عمل مینت کردن NFT به چه معناست ؟

 عمل مینت کردن NFT  به چه معناست ؟

فرآیند تبدیل NFT به بخشی از بلاک چین اتریوم، مینت کردن (minting) نام دارد. این کار زمانی انجام می‌شود که یک دفتر کل غیرقابل تغییر و بدون دست‌کاری از NFTهای شما استقبال کرده و آن‌ها را ذخیره می‌کند.

فروش توکنیک فرآیند معمول از کاربران می‌خواهد که مراحلی را طی کنند. سپس، آن‌ها درصدی از سود را به عنوان کمیسیون از فروش NFTهای شما دریافت می‌کنند. پس از ایجاد، NFT شما برای تجارت آماده است. تعدادی بازار در دسترس هستند که می‌توانید NFTهای خود را در آن‌ها بفروشید. همه توسعه‌دهندگان، هنرمندان و سرمایه‌گذاران می‌دانند که استخراج رایگان نیست. درواقع هزینه‌های کارمزد سنگینی وجود دارد که باید هنگام مینت minting NFT در بلاک چین اتریوم پرداخت شود. هر چه بلاک چین شلوغ‌تر شود، کارمزدها گران‌تر می‌شوند. خوشبختانه با تلاش و کمک برخی از برنامه نویسان، کاربران راه ارزان‌تری را پیدا کرده‌اند. اکنون هنرمندان می‌توانند از هزینه‌های گس صرف نظر کنند و NFT‌های خود را به‌صورت رایگان مینت کنند.

با گذشت زمان، چندین بازار NFT ساختار کارمزدهای خود را اصلاح کردند تا مطمئن شوند که مخاطبان بیشتری را جذب می‌کنند. به همین دلیل، چه بی‌پول باشید و چه نیم میلیون دلار در حساب بانکی خود داشته باشید، واجد شرایط دریافت NFT به انتخاب خود هستید. این به مردم کمک می‌کند تا بخشی از چیز جدید و هیجان انگیزی شوند که در دنیای فناوری طوفان به پا است.

بنابراین اگر احساس می‌کنید که ۱۰ دلار اضافی برای خرید یک NFT میمونی که سیگار دود می‌کند ندارید، نگران نباشید. گزینه‌های زیادی برای شما وجود دارد که بتوانید بدون نیاز به خرج کردن، پول در بیاورید. پلتفرم‌های زیر به شما این امکان را می‌دهند که NFTهای منحصر به فرد خود را تنها در عرض چند دقیقه ایجاد کرده و بفروشید.

مینت minting NFT چیست؟

NFTها این روزها بسیار پرطرفدار هستند. این دارایی‌های دیجیتال به عنوان یک تکنولوژی جدید در بازار رمزارز طوفانی به پا کرده‌اند. نه فقط این، بلکه در حال حاضر جامعه بزرگی از سازندگان و سرمایه‌گذاران ایجاد شده است. همه طرفداران کریپتو می‌خواهند یک NFT مینت minting کنند، اما به دلیل کارمزد هنگفت، تعداد زیادی نمی‌توانند آن‌ها را معامله کنند. به همین دلیل یاد گرفتن مفهوم مینت چیست و به دنبال راه‌های مینت minting رایگان NFT هستند.

نکته جالب در مورد NFT این است که شما می‌توانید بدون در نظر گرفتن دلاری که در بانک خود دارید، یک توکن را ضرب یا مینت minting کنید. شما فقط باید پلتفرم‌های مناسبی را بشناسید که به نفع هدف شما. هستند. حتی با وجود اینکه برخی از بازارهای NFT هزینه‌های کارمزد یا گس فی زیادی دارند، بسیاری از آن‌ها روش‌های بهتر و ارزان‌تری را به نفع افرادی با توانایی پرداخت کم ارائه کرده‌اند.

