زمین مجازی متاورس و انواع پلتفرم ارزهای متاورس

 زمین مجازی متاورس و انواع پلتفرم ارزهای متاورس

این روزها در کنار خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، استفاده از زمین مجازی متاورس نیز با استقبال زیادی مواجه شده و رو به گسترش است. به‌گونه‌ای که مردم زیادی در سراسر دنیا ساعات زیادی از روز خود را، صرف خرید و فروش زمین‌های مجازی می‌کنند.

متاورس حوزه جدیدی در ارز دیجیتال است که می‌توان توسط آن، به درآمد خوبی دست یافت. حوزه متاورس یک حوزه نوظهور است که افراد بسیار زیادی در جهان نسبت به آینده آن خوشبین هستند و همین موضوع باعث شده که سرمایه گذاری بر روی ارزهای متاورسی یک گزینه بسیار مناسب باشد.

متاورس، دنیایی فراتر از واقعیت مجازی

متاورس و بلاک چین | ویژگی ها و کاربردها واقعیتی را تصور کنید که حتی از فانتزی های علمی تخیلی هم فراتر می رود. خب! به متاورس خوش آمدید: جهانی که توسط برخی از قدرتمندترین چهره های اینترنتی ایجاد شده است که در آن واقعیت مجازی، ارزهای دیجیتال و صنعت بازی نقش کلیدی را ایفا می کنند. این پدیده که اولین بار در سال 1992 ظاهر شد، اخیراً محبوبیت زیادی پیدا کرده است و مواردی مانند ارزهای دیجیتال، NFT، VR و بازی را وارد اکوسیستم کرده است. در این مقاله، ضمن معرفی متاورس، در مورد پروژه OVR و اینکه چگونه قصد دارد متاورس را با فناوری بلاک چین ترکیب کند تا NFT ها را با هم سازگارتر کند، صحبت خواهیم کرد.

ظهور متاورس در دنیای علمی تخیلی و فناوری

معنی لغوی Meta مخفف “فراتر” و “verse” به معنای “جهان” است. از کنسرت آینده ‌نگرانه Fortnite تراویس اسکات، تا فروش کیف دیجیتال گوچی و تبلیغات فیس‌بوک و توییتر، همه نشانه هایی از این دنیای فراتر است. متاورس اولین بار در رمان تصادف برفی اثر نیل استفنسون در سال 1992 ظاهر شد. این جهان به عنوان یک دنیای آنلاین سه بعدی توصیف شد که چندین حوزه مجازی را ترکیب می کرد و به کاربرانش اجازه می داد که با هم ارتباط برقرار کنند، بحث کنند، کار کنند و بازی کنند. این جهان موازی مجازی این پتانسیل را داشت که از آنچه امروزه اینترنت فراهم می کند پیشی بگیرد.

زمین مجازی چیست؟

زمین های مجازی به تنهایی مفهومی جدیدی نیستن، ولی این روزها بیشتر از هر موقع دیگه ای معنی پیدا کردن. البته پیش از این نیز ملک های مجازی در دامین وبسایت ها یا شبکه های اجتماعی وجود داشتن که امکان کسب درآمد از آن ها وجود داشت. اما زمین های مجازی که در آینده قراره سبک زندگی ما رو تغییر بدن، با ملک های دیجیتالی قبلی تفاوت زیادی رو دارن. سرزمین های مجازی فعلی، املاک و مستغلاتی تو دنیای مجازی هستن که فضای سه بعدی دنیای مجازی رو نشان میدن. وقتی کاربران اقدام به خرید زمین میکنن، میتونن از این زمین مجازی هرگونه استفاده ای که میخوان رو انجام بدن.

شرکت های بزرگی مثل شرکت Meta سرزمین هایی رو برای فروش در پلتفرم های مخصوص خودشون در اختیار کاربرهاشون قرار بدن تا با سلیقه و دانشی که دارن، اون ها رو بسازن و گسترش بدن؛ وقتی که بقیه افراد از این زمین های دیجیتالی توسعه یافته، بازدید میکنن صاحب اون زمین میتونه درآمد کسب کنه.

