کاربرد تحلیل فاندامنتال

کاربرد تحلیل فاندامنتال

تحلیل فاندامنتال روشی برای تجزیه و تحلیل عواملی است که بر رشد اقتصاد، گروه های صنعتی و شرکت ها موثر هستن. در تحلیل بنیادی همانند سایر روش های آنالیز بازار، هدف این است که از تغییرات قیمتی در آینده مطلع شد

و از آنها سود کسب کرد.

ضرورت استفاده از تحلیل فاندامنتال چیست؟

فهم و یادگیری تحلیل فاندامنتال برای مشخص کردن ارزش درست ارز دیجیتال در بازار از اهمیت زیادی برخوردار هست. تحلیلگران و معامله گران بازار معمولا عوامل کلان و خرد را برای شناسایی سهام هایی که با قیمت های بالاتر و پایین تر از ارزش ذاتی خودشان خرید و فروش میشن، بررسی می کنند. اگر یگ سهم به درستی ارزش گذاری نشه، می تونه ارزش پولی بیشتری داشته باشه و سود بالاتری را کسب کنه. این موضوع مخصوصا در مواردی که قیمت ارز دیجیتال زیر قیمت منصفانه باشه، صادق هست. بنابراین، شما می تونین با استفاده از تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادی، ارزش حقیقی سهام رو تعیین کرده و بهترین تصمیم را برای انجام معامله بگیرین.تحلیلگران فاندامنتالی عوامل جزئی مثل عملکرد فروش شرکت رو تجزیه و تحلیل می کنند و با کمک این تحقیقات و داده های به دست اومده که تحلیلگر می تونه ارزش منصفانه بازار را برای یک دارایی خاص تعیین کنه. این تحلیلگر بنیادی هست که با مطالعه عوامل اقتصادی همانند نرخ بهره و عملکرد ناشر اوراق قرضه، ارزش و قیمت اوراق قرضه را مشخص می کنه. توجه داشته باشه که تحلیل فاندامنتال سهام از سود، رشد در آینده، درآمد، بازده حقوق صاحبان سهام، حاشیه سود و سایر داده های دیگر برای مشاهده عملکرد و قیمت گذاری سهام کمک می گیره.

عوامل موثر در تحلیل فاندامنتال

تحلیل فاندامنتان یا همان بنیادی چیست، نوبت به این می رسد که عواملی که می توانند در تحلیل فاندامنتال موثر واقع شوند را مورد بررسی قرار دهیم که به صورت کلی این عوامل به شرح زیر خواهند بود :

  • در نظر داشتن وضعیت کلی اقتصاد کشور
  • عملکرد صنعیتِ شرکت مورد نظر
  • رشد سالانه سهام و میزان رشدی که سهام در طی ۳ ماه اخیر داشته
  • میزان درآمدی که به ازای هر سهم حاصل شده
  • نسبت سود سهام به سرمایه کل
  • نسبت ارزش سهم به درآمد یا همان نسبت P به E
  • میزان نقدینگی (میزان نقدینگی مجموع پول و شبه پول است)
  • میزان بدهی و نسبت بدهی به دارایی
  • درآمد و میزان سرمایه شرکت
  • میزان ارزش عملکرد شرکت

تجزیه و تحلیل فاندامنتال برای چه اشخاصی مناسب است؟

بررسی های فاندامنتال بهترین عمل برای افرادی است که به دنبال سرمایه گذاری در تایم فریم بلند مدت می گردند، بخاطر این که ارزش پیش بینی شده و قیمت سهام در یک بازه زمانی طولانی مدت در نهایت یک توازن نسبی را به خود خواهد دید. معامله گران نوسان گیر با در نظر داشتن بازه زمانی و مکان دارایی خود سود دریافت می کنند، در واقع شایعه را می خرند و اخبار را به فروش می رسانند!

مزایا و معایب تحلیل فاندامنتال چیست؟

تحلیل فاندامنتال روشی در راستای ارزیابی اوراق بهادار و بازارهای مالی هست که شامل اندازه گیری ارزش ذاتی با توجه به تمامی عوامل مربوط به اقتصاد مالی و سایر عوامل کمی و کیفی محاسبه میشه. تحلیل فاندامنتال مزایا و معایب زیادی به همراه دارد.