خبر خوب این است که بسیاری از پلتفرم‌های محبوب اکنون یک ویژگی مینت minting رایگان NFT معرفی کرده‌اند، که انحصاراً برای افرادی است که به دنبال ورود به عرصه NFT هستند. این ویژگی نسبتاً آسان و البته رایگان برای همه است. همچنین برای تکمیل فرآیند نیازی به کدنویسی نیست. یکی از بزرگترین اتفاقاتی که در تاریخ معاصر ما افتاده، رشد سرم سام آور رمزارز ها بوده است. با این حال، افراد مبتدی در حوزه ارز دیجیتال و آموزش بلاک چین به احتمال زیاد در مورد چگونگی ایجاد رمزارزها تردید دارند. شاید اگر چگونگی مینت کردن کریپتو یا ضرب کردن crypto minting (ضرب سکه به معنای ساختن سکه هست که در زمان های قدیم بیشتر متداول بوده) را بدانیم به جواب هایمان برسیم، البته اگر به شکل واضحی توضیح ضرب کردن را ندانید ممکن است درک مطلب برایتان گیج کننده به نظر برسد.

برخی از مبتدیان ممکن است تصور کنند که توکن های رمزنگاری شده باید مانند سکه های ضرب شده در دنیای واقعی ضرب شوند. شما باید از چنین فرضیه هایی دور بمانید و از سازوکار دقیق مینتینگ رمزارز مطلع شوید. کریپتو مینتینگ (crypto mining) و توکن مینتینگ (cryptocurrency token minting)، با روش های مختلف که در هر گزینه وجود دارد. اگر می خواهید در مورد مینتینگ minting بیاموزید، باید شک و تردید خود را در مورد ماینینگ روشن کنید. به یاد داشته باشید که این دو، روش های متفاوتی هستند و شما باید تفاوت‌های بین شان را به خوبی درک نمایید.

مراحل ساخت NFT

برای ساخت توکن NFT ابتدا باید بدانید چه محتوایی را قصد دارید به یک توکن غیرمثلی تبدیل کنید. به یاد داشته باشید که بخش مهمی از ارزش یک توکن بخاطر محتوای آن است و بخشی از ارزش آن هم به تقاضای بازار برمی‌گردد.

  • انتخاب فرمت برای محتوای NFT (هر محتوایی می‌تواند NFT باشد؛ از عکس و ویدیو و آثار هنری گرفته تا کدهای برنامه‌نویسی و دفترچه یادداشت خاطرات روزانه)
  • ساخت توکن با استفاده از پلتفرم‌های مینت minting رایگان
  • ساخت ولت سازگار با بلاکچینی که NFT در آن صادر شده برای خرید و فروش و پرداخت کارمزد تراکنش‌ها
  • بازاریابی برای توکن ساخته شده
  • فروش توکن

درک کریپتو مینتینگ minting

شفافیت در مورد ماینینگ یا استخراج رمزارز، تمرکز بحث را به سمت سوال ” کریپتو مینتینگ چیست؟” و اهمیت آن جلب می کند. کریپتو مینتینگ minting اساسا به فرآیند ایجاد سکه های جدید از طریق تایید داده ها، ایجاد بلوک های جدید و مستندسازی اطلاعات تایید شده در شبکه بلاک چین از طریق اجماع اثبات سهام اشاره دارد. ما به شکل کاملا واضحی اهمیت ضرب توکن ها را در ضرب توکن های انعطاف پذیری مثل توکن های غیرمثلی یا nft ها میبینیم. (منظور از توکن های انعطاف پذیر یا توکن های غیر قابل تعویض، توکن هایی هستند که هر زمان توسط هر فرد قابل ضرب و اضافه شدن به شبکه هستند مثل nft ها.

لازم به ذکر است که توکن های رمزنگاری شده جدید برای اهداف تجاری در بازار منتشر می شوند. مکانیسم اجماع اثبات سهام، یک نقطه برجسته متمایز برای روش مینتینگ minting است زیرا شکل‌گیری بلوک‌ها را از طریق استیکینگ تعریف می‌کند. برعکس، مکانیسم اجماع اثبات کار به نفع روش ماینینگ است.