هم اکنون ارزش و قیمت زمین های مجازی در دیسنترالند در حال افزایش هست و سرمایه گذارها حاضر هستن تا برای خرید زمین مجازی، هزینه های هنگفتی رو بپردازن.

از زمانی که فیسبوک اسم شرکت خودش رو Meta گذاشته، انتظار میره شرکت های بزرگ زیادی اقدام به خرید زمین های دیجیتالی کنن و این مسئله باعث بشه قیمت زمین های دیجیتالی بالا بره. همچنین امروزه قیمت توکن ها و ارزهای دیجیتال مرتبط با متاورس که زمین مجازی میفروشن، افزایش چشمگیری داشتن.

کاربرد زمین مجازی چیست؟

زمین های مجازی نیز مثل زمین ها واقعی قابل خرید و فروش هستن و میتونیم در این زمین ها فروشگاه ها و مغازه هایی ایجاد کنیم تا اقدام به کسب درآمد کنیم. همچنین میتونیم واحد ها و مغازه هایی رو که در زمین های مجازی درست کنیم و به اجاره بدیم و از این راه هم درآمد کسب کنیم! در حقیقت، دنیای مجازی دقیقا مثل دنیای واقعی ماست.

کاربران به لطف فناوری های عالی و گرافیک شگفت انگیز که در دنیای مجازی به وجود دارن، میتونن خودشون رو در یک سبک زندگی دیگه غرق کنن. علاوه بر این، دنیای مجازی به کاربران این امکان رو میده تا خودشون خالق باشن و خلاقیت های خاص خودشون رو در مغازه ها و فروشگاه هایی که در زمین های مجازی قرار دارن، به فروش برسونن.

همچنین کاربران میتونن در دنیای مجازی و زمین های مجازی، کسب و کاری برای خودشون درست کنن و از این راه پول به دست بیارن. برای مثال میتونین در دنیای مجازی، زمین دیجیتالی بخرین و اقدام به ساخت فروشگاه، آپارتمان و واحد تجاری کنین. بعد از اینکه ساخت و ساز خودتون رو انجام دادین، می تونین محصولات خودتون رو در فروشگاه های خودتون بفروشین یا این واحد ها و فروشگاه هاتون رو به اجاره واگذار کنین و کسب درآمد کنین.

متاورس از کجا آمده؟

متاورس، جایگزینی برای دنیای واقعی، اشتیاق طبیعی به کشف را القا می کند. در طول تاریخ بشر، چه عصر اکتشاف و چه در انقلاب دیجیتال، میل به کاوش همیشه باعث پیشرفت بشریت شده است. به دلیل همین آرزو بود که انسان ها از اقیانوس عبور کردند، کل زمین را فتح کردند و به فضا رسیدند، با موفقیت بر روی ماه فرود آمدند و کاوشگرهایی را برای کشف سیارات دیگر فرستادند. اگرچه فناوری ما هنوز آنقدر پیشرفت نکرده است که زمین را ترک کنیم. اما زمانی که مردم مجبور بودند کارهای روزمره خود را به صورت آنلاین در زمان همه‌گیری جهانی به خاطر کووید 19 انجام دهند، توسعه زیادی پیدا کرد و متاورس را محبوب‌تر کرد. ما همچنین شاهد توسعه میکرو کامپیوترها، تجهیزات VR و فناوری‌های شبکه پرسرعت مانند 5G هستیم که ثابت می‌کند آینده توصیف‌شده در Ready Player One در دسترس است.

آشنایی با زمین‌ های مجازی

برای آشنایی با مفهوم زمین‌های مجازی، بهتر است نخست توضیحاتی را درباره متاورس بیان کنیم. شاید این موضوع را بدانید که طی روزهای اخیر، نام فیس‌بوک به متا تغییر یافته است؛ بنابراین می‌توان به قدرتی که متاورس کسب کرده، پی برد. اما برای آشنایی با زمین‌های مجازی، باید این نکته را بدانید که این زمین‌ها، در شهرهایی در دنیای مجازی واقع شده‌اند، و در واقعیت از این زمین‌ها هیچ اثری نیست. اما کاربران می‌توانند به‌راحتی به خرید و فروش این زمین‌ها بپردازند. آن‌ها می‌توانند زمین‌های خود را به شیوه ای که دوست دارند، مدیریت کرده و با روش‌های متنوعی از املاک خود درآمد کسب کنند.

