تاثیر فلیپنینگ (Flippening) بر قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

تاثیر فلیپنینگ (Flippening) بر قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

به دلیل نوسانات دائمی بازار رمز ارزها پیش بینی جایگاه رمز ارزها کار ساده ای نیست. فرایندی به نام فلیپنینگ (Flippening) که به نوعی تعویض جایگاه یک ارز دیجیتال با رقبای خود است قدرت رمز ارزها

را در مقابل یکدیگر می سنجدو آینده آنها را پیش بینی می کند.اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم فلیپنینگ (Flippening) رو شنیدین ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که فلیپنینگ یا Flippening اصطلاحی کاملا متفاوت با اصطلاح فلیپینگ یا Flipping هست.

فلیپنینگ (Flippening) نشون دهنده میزان افزایش قدرت بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال هست و شما می تونین با استفاده از این مفهوم میزان سلطه بیت کوین در بازار کریپتوکارنسی ها رو مورد بررسی قرار بدین و با استفاده از داده های به دست اومده تحلیل های خودتون رو انجام بدین.این افزایش قدرت تا زمانی که ارز دیجیتال بیت کوین جایگاه خودش رو برای سنجش ارزش بقیه ارزهای دیجیتال از دست بده، صورت می گیره. در مقابل نیز اصطلاح یا مفهوم فلیپینگ (Flippening) وجود داره که نوعی استراتژی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی مورد استفاده قرار می گیره. همچنین در فلیپینگ (Flippening) معامله گران یا تریدرها در عرضه اولیه یه ارز دیجیتال و قبل از قرار گرفتن اسم اون ارز دیجیتال در صرافی های آنلاین، توکن های مربوطه رو خریداری می کنند. بعد از اینکه ارز دیجیتال مورد نظر در صرافی ارز دیجیتالی لیست شد، معامله گران توکن های خودشون رو با سود بالاتری به فروش می رسونن.

فلیپنینگ (Flippening) یکی از اصطلاحاتی هست که هر چه به زمان بهره برداری از اتریوم 2 نزدیک می شویم، بیشتر در مورد اون صحبت میشه. بهتره بدونین فلیپنینگ (Flippening) پدیده ای هست که آینده بازار ارزهای دیجیتال رو پیش بینی میکنه. این پدیده ارز دیجیتال اتریوم رو شایسته نشستن بر جای بیت کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال می دونه و این رویداد رو چندان دور از تصور نمی بینه. به این ترتیب، شما می تونین با استفاده از این اصطلاح میزان سلطه بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدین.

فلیپنینگ (Flippening) چیست؟

فلیپنینگ (Flippening) یکی از اصطلاحات پایه در بازار رمز ارزها است که اولین بار به صورت محاوره ای در سال ۲۰۱۷ ابداع شد و به احتمال پیشی گرفتن اتریوم از بیت کوین از لحاظ ارزش بازار اشاره دارد. این اصطلاح یک احتمال در آینده را پیش بینی می کند که در آن اتریوم بیشترین قدرت را در بازار رمز ارزها داشته باشد.

تاکنون بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال از قدرت و تسلط بالایی برخوردار بوده است، اما این قدرت با گذشت زمان و تحت تاثیر عوامل مختلف در حال کاهش است و در اینجا اتریوم که از دیرباز رقیب سرسخت بیت کوین بوده جانشین بعدی آن برای تسلط بر بازار رمز ارزها است که فلیپنینگ (Flippening) نیز به آن اشاره دارد.

نعویض جایگاه اتریوم و بیت کوین در بازار رمز ارزها و بین طرفداران شبکه اتریوم همواره مورد بحث بوده است. اینکه اتریوم بخواهد در جایگاه بیت کوین قرار گیرد امری دشوار است زیرا بیت کوین به عنوان اولین رمز ارز ارائه شده به بازار ارزهای دیجیتال از سرمایه و پوشش مطبوعاتی سطح بالایی برخوردار است و طرفداران بسیاری دارد.

بسیاری از طرفداران و فعالان شبکه اتریوم با این موضوع مخالف هستند و معتقدند فلیپنینگ (Flippening) دیر یا زود رخ خواهد داد از طرفی برخی دیگر از فعالان این شبکه این موضوع را پذیرفته اند که اتریوم به این سادگی نمی تواند جایگاه بیت کوین را به دست آورد.