به کاربرانی که در فرآیند رمزنگاری توکن دخیل هستند، اعتبار دهنده گفته می شود. یکی از جزئیات مهم در مورد فرآیند مینتینگ minting رمزارز به این حقیقت اشاره دارد که غیر متمرکز است. در نتیجه، هر کسی که علاقه مند به ایجاد توکن های رمزنگاری باشد، می تواند بدون نیاز به مراجع نظارتی مرکزی از روش کریپتو ماینینگ استفاده کند.

تفاوت کریپتو مینتینگ (Crypto Minting) و کریپتو ماینینگ (Crypto Mining)

نکته قابل توجه بعدی اشاره به تفاوت ضرب رمز ارز و استخراج رمز ارز هست. جالب اینجاست که می‌توانید با تأمل در تفاوت‌های الگوریتم‌های اجماع اثبات کار و اثبات سهام به پاسخ آن پی ببرید. اجازه دهید تفاوت های اساسی بین ماینینگ و مینتینگ minting را به تفصیل بررسی کنیم.

اول از همه، باید توجه داشته باشید که الگوریتم اجماع اثبات کار (Proof of Work) به استخراج ارزهای دیجیتال کمک می کند. این مکانیزم اجماع منجر به ایجاد ارز دیجیتال از طریق حل معادلات رمزنگاری با استفاده از پردازنده‌های کامپیوتری پرقدرت می شود. این مکانیزم بر حل مسئله و تأیید و اعتبار سنجی بلوک های داده در کنار ذخیره سوابق تراکنش در دفتر کل توزیع شده عمومی، یعنی بلاک چین متمرکز است.

در مورد استخراج ارز دیجیتال، امنیت تراکنش ها به تکنیک های رمزگذاری پیچیده بستگی دارد. ماینرها برای ایمن سازی شبکه و تراکنش های اعتبارسنجی در قالب سکه های رمزنگاری پاداش دریافت می کنند. توجه به این نکته مهم است که سکه‌های تازه استخراج شده وارد گردش خواهند شد.

اما مبانی ضرب توکن در رمزارزها به الگوریتم اجماع اثبات سهام بستگی دارد. اجماع اثبات سهام برای اعتبارسنجی تراکنش‌های ارزهای دیجیتال از طریق استکینگ، گروگذاری سهام کار می‌کند. فرآیند سهام‌گذاری اساساً شامل قفل کردن دارایی‌های موجود توسط صاحبان رمزارز تا زمان تأیید تراکنش‌ها می‌شود.

لازم به ذکر است که دارایی های استیک شده شاید قفل شوند (یعنی این قابلیت وجود ندارد که صاحب دارایی آن را جا به جا کند یا از آن استفاده کند)، پس صاحب دارایی یاید آن را به اصطلاح unstake کند تا بتواند آن را معامله کند یا برای منظور های دیگری از آن استفاده کند..جالب ترین نکته در مورد ضرب توکن رمزارز با الگوریتم اثبات سهام، به انتخاب تصادفی اعتبار دهنده ها اشاره دارد. به طور کلی، کاربرانی که سکه های بیشتری دارند، می توانند شانس بیشتری برای انتخاب شدن به عنوان اعتبار دهنده برای تایید تراکنش ها داشته باشند.

پلتفرم های مینت minting رایگان NFT

  • پلتفرم راریبل پلتفرم راریبل یک ویژگی جدید به نام «lazy minting» را معرفی کرده است که نه از شما می‌خواهد هزینه کارمزد بپردازید و نه یک قرارداد هوشمند بنویسید. اکنون می‌توانید با استفاده از خطوط کوتاه کدهای ارائه شده توسط پلتفرم راریبل، یک NFT رایگان ایجاد کنید. هدف از این کار نوین بهبود پایداری پلتفرم با حذف نیاز به بلاک چین اتریوم و تراکنش‌های غیرضروری است. از این رو هیچ هزینه اولیه‌ای برای کسب درآمد از ساخته شما وجود ندارد.

lazy minting چگونه کار می کند؟

در روش سنتی ایجاد NFT لازم است کاربران آن را به بلاک چین اتریوم اضافه کنند. انجام این کار مستلزم پرداخت هزینه کارمزد یا گس فی در همان لحظه است که مسلماً پرهزینه است. با این حال، ویژگی جدید لیزی مینتینگ minting به کاربران این امکان را می‌دهد که هنگام ایجاد NFT از فرآیند مینت کردن صرف نظر کنند، که سپس در حین خرید انجام می‌شود. این بدان معناست که خریداران به جای فروشنده هزینه‌ها را پرداخت خواهند کرد.

