چگونه سود مرکب کسب کنیم؟

چگونه سود مرکب کسب کنیم؟

سود مرکب compound interest، سودی ترکیب‌ شده و مضاعف است. به عبارت دیگر در محاسبه سود مرکب علاوه بر محاسبه سودی که به اصل سرمایه تعلق می‌گیرد، سودی که به خود سودها تعلق می‌گیرد هم در نظر گرفته می‌شود.

در بهره ساده، بهره دریافتی سرمایه‌گذاری نمی‌شود و بنابراین بهره‌ای که در هر دوره دریافت می‌شود، فقط از محل سرمایه‌گذاری اولیه خواهد بود.

اثر مرکب کردن در بلندمدت واضح‌تر است و سرمایه رشد زیادی خواهد کرد. برای آنکه تعریف دقیق‌تری ارائه دهیم می‌توانیم بگوییم که سود یا بهره مرکب به نوعی از سود گفته می‌شود که برای محاسبه آن علاوه بر اصل سرمایه، میزان سود حاصل از بهره‌های جمع شده از دوره‌های قبل سپرده یا وام نیز اضافه می‌گردد.

سود مرکب compound interest افزودن سود به مبلغ اصلی وام یا سپرده یا به عبارت دیگر سود با سود است. این نتیجه سرمایه گذاری مجدد سود است، به جای پرداخت آن ، به طوری که سود در دوره بعدی پس از آن از مبلغ اصلی به علاوه سود انباشته شده قبلی به دست می آید. بهره مرکب استاندارد در امور مالی و اقتصادی است.واقعیت این است که زمان بهترین دوست پس‌انداز است. هر چه مدت‌زمان بیشتری پولتان را سپرده کنید، رشد بیشتری خواهد کرد و دلیلش هم به نحوه کارکرد سود مرکب است که با گذشت زمان به صورت نمایی رشد می‌کند.

اگر فردی مفهوم سود مرکب را خوب درک کرده باشد می‌داند که هر یک روز تأخیر در پرداخت، به معنی تحمیل هزینه اضافی است. گاهی مواقع افراد پس از استقراض و گرفتن وام، نسبت به بازپرداخت آن تعلل می‌کنند و در واقع سعی می‌کنند نقدینگی خود را حفظ کنند غافل از اینکه این کار به مرور هزینه‌ای گزاف بر دوششان می‌گذارد. رشد ناباورانه ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ یک بار دیگر جهان را وادار کرد حقیقت کریپتو و اهمیت سرمایه گذاری ارز دیجیتال را بپذیرد. در حال حاضر نگرانی درباره ریسک مالی در بازار ارز دیجیتال جای خود را به نگرانی درباره انتخاب بهترین روش سرمایه‌گذاری داده است. سود مرکب به افراد زیادی کمک کرده که به اهداف مالی خود برسند، با این وجود هنوز افراد کمی از این استراتژی استفاده می‌کنند. درک مفهوم compound interest نه تنها سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارز را وارد مرحله هیجان‌انگیزتری می‌کند، بلکه آثار آن در دیگر ابعاد زندگی مالی شما دیده خواهد شد.

اگر کتاب اثر مرکب دارن هاردی را خوانده باشید، اهمیت قدم‌های آهسته و پیوسته در رسیدن به موفقیت‌های چشمگیر را درک کرده‌اید. با بهره‌گیری از بهره مرکب و مدیریت سرمایه، فکر یک‌شبه پولدار شدن را از سرخود بیرون کنید و ثروت خود را به‌صورت تصاعدی افزایش دهید! سود مرکب زمانی کارکرد خود را به خوبی نشان می‌دهد که این چرخه چندین بار تکرار شود و مسلماً در ابتدای کار، میزان سودی که عایدتان می‌شود چشمگی نیست؛ اما برخی عوامل هستند که می‌توانند قدرتمندی سود مرکب compound interest را تشدید کنند.

چهار‌نکته برای سرمایه گذاری به صورت سود مرکب:

  • تمام سرمایه خود را سرمایه گذاری نکنید
  • ارزهای دیجیتال همیشه سودده نیستن
  • با پول وام، قرض، فروش امول و… سرمایه گذاری نکنیم
  • بین ۱۰ تا ۲۰ و نهایت ۳۰ درصد از نقدینگی را سرمایه گذاری کنیم compound interest با توجه به اصل سرمایه و سود‌های دوره‌های قبل محاسبه می‌شود. به‌عنوان مثال، شما با ۱۰۰ هزار تومان پول وارد تجارت رمز ارز‌ها می‌شوید و سود ماهیانه خود را نیز به اصل پول اضافه می‌کنید. با این روش سود حاصل از دارایی شما تصاعدی بالا می‌رود. این روش سرمایه‌گذاری نرخ رشد سریع‌تری نسبت به سود ساده دارد. سود ساده مقدار ثابتی بوده که به اصل سرمایه شما تعلق می‌گیرد، اما بهره مرکب علاوه بر اصل سرمایه به سود‌های ماهیانه شما نیز تعلق می‌گیرد. با این استراتژی، در بازه زمانی چند ساله، سرمایه شما چندبرابر خواهد شد!

