انتشار نسخه چهار ترون و قرارگیری TRX در صدر 25 کوین برتر جهان

انتشار نسخه چهار ترون و قرارگیری TRX در صدر 25 کوین برتر جهان

جاستین سان، بنیانگذار ترون (Tron)،

امروز یکشنبه، از طریق نامه ای سرگشاده، خبر عرضه نسخه Tron 4.0 با نام “Great Voyage” را به عنوان نسخه پایانی Tron Odyssey منتشر نمود. سان این اتفاق را “نقطه عطفی در تاریخ بلاکچین نامید که نه تنها جلوه ای

از شبکه غیرمتمرکز ترون است، بلکه زیرساخت مالی برای نسل های بعد بلاکچین را نیز تشکیل می دهد”.

اکنون TRX با قیمت 0.018 دلار معامله می شود که 6 درصد در 24 گذشته و 13.5 درصد در هفته گذشته افزایش داشته است. درهمین ­زمان، کل سرمایه گذاری بازار ظاهراً بدون تغییر مانده است. crypto.com chain (CRO) که در جایگاه دوم قرار دارد، در یک روز 4.5% افزایش داشته است.

این به روز رسانی، که به امور مالی غیرمتمرکز مربوط می شود و نه فقط اپلیکیشن های غیرمتمرکز، شامل موارد زیر است:

ارتقای پروتکل حریم خصوص TRONZ:

که یک پروتکل حریم خصوصی هوشمند است که با یک ماشیم مجازی پشتیبانی می شود و از سه نوع تراکنش محافظت شده TRC20 مربوط به سه دستورالعمل اثبات دانایی صفر، پشتیبانی می کند. تراکنش های محافظت شده TRC20 از همه توکن های استاندارد TRC20 پشتیبانی می کند و این پروتکل تنها توکن های TRC20 را پوشش می دهد. TRX به هیچ وجه ناشناس نخواهد شد. کارمزد مربوط به یک تراکنش محافظت شده به طور میانگین برابر TRX 3 (با قیمت 0.055 دلار) است و هیچ محدودیت در تعداد توکن های قابل انتقال وجود ندارد. برای چندین آدرس خصوص نیز می توان از یک کلید محرمانه استفاده کرد، درحالیکه کاربران می توانند کلید جستجوهای خصوصی خود را برای تائید تراکنش برای طرف سوم ارسال کنند.

مکانیسم اجماع دو لایه TPOS:

ترکیبی از دو مکانیسم اجماع است که زمان تأیید بلوک را از 57 ثانیه به 3 ثانیه کاهش می دهد.

پروتکل میان زنجیره ای TICP:

که پیاده سازی آن، امکان برقراری ارتباط میان زنجیره ای را برای دو بلاکچین فراهم می کند. در حال حاضر در تعداد زنجیره های مجاز به اتصال به زنجیره عمومی ترون محدودیت وجود دارد. راهکار موسسه و نهاد مالی بلاکچین: که طراحی آن به نحوی است که امکان استقرار یک برنامه کاربردی سفارشی شده بر بستر بلاکچین را بر اساس نیاز یک کسب و کار یا موسسه مالی خاص فراهم می کند، ازاینرو باعث کاهش هزینه پروژه و زمان مورد نیاز برای آن می شود، در عین اینکه برای پذیرش یک سیستم جدید بلاکچین تلاش می کند. توسعه دهندگان نسخه چهار ترون ادعا می کنند که این می تواند گزینه اول توسعه دهندگان كوچك و متوسط برای ساخت اپلیکیشن های غیرمتمرکز باشد و به مدخلی برای ورود کاربران نهادها و به دنیای بلاکچین تبدیل می شود.

در ادامه این مطلب، ترون با اتریوم مقایسه شده و می بینیم که کارمزدهای اتریوم به طور میانگین 3.5 برابر ترون است، در حالی که جاستین سانبه برتر بودن ترون تاکید داشته و استدلال میکند که ترون بستر بهتری برای توسعه دهندگان و تولید اپلیکیشن های طراحی شده در بستر بلاکچین می­باشد. در همین حال، شرکت جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های DappRadar دریافته است که با مقایسه بازه زمانی ژانویه 2019 تا ژانویه 2020، ترون در گروه کاربران فعال روزانه پیروز میدان است، در حالی که در سه ماه نخست سال 2020، اتریوم در گروه اپلیکیشن های غیرمتمرکز از ترون پیشی گرفته است.

در این میان، طبق گزارشات، ترون و جاستین سان در ارتباط با انشعاب شبکه استیم و ایجاد شبکه هایو (Hive) به مشکل برخوردند و حتی در این بین، میان جاستین سان و ویتالیک بوترین (بنیانگذار اتریوم) تنش های به وجود آمد.

سان و صرافی که وی روی آن سرمایه گذاری کرده است، یعنی پولونیکس، در یک برنامه پخش زنده شرکت کردند که احتمالاً درباره پروژه جدید مورد اشاره سان در آن صحبت خواهدشد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.