اوردر بلاک order block چیست؟

اوردر بلاک order block چیست؟

اوردر بلاک Order Block رفتاری در بازار هست که نشون از پر شدن سفارشات و روند حرکتی موسسه های مالی و بانک های بزرگ که بازیگران عمده بازار هستن رو در خودش جا داده. حرکت این موسسه ها در بازار معمولا

با نمایش الگوهای خاص اتفاق می افته و باعث ایجادروندها و حرکت های بزرگ در بازار میشه. بنابراین، شما می تونین با شناسایی این نواحی در بازار سود زیادی کسب کنین.اوردر بلاک ها که به اسم اوردربلاک Order Block نیز شناخته میشن، نوع خاصی از مناطق عرضه و تقاضا هستن و زمانی به وجود میان که یه سری سفارشات به صورت بلوکی در اونجا قرار گرفته و این سفارشات می تونه از طرف بانک ها یا سایر معامله گران بزرگ بازار ایجاد شده باشه.

بانک ها معمولا سفارش های بزرگی رو در هر سری از معاملات خودشون انجام میدن و اگه بخوان این سفارشات رو به صورت مستقیم و با تعداد کمی معامله وارد بازار کنند، حرکت های بزرگی در قیمت ایجاد میشه و قیمت ها قبل از انجام سفارش به صورت کامل به پرواز در میان و در نتیجه سود کمتری به دست میارن.

پول های بزرگ در سبک های معاملاتی مختلف اسم های دیگه ای دارن. برای مثال این پول ها در آموزش پرایس اکشن RTM بیگ بویز اسم داره، ولی مفهوم و منظور از اون ها یه چیز دیگه هست و اون هم قدرت تغییر بازار هست. چون با ورود اون به بازار جهت روند قیمت تغییر پیدا میکنه. حرکت این موسسه ها در بازار معمولا با نمایش الگوهای خاصی اتفاق می افته و باعث ایجاد روندها و حرکات بزرگ میشه. بنابراین تریدرها باید بدونن این موسسه ها در بازار چجوری به معامله مشغول میشن. زمانی که اوردر بلاک ایجاد میشه و قیمت در یه محدوده باریک نوسان می کنه، سرمایه گذاران در حال پر کردن سفارش های خود در این مناطق هستن. اندیکاتور اوردربلاک برای MT4 اطلاعات ضروری در مورد ساختار بازار ارائه میده. این اندیکاتور نواحی احتمالی برگشت روند هارو مشخص میکنه. در این صورت معامله گرای فارکس میتونند مناطقی که برگشت قیمت های صعودی و نزولی رو شناسایی کنند و بر همین طبق خرید و فروش بکنند.

در کل اوردربلاک Order Block یک ساختاری در بازاره که به عنوان آخرین کندل نزولی قبل از حرکت قیمت صعودی و بالعکس شناسایی میشه. این اوردربلاک ها مثل سپر عمل میکن و کارشون حمایت و مقاومته که در اون معامله گرها پیش بینی میکنن قیمتای جهت خودشون رو معکوس کنند.

انواع اوردر بلاک ها Order Block کدامند؟

اوردر بلاک ها Order Block مناطقی در بازار ارزهای دیجیتال هستن که سرمایه گذاران بزرگ بازار سفارش های خودشون رو در اونجا قرار دادن و قیمت ارز دیجیتال با رسیدن به این مناطق نوسان زیادی میکنه. اوردر بلاک ها Order Block انواع مختلفی دارن. • اوردر بلاک Order Block نزولی

یکی از انواع اوردر بلاک ها Order Block که شما می تونین با شناسایی اون معاملات و خرید و فروش های خودتون رو کنترل کنین، اوردر بلاک های نزولی یا Bearish Order Block هست. نکته قابل توجه این هست که زمانی که حداقل 5 کندل نزولی در یه سری بعد از کندل های صعودی تشکیل میشه، یه بلوک نزولی در نمودار به وجود میاد. به این نواحی بلاک نزولی گفته میشه که به صورت خودکار توسط اوردر بلاک مشخص میشه و قیمت ارز دیجیتال با رسیدن به این نقاط ممکنه وارد روند نزولی بشه. • اوردر بلاک Order Block صعودی

یکی دیگه از انواع اوردر بلاک ها Order Block که معامله گران می تونن از اون برای شناسایی سطوح برگشت قیمتی استفاده کنند، اوردر بلاک Order Block صعودی یا Bullish Order Block هست. زمانی که حداقل پنج کندل صعودی در یه سری پس از کندل نزولی تشکیل میشه یه منطقه اوردر بلاک صعودی به وجود میاد. این نواحی قبلا در اندیکاتور اوردر بلاک Order Block برنامه ریزی و پیش بینی شدن. بنابراین لازم نیست که هر بار این شرایط رو به صورت دستی بررسی کنین. اندیکاتوری که برای این تحلیل مورد استفاده قرار می گیره، اندیکاتور OB هست.

نکته مهم در ترید با اندیکاتور Order Block

نکته کلیدی توی انتخاب اوردر بلاک ها Order Block اینه که سعی کنیم دنبال مناطقی باشیم خیلی فشرده ترن. یعنی همونطور که توضیح دادم در محدوده هایی که رینج قیمتی یا خنثی هستش یا بسیار کوچیکه.چون هرچقد محدوده فشرده تر باشه احتمال اینکه سفارشات بیشتری در اونجا وجود داشته باشه بیشتره.