نحوه محاسبه سود مرکب compound interest

یکی از اشتباهات رایج تریدرها وارد شدن به بازار معاملات ارز‌های دیجیتال بدون دانش و اطلاعات کافی است. علاقه روزافزون به بازار کریپتو و معرفی رمز ارز‌های جدید، روزانه افراد زیادی را به سمت این بازار پر هیجان می‌کشاند. اما این افراد در شروع کار اهمیت استراتژی‌های سرمایه گذاری را فراموش می‌کنند. گروهی با تنها سرمایه زندگی خود پا به این میدان پر ریسک می‌گذارند و گروه دیگر بدون شناخت بازار اقدام به خرید رمز ارز جدید می‌کنند. فراموش نکنید که محاسبه نرخ بازگشت سرمایه یکی از مهمترین چیز‌هایی است که باید یک تریدر یا سرمایه‌گذار علاقه مند به کریپتو به آن توجه کند. یادگیری استراتژی compound interest برای افرادی مناسب است که از پامپ و دامپ دائمی بازار کریپتو با خبرند و به‌راحتی گول بازی‌های نهنگ های بازار رمزارزها را نمی‌خورند. شما با استفاده از فرمول سود مرکب compound interest می‌توانید میزان بهره خود را محاسبه کنید.

  • روش اول

در روش اول، برای اولین بار شروع به معامله می کنید و 20% سود می کنید. سپس شما یا خرج می کنید یا سود را پس انداز می کنید، در هر صورت سود خود را از سرمایه معاملاتی جدا می کنید.این کار را 3 بار دیگر تکرار کنید و در مجموع با 4 بار معامله، 80 درصد سود (80 میلیون تومان) نصیب شما خواهد شد که اکثر افراد معمولا از این روش استفاده می کنند.

  • روش دوم

حال فرض کنید از روش سود مرکب compound interest برای کسب سود استفاده می کنید. طبق مثال قبلی، فرض کنید ۱۰۰ میلیون تومان دارید و می خواهید با سرمایه گذاری و معامله، دارایی خود را افزایش دهید. در این صورت پس از دریافت سود تراکنش اول (همان 20 درصد)، سود را خرج نمی کنید و پس انداز نمی کنید. در واقع سود حاصل از سود را دوباره وارد می کنید و در معامله دوم به جای 100 میلیون تومان 120 میلیون تومان وارد می کنید.

طبق روش سود مرکب compound interest، در صورت ادامه سود 20 درصدی، کل پول شما 144 میلیون تومان (یعنی 4 میلیون بیشتر از روش قبلی) می شود. این کار را 2 بار دیگر تکرار کنید؛ در نهایت با 4 بار معامله متوجه خواهید شد که مجموع دارایی های شما به 207 میلیون و 360 هزار تومان رسیده است. همانطور که می بینید در روش اول فقط 80 میلیون تومان درآمد کسب کردید. اما در این روش سود به 107 میلیون تومان رسید.

حالا این مقدار ممکن است برای شما تفاوت چندانی ایجاد نکند. اما به خاطر داشته باشید که اگر چندین سال متوالی از این طریق معامله کنید، مطمئناً ثروت زیادی کسب خواهید کرد.

داستان شطرنج و سود مرکب compound interest

چند سال پیش کسی که شطرنج را اختراع کرد اختراع خود را نزد پادشاه برد. پس از بازی، شاه به شطرنج علاقه مند شد و دستور داد به اندازه یک سیلو گندم به او بدهند. اما خود مخترع جایگزینی را پیشنهاد کرد که بسیار عجیب و ناچیز بود. به جای سیلو گندم، مقدار بسیار کمتری گندم درخواست کرد، بنابراین در هر خانه شطرنج مقداری گندم گذاشتند و در خانه بعدی آن مقدار را دو برابر کردند.به درخواست مخترع، پادشاه باید روز اول یک دانه گندم روی صفحه شطرنج بگذارد و روز بعد در خانه بعدی آن را دو برابر کند. پادشاه مبلغی به ظاهر ناچیز را پذیرفت و شروع به توزیع گندم کرد. این کار تا آنجا پیش رفته بود که دیگر گندمی در سیلو نبود و پادشاه تازه فهمیده بود که چه اتفاقی افتاده است.

