معرفی ارز دیجیتال هاپی (HAPI)

معرفی ارز دیجیتال هاپی (HAPI)

هاپی (HAPI) یک ارائه دهنده زیرساخت امنیتی برای پروژه های ارز دیجیتال و دیفای است. این پروژه که توسط شرکت مشاوره امنیت سایبری اکراینی Hacken Foundation توسعه یافته و توسط دونا مارا (Dona Mara) تاسیس شده است

در صدد تحول در امنیت ارزهای دیجیتال است.مفهوم هاپی HAPI تقریبا ساده است. این پروژه اطلاعات مربوط به تمام هک های انجام شده در این صنعت را جمع آوری کرده و تمام آدرس های هک شده و لو رفته را ثبت می کند. سپس این اطلاعات را به عنوان اوراکل امنیتی قابل اطمینان به نهادهای خواهان این اطلاعات ارائه می دهد که معمولا شامل صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز هستند. در نتیجه، هر تراکنش مشکوکی را می توان بلافاصله مسدود کرد و عوامل خرابکار نمی توانند دارایی های سرقتی را نقد کنند.

ارز دیجیتال هاپی HAPI چیست؟

ارز دیجیتال هاپی مجموعه ای از قراردادهای هوشمند میان زنجیره ای (بین چند بلاکچین) است که برای بهبود سطح امنیت محصولات دیفای طراحی شده است. اوراکل هاپی HAPI که با یک سازمان خود مختار غیر متمرکز (DAO) ترکیب شده، یک سیستم SaaS انقلابی است که از حملات هکرها به جهان DeFi جلوگیری می کند.سیستم هاپی HAPI ویژگی هایی دارد که باعث شده است به کارگیری آن کاملاً ساده باشد. HAPI یک ارائه‌ دهنده زیر ساخت امنیتی برای پروژه ‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و ارزهای دیجیتال هستش. این برنامه توسط شرکت مشاوره امنیت سایبری اوکراینی Hacken Foundation و با نام مستعار دونا مارا تأسیس شد. ارز هاپی HAPI در هسته خود، مجموعه ای از قراردادهای هوشمند متقابل زنجیره ای داره که در محصولات DeFI تعبیه شده. این قراردادهای هوشمند اطلاعاتی رو از چندین منبع در مورد آدرس های مشکوک دریافت می کنن و به طور خودکار اون ها رو به اشتراک میذارن. به این ترتیب، پروتکل ارز دیجیتال هاپی به عنوان یک جمع‌ آوری آدرس‌ های غیر قانونی عمل می‌کنه و به صورت عمومی این آدرس ‌ها را در بین CEX و DEX توزیع می‌کنه و سپس می تونه اون ها رو در لیست سیاه قرار بده.

مفهوم نسبتاً ساده است: پروژه ی ارز دیجیتال هاپی HAPI داده‌ های مربوط به تمام هک ‌هایی را که در صنعت رخ میدن رو جمع‌آوری می‌کنه و تمام آدرس‌ های در معرض خطر رو ثبت می‌کنه. سپس این داده ها رو به عنوان یک اوراکل امنیتی غیر قابل اعتماد در اختیار هر طرف ذینفع، عمدتاً صرافی های متمرکز (CEX) مانند صرافی بایننس و صرافی های غیر متمرکز (DEX) قرار می ده. در نتیجه، هرگونه تراکنش مشکوک می تونه بلافاصله مسدود بشه و عوامل مخرب نمی تونن دارایی های سرقت شده رو نقد کنن.

چشم انداز ارز دیجیتال هاپی HAPI تبدیل شدن به یک استاندارد امنیتی برای DEX ها، پروتکل های وام دهی، پروتکل های مشتقات و سایر کلاس های DeFi هستش که در نهایت از ورود وجوه غیرقانونی به مقصدهای خارج از رمپ جلوگیری می کنه. با علامت ‌گذاری و تقسیم طبقه ‌بندی هر آدرس به سطوح تقلب احتمالی می تونه به این امر دست پیدا کنه. هاپی HAPI از طریق یک پیشنهاد اولیه dex (IDO) در مارس 2021 عمومی شد. توکن ‌های هاپی HAPI رو می‌توان برای پرداخت هزینه دسترسی به داده‌ های اوراکل پلتفرم استفاده کرد.