بنابراین NFT در بازار فهرست می‌شود و داده‌ها در IPFS (ذخیره‌سازی غیرمتمرکز) ذخیره می‌شوند. در حین ایجاد یک NFT، «مجوزهای مینتینگ» را با کیف پول خود امضا می‌کنید که رایگان است و حقوق مالکیت شما را تضمین می‌کند تا آثار شما در کنترل شما باقی بماند.

مزایا و معایب مینتینگ minting رمزارز

بحث در مورد معنای ضرب رمزارز باید جزئیات مزایا و مشکلات مربوط به آن را نیز شامل شود. می توانید برخی از مزایای عمده تمرکززدایی و سرعت فرآیند ایجاد توکن های رمزنگاری جدید را کشف نمایید. استفاده از اجماع اثبات سهام در کریپتو مینتینگ minting، استفاده کارآمد از انرژی را تضمین می کند. علاوه بر این، کاربران مجبور نیستند برای کریپتو مینتینگ minting به منابع محاسباتی پیشرفته وابسته باشند، در نتیجه موانع ورود را کاهش می‌دهند. یکی از مهمترین مزایای استخراج رمزنگاری به فرصت استفاده از مفاهیم در NFTها ارتباط دارد.

جدا از مزایای متعدد، ضرب رمزارز دارای مجموعه‌ای متمایز از مشکلات و معایب است. به عنوان مثال، برای شرکت در اجماع اثبات سهام برای مینتینگ minting ، به مقدار قابل توجهی از دارایی های رمزنگاری نیاز دارید. انتخاب اعتباردهنده ها بر اساس سهام نیز امکان مالکیت متمرکز در مینتینگ minting ارز دیجیتال را ایجاد می نماید.

بهترین روش ها برای کریپتو مینتینگ minting

مزایا و اشکالات مینتینگ minting کریپتو ضرورت پیروی از روش‌های ایده‌آل انجام آن را نشان می‌دهد. شما باید از بهترین شیوه‌ها مانند ارزیابی دقیق پلتفرم‌های بلاک چین برای مینتینگ minting و انتخاب پارامترهای توکنومیک پیروی کنید. همچنین مهم است که در کنار مشخص کردن نقش آن در اقتصاد آینده، کاربرد توکن رمزنگاری مربوطه را که در حال ضرب کردن آن هستید، مشخص نمایید. علاوه بر این، شما همچنین باید طراحی نود های محاسباتی خود را با توجه به نوع کنترلی که می خواهید بر روی فرآیند مینتینگ minting اعمال کنید، تعریف نمایید. فرآیند ضرب توکن های رمزنگاری با روش های مرسوم استخراج رمزنگاری متفاوت است. هر دو روش برای ایجاد ارزهای دیجیتال جدید بسیار مهم هستند. از آنجایی که پذیرش ارزهای رمزنگاری شده همچنان در حال افزایش می باشد، تقاضا برای توکن ها و سکه های جدید به شدت در حال افزایش است. درک دقیق از ضرب رمز ارز یا مینت کردن کریپتو به ما ثابت می کند که چگونه مکانیزم اجماع اثبات سهام حائز اهمیت بالایی است.

کریپتو مینتینگ minting مزایای برجسته ای مانند بهره وری بهتر انرژی و سرعت ایجاد ارزهای دیجیتال جدید را معرفی کرده است. با این حال، شکست‌های حاصل از آن نیز بر چشم‌انداز آینده این تکنیک تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، نکات برجسته بهترین شیوه‌ها برای انجام کریپتو مینتینگ، ضرورت ارزیابی پلتفرم بلاک چین و پارامترهای توکنومیک را پررنگ می نماید.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.