اما برای کسب درآمد از این روش، باید کمی صبور باشید. افرادی که به دنبال کسب درآمد توسط زمین‌های مجازی هستند، به این قضیه نگاه بلند مدت، دارند. در واقع متاورس، دنیایی سه بعدی است که مشابه دنیای واقعی شبیه‌سازی شده و شهروندان می‌توانند در آن با یکدیگر تعامل داشته باشند. همان‌طور که داشتن خانه در دنیای واقعی، نشان‌دهنده سکونت شما در یک شهر است؛ برای سکونت در دنیای متاورس نیز، خرید زمین و ساختن خانه می‌تواند شما را تبدیل به یک شهروند کند. طراحان و توسعه دهندگان بازی، با طراحی محیط‌های متفاوت در شهر، به کاربران اجازه انتشار تجربیاتشان را می‌دهند گیمرها می‌توانند از این زمین‌ها، کسب درآمد کنند. خریداران بازی ارزهای دیجیتال امکان ساخت و ساز هر آنچه را که مایلند، در زمین‌ها دارند.

نحوه خرید زمین در متاورس

بهتر است مجدد با بیان این جمله اهمیت متاورس را به شما یادآوری کنیم. متاورس به‌صورت ناگهانی در میان سرمایه گذاران به محبوبیت رسیده است. به گونه‌ای که افراد در تلاش‌اند تا قسمتی از زمین‌های متاورس را در اختیار داشته باشند. نحوه خرید زمین در متاورس باید توسط پلتفرم متاورس صورت بگیرد. شما با ثبت نام در یکی از پلتفرم‌های متاورس، می‌توانید این زمین‌ها را خریداری کنید. برای این کار، باید یک کیف پول دیجیتال با بودجه مناسب داشته باشید. لازم به ذکر است که خرید زمین، تنها راه سرمایه‌گذاری نیست و در برخی از پلتفرم‌ها، شما می‌توانید کاراکتر‌های یک بازی یا اشیا مختلف را نیز خریداری کنید. در ادامه مراحل خرید زمین در متاورس:

  • نخست بازارهای پلتفرم‌های متاورس مانند Decentraland ،Axis ،infinity و sandbox را مشاهده کرده و یکی از آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.
  • بخش‌های مختلف زمین‌هایی که وجود دارند را بررسی کنید و نرخ آن‌ها را با یکدیگر قیاس کنید.
  • پس از این که قطعه زمین دیجیتالی موردنظر خود را انتخاب کردید، برای بررسی‌های بیشتر در مورد آن، روی آن کلیک کنید. مد نظر داشته باشید که هر پلتفرم متاورس، به شما امکان خرید با استفاده از رمزازر مورد تایید خود را می‌دهد. -کیف پول دیجیتال خود را با ارز دیجیتالی که با پلتفرم اموال شما سازگاری دارد، شارژ کنید. شما می‌توانید فرآیند خرید از صرافی را به‌راحتی انجام داده و رمز ارزهای خود را با خیال آسوده در کیف پول دیجیتال خود ذخیره سازی کنید. پس از این که شما زمین خود را انتخاب کرده و کیف پول دیجیتال خود را به پلتفرم لینک کردید، تنها باید روی دکمه خرید کلیک کنید.
  • در این مرحله کیف پول دیجیتال خود را به پلتفرمتان متصل نمایید. برای این کار، یک کیف پول سازگار با پلتفرم تهیه کنید.
  • پس از پایان و تکمیل نمودن خرید زمین در متاورس، قطعه زمینی که خریداری کرده‌اید به شکل توکن غیر مثلی در کیف پول دیجیتال شما ذخیره می‌گردد. شما این امکان را دارید تا زمین خود را در تب NTFS در کیف پول دیجیتال خود ببینید.

