معرفی ارز دیجیتال کرونوس CRO

معرفی ارز دیجیتال کرونوس CRO

ارز دیجیتال کرونوس با نماد CRO که رتبه 35 را در بین ارزهای دیجیتال در مارکت رمزارزها به خود اختصاص داده این ارز دیجیتال تا پیش‌ازاین با برند کریپتو دات کام شناخته می‌شد که در حال حاضر برند خود را به کرونوس تغییر داده است.

ارز دیجیتال کرونوس CRO زیر نظر آزمایشگاه CRO ساخته شده که بسیاری آن را به نام Crypto.com می‌شناسند.

بلاکچین کرونوس یکی از محصولات مجموعه کریپتو دات کام است که برای افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال در سطح جهانی ایجاد شده و ابزاری برای کنترل پول، محافظت از داده‌ها و هویت کاربران است. صنعت کریپتو میزبان انبوهی از محصولات سرمایه گذاری و ارزهای دیجیتال است. اکثر کاربران کریپتو دات کام را به دلیل صرافی، کیف پول و خدمات کارت اعتباری با پشتوانه ارزهای دیجیتال می شناسند. با این حال، بسیاری از کاربران ممکن است ندانند که این پروتکل همچنین بلاک چین خود را با نام کرونوس Cronos راه اندازی کرده که توسط دارایی کرونوس CRO پشتیبانی می شود.

ارز کرونوس CRO چیست؟

کرونوس CRO توکن اصلی بلاک چین کرونوس است. اگرچه این رمز ارز در ابتدا به عنوان یک توکن ERC-20 توسعه داده شد (به این معنی که با استفاده از شبکه اتریوم ساخته شده است)، زنجیره بلاک چین کرونوس CRO اخیراً راه اندازی بلاک چین عمومی و منبع باز خود را اعلام کرده است. اگر قبلاً دارای ارز CRO بودید که براساس استاندارد توکن های اتریوم طراحی شده، زنجیره کریپتو دات کام یک ابزار وب انتقال توکن سفارشی ارائه می‌کند که به شما امکان می‌دهد توکن‌های ERC-20 فعلی خود را به زنجیره جدید منتقل کنید. ارزکرونوس CRO به زنجیره کرونوس این امکان را می دهد تا در مقایسه با گزینه‌های فعلی، از ارز دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت آنلاین استفاده کنید. این بدان معناست که توکن بومی پلتفرم کریپتو دات کام به عنوان یک ارز واسطه عمل می کند و به شما این امکان را می دهد که ارزهای دیجیتال خود را با هزینه بسیار کمتر به همتاهای فیات تبدیل کنید. کرونوس Cronos قصد دارد راه مقرون به صرفه‌ تر و در دسترس‌ تری را برای پرداخت خریدهای آنلاین با استفاده از ارزهای دیجیتال ارائه دهد و در عین حال راه‌ حل‌هایی برای مشکلات سنتی مرتبط با مقیاس پذیری بیت کوین داشته باشد.

مقیاس پذیری یک مشکل اصلی است که مانع از ادغام گسترده تر فناوری بلاک چین می شود. “مقیاس پذیری” به توانایی یک بلاک چین برای مقابله با هجوم بزرگ تراکنش هایی که به طور همزمان روی بلاک چین انجام می شود، اشاره دارد. اگر یک بلاک چین برای مقیاس پذیری بهینه نشده باشد، کاربرانی که تراکنش های فراتر از آستانه بلاک چین را آغاز می کنند در یک صف باقی می مانند. کسانی که بیشترین مبلغ کمیسیون را پرداخت کرده اند، جایگاه اول صف را حفظ می کنند.

هدف کرونوس Cronos ارائه راه حلی برای مشکل مقیاس پذیری، تاییدیه های پرداخت فوری و همچنین پشتیبانی حجم زیادی از تراکنش ها است. زمان تایید هدف زنجیره کرونوس کمتر از 1 ثانیه است و این پلتفرم قول می‌دهد پس از اتمام پیاده‌ سازی شبکه آزمایشی، بیش از 50000 تراکنش در ثانیه را پشتیبانی کند.