  • مزایای تحلیل فاندامنتال • یکی از مزایای تحلیل فاندامنتال این هست که برای سرمایه گذاران بلند مدت گزینه مناسبی محسوب میشه.

• راحت بودن جمع آوری اطلاعات مورد نیاز در پروژه های بزرگ نیز یکی دیگه از مزایای تحلیل فاندامنتال هست.

• ارائه چشم انداز جامع و کامل در مورد یک پروژه

  • معایب تحلیل فاندامنتال • سخت بودن پیش بینی تغییرات و نوسانات قیمتی دارایی های مالی در بازه زمانی کوتاه مدت

• یکی دیگر از معایب تحلیل فاندامنتال، نتیجه گیری مختلف افراد از اطلاعات یکسان

• عدم ارائه یک تصویر مشخص از حرکات قیمت

• زمان بر بودن رسیدن به درک عمیق از پروژه

تفاوت تحلیل تکنیکال با فاندامنتال را برای شما بررسی کنیم. معامله و سرمایه گذاری در بازارهای سرمایه به ارزش حقیقی دارایی ها و ارزیابی پتانسیل های رشد قیمت آن بستگی دارد. بنابراین، می توان درباره چجوری روند رو به رشد قیمت دارایی ها در یک تایم فریم بلند مدت و کوتاه مدت تصمیم گرفت. تحلیل بنیادی با استفاده از داده های موجود درباره پروژه و اندازه گیری عوامل مالی مرتبط با آن ارزش حقیقی و ذاتی یه پروژه یا دارایی مالی رو تعیین می کنه.

از طرف دیگر، تحلیل تکنیکال نوعی روش معاملاتی است که می شود با استفاده از آن قیمت یا ارزش یک سرمایه گذاری رو بر اساس آمار و ارقام، روند حرکت قیمت و حجم معاملات یک دارایی مالی خاص رو ارزیابی کرد. سرمایه گذاران و معامله گران این امکان را دارن تا با استفاده از تحلیل تکنیکال، حرکت های گذشته قیمت یک دارایی و فعالیت های بازار را بررسی کرده و از اطلاعات به دست آمده به عنوان منبع ارزشمندی برای تعیین مسیر قیمت آینده دارایی مورد نظر کمک بگیرن. به همین دلیل، تحلیل تکنیکال(Technical Analysis) برای معاملات کوتاه مدت و تحلیل فاندامنتال(Fundamental Analysis) برای معاملات بلند مدت مورد استفاده قرار می گیره.

پارامترهای مهم در تحلیل فاندامنتال کدامند؟

  • آنالیز وضعیت اقتصادی کشور یکی از پارامترهای مهم تحلیل فاندامنتال در بازار که مورد توجه خیلی از تحلیلگران و کارشناسان بازار قرار می گیره، آنالیز وضعیت اقتصادی کشور هست. و وضعیت اقتصادی و حتی سیاسی و اجتماعی کشور در آینده دارایی های مالی موثر هستن. بنابراین، در تحلیل فاندامنتال ابتدا باید تغییر و تحول اقتصادی حال و جهت گیری های آتی به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرن.
  • بررسی صنعت مورد نظر یکی دیگه از پارامترهای مهم تحلیل فاندامنتال دربازار، بررسی صنعت مورد نظر و روند رو به رشد اون هست. سهامداران و معامله گران برای شرکت هایی که در صنایع رو به رشد و سودآور فعالیت دارن، اهمیت بیشتری میده. بنابراین، به دنبال صنعتی باشین که روند رو به رشدی داشته باشه و بتونه درآمد قابل توجهی رو از آن خود کنه تا بتونین سود قابل ملاحظه ای کسب کنین.
  • حجم معاملات سهام حجم معاملات سهام نیز یکی دیگر از پارامترهای مهم تحلیل فاندامنتال دربازار مالی محسوب میشه. اگر حجم معاملات روزانه سهمی عدد کوچکی باشه، نشون دهنده این هست که این ارز دیجیتال با ورود و یا خروج یک یا دو نفر با هم نوسانات قیمتی زیادی خواهد داشت. همین موضوع باعث می شود تا افرادی که نهنگ ارز دیجیتال شناخته میشن، با خرید سهام بیشتری از این دارایی قیمت ارز دیجیتال را به صورت پامپی بالا ببرن.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.