فلیپنینگ (Flippening) و فلیپینگ (Flipping) چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

فلیپنینگ (Flippening) و فلیپینگ (Flipping) دو اصطلاح هم آوا در بازار رمز ارزها هستند که به دلیل شباهت گاهی با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند اما لازم است بدانید که این دو واژه با یکدیگر متفاوت اند. فلیپنینگ (Flippening) به معنای تعویض جایگاه رمز ارزها با رقبای خود و افزایش قدرت بیت کوین برای سنجش ارزش دیگر ارزها به کار می رود در حالیکه فلیپینگ (Flippening) نشان دهنده یک نوع استراتژی سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها است. در استراتژی فلیپینگ (Flippening) معامله گران در ico یک ارز دیجیتال پیش از لیست شدن آن در صرافی ها شرکت می کنند و پس از افزوده شدن آن به صرافی ها برای کسب سود آن را می فروشند.

آیا فلیپنینگ (Flippening) تنها در مورد اتریوم و بیت کوین به کار برده می شود؟

فلیپنینگ (Flippening) اولین بار برای مقایسه و تعویض جایگاه بیت کوین و اتریوم به کار برده شد. از این رو بسیاری از افراد تصور می کنند که فلیپنینگ (Flippening) یک اصطلاح اختصاصی برای این روز رمز ارز است در حالیکه فلیپنینگ (Flippening) مختص رمز ارز خاصی نیست و برای هر دو رمز ارزی که بر سر جایگاه با یکدیگر رقابت دارند به کار برده می شود.

تاثیر فلیپنینگ (Flippening) بر قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

نقش پیش بینی ها و تحلیل های اقتصاددانان در این زمینه رو به هیچ عنوان نمیشه نادیده گرفت. برای درک بهتر این موضوع می تونین نمودار شاخص فلیپنینگ (Flippening) رو از ابتدای سال 2019 تاکنون مشاهده کنین. نکته قابل توجه این هست که هر چیزی که در این نمودار دیده میشه و شما اونها رو مشاهده می کنین، روند رو به رشد شاخص فلیپنینگ (Flippening) هست. بر طبق این نمودار احتمال داره به زودی سرمایه گذاری در بیت کوین از حاشیه امن خودش خارج شده و به احتمال زیاد تا چند سال آینده دیگه خبری از برتری بی چون و چرای بیت کوین نسبت به آلت کوین ها در عرصه سرمایه گذاری نیست. در این عرصه بزرگترین رقیب بیت کوین اتریوم میشه. این اتفاق در طولانی مدت می تونه تاثیرات بسیار زیادی بر قیمت ارزهای دیجیتال در بازار بذاره، چون با نزدیک شدن قیمت ارزهای دیجیتال به همدیگه و کاهش ارزش و محبوبیت بیت کوین، شاهد شروع یه مسابقه بین ارزهای دیجیتال خواهیم بود. این میتینگ باعث رشد سایر الت کوین ها شده و در نتیجه با افزایش کیفیت خدمات در عرصه ارزهای دیجیتال روبرو خواهیم شد.

البته در حال حاضر شواهدی وجود داره که از برتری ارز دیجیتال اتریوم نسبت به ارز دیجیتال بیت کوین خبر میدن. برای مثال ارزهای دیجیتال مختلفی بر بستر فناوری بلاک چین اتریوم به وجود اومدن و این در حالی هست که بلاک چین بیت کوین به دلیل ساختار ذاتی خودش کمتر می تونه پذیرای کوین های دیگه باشه و همین موضوع نیز تمایل زیادی رو برای خرید ارز دیجیتال اتریوم افزایش داده. همچنین با پیشرفت پروژه های دیفای شبکه بلاک چین اتریوم روز به روز قدرتمندتر از قبل میشه.

فلیپنینگ (Flippening) چه تاثیری بر آینده ارزهای دیجیتال خواهد داشت؟

عرضه بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال محدود است و مقاومت بالایی در برابر تورم دارد که همین امر باعث محبوبیت بیت کوین در بین فعالان بازار ارزهای دیجیتال است. از طرفی این عرضه محدود می تواند باعث کاهش قدرت بیت کوین نیز باشد و معامله گران را به سمت ارز دیجیتال اتریوم که این محدودیت را ندارد سوق دهد. پس نمی توان قرار گرفتن اتریوم را امری غیر ممکن دانست.