تاریخچه کرونوس Cronos و تغییر نام آن

کریپتو دات کام که در سال 2016 تأسیس شد که یک پروژه مستقر در هنگ کنگ است و با هدف معرفی طیف گسترده ای از موارد استفاده برای فناوری بلاک چین راه اندازی شده است. این پلتفرم بیشتر به دلیل مجموعه ای از برنامه های کاربردی ارزهای رمزنگاری شده، که از مبادله تا ایجاد وام با پشتوانه رمزنگاری را شامل می شود، شناخته شده است. امروزه، کرونوس CRO به بیش از 90 کشور خدمات می دهد و پایگاه کاربری جهانی با بیش از 10 میلیون مشتری، سرمایه گذار و بازرگان را در اختیار دارد. کرونوس یک شبکه بلاک چین است که توسط کریپتو دات کام در ماه نوامبر راه اندازی شد و با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار است. این بدان معناست که می‌تواند به راحتی برنامه‌های DeFi، GameFi و متاورس را که روی اتریوم اجرا می‌شوند، در پروتکل خود بگنجاند و در عین حال برنامه‌های جدید را نیز بسازد. همچنین قابلیت همکاری با اکوسیستم کازماس را دارد.

این امر موجب شد Crypto.com تغییر نام تجاری خود را اعلام کند و نام جدیدی برای منعکس‌ کننده «غیرمتمرکز شدن سکه و رشد فوق‌العاده اکوسیستم کرونوس» تعیین نماید.

نکات کلیدی کرونوس CRO و کریپتو دات کام

  • شرکت کریپتو دات کام در ابتدا به نام موناکو شناخته می‌شد، در سال 2018 برای اولین بار برند Crypto.com معرفی شد.

  • این شرکت مأموریت اصلی خود را ایجاد یک پلتفرم برای همه تبادلات مالی غیرمتمرکز و معاملات ارز دیجیتال معرفی کرده و قصد دارد امکان نگهداری همه ارزهای دیجیتال را در یک کیف پول فراهم کند.

  • کریپتو دات کام یک صرافی ارزدیجیتال و برنامه غیرمتمرکز است. علاوه بر اپلیکیشن مالی غیرمتمرکز، یک کارت ویزا نیز به کاربران خود ارائه می‌کند که می‌توانند با استفاده از آن به تبادل ارز دیجیتال و پول فیات بپردازند.

بلاکچین کرونوس CRO

بلاکچین کرونوس (Cronos) یکی از زنجیره‌های بلاکچین سازگار با اتریوم است که به صورت موازی با بلاکچین اصلی کریپتو دات کام ایجاد شده است. برای درک ارتباط این دو بلاکچین موازی، نگاهی به بلاکچین بایننس و بایننس اسمارت چین که با ماشین مجازی اتریوم سازگار است، می‌تواند کمک کننده باشد.

نسخه اصلی بتا مرتبط با بلاکچین کرونوس CRO که بر اساس کازماس (Cosmos SDK) ایجاد شده، در نوامبر 2021 منتشر شد. این بلاکچین از الگوریتم اثبات اعتبار یا PoA استفاده می‌کند. همان‌طور که گفته شد این بلاکچین با EVM سازگار است، بنابراین امکان اجرای تمامی برنامه‌های غیرمتمرکز ساخته شده روی اتریوم، در زنجیره کرونوس CRO امکان‌پذیر است.

همچنین کرونوس CRO از ارتباط بین بلاکچین به نام ICB نیز استفاده می‌کند که باعث امکان ایجاد ارتباط با اپلیکیشن های غیرمتمرکز اکوسیستم کازماس را فراهم می‌کند.

با اینکه مدت زمان زیادی از ایجاد بلاکچین کرونوس CRO نمی‌گذرد، ارزش کل قفل شده آن بسیار زیاد است که نشان دهنده استقبال بینظیر از این شبکه است. TVL این شبکه در کمتر از 3 ماه به 2 میلیارد دلار رسیده است که بسیار قابل توجه است.

امنیت ارز کرونوس CRO چگونه تامین می شود؟

زنجیره کریپتو دات کام از 2 نوع گره برای اطمینان از امنیت و ایمنی کاربر استفاده می کند.

  • گره های Council: همچنین به عنوان “گره های اعتبار سنجی” نامیده می شود، گره های Council برای تسویه تراکنش ها، خواندن داده های مهم و تأیید تمام تراکنش های انجام شده در شبکه استفاده می شوند. این گره های اعتبار سنجی بر اساس مکانیسم توافق BFT Tendermint اجرا می‌شوند و عموماً مسئولیت حاکمیت پلتفرم را بر عهده دارند.

  • گره های Community: گره های جامعه (که به عنوان “گره های کامل” نیز نامیده می شود) می توانند توسط هر عضوی از زنجیره استفاده شوند. از گره های انجمن می توان برای تسویه تراکنش های خود، خواندن داده ها در شبکه یا تایید تراکنش های ارسال و دریافت استفاده کرد.

چه چیزی کرونوس Cronos را منحصربه‌فرد می‌کند؟

به‌طورکلی بلاکچین کرونوس برای ارائه راهکارهای پرداخت، مبادله ارز دیجیتال و خدمات مالی مرتبط با Crypto.com ایجاد شده است.

