بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری در سال 2023

بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری در سال 2023

نوسان‌گیری در بازار کریپتوکارنسی که قیمت‌ها پیوسته در حال تغییرند، یکی از استراتژی‌های رایج است. البته پیاده‌سازی استراتژی‌های نوسان گیری به‌هیچ‌وجه کار ساده‌ای نیست.

شرط اول موفقیت در این راه، برخورداری از دانش و مهارت زیاد تحلیل تکنیکال است.شما باید با استفاده بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری معاملات خود را انجام دهید. در کنار آن، معمولاً پرسش مهمی برای تریدرها پیش می‌آید و آن اینکه بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری کدام است. تعداد بی‌شماری رمزارز برای خرید و فروش در صرافی‌های مختلف وجود دارند.

مهم‌ترین فاکتور در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری چیست؟

وقتی صحبت از سرمایه‌گذاری بلندمدت به میان می‌آید، افراد باید از نوسانات قیمت در کوتاه‌مدت چشم‌پوشی کنند و منتظر بمانند تا در بلندمدت دارایی‌ها به قیمت پیش‌بینی‌شده برسند.

اما در جریان نوسان‌گیری داستان کاملاً فرق می‌کند. نوسان‌گیر حرفه‌ای تلاش می‌کند از تغییرات قیمت کوتاه‌مدت و میان‌مدت برای کسب سود استفاده کند. به عبارت دیگر، فاصله زمانی بین خرید و فروش ارزهای دیجیتال در نوسان گیری بین چند دقیقه تا نهایتاً چند هفته متغیر است. نکته مهم دیگر آن است که فرصت‌های نوسان گیری چندان منتظر معامله‌گران نمی‌مانند؛ بلکه آن‌ها باید از کوچک‌ترین فرصت‌های ایجادشده نهایت بهره‌برداری را کنند.

با در نظر گرفتن نکات یادشده، برای انتخاب ارزهای دیجیتال باید دو ویژگی مهم را مدنظر قرار دهید. نخست آنکه دارایی انتخاب‌شده باید حجم معاملات و نقدشوندگی زیادی داشته باشد. به زبان ساده، باید این امکان فراهم باشد که هر زمان تصمیم به خرید گرفتید، فروشنده متناظر در بازار وجود داشته باشد و برعکس.

شاخصه دوم برای انتخاب ارز دیجیتال، برخورداری از اعضای جامعه قدرتمند و متعهد است. ارزهای دیجیتال بیش از هر چیزی به توانمندی اعضای جامعه خود متکی هستند؛ بنابراین، برای نوسان گیری باید به سراغ رمزارزهایی بروید که تجربه نشان داده است اعضای جامعه آن از دارایی خود حمایت قوی نشان می‌دهند. به زبان ساده، ارز دیجیتالی برای نوسان گیری مناسب است که در زمان افت قیمت و در بازه‌های قیمتی مشخص، همواره حمایت‌های معتبر و قدرتمندی از آن شود و اصطلاحاً، زیر آن خالی نباشد.

نوسان گیری ارزهای دیجیتال چگونه انجام می شود؟

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها به وجود میاره، به این ترتیب شما نیز می تونین از نواسانات بازار استفاده کرده و سودهای زیادی به دست بیارین. البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو پیدا کرده و نوسان گیری رو بلد باشین.

نوسان گیری ارزهای دیجیتال به عنوان یکی از استراتژی های معاملاتی در بازار کریپتوکارنسی ها محسوب میشه. با استفاده از این استراتژی تریدرها می تونن در مدت چند دقیقه تا چند ساعت سود مورد نظر خودشون رو از طریق معامله و خرید و فروش ارزهای دیجیتال به دست بیارن. با یادگیری نوسان گیری ارزهای دیجیتال میتونین سود کنین.هدف معامله گران با استفاده از استراتژی نوسان گیری ارزهای دیجیتال، دستیابی به سود نه چندان زیاد هست، ولی تعداد زیاد این معاملات باعث میشه تا شخص معامله گر یا تریدر به سود زیادی برسه.

