معرفی بهترین بازی های کریپتو

معرفی بهترین بازی های کریپتو

بازی های کریپتو و بلاک چین زیادی با جایزه ارز دیجیتال برای اندروید و ایفون وجود دارند. کاربران حوزه ارز دیجیتال می‌توانند با شرکت در بسیاری از بازی های کریپتویی کسب درآمد رمز ارزی داشته باشند.

بازی های «بازی کن جایزه ببر» نوع جدیدی در صنعت گیمینگ هستند که بلاک چین و بازی را با هم ترکیب کرده‌اند. افزایش محبوبیت توکن‌های غیر مثلی یا همان NFT در اکوسیستم بازی، باعث افزایش علاقه کاربران به این حوزه شده است تا جایی که بسیاری برای کسب درآمد کریپتویی رایگان از بهترین بازی های با جایزه ارز دیجیتال استفاده می‌کنند.

در این نوع بازی‌ها، کاربران به خرید زمین، اشیاء، توکن‌ها، آیتم‌ها و گشت و گذار پرداخته و با کسب نوعی ارز دیجیتال درون بازی، به خرید توکن ان اف تی یا انتقال مستقیم آن به کیف پول‌شان اقدام می‌کنند. احتمالا همانطور که می‌دانید، صنعت NFT طی ماه‌های اخیر رشد شدیدی داشته است، تا جایی که برخی از این نوع رمز ارزها با قیمت‌های فضایی میلیون دلاری به فروش رسیده‌اند. به همین دلیل، این اتفاق در بازی‌های بلاک چینی نیز یک روش کسب درآمد محسوب می‌شود. بازی های بسیار زیادی هستن که میشه از طریقشون کسب درآمد کرد اما طبیعتا هر شخصی به سبک و ژانر خاصی از این بازی ها علاقه داره. بعضی از محبوب ترین بازی های کریپتویی:

  • بازی Axie Infinity اکسی اینفینیتی یکی از محبوب‌ترین و بهترین پلتفرم‌های مبتنی بر کسب درآمد از ارز دیجیتال که میشه از نسخه موبایلیش ( اندروید و ios) استفاده کرد. این بازی از خاطره انگیز پوکمون الهام گرفته شده اما طراحی متفاوتی داره. تو این بازی هیولای کوچکی به اسم Axie وجود داره که میتونید پرورشش بدید. بعد با استفاده از اون، با بقیه افرادی که تو بازی هستن مبارزه کنید. همچنین میتونید اکسی های بازی رو که تو بازار داخلی بازی هستن با ارز دیجیتال مبادله کنید. AXS توکن بومی این بازیه که تو بازار کریپتو عرضه شده. پس در جریان این بازی با کسب این ارز میتونید اونو به کیف پول انتقال بدید و بعد بفروشیدش.
  • بازی Sandbox سندباکس هم یه بستر دیگه برای کسب درآمد از ارز دیجیتاله که تو نسخه های اندروید و ios عرضه شده. تو این بازی میتونید زمین های مجازی که اسمشون لنده (Land) رو آباد کنید و بعد تو قالب توکن NFT بفروشید. تو این بازی میتونید زمین خودتونو به بقیه بازیکن ها اجاره بدید و از این راه هم درآمد کسب کنید. توکن بومی این بازی با اسم SAND تو بازار کریپتو عرضه شده. پس با کسب توکن تو جریان بازی هم میتونید کسب درآمد کنید و به کیف پولتون انتقال بدید و بعدش اونو به پول نقد تبدیل کنید. بازی سندباکس یکی از بهترین پلتفرم ها برای کسب درآمد از ارز دیجیتاله که محبوبیت بسیار زیادی داره.
  • بازی Zed Run اگه به اسب سواری علاقه دارید، بازی زد ران که تو نسخه های اندروید و ios در دسترسه، گزینه خوبی برای کسب درآمد از بازار ارز های دیجیتاله. روند این بازی مثل پرورش و تولید مثل و مسابقه با اسب هاست، اسبی که شما پرورش میدید با اسب بقیه بازیکن های واقعی مسابقه میده. البته همه این مراحل درآمد دارن و میتونید رمز ارزی که کسب کردید یا اسبی که پرورش دادید رو به بقیه بازیکن ها بفروشید. قابلیت تماشای زنده مسابقه اسب خودتون یا دیدن باز پخششون هم امکان پذیره. اسب های این بازی ویژگی های منحصر به فردی مثل: خلوص ژن، چابکی، سرعت و… دارن که همین باعث میشه از نظر ارزشی و قیمت متفاوت باشن. این بازی هم محوریت NFT داره و میشه اسب های بازی رو تو قالب NFT معامله کرد.
  • بازی بلاک چین دیسنترالند (Decentraland) متاورس دیسنترالند خود را به‌عنوان یک پلتفرم واقعیت مجازی قدرت‌گرفته از بلاک چین اتریوم توصیف کرده است که به کاربران اجازه ساخت، تجربه و کسب درآمد از محتوا و اپلیکیشن‌ها را می‌دهد. در این دنیای مجازی، کاربران با خرید تکه‌های زمین به ساخت و ساز و سپس کسب درآمد ارز دیجیتال به وسیله خرید و فروش آن‌ها می‌پردازند. هر از گاه خبری درباره فروش قطعه‌ای زمین در این بازی کریپتویی سوار روی بلاک چین اتریوم به قیمت چند صد هزار دلار و حتی چند میلیون دلار شنیده می‌شود! عرضه اولیه سکه (ICO) 24 میلیون دلاری دیسنترالند در سال 2017 انجام شد. این دنیای مجازی نسخه بتا خصوصی خود را در سال 2019 و نسخه عمومی خود را در فوریه 2020 عرضه کرد.