دلیل منحصربه فرد بودن هاپی HAPI چیست؟

هاپی Hapi به توکنیزه کردن حسابرسی های امنیتی می پردازد و در صدد آن است که این موضوع را به استاندارد رایجی در قراردادهای هوشمند، صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز و برنامه های دیفای تبدیل کند. توکن هاپی HAPI تنها ابزار پرداخت در این اکوسیستم است. ثبت اطلاعات، درخواست اوراکل، گزارش های حسابرسی و تمام تراکنش ها به توکن هاپی HAPI نیاز خواهند داشت.

هاپی HAPI مدعی است به دلیل رابطه ای که با هکرهایی که آسیبی به شبکه ها وارد نکرده و صرفا خطاهای موجود را نمایان می کنند، دارد، از تخصص برتر و ویژه ای در زمینه هک و امنیت برخوردار است. این هکرها افراد حرفه ای امنیت سایبری هستند که از مهارت های هکری خود برای اهداف خوبی استفاده می کنند و حسابرسی های امنیت سایبری، بهبود استانداردهای امنیتی و افزایش آگاهی درباره تهدیدات سایبری را ارائه می دهند.

هاپی HAPI اولین محصول امنیت سایبری Hacken Foundation نیست. از سال ۲۰۱۸ تاکنون، تیم توسعه دهنده به سرپرستی دیما بودورین (Dyma Budorin) وبسایت CER.live را در اختیار دارند که به رتبه بندی صرافی های ارزهای دیجیتال از لحاظ امنیت می پردازد. این وبسایت توانسته است در این صنعت، جایگاه مناسبی را برای خود ایجاد کند و با Coingecko و چین لینک همکاری کند. هم چنین چانگ پنگ ژائو مدیرعامل بایننس نیز به این وبسایت اشاره کرده است.توکن هاپی HAPI یک ماه پس از عرضه، ارتباط قابل ذکری را با بازار ارزهای دیجیتال نشان نداده است. در بلندمدت، این موضوع می تواند بیانگر آن باشد چه امنیت و احتکار در عرصه ارزهای دیجیتال ارتباط معناداری با هم ندارند.

ارز دیجیتال هاپی HAPI چگونه کار می کند؟

هاپی HAPI مجموعه ای از قراردادهای هوشمند متقابل زنجیره ای ست که می تونه برای بهبود امنیت در محصولات DeFi تعبیه بشه. اوراکل و سیستم های سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) نرم افزار رو به عنوان سرویس (SaaS) در محیط DeFi برای جلوگیری از تلاش های هک ارائه می ده. HAPI یک توکن چند زنجیره ای هستش: به عنوان ERC-20 در بلاک چین اتریوم (ETH) و همچنین به عنوان BEP-20 در زنجیره هوشمند بایننس (BSC) در دسترس خواهد بود. یکی از ابزارهای کلیدی ارز دیجیتال هاپی HAPI اینه که ارسال کننده های داده رو با اوراکل های امنیتی مرتبط کنه. روش کار پروژه ی ارز دیجیتال هاپی HAPI به این صورت هستش که اوراکل می‌تونه اعلام کنه که آیا قرارداد هوشمند خاصی ممیزی شده یا نه؟ سپس HAPI DAO ارائه ‌دهنده ی داده اولیه رو انتخاب می‌کنه که اطلاعات مربوط به ممیزی انجام شده رو در قرارداد هوشمند هاپی HAPI آپلود کرده. هر زمان که یک کاربر DEX توکنی رو برای معامله انتخاب کنه، صرافی می تونه برای بررسی وضعیت حسابرسی قرارداد هوشمند مربوطه خودشو استعلام بکنه. اگه توکن حسابرسی نشه، صرافی می تونه ریسک‌ ها رو به معامله‌گر اطلاع بده و محدودیت‌ هایی رو برای عملیات با آن توکن اعمال کنه.