با کاهش قدرت و سلطه بیت کوین در بازار رمز ارزها تحول شگرفی در بازار رمز ارزها بوجود می آید زیرا یک رقابت شدید بین آلت کوین ها برای رسیدن به جایگاه اتریوم به وجود می آید که باعث رشد آنها خواهد شد. دقت داشته باشید کاهش قدرت بیت کوین به معنای سقوط آن نیست و تنها یک جو رقابتی را بین آلت کوین ها ایجاد می کند و پیشرفت آنها را باعث می شود و ارزش بیت کوین کاهش نخواهد یافت.

شاخص فلیپنینگ (Flippening) چیست؟

در بین ابزارهای تحلیل ابزاری به نام شاخص فلیپنینگ (Flippening) وجود دارد که اندیکاتوری برای نشان دادن احتمال جایگزینی اتریوم با بیت کوین می باشد. میزان دقیق و لحظه ای این شاخص به صورت درصدی قابل مشاهده است.

عوامل موثر بر پیشی گرفتن اتریوم از بیت کوین چیست؟

• میزان سرمایه موجود در بازار

یکی از عوامل موثر بر پیش گرفتن اتریوم از بیت کوین که باید اون رو مورد توجه قرار بدین، میزان سرمایه موجود در بازار ارزهای دیجیتال هست. بهتره بدونین هرچقدر میزان سرمایه موجود در ارز دیجیتالی بیشتر باشه، رتبه اون رمز ارز بالاتر میره. بنابراین، این احتمال وجود داره که بعد از ادغام اتریوم، میزان سرمایه موجود در بازار اتریوم بیشتر از بیت کوین بشه و اتریوم از بیت کوین سبقت بگیره. • حجم و میزان معاملات انجام شده

یکی دیگه از عوامل موثر بر پیشی گرفتن اتریوم از بیت کوین، حجم و میزان معاملات انجام شده هر ارز دیجیتال هست. جالب اینجاست که بدونین یکی از معیارهای رتبه بندی ارزهای دیجیتال، میزان معاملات انجام شده هر رمز ارز هست. بنابراین اگه حجم معاملات اتریوم از بیت کوین سبقت بگیره، می تونه باعث بشه تا اتریوم از بیت کوین پیش بگیره. • میزان جستجوی کاربران

یکی دیگه از عوامل موثر بر پیشی گرفتن اتریوم از بیت کوین، میزان جستجوی کاربران هست. به این ترتیب، هرچقدر میزان جستجو یا سرچ ارز دیجیتال اتریوم بیشتر بشه، اتریوم ترند میشه و محبوبیت اون از بیت کوین بیشتر میشه و ممکنه از بیت کوین پیشی بگیره.

کاربرد شاخص فلیپنینگ (Flippening) چیست؟

از شاخص فلیپنینگ (Flippening) برای پیش بینی خارج شدن بازار از سلطه بیت کوین استفاده میشه. اعداد در این شاخص به صورت درصد نشون داده میشه و هر چقدر درصدی که اندیکاتور فلیپنینگ (Flippening) نشون میده به 100 نزدیک تر باشه، احتمال جایگزین شدن اتریوم با بیت کوین در جدول ارزش بازار کریپتو بیشتر میشه. همچنین زمانی که این پدیده اتفاق میفته.

میشه گفت سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال دیگه به بیت کوین به عنوان یه سرمایه گذاری کم ریسک تر نسبت به سایر ارزهای دیجیتال نگاه نمی کنند. علاوه بر این، این موضوع باعث میشه بازار ارزهای دیجیتال مسیر منطقی تر نسبت به حال حاضر خود داشته باشه و هر بار ریزش بیت کوین، روند نزولی سایر ارزهای دیجیتال رو به دنبال خود نداشته باشه.شاخص فلیپنینگ (Flippening) رو میشه برای سایر ارزهای دیجیتال نیز مورد استفاده قرار داد. برای مثال در سال های ابتدایی فورک بیت کوین از این شاخص برای مقایسه بیت کوین کش و بیت کوین استفاده میشد، ولی در حال حاضر و با توجه به پیش گرفتن اتریوم از بیت کوین کش و امکانات زیاد بلاک چین اتریوم، بیشتر تحلیلگران از این شاخص برای مقایسه اتریوم و بیت کوین استفاده می کنند. پیش بینی بازارهای مالی کار بسیار سخت و پیچیده ای هست و هیچ کسی نمی تونه آینده بازار رو به درستی پیش بینی کنه.

همچنین شاخص فلیپنینگ (Flippening) نیز یکی از ابزارها برای پیش بینی آینده بازار ارزهای دیجیتال هست و نمیشه به طور صدرصد در مورد درستی کارکرد اون اظهار نظر کرد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.