بازی Decentraland از دو توکن به نام‌های مانا (MANA) و لند (LAND) استفاده می‌کند. ارز دیجیتال مانا یک توکن ERC20 است که برای کسب توکن‌های غیر مثلی ERC721 لند باید سوزانده شود. از توکن‌های MANA همچین برای پرداخت هزینه انواع آواتارها، لباس‌ها، اسم‌ها و بسیاری دیگر از ویژگی‌های بازارچه دیسنترالند استفاده می‌شود.

  • بازی Hash Rush یه بازی موبایلی قابل دسترس واسه کاربرای کریپتو، بازی هش راشه که در هر دو نسخه اندروید و ios گرافیک خیلی بالایی داره که تجربه لذت بخشی رو واسه گیمرها رقم میزنه. سیستم این بازی طوریه که هر کاربر باید واسه خودش پایگاه بسازه و تو سیارات مختلف کریستال استخراج کنه. کریستال استخراج شده تو این بازی حسابی ارزشمنده و باید از حمله بقیه بازیکن ها حفظ بشه! شیوه درآمد زایی بازی هش راش همین کریستال هاست که میتویند کریستال هاتونو با بقیه کاربرها مبادله کنید و آیتم های تو بازی رو باهاش بخرید. موارد توی بازی قابلیت ایجاد NFT هم دارن و میتونید از این طریق هم کسب درآمد کنید. لیست بازی های مبتنی بر کریپتو که میتونید با بازی ارز دیجیتال کسب کنید، خیلی زیادن اما بازی هایی که ما معرفی کردیم محبوبیت خیلی زیادی بین کاربرها دارن که میتونید بر اساس سلیقه خودتون یکی از این بازی ها رو انتخاب کنید.

  • بازی بلاک چین تتان آرنا (Thetan Arena) بازی Thetan Arena یکی از محبوب‌ترین‌ها است، به طوری که اپلیکیشن اندروید آن تا امروز بالای 1 میلیون مرتبه دانلود شده است. در اینجا برخلاف یک سری بازی های ارز دیجیتال محبوب نظیر سندباکس مجبور به اجرای بازی در کامپیوتر نیستید و اپلیکیشنی مجزا برای نصب در اندروید و‌ آی او اس (آیفون) وجود دارد. از این نظر بازی کریپتو تتان آرنا راحت‌تر همه جا در دسترس قرار دارد.

  • بازی کریپتو سورر (Sorare) اپلیکیشن Sorare یک بازی ارز دیجیتال فوتبالی با تیم‌های پنج نفره است و از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند. این بازی کریپتو قابلیت خرید، مالکیت و فروش کارت‌‌های دیجیتال متعلق به بازیکنان حدود صد تیم ورزشی را فراهم می‌کند. برای درک بهتر این بازی مبتنی بر بلاک چین باید آن را ورژن مدرن و دیجیتال همان کارت‌های بازی کاغذی نوستالژی حاوی تصاویر فوتبالیست‌ها خطاب کنیم!