ویژگی های اصلی متاورس

  • پایداری:

مانند اینترنت، متاورس باید قابل دوام باشد و خدمات و محتوای دائمی و همچنین یک اکوسیستم دائماً در حال تکامل را ارائه دهد.

  • شفافیت:

متاورس جانشین یا بهتر بگوییم فاز بعدی گسترش اینترنت است. با پیروی از اصول آن، دسترسی و قطع ارتباط از آن باید آزاد باشد. کاربران Metaverse باید دارای توانایی تعامل باشند.

  • ادغام شده با واقعیت: هدف متاورس ایجاد یک فضای مجازی مشترک فراتر از جهان واقعی است. بنابراین باید با VR/AR و فناوری‌های رابط مغز و رایانه ادغام شود و همچنین دارای ویژگی‌هایی مانند اشتراک‌گذاری هولوگرافیک، مجازی‌ سازی سه بعدی، تأخیر کم، احساس واقعیت، تعامل بی‌درنگ و هویت مجازی باشد تا تجربه‌ای حسی را در اختیار کاربران قرار دهد.
  • اقتصاد پویا متاورس بر اساس نوآوری های ارائه شده توسط کاربران و محتوای باکیفیت، از یک سیستم اقتصادی منصفانه، آزاد و پویا الهام گرفته شده است. این سیستم از یک روش پرداخت و تسویه باز مبتنی بر بلاک چین پشتیبانی می کند تا نیازهای کاربرانی را که درخواست پرداخت عادلانه، سریع و شفاف در زمان کنونی را دارند، برآورده کند. برای تشویق کاربران به انباشت ثروت از طریق نوآوری ها، این فناوری باید بتواند به کاربران خود توانایی شناسایی و تبدیل اشیاء مجازی را بدهد. همچنین محصولات و خدمات نوآورانه خود را به وسیله دارایی های دیجیتالی قابل مبادله و سرمایه گذاری در اختیار کاربران قرار دهد.
  • ارتباط فیس بوک و متاورس

همانطور که می بینید، اصول Metaverse اساساً از اینترنت، فناوری های VR/AR و نوآوری های بلاک چین از جمله موارد استفاده کریپتو، NFT سرچشمه می گیرد. به همین دلیل است که مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک، چند ماه پیش از برنامه بلند پروازانه ای برای ساخت متاورس خود رونمایی کرد. مارک زاکربرگ با بیان نگرانی‌ها در مورد آینده غول رسانه‌های اجتماعی گفت که ساخت یک متاورس می‌تواند به فیس‌بوک کمک کند تا بسیار فراتر از محدوده فعلی خود، یعنی ایجاد اپلیکیشن‌های اجتماعی، عمل کند. این اعلامیه نه تنها تیتر خبرها شد و بحث هایی را در سراسر جهان برانگیخت، بلکه باعث تجدید علاقه به متاورس و امکانات آن شد.

  • فراتر از یک بازی:

در حال حاضر برخی از برنامه ها و ارز های دیجیتال متاورس مبتنی بر بلاک چین، مانند Axie Infinity، Decentraland و SecondLive وجود دارد. این ها بازی های آنلاینی هستند که در آن کاربران می توانند خرید و فروش املاک مجازی داشته باشند. در حال حاضر این بازی ها در کنار سایر بازی های محبوب مبتنی بر دنیای مجازی مانند Fortnite و Roblox، شبیه ترین تجربه متاورس را ارائه می دهند.

بهترین پروژه های متاورس

متاورس دارای پروژه‌های متعدد زیادی است که به کاربران این امکان را دادهدر حین بازی کسب درآمد هم داشته باشند. این پروژه‌های و پلتفرم‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. از مهمترین پرو‌ژه‌های متاورسی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

  • دیسنترالند (Decentraland)

دیسنترالند یکی از نمونه‌های شناخته شده و مطرح در دنیای متاورس در جهان است. پلتفرم دیسنترالند بر اساس فناوری بلاک‌چین کار می‌کند و در آن‌ها گیمرها می‌توانند به کمک ارزهای دیجیتال ساختمان‌هایی مثل شهربازی بسازند و حتی از آن‌ها کسب درآمد کنند. در دیسنترالند می‌توانید زمین بخرید و یا آن را بفروشید و از پول آن برای خرید اسلحه در بازی فورتنایت استفاده کنید.

