تفاوت وایت پیپر و یلو پیپر اتریوم چیست؟

تفاوت وایت پیپر و یلو پیپر اتریوم چیست؟

یلو پیپر اتریوم (Yellow Paper) تمام فناوری‌هایی که در این شبکه به کار گرفته است را به صورت دقیق بیان کرده است.یلو پیپر Yellow Paper درواقع شامل اطلاعات فنی کامل به همراه محاسبات ریاضی است و به شرح آنچه که

در این شبکه اتفاق می‌افتد، می‌پردازد.

یلو پیپر Yellow Paper چیست؟

یلو پیپر Yellow Paper سندی است که مشخصات فنی یک فناوری را توصیف می‌کند و یلو پیپرها Yellow Paper بیان‌ کننده تحقیقاتی هستند که هنوز به طور رسمی ‌پذیرفته نشده است. توجه داشته باشید که این اسناد و مقالات فقط فناوری را توصیف می‌کند.از یلو پیپر اغلب برای مقالات دانشگاهی و تجزیه و تحلیل علمی ‌استفاده می‌شود.در واقع، در دنیای بلاک چین نیز برای بیان فناوری‌های جدید کاربرد دارد.یلو پیپر برای ICOها و کسب‌وکارهای بلاک‌چین، به‌ویژه توسعه‌ دهندگان بلاک‌چین منتشر می‌شود.چراکه یک سند بسیار فنی‌ است و اغلب شامل فناوری‌هایی است که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است و در واقع، یک سند نظری یا مبتنی بر تحقیق است که نشان‌دهنده روش‌های بالقوه‌ای است که می‌توان با تکیه بر آن، فناوری بلاک چین را توسعه داد. در مجموع می‌توان گفت که یلو پیپرYellow Paper، تجزیه و تحلیل علمی ‌یا ریاضی عمیقی از یک شبکه بلاک چین خاص را ارائه می‌دهد. در حالی وایت پیپر به این محاسبات اشاره نمی‌کند. یلو پیپرYellow Paper تحقیقات یا فناوری مورد بررسی و تحقیق را توصیف می‌کند.از یلو پیپر Yellow Paper اغلب برای نشرهای دانشگاهی و تجزیه و تحلیل علمی استفاده می‌شود؛ همین امر، در حال حاضر برای فناوری بلاک‌چین نیز صادق است.برای عرضه‌های اولیه کوین (ICO) و کسب‌وکارهای بلاک‌چین، به‌ویژه توسعه‌دهندگان بلاک‌چین، یلو پیپر Yellow Paper یک سند بسیار فنی‌تر بوده و اغلب حاوی وعده‌هایی برای توسعه فناوری است که هنوز به نتیجه نرسیده‌اند. این یک سند نظری یا مبتنی بر تحقیقات است که در مقایسه با فناوری برنامه‌ریزی‌شده واضح که در یک وایت پیپر دیده می‌شود، راه‌های بالقوه‌ای برای توسعه فناوری دارد.یک یلو پیپر Yellow Paper به احتمال زیاد تجزیه و تحلیل علمی یا ریاضی عمیقی از یک شبکه بلاک‌چین خاص را ارائه می‌دهد.

یلو پیپر Yellow Paper اتریوم

یلو پیپر Yellow Paper اتریوم یا زردنامه اتریوم، فناوری آن را معرفی و تعاریفی از آن را بیان می‌کند و سپس مستقیماً به سراغ معادلات محاسباتی پیچیده‌ای می‌رود که مخاطب آن متخصصین حوزه بلاک چین است.همچنین یلو پیپرYellow Paper اتریوم در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. نویسنده آن گاوین وود (Dr. Gavin Wood) بود که یکی از بنیانگذاران اتریوم است و زبان برنامه نویسی Solidity را نیز ابداع کرد.یلو پیپر توسط دکتر گاوین وود نوشته شده که یک تعریف رسمی ‌از پروتکل اتریوم ارائه می‌دهد. هر کسی می‌تواند با پیروی از مشخصات پروتکل تعریف شده ، یک کلاینت اتریوم را پیاده‌سازی کند.یلو پیپر Yellow Paper اتریوم برای مخاطبانی که در زیر آمده است، اهمیت دارد:

  • توسعه مشارکت بین شرکت‌های بلاک چین و تیم‌های توسعه آن‌ها
  • برای سرمایه گذاران شرکتی
  • نوآوران بلاک چین مانند کسانی که به دنبال استفاده از فناوری بلاک چین منبع باز برای اپلیکیشن‌های خود هستند.