حال تصور کنید اگر از این روش تجارت و سرمایه گذاری در دنیای امروز استفاده کنید، چه آینده ای برای شما رقم خواهد خورد.

واقعیت این است که زمان بهترین دوست پس انداز است. هرچه مدت زمان بیشتری پول خود را سپرده گذاری کنید، به دلیل نحوه عملکرد سود مرکب که به طور تصاعدی در طول زمان رشد می کند، بیشتر رشد می کند.

اگر کسی مفهوم سود مرکب را به خوبی درک کند، می داند که هر روز تاخیر در پرداخت به معنای هزینه های اضافی است. گاهی اوقات افراد پس از گرفتن وام و گرفتن وام، بازپرداخت آن را به تاخیر می اندازند و در واقع سعی می کنند نقدینگی خود را حفظ کنند، غافل از اینکه این امر به مرور زمان هزینه های گزافی را به همراه خواهد داشت.

دلایل اهمیت روش سود مرکب compound interest

همانطور که گفته شد، اگر در زندگی روزمره خود برای چند سال سود مرکب معامله کنید و دوباره سود خود را معامله کنید، قطعا اکنون به یکی از ثروتمندترین افراد جهان تبدیل خواهید شد. مهمترین چیز در این روش صبر است. توصیه می شود برای کسب سود بیشتر با این روش، استراتژی های معاملاتی خود را گسترش دهید. به گفته دارن هاردی در کتاب اثر مرکب، هر تغییر مثبت کوچک می تواند نتایج مثبت بزرگی در آینده داشته باشد. این تغییرات کوچک می تواند نحوه خرج کردن یا سرمایه گذاری دارایی هایتان باشد. پس حتی اگر سرمایه کمی دارید، ناامید نشوید و با همان سرمایه کم شروع به معامله کنید، بدون شک با صبر کردن، نتایج مثبت این روش را خواهید دید. نکته مهمی که روش سود مرکب را متمایز می کند، سود از هر دو دارایی اولیه و سود است. در حالی که در روش معاملاتی مرسوم، کاربران فقط از دارایی های اولیه خود سود می برند.

سود مرکب compound interest یک مزیت پیچیده و مضاعف است. به عبارت دیگر در محاسبه سود مرکب علاوه بر محاسبه سود متعلق به اصل سرمایه، سود متعلق به خود سود نیز لحاظ می شود.

در محاسبه سود آزاد فقط اصل سرمایه و سودی که به آن تعلق دارد مهم است. سود مرکب به معنای دریافت سود از محل علاقه است; نتیجه بهره مرکب نامیده می شود.

در سود ساده، سود دریافتی سرمایه گذاری نمی شود و بنابراین سود دریافتی در هر دوره فقط از محل سرمایه گذاری اولیه خواهد بود.

اثر ادغام در بلندمدت واضح تر است و سرمایه رشد زیادی خواهد داشت. برای تعریف دقیق تر می توان گفت سود یا سود مرکب compound interest نوعی سود است که به منظور محاسبه اصل و میزان سود محاسبه شده از دوره های قبلی سپرده یا وام محاسبه می شود.

سود مرکب compound interest اضافه کردن سود به اصل وام یا سپرده یا سود بهره است. این نتیجه سرمایه‌گذاری مجدد سود است، نه پرداخت، به طوری که سود در دوره بعدی از مقدار اصل افزایش یافته توسط سود انباشته قبلی حاصل می‌شود. نرخ بهره مرکب استاندارد در امور مالی و اقتصادی است.

به این ترتیب می توانید به صورت دستی سود مرکب خود را در بازه زمانی که می خواهید معامله کنید بدون نیاز به شخص یا برنامه خاصی محاسبه کنید. البته برای راحتی کار می توانید از نرم افزار سود مرکب نیز استفاده کنید.

بهتر است یک شبه فکر ثروتمند شدن را از خود دور کنید و با واقعیت روبرو شوید. حتی اگر سرمایه کمی دارید نگران نباشید چون روش سود مرکب compound interest A اثبات شده است و خطری ندارد. البته، همچنین خوب است بدانید که روش سود مرکب compound interest زمانی موثر است که در زمان مناسب و در مکان مناسب استفاده شود. به خاطر داشته باشید که قبل از شروع معامله از سوددهی آن مطمئن شوید و سپس وارد فروشگاه شوید.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.