نوسان گیری ارزهای دیجیتال کار ساده و راحتی نیست و به شناخت نسبتا زیادی از بازار و ارز دیجیتال مورد نظر داره که در تعریف تکنیکالی، نوسان گیری در ارز دیجیتال به معنی سوار شدن بر موج های صعودی قیمت در ابتدای تشکیل و پیاده شدن از اون ها در انتهای موج هست. بنابراین شما می تونین با یادگیری نوسان گیری در ارز دیجیتال، در نوسانات بازار ارزهای دیجیتال موج سواری کنین و سود زیادی به دست بیارین.

در واقع یکی از روش های جالب کسب سود در بازار ارزهای دیجیتال، همین موضوع نوسان گیری ارزهای دیجیتال هست. بخصوص اینکه نقش مهمی در معاملات و سرمایه گذاری بین کاربران داره. همچنین نوسان گیری یکی از روش های معامله گری هست که با تشخیص سقف و کف ارزهای دیجیتال، انجام میشه و معامله گران نوسان گیر نیاز ندارن تا ساعت های زیاد به نمودار ارز دیجیتال خیره بشن.

بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری

اکنون نوبت به معرفی بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری می‌رسد. استراتژی شخصی و همچنین میزان ریسک‌پذیری شما در تعیین رمزارزهای مناسب برای نوسان گیری بسیار مؤثرند. بیت کوین و اتریوم از نظر میانگین حجم معاملات روزانه فاصله معناداری با رمزارزهای دیگر دارند؛ بنابراین، از حیث نقدشوندگی با خاطری آسوده می‌توانید این دو رمزارز را برای نوسان‌گیری انتخاب کنید.

از طرف دیگر، اگر ریسک‌پذیری زیادی دارید، می‌توانید به سراغ آلت کوین‌های دیگری مانند شیبا اینو و دوج کوین بروید. این ارزهای دیجیتال جوامع قدرتمندی دارند. درعین‌حال، نگاهی به نمودار قیمت آن‌ها در سال‌های اخیر نشان می‌دهد نوسانات قیمت زیادی داشته‌اند. هرچند حجم معاملات آن‌ها در مقایسه با بیت کوین و اتریوم ناچیز است، معمولاً نوسانات بیشتری دارند.

توصیه می‌کنیم بیشتر سرمایه خود را برای نوسان‌گیری روی بیت کوین و اتریوم متمرکز کنید و بخشی از آن را به ارزهای دیجیتال با ریسک بیشتر اختصاص دهید.

  • بیت‌ کوین (BTC) هر فرد فعال در حوزه ارز دیجیتال می ‌داند که بیت‌ کوین، بهترین ارز دیجیتال بازار است. این رمزارز به دلیل تقاضای بالای آن، یکی از پرنوسان ‌ترین ارزهای دیجیتال است.
  • اتریوم (ETH)

اتریوم دومین ارز دیجیتال برتر بازار است که از نظر حجم معاملات رتبه دوم بعد از بیت کوین را دارد. این رمزارز نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است و تقاضا برای آن بسیار بالاست. لازم به ذکر است که اتریوم از لحاظ نوسانات قیمتی بسیار ناپایدار است، اما با این‌ حال بهترین ارز دیجیتال برای نوسان ‌گیری ساعتی و روزانه محسوب می‌شود.

  • بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین در سال 2017، راه ‌اندازی شد و از ابتدای عرضه نیز شاهد اوج گرفتن آن بودیم. بایننس کوین نیز به واسطه حجم معاملات بالایی که دارد، در لیست 10 ارز دیجیتال برتر بازار قرار دارد و می‌ تواند بهترین ارز دیجیتال برای نوسان‌ گیری و معاملات روزانه باشد.

  • ترون (TRX)

ترون یک بلاک‌ چین سریع و یک ارز دیجیتال کاربردی است که در سال 2017 راه‌اندازی شد. قیمت هر واحد از ترون در سال عرضه اش با نرخ ۰٫۰۰۱۹ دلار محاسبه شد. اما امروزه شاهد نوسانات و افزایش قیمت‌ شدید آن هستیم.

  • دوج کوین (Dogecoin)

یکی دیگر از گزینه های موجود در لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری، دوج کوین است. اگرچه دوج کوین خود را تثبیت کرده است اما هنوز مزایا و معایبی دارد که آن را به گزینه خوبی برای نوسان گیری تبدیل میکند.