نیاز است یک سرمایه‌گذار بالقوه با یک متخصص برای اطمینان از امکان‌ پذیر بودن فناوری با تکیه بر یلو پیپری که از آن منتشر شده است، مشورت کند. از سوی دیگر، سرمایه‌ گذار روزانه نیز می‌خواهد مطمئن شود که یلو پیپر پیچیده‌ای پشت فناوری و ساختار یک نوآوری مبتنی بر بلاک چین وجود دارد تا از شفافیت آن مطمئن شود. در یلو پیپر Yellow Paper اتریوم نوشته شده‌است، فنی‌تر بوده و برای تعامل با کاربران یا توسعه‌دهندگان فنی‌تر دنیای بلاک‌چین طراحی شده است. این سند به عنوان یک نشریه علمی‌تر، با یک چکیده شروع می‌شود؛ خلاصه‌ای استاندارد از کل مطالب نشریه که برای تمام مقاله‌های علمی یا پژوهشی نوشته می‌شود.

یلو پیپر Yellow Paper اتریوم فناوری این ارز دیجیتال را معرفی و تعاریفی را ارائه می‌کند. اما سپس مستقیماً به سراغ معادلات محاسباتی پیچیده‌ای می‌رود که برای مطالعه توسط یک خواننده متخصص طراحی شده است.مطالعه یلو پیپرها Yellow Paper اغلب برای توسعه مشارکت بین شرکت‌های بلاک‌چین و تیم‌های توسعه آن‌ها، سرمایه‌گذاران در سطح شرکتی و نوآوران بلاک‌چین ضروری است.یک سرمایه گذار بالقوه بسیار پیچیده ممکن است بخواهد یلو پیپرYellow Paper را بررسی کند و بسته به اندازه سرمایه‌گذاری، با یک متخصص مشورت کند تا مطمئن شود آن فناوری امکان‌پذیر و عملی است. از سویی دیگر، سرمایه‌گذار روزمره ممکن است بخواهد مطمئن شود که پروژه یلو پیپر Yellow Paper پیچیده‌ای دارد و پشت فناوری و ساختار آن، یک نوآوری شفاف مبتنی بر بلاک‌چین وجود دارد.

مقدمه یلو پیپر Yellow Paper بسیار ساده است که خلاصه‌ای از ویژگی‌های بیت کوین مانند امکان انجام تراکنش‌ها را نیز دارد.علاوه بر این موارد، از ویژگی بیشتر دیگری که اتریوم در اختیار توسعه‌ دهندگان خود قرار داده است نیز صحبت کرده‌‌‌‌‌ است.در واقع، همانطور که مشخص است، بلاک چین بیت کوین به دلیل اینکه یک سیستم غیرتورینگ کامل است، اجازه انجام عملیات‌های زیادی را نمی‌ دهد.یعنی زبان برنامه نویسی آن خلاء‌هایی دارد که می‌تواند موجب ایجاد برنامه‌ها و ابزارهای شود که به شبکه آسیب برساند.اما اتریوم مبتنی بر ایده ایجاد یک سیستم کامل تورینگ است تا بتواند عملاً هر کاری را انجام دهد.و حداکثر تجلی آن توسط قرارداد های به اصطلاح هوشمند به دست می‌آید، قراردادهایی که می‌توانند براساس نیاز فرد پیکربندی و مدل‌ سازی شوند. یلو پیپرYellow Paper اتریوم ۳۹ صفحه دارد و در بیشتر قسمت‌ها، اطلاعات فنی را دربر می‌گیرد.زیرا تمام دستورالعمل‌ها و پارامترهای مربوط به نحوه محاسبه هزینه‌ها و نحوه ارتباط توسعه دهندگان با این بلاک چین را ارائه می‌دهد.

