عرضه توکن link توسط پیامرسان لاین

عرضه توکن link توسط پیامرسان لاین

پیام رسان ژاپنی لاین (LINE Messenger) link به یکی از اولین کمپانی هایی تبدیل شده است که بلاکچینی به همراه ارز رمزپایه مخصوص به خود را به صورت عملیاتی راه اندازی کرده است.

این شرکت خود زیر مجموعه شرکتی در کره جنوبی به نام Naver است که موتور جستجوگر قدرتمندی در این کشور به حساب می آید. در ادامه قصد داریم تا هر آن چه که تا به حال درباره ارز دیجیتال پیام رسان لاین منتشر شده است را مورد بررسی قرار دهیم.

در طی بیانیه ای که این کمپانی در روز جمعه منتشر کرد، اولین بلاک بلاکچین این شرکت به نام LINK Chain در روز 23 آگوست (10 روز پیش) ساخته شد. کمپانی پشت پیام رسان لاین قصد دارد تابه تدریج تعداد 1 میلیارد از توکن های LINK شبکه LINK Chain را منتشر کند که از این میزان 800 میلیون توکن به صورت عمومی عرضه می شود و مابقی به عنوان رزرو این کمپانی نگهداری خواهد شد.

ICO ارز دیجیتال پیام رسان لاین link چه زمانی است؟

ظاهرا قرار نیست ICO یا عرضه اولیه ای برای توکن LINK صورت بگیرد و به جای آن ارز دیجیتال پیام رسان لاین برای افرادی که در برنامه های کاربردی غیر متمرکز این کمپانی مشارکت داشته اند به عنوان وسیله ای برای ایجاد انگیزش توزیع می شود.

بر اساس اساسنامه لاین، این کمپانی نقشه دارد تا در ماه سپتامبر دو مورد از برنامه های کاربردی نامتمرکز خود را عرضه کند و تا سه ماهه اول سال 2019 نیز این مقدار را به 10 عدد برساند.

سخنگوی پیام رسان لاین link در گفتگو با کوین دسک درباره جنبه های فنی پروتکل بلاکچین LINK توضیحاتی را ارائه کرد. ما برای پلتفرم بلاکچینی خود که بر اساس ارائه خدمات پایه گذاری شده است، نیازمند رسیدن به بازه زمانی کوتاهی برای ایجاد هر بلاک هستیم. بنابراین الگوریتم توافق LINK Chain به الگوریتم توافق اثبات سهام وابسته خواهد بود. نام این توکن لینک با نماد (LN) است که با توکن چین لینک (Chainlink) متفاوت است. لینک را نباید با توکن شبکه غیرمتمرکز اوراکل که با همین نام است اشتباه گرفت (که نماد اختصاری آن LINK است).

این توکن به عنوان نوعی پاداش انگیزشی در سال ۲۰۱۸ برای ۸۴ میلیون کاربر فعال لاین از طرف مدیران شرکت راه اندازی شد.

هدف این شرکت، توسعه اکوسیستمی بود که در آن کاربران سرویس‌ها روی شبکه لاین پاداشی به شکل توکن لینک (LN) link برای استفاده از برنامه های غیرمتمرکز (dapps) دریافت کنند.

توکن لاین link قبلا از طریق شبکه بلاکچین خصوصی متعلق به این شرکت صادر شده بود و به این ترتیب این توکن به پنج دارایی دیجیتال یعنی بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)،‌ ایکس‌آر‌پی (XRP)‌ و لایت کوین (LTC) می‌پیوندد. شرکت LVC اجرا کننده امور مربوط به دارایی‌های رمزارزی لاین link و کسب و کارهای مربوط به بلاکچین است و سرویس‌های مالی ژاپن (FSA) در ۶ سپتامبر ۲۰۱۹ راه اندازی کرد.

استفاده از ارز دیجیتال پیام رسان لاین link چگونه است؟

همان طور که در ابتدا هم گفتیم، لاین قصد ندارد که در طی برگزاری یک ICO توکن های لاین LINK را به فروش برساند و به جای آن این توکن ها را به صورت رایگان در ازای استفاده از خدمات این پیام رسان ارائه می کند تا از این طریق میزان کاربران فعال پیام رسان لاین بیشتر شود. از طریق توکن لاین LINK یا همان ارز دیجیتال پیام رسان لاین می توانید استیکر، مجلات کارتونی و دیگر خدمات ارائه شده در پیام رسان لاین را خریداری کنید.

انواع کاربرد های لاین LINK بر اساس دسته بندی خدمات :

  • محتوا : پرداخت برای موزیک، ویدیو و وب تون ها ( مجلات کارتونی)
  • تجاری : پرداخت هزینه محصولات یا خدمات و مزایای تخفیفی و بازگشت وجه
  • اجتماعی : سیستم های پرداخت درون برنامه ای و انتقال بین فردی
  • بازی کردن : تقویت کاراکتر های بازی و تبادلات درون بازی پلتفرم پیام‌رسان لاین link که در توکیو فعالیت می‌کند، این رونمایی را به‌ عنوان نقطه‌ی عطفی در ساخت اکوسیستم ارز دیجیتال خود بیان کرد. رمزارز لینک link یا چین لینک؟

اگرچه نام توکن لاین هم LINK است، اما این اسم هیچ ارتباطی با ارز دیجیتال چین لینک (Chainlink) link با نام مخفف LINK ندارد. توکن بومی لاین در آگوست سال ۲۰۱۸ یعنی حدود یک سال پس از ظهور چین لینک، آغاز به کار کرده است.

شاید هم به همین دلیل، پیام رسان لاین به منظور متفاوت نشان دادن ارز دیجیتال خودش با “چین لینک” link دیگر از نام اصلی بلاکچین خود یعنی “لینک چین” (LINK chain) در وبسایت و وایت پیپر آن استفاده نمی‌کند و به جای آن از “لاین بلاکچین” (LINE blockchain) بهره می‌برد.

با این حال، یکی از نمایندگان لاین، در مصاحبه‌ای به کوین تلگراف گفت که این شرکت هیچ برنامه‌ای برای تغییر برند و یا تغییر نام این ارزدیجیتال ندارد. قیمت توکن لینک در زمان نوشتن این مطلب، برابر با ۲۰٬۹۹ دلار است که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱٬۸ درصد رشد داشته است.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.