هولدرهای ارز دیجیتال کرونوس CRO می‌توانند با قفل کردن رمزارزهای خود در بلاکچین Crypto.com، به‌عنوان ولیدیتور در شبکه شرکت کنند و از این ارز دیجیتال برای پرداخت کارمزدهای شبکه استفاده کنند. همچنین می‌توان از این ارز دیجیتال برای پرداخت هزینه‌های تراکنش در بلاکچین کرونوس نیز استفاده کرد.

کاربران با استفاده از برنامه Crypto.com Pay می‌توانند با پرداخت ارز دیجیتال به معامله گران دیگر تا 20 درصد از دارایی خود را به پول فیات تبدیل کنند.

همچنین کاربران می‌توانند به‌عنوان تأمین‌کننده نقدینگی در کریپتو دات کام شرکت کنند و تأمین کردن جفت ارزهای کرونوس CRO، جوایز ارز دیجیتال دریافت کنند.

استیک ارز دیجیتال کرونوس CRO در برنامه کریپتو دات کام یا ویزا کارت مربوط به این اکوسیستم می‌تواند برای کاربران 10 الی 12 درصد سود سالانه ایجاد کند.

به‌طورکلی ارز دیجیتال کرونوس CRO با کاربردهایی که دارد به پذیرش جهانی پلتفرم کریپتو دات کام کمک می‌کند. به همین دلیل این شرکت به دنبال توسعه و ایجاد کاربردهای بیشتر برای این ارز دیجیتال است تا علاوه بر توسعه و پذیرش اکوسیستم خود، به کاربران نیز کمک کند تا بر دارایی‌های دیجیتال، داده‌ها و هویت خود کنترل داشته باشند.

تفاوت بلاکچین کرونوس CRO و اتریوم چیست؟

شبکه اتریوم و کرونوس CRO (کریپتو دات کام) شباهت‌ها و تفاوت‌های زیادی دارند. هر دو شبکه ارزهای دیجیتال اختصاصی دارند که برای عملکردهای شبکه ایجاد شده است.

کریپتو دات کام بر خلاف بسیاری از شبکه‌های بلاکچین که به دنبال تمرکززدایی هستند، از کد متن‌باز استفاده نمی‌کند. البته این شرکت هدف خود را ارائه سرویس‌های مالی غیرمتمرکز اعلام کرده است. تفاوت کریپتو دات کام از این بُعد با اتریوم در این است که اتریوم از کد متن‌باز استفاده می‌کند و هر کاربری قادر خواهد بود کدهای این بلاکچین را مشاهده کرده و تغییراتی را پیشنهاد دهد. علاوه بر این توسعه‌دهندگان می‌توانند محصولات خود را روی این بلاکچین ایجاد کنند.

تفاوت دوم در این است که اتریوم یک شبکه غیرمتمرکز جهانی است، درحالی‌که کریپتو دات کام و کرونوس CRO صرفاً از ماشین مجازی اتریوم پشتیبانی می‌کنند و هدف آن‌ها ارائه زیرساخت‌های خدمات مالی است.

کریپتو دات کام بستری را برای انجام تراکنش‌ها و تبادل دارایی‌های دیجیتال در یک پلتفرم برای کاربران ارز دیجیتال فراهم می‌کند. البته که به دلیل بلاکچین متمرکزی که دارد، این پلتفرم نیز متمرکز خواهد بود. از نظر بسیاری از کاربران متمرکز بودن برای صرافی‌های ارز دیجیتال، ویژگی جذابی نیست، اما به دلیل اینکه امکان مدیریت تمام دارایی‌ها در کریپتو دات کام وجود دارد، کاربران از آن استقبال می‌کنند. اتریوم یک بستر برای سایر صرافی‌های ارز دیجیتال و برنامه‌های غیرمتمرکز است و کیف پول یا صرافی مخصوص به خود ارائه نمی‌کند. بلاک چین کرونوس CRO محصولات پرداخت، تجارت و سرمایه گذاری را ارائه می دهد که برای طیف گسترده ای از مردم جذاب خواهد بود. این راه‌ حل‌ها پرداخت همه‌ کاره را ارائه می‌کند که برای کسب و پذیرش طراحی شده‌اند، در حالی که هنوز راه‌حل‌های تجاری و سرمایه‌ گذاری سودآوری برای ایجاد درآمد ارائه می‌دهند. این منجر به یک اکوسیستم DeFi پایدار با پتانسیل افزایش سرعت پذیرش ارزهای دیجیتال در سراسر جهان می شود.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.