  • سند باکس (Sandbox)

سندباکس یکی از بهترین پروژه‌های متاورسی بوده که طرفداران زیادی هم دارد. این پروژه مبتنی بر بلاک‌چین دارای امکانات و قابلیت‌های زیادی است که کاربران در آن امکان خرید، فروش، و ادعای مالکیت اموال متفاوت خود را دارند. این پلتفرمدر عین امنیت و قابلیت اطمینان دارای معایبی است که از مهمترین آنها به هزینه بالای شبکه اتریوم برای خرید بلاک‌چین می‌توان اشاره کرد.

  • ناکاموتو (Nakamoto)

ناکاموتو یا Nakamoto یکی دیگر از پروژه‌های متاورسی است که در این بازی هم مثل بازی دیسنترالند، کاربران امکان خرید زمین‌های مجازی، ساختن آن و درنهایت فروش آن را دارند. خرید و فروش زمین مجازی به منزله سرمایه‌گذاری در متاورس است. لازم به ذکر است که در بازی ناکاموتو، توکن‌های قابل معاوضه به نام ناکا شناخته می‌شود که ارز دیجیتال بسیار مناسب و روبه‌رشدی محسوب می‌شود. این بازی واقعیت مجازی یکی از تازه‌ترین بازی‌های متاورسی است که توکن آن در حال حاضر ارزشی معادل ۳ دلار دارد.

  • اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

اکسی اینفینیتی (Axieinfinity) یکی از پروژه‌هایی که بسیاری از کاربران با نام آن آشنا هستند. محبوبیت این بازی آنلاین به این دلیل است که در حین بازی امکان کسب درآمد را نیز به کاربران خود می‌دهد. در اکسی اینفینیتی کاربران می‌توانند حیوانات موردعلاقه خود را به‌صورت مجازی پرورش داده و با استفاده از انها کسب درآمد کنند.

نقش OVR در متاورس

OVR یک پلتفرم واقعیت افزوده متن باز در سراسر جهان است که توسط بلاک چین اتریوم پشتیبانی می شود. این روشی جدید برای کشف جهان در اختیار کاربران قرار می دهد و از زمان آغاز به کار با سرعت فوق العاده ای رشد کرده است. OVR با فعال کردن قابلیت همکاری NFT، تجربه‌ای از دنیای جدید «بلاک‌چینی» را ارائه می‌کند. برای مثال تصور کنید که صاحب یک گالری هنری NFT هستید یا آواتار خود را با کیف های Louis Vuitton شخصی سازی می کنید. همه این ها به لطف OVRLand و OVRBuilder امکان پذیر است که به شما امکان می دهد NFT خود را بدون محدودیت اجرا کنید.

کاربرد OVR در متاورس

در حالی که NFT ها قبلاً با ایجاد دارایی های دیجیتال منحصر به فرد، تصور دنیای جدیدی را ممکن کرده اند، OVR در حال ابداع روش جدیدی برای تصور دنیای موازی در Metaverse است. برنامه‌های OVR برای تبدیل شدن به پلتفرم غیرمتمرکز، وب فضایی و «خانه NFTها» را توسعه داده است. این یک اکوسیستم قابل همکاری و میزبان همه محتوای موجود است که توسط NFT در متاورس امکان‌پذیر شده است. OVR در واقع جلوتر از زمان خود است. زیرا امکان پیوند NFT را با Metaverse را فراهم کرده است. این NFT ها حداکثر در دسترس بودن دارایی های اساسی را امکان پذیر می کنند و به این دارایی ها اجازه می دهند اکوسیستم اصلی خود را از جایی که به طور سنتی محدود شده اند ترک کنند. شما نمی توانید از آواتارهای فورتنایت برای سایر بازی های واقعیت مجازی استفاده کنید، اما می توانید به راحتی دارایی های Sandbox سه بعدی را به OVR بیاورید و آن ها را در OVRLands خود قرار دهید! اما این فقط یک نمونه است.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.