مقایسه هاپی HAPI با رقبای خود

هاپی HAPI اولین اوراکل امنیتی در بازار نیست. پروژه مشابهی به اسم CertiK در سال ۲۰۲۰ عرضه شده و توانسته است تا ماه می ۲۰۲۱ به ارزش بازار ۱۰ برابری هاپی HAPI دست یابد. برخلاف هاپی HAPI، پروژه CertiK ب بر حسابرسی امنیتی همزمان معطوف است و بر بستر بلاک چین گواه اثبات سهام وکالتی (DPoS) خود اجرا می شود. این پروژه شامل برنامه CertiKShield است که یک سیاست بیمه ای در مقابل تمام تهدیدات امنیتی موجود در بلاک چین است. اگر کاربر تحت محافظت این برنامه، طی حمله هکرها، دارایی ها یا دسترسی به کلید خصوصی خود را از دست بدهد، هزینه آن توسط CertiKShield جبران می شود. استخر دارایی ها توسط ارائه دهندگان وثیقه (Collateral Providers) پشتیبانی می شود که در ازای دریافت پاداش، توکن های خود را سهام گذاری می کنند.

ارتباط هاپی HAPI با بنیاد هکن (Hacken)

هاپی HAPI اولین پروژه ای است که توسط بنیاد هکن (HFoundation) راه اندازی شد. این نکته مثبتی است که مسیر توسعه کسب و کار ارز دیجیتال هاپی را مدیریت خواهد کرد. تیم فناوری هاپی، با پشتکار هکن، با موفقیت، مرحله کار روی جزئیات و سازوکار سیستم را پشت سر گذاشته اند و از این پس، فقط روی توسعه خود محصول تمرکز خواهند کرد.بیشتر از همه، اعضای جامعه توکن هاپی (HAI)، در طول مرحله اول فروش توکن، از این همکاری سود خواهند برد. سرمایه گذاران HAI در آینده، خواهند توانست از طریق یک پلتفرم استیکینگ میان بلاکچینی، توکن های هاپی خود را استیک کنند و هاپی HAPI بیشتری به دست آورند.

عملکرد ارز دیجیتال هاپی HAPI

سرمایه گذاران هاپی HAPI به عنوان حکمرانان امنیتی صنعت DeFi عمل خواهند کرد و سمت و سو و سرعت پذیرش ارزهای دیجیتال را تعیین می کنند.توکن هاپی در واقع یک توکن ERC-20 است که در بلاکچین اتریوم تولید می شود و این بلاکچین، به پروتکل هاپی HAPI قدرت می دهد. عملکرد اصلی این توکن، صادر کردن بخشنامه بین ارائه دهندگان داده و اوراکل های امنیتی است.ارائه دهنده داده، قیمت نهایی را بر مبنای سطح تقاضا، برای منبع خارج از زنجیره و تأمین اطلاعات مشابه، تعیین می کند. در ادامه برخی از مهم ترین عملکردهای ارز دیجیتال هاپی HAPI را آورده ایم:

  • حاکمیت: سرمایه گذاران هاپی HAPI، توکن های خود را استیک می کنند تا بتوانند از طریق انتخاب ارائه دهنده داده، در حاکمیت و اداره پروژه شرکت کنند. این کار، با استیک کردن توکن هاپی برای حمایت یا رد یک پیشنهاد یا تصمیم انجام می گیرد.
  • پاداش اوراکل ها برای بررسی و حسابرسی کار انجام شده روی داده های ارسال شده. هر گونه تراکنشی که در پایگاه امنیتی اوراکل و به جهت حسابرسی انجام می گیرد، نیاز به هاپی HAPI دارد؛ چراکه روش پرداخت به اوراکل ها، با این توکن صورت می گیرد.
  • واگذاری وضعیت حسابرسی پروژه DeFi به مرکز گزارش متحد، برای اثبات قبولی در مرحله ارزیابی امنیتی. تعداد کل توکن های هاپی HAPI بر اساس یک مدل تورمی مشخص، به مرور زمان افزایش می یابد. تا وقتی که دارندگان هاپی، توکن های خود را استیک کنند، این عرضه بین آنها تقسیم می شود. همچنین، این افراد می توانند با استیک کردن توکن های خود در مسائل مختلف تصمیم گیری کنند.