  • بازیکنان به منظور ورود به بازی ارز دیجیتال سورر و مشخص کردن نخستین گروه خود، قادر هستند ده کارت متعلق به ده بازیکن گوناگون را انتخاب کنند. آن‌‌ها در ادامه قادر هستند برای شرکت در مسابقه‌ تیمی پنج‌ نفره‌ ایجاد کنند. در صورت کسب پیروزی در هر مسابقه این بازی کریپتو سوار بر تکنولوژی بلاک چین کارت‌های بیشتر یا پاداشی به صورت ارز دیجیتال اتریوم (ETH) به دست خواهید آورد.

اولین روش کسب درآمد ارز دیجیتال در بازی بلاک چین سورر شرکت کردن در مسابقه‌ها است. روش دیگر درآمدزایی خرید و فروش کارت‌ها محسوب می‌شود، چرا هر کارت به یک بازیکن در دنیای واقعی تعلق دارد و به صورت NFT از بقیه مجزا می‌شود. برای هر فوتبالیست در هر فصل فقط یک کارت منحصر‌به‌فرد ایجاد می‌شود. ارزش آن‌ها به عملکرد بازیکن مربوط به آن در دنیای واقعی وابسته است! این نحوه عملکرد سبب جذابیت بازی کریپتو سوار شده است.

  • بازی ارز دیجیتال فارمرز ورلد (Farmers World) فارمرز ورلد دارای سبک متفاوتی نسبت به بیشتر بازی های دارای جایزه ارز دیجیتال معرفی شده در این مطلب است. بیشتر آن‌ها در سبک تخیلی و مبارزات مدرن هستند، اما بازی کریپتو فارمرز ورلد گیم پلی آرام‌تری دارد و در اینجا بازیکنان به کشاورزی می‌پردازند. به خاطر داشتن استراتژی‌های بازی قابل درک‌تر، طرفداران این سبک بازی بلاک چینی زیاد است. در Farmers World به طور کلی باید بعد از کاشت دانه و سپس کمی انتظار، محصولات را برداشت کنید. سپس باید با ساخت انبار غلات محلی برای نگهداری آن‌ها فراهم کنید. البته این کل ماجرا نیست. به کار بستن استراتژی‌های کشاورزی مناسب و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی خود پیشرفت خواهید کرد. این امکان برای بازیکنان این بازی بلاک چین فراهم شده تا انواع مختلف ابزارها را با هدف بهبود محصولات و سپس برداشت آن‌ها انتخاب کنند. یک نکته بسیار جذاب دیگر در Farmers World وجود دارد که احتمالا شما را بیشتر به این بازی ارز دیجیتال علاقه‌مند خواهد کرد؛ ضمن کاشت، پرورش و سپس برداشت محصولات، وقتی که کشاورزان منتظر دوره برداشت هستند این احتمال وجود دارد که به سایر کشاورزان حمله کنند!

توکن بومی بازی فارمرز ورلد Gold نام دارد. بازیکنان این توکن و همچنین سایر آیتم‌های درون‌برنامه‌ای که همگی یک توکن غیر مثلی هستند را با مشارکت در فعالیت‌های درون بازی به دست می‌آورند. با استفاده از این آیتم‌ها باید ضمن بهبود کیفیت محصولات کشاورزی، از مزارع خود در برابر هجوم حیوانات وحشی و هیولاها محافظت کنید. پس در دنیای Farmers World فقط سایر کشاورزان نیستند که ممکن است به شما حمله‌ور شوند و موجودات دیگری نیز شما را در این بازی کریپتو تهدید می‌کنند. با کسب ارز دیجیتال بیشتر قوی‌تر شده و بهتر قادر به محافظت از خود خواهید بود.

  • بازی رمز ارزی میراندوس (Mirandus) میراندوس یک بازی نقش‌آفرینی فانتزی است که دنیای آن توسط 5 پادشاه در 5 شهر مستقل اداره می‌شود. این اپلیکیشن بلاک چینی با قابلیت کسب درآمد با بازی در حقیقت هیچ ماموریت یا سطحی برای تصرف کردن ندارد. بازیکنان می‌توانند آزادانه در محیط آزاد بازی بچرخند و شانس خود را در متاورس میراندوس امتحان کنند. گفتنی است که در این بازی می‌توانید با آواتار خاص خود به فعالیت مشغول شوید، در جنگل به شکار هیولاها بپردازید، به شوالیه‌های مبارز خدمات ارائه دهید یا اینکه یک مغازه را در روستایی کوچک بگردانید. در دنیای میراندوس همه چیز ممکن است و دنیای بزرگ و آزاد آن Mirandus را به یک بازی با جهان آزاد تبدیل می‌کند.