  • تتر (Tether)

تتر، یک استیبل کوین است که نوسان گیری روی این ارز دیجیتال فقط برای کاربران ایرانی و معامله گران کشورهایی که ارزش پولی بسیار پایینی در برابر دلار آمریکا دارند، توصیه می شود. کسانی که روش های پیش بینی قیمت دلار را می دانند، به جای خرید مستقیم دلار از بازار آزاد ، می توانند تتر خریداری کنند. برای این کار نیاز است شرایط دلار را در بازار داخلی در نظر بگیرید.

رمزارزهایی که به آن‌ ها اشاره کردیم، بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان‌ گیری هستند و از محبوبیت زیادی نیز بهره‌ مند شده‌اند. اما دارایی‌های دیجیتالی مشهور دیگری نیز مانند استلار (XLM)، کاردانو (ADA)، پولکادات (DOT)، اکسی اینفینیتی (AXS) و… نیز وجود دارد که برای معامله روزانه و نوسان‌ گیری بسیار مناسب‌ اند.

بهترین زمان برای نوسان گیری ارز دیجیتال

بهترین تایم فریم برای نوسان گیری ارز دیجیتال چیست؟ اجازه دهید همین ابتدا خیال شما را آسوده کنیم؛ تحت هیچ شرایطی نمی‌توان نسخه واحدی برای نوسان‌گیری تمام تریدرها پیچید؛ بلکه هرکس با توجه به دانش، تجربه، استراتژی معاملاتی و میزان ریسک پذیری باید تایم فریم مناسب خود را انتخاب کند.

روی‌هم‌رفته، ذکر نکته‌ای درباره انتخاب تایم فریم مناسب برای نوسان گیری خالی از لطف نیست. هرچه تایم فریم کوتاه‌تری را برای نوسان گیری انتخاب کنید، احتمال اینکه داده‌های پرت قیمت موجب خطا در تحلیل‌های شما شوند، افزایش پیدا می‌کند. تجربه نشان داده است تایم فریم‌های چهار ساعته و روزانه بهترین گزینه‌ها برای تریدرهای نوسان گیر ارزهای دیجیتال به حساب می‌آیند.

استفاده از تتر برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال چگونه است؟

یکی از روش های نوسان گیری در ارز دیجیتال، استفاده از تتر هست. بنابراین، شما می تونین با استفاده از تتر از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال استفاده کرده و سودهای زیادی به دست بیارین.

برای این کار نیز باید دامیننس تتر رو مورد بررسی قرار بدین چون خود تتر قیمت ثابتی داره و به تنهایی نمی تونه به معامله گران کمک کنه تا از نوسانات بازار سود به دست بیارن. به این ترتیب، اگه می خواهین از تتر برای نوسان گیری در بازار ارزهای دیجیتال استفاده کنین، به نمودار دامیننس تتر مراجعه کرده و اون رو تجزیه و تحلیل کنین و بر اساس اطلاعات و داده های به دست اومده معامله ها و خرید و فروش های خودتون رو انجام بدین.دامیننس تتر یکی از ابزارهای اصلی برای معامله گران و تریدرها برای شروع معامله و خرید و فروش ها محسوب میشه. به این ترتیب، اگه شما نیز قصد دارین تا بهترین نقاط خرید و فروش یا ورود و خروج معامله رو تشخیص بدین، باید دامیننس تتر رو تجزیه و تحلیل کنین.

دامیننس تتر با قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال رابطه عکس داره. برای مثال، زمانی که دامیننس تتر کاهش پیدا می کنه و روند نزولی به خودش می گیره، قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال افزایش پیدا کرده و روند صعودی به خودشون می گیرن. زمانی هم که دامیننس تتر روند صعودی به خودش می گیره و افزایش پیدا می کنه، قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال روند نزولی به خود گرفته و کاهش پیدا می کنند.

با توجه به توضیحاتی که برای شما ارائه کردیم، شما می تونین با استفاده از تجزیه و تحلیل و اطلاعات به دست اومده از دامیننس ارز دیجیتال تتر، معامله ها و تریدهای خودتون رو انجام بدین و سود زیادی کسب کنین.برای اینکه بتونین با استفاده از ارز دیجیتال تتر نوسان گیری ارزهای دیجیتال رو انجام بدین، باید به نمودار دامیننس تتر مراجعه کرده و اون رو تجزیه و تحلیل کنین.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.