به عنوان یک توکن ابزار، هاپی HAPI چند نقش مهم دارد؟

توکن هاپی HAPI یک توکن ERC-20 هستش که عملکرد روان پروتکل رو تضمین می کنه و ارائه دهندگان داده رو به اوراکل های امنیتی متصل می کنه. نقش ارز دیجیتال هاپی به شرح زیر هست: پروتکل ارز دیجیتال هاپی ابتدا برای ارسال داده ها استفاده میشه و این حق رو برای کاربران فراهم می کنه تا هرگونه اطلاعات مرتبط با حملات هکرها یا آدرس های کیف پول مشکوک رو ارسال کنن. سپس برای جوایز اوراکل استفاده میشه. تمام تراکنش‌ های انجام شده در پایگاه داده امنیتی اوراکل برای بررسی ممیزی نیازمند استفاده ازپروژه ی ارز دیجیتال هاپی HAPI به عنوان پرداخت به اوراکل هستش. حاکمیت نیز به استفاده از توکن های هاپی HAPI وابسته ست. کاربران می تونن ارز هاپی HAPI خودشونو برای مشارکت در مدیریت پروژه مانند انتخاب ارائه دهندگان داده به اشتراک بذارن. علاوه بر این، هاپی HAPI برای وضعیت ممیزی امنیتی مورد نیاز هستش. وضعیت های ممیزی پروژه DeFi به یک مرکز گزارش یکپارچه ارسال میشه تا ثابت بشه که اون ها یک بررسی امنیتی رو پشت سر گذاشتن.

چه چیزی ارز هاپی HAPI را منحصر به فرد می کند؟

ممیزی های امنیتی رو نشانه گذاری می کنه، با هدف تبدیل اون ها به یک ویژگی استاندارد فراگیر در قراردادهای هوشمند، مبادلات متمرکز و غیرمتمرکز و برنامه های کاربردی DeFi. ارز دیجیتال هاپی HAPI تنها وسیله پرداخت در داخل اکوسیستم هستش. ارسال داده ها، پرس و جوهای اوراکل، گزارش های حسابرسی، هر تراکنش به توکن های هاپی HAPI نیاز داره. ارز هاپی HAPI به دلیل وابستگی به هکرهای به اصطلاح کلاه سفید (متخصصان امنیت سایبری که با ارائه ممیزی امنیت سایبری، بهبود استانداردهای امنیتی و افزایش آگاهی عمومی در مورد تهدیدات سایبری از مهارت های هک خود برای هدف خوبی استفاده می کنن)، ادعا می کنه که در زمینه هک دارای تخصص بالایی هستش. ارز دیجیتال HAPI اولین محصول امنیت سایبری بنیاد Hacken نیست: از سال 2018، این تیم به رهبری Dyma Budorin، CER.live، رتبه‌بندی امنیتی مبادلات رمزنگاری رو حفظ کرده و شهرت گسترده ای در صنعت به دست آورده از جمله مشارکت با Coingecko و Chainlink و ذکر شده توسط چانگ پنگ ژائو Changpeng Zhao، مدیرعامل بایننس.

آینده ارز دیجیتال هاپی HAPI

با هدف نهایی صنعت کریپتو برای دستیابی به پذیرش انبوه، مطالعه در مورد مسائل جدید و نقض های امنیتی می تونه ناامید کننده باشه. به همین دلیل، خدماتی مانند خدمات ارائه شده توسط ارز دیجیتال هاپی HAPI به پاکسازی تصویر ارزهای دیجیتال برای تبدیل شدن به یکی از موارد ایمنی و امنیت کمک می کنن. بین استفاده از اوراکل های بدون اعتماد، یادگیری ماشین و DAO، به نظر می رسه که ارز دیجیتال هاپی HAPI در مسیر درستی قرار داره. هر یک از این فناوری‌ ها برای تقویت امنیت پروژه ‌ها و حفظ امنیت عمومی ایده‌آل هستن. اگه این پروتکل موفق بشه، بازار ممکنه فشار لازم رو برای افزایش پذیرش به سطوح جدید، دریافت کنه. پیش بینی قیمت حداکثر عرضه 1 میلیون توکن HAPIهاپی وجود داره. در حال حاضر 461,460 در گردش هستش. هر DEX یا CEX که قصد استفاده از پروتکل رو دارن، باید خرید و پرداخت رو در پروتکل ارز دیجیتال هاپی HAPI انجام بدن. همه این موارد HAPI رو کمیاب تر می کنه و قیمت آینده هاپی رو تحت الشعاع قرار میده. حتی ممکنه تقاضا بیشتر هم بشه، چرا که شاهد ورود CEX ها و DEX های بیشتری به این فضا خواهیم بود. به هر حال، به یاد داشته باشین که این نظر تحلیلگران هست و به هیچ وجه نباید به عنوان توصیه مالی به اشتباه تعبیر بشه. بنابراین برای سرمایه ی خودتون تصمیم آگاهانه بگیرین.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.