بازیکنان میراندوس باید با جمع آوری منابع مختلف و ارتقا دادن کاراکتر خود، در بازی پیشرفت کنند. برای پیشرفت بهتر در میراندوس کاربر مجبور است در جنگل‌های پردرخت و سیاهچال‌های عمیق بگردد و با دشمنان مختلف بجنگد.

  • شوالیه جنگل (Forest Knight)؛ یک بازی ارز دیجیتال هیجان‌انگیز شوالیه جنگل یک بازی استراتژی نوبتی مبتنی بر بلاک چین پالیگان برای اندروید و کامپیوتر است. برای اتصال به فضای این بازی، به یک کیف پول مناسب مانند متامسک نیاز دارید. در این بازی، NFTها آیتم‌های خاص، قدرتمند و منحصربه‌فردی هستند که برای هر قهرمان داستان طراحی شده‌اند. ارزش این ان اف تی‌ها به میزان کمیابی و قدرتشان بستگی دارد. هرچه کمیابی بیشتر باشد، تعداد این نوع توکن‌ها نیز کمتر خواهد بود. NFTهای بازی شوالیه جنگل شامل سلاح، اکسسوری و پوسته هستند، اما آیتم‌های کالکتیبل بیشتری از جمله حیوانات اهلی، زمین و موارد دیگر در آینده به این بازی اضافه خواهند شد. توکن محلی شوالیه جنگل که KNIGHT نام دارد، یک توکن کاربردی است و هولدرهای آن نه تنها واجد شرایط دریافت مزایای درون این بازی هستند، بلکه فرصت نظر دادن نسبت به توسعه‌های این بازی در آینده را نیز خواهند داشت.
  • بازی کریپتو دنیای بیگانگان (Alien Worlds) الین ورلدز یک متاورس توکن NFT مبتنی بر امور مالی غیر متمرکز (دیفای) است که رقابت و همکاری اقتصادی میان بازیکنان را شبیه‌سازی می‌کند. این هدف در بازی Alien Worlds، از طریق تشویق بازیکنان به رقابت برای توکن تریلیوم (TLM) حاصل می‌شود که برای کنترل رقابت سازمان‌های خودگران غیر متمرکز به نام Planet DAOs و کسب دسترسی به دیگر ویژگی‌های بازی لازم است. در این بازی کریپتو بازیکنان در یک کهکشان علمی – تخیلی مشغول مبارزه با یکدیگر هستند. آن‌ها تلاش می‌کنند تا زمین‌ها را به تملک خود در آورند و همیشه مشغول جمع‌آوری توکن‌های NFT هستند. هدف نهایی کسب TLM یعنی ارز دیجیتال بومی بازی دنیای بیگانه است. رمز ارز بازی را سپس می‌توان در صرافی‌های کریپتو نظیر بایننس، کوکوین و اف تی ایکس به فروش برسانید. اگر می‌خواهید به رشد خود در این بازی ارز دیجیتال سرعت بدهید، می‌توانید توکن‌های TLM بیشتری از صرافی‌ها خریداری کنید.

در متاورس دنیای بیگانگان، بازیکنان می‌توانند آیتم‌های دیجیتال خاص به صورت توکن غیر مثلی را برای استخراج رمز ارز TLM، مبارزه در نبردها و رقابت در ماموریت‌های داخل بازی به‌دست آورند. بسته به استراتژی انتخابی، بازیکنان می‌توانند توکن‌های NFT که بیشترین مزیت را برای آن‌ها دارند خریداری کنند. تریلیوم (Trilium) با نماد TLM ارز دیجیتال محلی متاورس دنیای بیگانگان است که کاربردهای زیر را دارد:

  • حاکمیت: هولدرهای TLM می‌توانند با استیک کردن آن، در حاکمیت Planetها و دریافت دیگر پاداش‌ها مشارکت کنند.
  • استیکینگ: بازیکنان می‌توانند با استیک کردن TLM در یک سیاره دلخواه، به ماینینگ رمز ارز تریلیوم و دیگر توکن‌های NFT بپردازند.
  • ارز داخل بازی: توکن TLM برای خرید و آپدیت کردن آیتم‌ها، شرکت در ماموریت‌ها و نبردها و فعالیت‌های مربوط به بازی کریپتو نام برده به کار می‌رود.
  • مشوق بازیکنان: کاربران فعال می‌توانند برای توسعه اکوسیستم و فعالیت درون بازی، توکن TLM به‌عنوان پاداش مشارکت دریافت کنند. ایلین ورلدز یا دنیای بیگانه در اصل یک دنیای متاورس غیر متمرکز متکی بر توکن‌های غیر مثلی است که در آن بازیکنان برای به دست آوردن ارز دیجیتال کمیاب بازی با نماد TLM، در یک اقتصاد با محوریت جهان‌های سیاره‌ای ، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. نکته‌ای جذاب درباره این بازی ارز دیجیتال که با رمز ارز TLM هدیه می‌دهد وجود دارد؛ در صورت استیک کردن این توکن سرعت پیشرفت کاربر در ایلین ورلدز بیشتر خواهد شد که در نهایت منجر به کسب میزان بیشتری از همین ارز دیجیتال می‌شود. از طرفی دیگر، هر چه مقدار بیشتری TLM هولد کنید، قدرت بیشتری در رای‌گیری‌ها و نظرسنجی‌های سازمان‌های مستقل غیر متمرکز این بازی ارز دیجیتال خواهید داشت.

دنیای بیگانه برای بازیکنان خود با نام «کاوشگر» این امکان را فراهم می‌کند تا از طریق گیم پلی یا شرکت در فعالیت‌های سازمان‌های مستقل غیر متمرکز در قالب کریپتو بومی بازی جایزه و هدیه به دست آورند؛ به وسیله استخراج در Alien Worlds، کاربر با توکن TLM یا بسته‌های NFT قابل فروش پاداش داده می‌شود. گفتنی است این بازی روی بلاک چین‌ های بایننس اسمارت چین، اتریوم و وکس (WAX) سوار است.

  • بازی ارز دیجیتال گادز آنچیند (Gods Unchained) گادز آنچیند یک بازی استراتژی کارتی است که بر اساس مدل بازی کن جایزه ارز دیجیتال ببر طراحی شده است. کارت‌های قابل معامله در این بازی کریپتو از نوع NFT و دارای ارزش در دنیای واقعی هستند. بازیکنان با کسب توکن GODS می‌توانند به پرداخت هزینه خرید آیتم‌ها در این بازی بلاک چین بپردازند. کارت‌های کمیاب بازی گادز آنچیند در دنیای واقعی دارای ارزش هستند و با تبدیل آن‌ها به توکن GODS، امکان فروش و کسب ارز فیات وجود دارد. GODS یک توکن ERC20 است که کاربردهای آن عبارتند از:

  • ساخت توکن NFT

  • استفاده در بازارچه جهت خرید درون برنامه‌ای

  • توزیع به‌عنوان پاداش میان بازیکنان

آیا از مبادله توکن بازی های کریپتویی میشه کسب درآمد کرد؟

قطعا افرادی که به حوزه گیمینگ علاقه دارن، شانس بیشتری برای کسب درآمد ارز دیجیتال از طریق بازی های کریپتویی دارن اما عده زیادی از کاربرهای حوزه کریپتو علاقه چندانی به بازی ندارن. شاید علاقه به بازی نباشه اما میتونن از طریق خرید و فروش توکن های ارزشمند این بازی تو بازار های ارز دیجیتال به سوددهی برسن. در واقع تریدر ها میتونن جریان معامالات رمز ارزی خودشونو رو توکن های بومی بازی های کریپتویی هم سرمایه گذاری کنن. بعضی توکن های بازی ها مثل توکن اکسی (AXS) و مانا (MANA) پتانسیل رشد بالا دارن و تریدر ها ضمن تحلیل این بازار ها، تو زمان های مناسب میتونن برای خرید و فروش این ارز ها اقدام کنن تا از نوسان قیمتشون سود بگیرن.

قطعا افرادی که به حوزه گیمینگ علاقه دارن، شانس بیشتری برای کسب درآمد ارز دیجیتال از طریق بازی های کریپتویی دارن اما عده زیادی از کاربرهای حوزه کریپتو علاقه چندانی به بازی ندارن. شاید علاقه به بازی نباشه اما میتونن از طریق خرید و فروش توکن های ارزشمند این بازی تو بازار های ارز دیجیتال به سوددهی برسن.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.