۳۶۱ بازار قرار دارد.

  • تولید توکن‌های جدید SOLO پلتفرم سولوژنیک Sologenic، به دارندگان توکن‌های سولوژنیک Sologenic که دارایی‌های خود را در OLO Savings Program (SSP) استیک کرده باشند، پاداش می‌دهد. همچنین پلتفرم سولوژنیک با هدف رشد اکوسیستم، افزایش دسترسی جهانی و افزایش ارزش توکن، یک صندوق توسعه با عنوان SOLO Expansion Fund (SEF) راه‌اندازی کرده است. همچنین سولوژنیک Sologenic قصد دارد تا به منظور کمک به ثبات قیمت بازار، سهم کوچکی از این صندوق توسعه را به SSP اختصاص دهد.

  • مکانیسم کاهش تورم پلتفرم سولوژنیک Sologenic سولوژنیک Sologenic برای کاهش عرضه کل توکن‌های SOLO، از یک مکانیسم کاهش اختصاصی استفاده می‌کند. بر اساس این مکانیسم 100٪ کارمزد تراکنش‌های شبکه از طریق ارسال به آدرس صادرکننده (Blackhole) سوزانده می‌شود.

  • نقشه راه تیم توسعه‌دهنده پروژه سولوژنیک Sologenic تیم توسعه‌دهنده سولوژنیک Sologenic در تلاش است تا در آینده نزدیک، کاربرد و موارد استفاده توکن SOLO را گسترش دهد. همچنین این تیم در حال کار بر روی ساخت ابزارهایی است که با XRP Ledger تعامل داشته باشند. این ابزارها عبارت‌اند از Sologenic DEX، SOLO Wallet و بازار NFT.

معرفی ارز دیجیتال سولوژنیک Sologenic و کاربردهای آن

پلتفرم رمزنگاری سولوژنیک نیز مانند اکثر پلتفرم‌های رمزنگاری دیگر، دارایی یک توکن بومی است. وجود توکن بومی نه‌تنها به پلتفرم سولوژنیک Sologenic قدرت می‌دهد، بلکه اکوسیستم می‌تواند از آن برای رسیدن به اهداف خود نیز استفاده کند. پلتفرم سولوژنیک دارای دو نوع توکن است، این توکن‌ها عبارت‌اند از:

SOLO Coin ارز دیجیتال SOLO، توکن کاربردی پلتفرم سولوژنیک است. این توکن به عنوان تأمین‌کننده نقدینگی و بازارساز عمل می‌کنند. کاربران می‌توانند دارایی‌های SOLO خود را با ارزهای دیجیتال دیگر خرید و فروش کنند.

پلتفرم سولوژنیک به دارندگان توکن SOLO در کارمزد معاملات تخفیفاتی ارائه می‌دهد.

همچنین این پلتفرم از طریق توکن‌های SOLO، به تأمین‌کنندگان نقدینگی (LPRP) تراکنشات صرافی، پاداش‌هایی اعطا می‌کند.

  • آینده ارز دیجیتال سولوژنیک Sologenic قیمت و آینده ارز دیجیتال سولوژنیک Sologenic در وهله اول به وضعیت بازار و شرایط اقتصادی و سیاسی جهان وابسته است. به طورکلی جنگ روسیه، وضعیت ناپایدار اقتصاد جهان در سال 2022 و وضع قوانین جدید مالی در آمریکا تأثیر منفی زیادی بر قیمت بیت کوین و به دنبال آن تمام آلت کوین‌های بازار داشته است. اما با این حال بر اساس تحلیل و نظر کارشناسان حرفه‌ای، به احتمال قوی در وضعیت بازار کریپتو در سال آینده میلادی بهبود پیدا کرده و شاهد رشد قیمت‌ها باشیم.

از طرفی در کنار تمام عوامل خارجی تأثیرگذار بر آینده ارز دیجیتال سولوژنیک Sologenic، عوامل مهم دیگری هستند که بر ارزش ذاتی پروژه و موفقیت آن تأثیر مستقیم دارند. سولوژنیک Sologenic یک اکوسیستم رمزنگاری پیچیده و غیرمتمرکز بوده و بر روی XRP Ledger ساخته شده است. در این پلتفرم کاربران می‌توانند بین انواع دارایی‌های دیجیتالی و غیر بلاک چین مانند سهام، ETF و کالاها ترید انجام دهند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.