هاردفورک واسیل با موفقیت در شبکه آزمایشی راه اندازی شد

هاردفورک واسیل با موفقیت در شبکه آزمایشی راه اندازی شد

سرانجام بعد از مدت ها انتظار، هارد فورک واسیل (Vasil) در شبکه آزمایشی کاردانو با موفقیت راه اندازی شد و آن را یک گام بزرگ به تحقق در شبکه اصلی نزدیک‌تر کرد. با تکمیل این مرحله، تنها راه اندازی هاردفورک در شبکه اصلی باقی می ماند

اکنون توسعه دهندگان پروژه، اپراتورهای استخر های سهام گذاری (SPO) و صرافی ها تشویق می شوند تا کار خود را در شبکه آزمایشی آغاز کنند تا با بررسی های لازم اطمینان حاصل شود که ادغام ها برای راه اندازی شبکه اصلی بدون ایراد صورت گرفته اند.

هارد فورک واسیل پس از تکمیل در شبکه اصلی، به ایجاد بلوک سریع‌تر و مقیاس‌پذیری بیشتر برای برنامه‌های غیرمتمرکز (dapps) در بستر بلاکچین کاردانو کمک خواهد کرد. طبق توییت روز گذشته IOHK، توسعه‌دهندگان علاوه بر ارتقای عملکرد، از «عملکرد و کارایی بهبود یافته اسکریپت » و کارمزدهای پایین‌تر نیز بهره مند خواهند شد.

علاوه بر این، واسیل (Vasil) امکان همکاری بین زنجیره‌های جانبی کاردانو (ADA) را فراهم می‌کند که در واقع یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی است که توسعه‌دهندگان قصد دارند در فاز فعلی (Basho) از مراحل توسعه این بلاک چین راه‌اندازی کنند. Basho چهارمین مرحله توسعه کاردانو است که بر مقیاس بندی تمرکز دارد.

با تمام این تفاسیر، طبق اعلام پلتفرم CoinGecko، راه اندازی موفق این هارد فورک کمک چندانی به حرکات قیمت ADA نکرده است، زیرا در 24 ساعت گذشته این ارز ابتدا با رشد جزئی 0.1 درصدی به 0.45 دلار رسید ولی در این لحظه با 0.90% کاهش به 0.44 دلار بازگشته است.

شرکت اینپوت اوتپوت هنگ کنگ (IOHK)، توسعه‌دهنده شبکه کاردانو، اعلام کرد که هاردفورک واسیل که قرار بود در تاریخ ۲۹ ژوئن (۸ تیر) انجام شود، تا اواخر جولای به تعویق افتاده است.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از وبلاگ IOHK، دیروز دوشنبه ۳۰ خرداد آخرین تاریخی بود که توسعه‌دهندگان کاردانو می‌توانستند آپگرید شبکه آزمایشی را انجام دهند. در نشستی که برای هماهنگی این آپگرید انجام شد، با توجه به اینکه ۷ باگ در کد آپگرید پیدا شده است (که البته هیچ‌کدام اساسی تشخیص داده نشده‌اند)؛ تصمیم گرفته شد ارسال پیشنهاد هارفوردک شبکه آزمایشی به تعویق بیافتد.

##آیا هاردفورک جدید کاردانو باعث افزایش قیمت ADA خواهد شد؟ شمارش معکوس برای راه‌اندازی به‌روزرسانی جدید کاردانو با نام Vasil از حالا آغاز شده است. 29 ژوئن، روزی مهم برای کاردانو و جامعه‌ی پرشور این رمز ارز است. در این روز، هاردفورک جدید هشتمین رمز ارز برتر بازار آغاز به‌کار کرده و گمانه‌زنی‌های زیادی نسبت به آن صورت گرفته است. در ادامه به بررسی هاردفورک واسیل می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

پیش از آغاز به‌کارِ کامل این هاردفورک، شبکه‌ی آزمایشی آن در اوایل ژوئن راه‌اندازی خواهد شد. هدف از این ارتقا، بهبود وضعیت قراردادهای هوشمند این شبکه است. همچنین این ارتقا، ثبات و پایداری را برای کاردانو به ارمغان می‌آورد.

تاثیر شاخص‌های On-Chain بر قیمت کاردانو

به‌طور معمول، وضعیت بد شاخص‌های On-Chain منجر به کاهش قیمت می‌شود. علاوه بر این، رمز ارز ADA یکی از رمز ارزهایی است که واکنش آشکاری به فعالیت‌های توسعه‌ی شبکه نشان نمی‌دهد. به‌عنوان مثال وقتی که هاردفورک قبلی کاردانو در ماه سپتامبر منتشر شد، این انتظار وجود داشت که کاردانو دچار افزایش قیمت شود ولی چنین اتفاقی رخ نداد.

در واقع از آن زمان تاکنون چندین به‌روزرسانی قابل‌توجه در این شبکه انجام شده ولی ADA به سختی به آن‌ها واکنش نشان داده است. بنابراین این انتظار وجود دارد که هاردفورک واسیل نیز تاثیر خاصی روی روند قیمت کاردانو نداشته باشد.

تاثیر استیک کردن روی قیمت کاردانو

کاردانو یکی از معدود رمز ارزهایی است که اعضای جامعه‌ی آن، علاقه‌ی زیادی به استیک کردن ADA دارند. طبق قانون، کاربران و سرمایه‌گذاران باید دارایی خود را برای یک دوره‌ی مشخص استیک کرده و بدین صورت سرمایه‌ی آن‌ها قفل می‌شود. همین اتفاق یکی از فاکتورهایی است که امیدها نسبت به رشد قیمت را افزایش می‌دهد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.