برای ترید با اوردر بلاک Order Block صبر میکنیم تا قیمت ارزدیجیتال برای اولین بار به محدوده مشخص شده نزدیک بشه. جوری که نمودار یا چارت قیمت، تاییدیه لازم برای وارد شدن به معامله رو بده. این تاییدیه می تونه یه الگوی کندلی، الگوی واگرایی و یا میتونه نموداری باشه. بعد از اینکه سیگنال داده شد و به معامله وارد شدیم، حد ضرر رو در سمت دیگه منطقه با کمی فاصله قرار بدین و منتظر باشین تا قیمت حرکت کنه و معاملتون رو مدیریت کنین.

نحوه کار معامله اوردر بلاک Order Block چگونه است؟

اگه حجم همه سفارشات فروش معامله گران دیگه رو اندازه گیری کنیم، تنها 50 میلیون دلار از این ارز دیجیتال برای فروش حاضر هست. بنابراینن این موسسه نمی تونه همه سفارش ها رو به صورت کامل انجام بده. چون فروشنده به اندازه کافی وجود نداره و نقدینگی کافی برای انجام سفارشات وجود نداره. اگه اون ها همه 300 میلیون دلار رو خریداری کنند، فقط 50 میلیون دلار از سفارش اون ها پر میشه و 150 میلیون دلار دیگه باقی می مونه و باعث افزایش قیمت میشه.

اگه مایکرواستراتژی بخواد همه 300 میلیون دلار رو در معامله خرید وارد کنه، مجبوره در قیمت های بالاتری اقدام به خرید کنه که این موضوع نیز سود کلی اونها رو کاهش میده. به این ترتیب تصمیم می گیره تا از یه اوردر بلاک Order Block استفاده کنه تا سفارش خودش رو به صورت قابل کنترل و با درصد موفقیت بالاتری پر بشه. با این کار می تونن بدون نگرانی از افزایش بیش از حد قیمت سفارش خودش رو تکمیل کنه. برای مثال اونها اولین حجم سفارش خودشون رو 20 میلیون دلار قرار میدن که بسیار کمتر از حجم فروش 50 میلیون دلار گفته شده در مثال بالا هست.

این کار مایکرواستراتژی باعث افزایش ناگهانی قیمت و جلب توجه سایر معامله گران نمیشه. سپس منتظر می مونن تا به تعداد فروشنده ها اضافه بشه، زمانی که حجم فروش بالا بره و مجددا به 50 میلیون دلار برسه، مایکرواستراتژی 20 میلیون دلار دیگه از حجم خرید خودش رو وارد بازار می کنه و همین کار رو به صورت مرحله به مرحله تکرار می کنه تا همه حجم خریدش رو وارد بازار کنه. این روش باعث میشه که در نقطه ای نمودار قیمت یه محدوده ایجاد بشه که به اون محدوده عرضه و تقاضا یا اوردر بلاک Order Block سفارشات گفته میشه.

نحوه معامله با اوردر بلاک Order Block چگونه است؟

یکی از خصوصیات تریدرهای موفق در بازار برای کسب سود از خرید و فروش ها، داشتن استراتژی معاملاتی هست. بنابراین، اگه شما نیز قصد دارین تا سود زیادی از معاملات و خرید و فروش های خودتون به دست بیارین، باید برای خودتون استراتژی معاملاتی تعیین کرده و معامله ها و خرید و فروش های خودتون رو بر اساس این استراتژی مدیریت کنین. برای تعیین استراتژی نیز باید اندیکاتورهای مختلفی رو مورد استفاده قرار بدین.شما می تونین با استفاده از اندیکاتوراوردر بلاک Order Block برای خودتون استراتژی معاملاتی تعیین کرده و خرید و فروش های خودتون رو با پیش بینی قیمت دقیق تری انجام بدین. در زمان استفاده از اندیکاتور اوردر بلاک Order Block اگه قیمت وارد یه بلاک سفارش نزولی بشه معامله گران بازار باید موقعیت فروش خودشون رو ثبت کنند. چون احتمال داره قیمت ارز دیجیتال با برخورد به این نواحی دچار برگشت قیمت بشه. همونطور که گفتیم، اوردر بلاک ها انواع مختلفی دارن که یکی از اون ها اوردر بلاک Order Block نزولی هست که قیمت ارز دیجیتال در این ناحیه ریزش می کنه و سرمایه گذاران و معامله گران در صورت عدم فروش دارایی ها ضرر می کنند.

همچنین بعد از فعال کردن اندیکاتور اوردر بلاک Order Block در نمودار قیمتی ارز دیجیتال مورد نظر، اگه قیمت وارد بلاک سفارش صعودی بشه، نشون میده که قیمت احتمالا برگرده و افزایش پیدا کنه. بنابراین، شما در این ناحیه باید به دنبال نقطه ورود یا خرید بر اساس عمل قیمت در بلاک سفارش صعودی باشین. از اونجایی که بلاک سفارش صعودی نشون دهنده پشتیبان قوی هست، بهتره در صورت استفاده از سایر اندیکاتورها طبق استراتژی شما سیگنال خرید و فروش بدن. همچنین اوردر بلاک ها Order Block در بازار ارزهای دیجیتال یه ناحیه هست نه یه نقطه.

اوردر بلاک ها Order Block نوع خاصی از مناطق عرضه و تقاضا هستن و زمانی به وجود میان که یه سری سفارشات به صورت بلوکی در اونجا قرار گرفته و این سفارشات می تونه از طرف بانک ها یا سایر معامله گران بزرگ بازار ایجاد شده باشه.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.