وایت پیپر چیست؟

عبارت وایت پیپر از دولت‌های بریتانیا و کانادا سرچشمه گرفته است. اولین وایت پیپر در بریتانیا توسط وینستون چرچیل در سال ۱۹۲۲ منتشر شد. در کانادا نیز وایت پیپر یک سند سیاستی بود که در دسترس عموم قرار می‌گرفت. وایت پیپر که اغلب به عنوان «گزارش معتبر» توصیف می‌شود، مردم را در مورد یک موضوع پیچیده آگاه می‌سازد یا یک فلسفه را در مورد آن ارائه می‌دهد. در یک سطح اساسی، سفیدنامه‌ها برای کمک به خوانندگان در درک یک موضوع، حل یک مشکل یا تصمیم‌گیری در یک زمینه طراحی شده‌اند. در دهه ۱۹۹۰، وایت پیپرها در بازاریابی و کسب و کار برجسته شدند و اکنون ابزاری رایج برای ایجاد یک پرونده تجاری یا متقاعد کردن سرمایه‌گذاران به خرید هستند.

وایت پیپر اتریوم

محتویات وایت پیپر اتریوم شامل تاریخچه و پیشینه، فلسفه، فناوری و کاربردها، و عملکرد توکن و استخراج دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان است. این برگه برای تعامل با سرمایه‌گذاران بالقوه و علاقه‌مندان به فناوری اتریوم طراحی شده است؛ اما سندی نیست که اطلاعات فنی اتریوم را به طور کامل پوشش دهد.عنوان وایت پیپر اتریوم این است: «یک پلتفرم نسل جدید قرارداد هوشمند و برنامه غیرمتمرکز». با وجود اینکه عنوان وایت پیپر اتریوم بر فناوری متمرکز است، اما خللی در مطالعه ادامه مقاله توسط کسی که به بلاکچین و اتریوم علاقه دارد، وارد نمی‌کند.

تفاوت وایت پیپر و یلو پیپرYellow Paper اتریوم چیست؟

با مقایسه وایت پیپر اتریوم با یلو پیپر Yellow Paper آن مشخص می‌شود که زبان و سبک بین این دو سند متفاوت است.مخاطب آن کاربران یا توسعه دهندگانی است که با فناوری بلاک چین آشنایی بیشتری دارند. به عنوان یک مقاله از وایت پیپر، علمی‌تر بوده و با یک چکیده، خلاصه استاندارد برای هر مقاله علمی ‌یا پژوهشی شروع می‌شود. از سوی دیگر، وایت پیپر اتریوم اصطلاحات مربوطه این فناوری را بدون آنکه غرق در معادلات محاسباتی پیچیده‌‌‌‌‌ شود برای مخاطبان متخصص توصیف می‌کند. وایت پیپر عمدتاً یک ایده تجاری را توصیف می‌کند، در حالی که یلو پیپر Yellow Paper مستندات فنی پروژه را تشریح می‌کند.وقتی زبان و سبک وایت پیپر رمز ارز اتریوم را با یلو پیپر مقایسه می‌کنید به تفاوت‌ های قابل توجه آن‌ ها پی می‌برید.

هنگام تصمیم گیری برای سرمایه‌گذاری و انجام کارهایی مانند خرید ETH، وایت پیپر می‌تواند به سرمایه‌گذاران در هر سطحی که باشند کمک کند تا کیفیت بالقوه پروژه را تعیین کنند. حتی بدون داشتن تخصص فنی عمیق، فهمیدن در مورد تیم پشت پروژه و درک کامل‌تر از چشم انداز که وایت پیپر وظیفه آن را به عهده دارد، می‌تواند به شما کمک کند که تصمیم مناسبی بگیرید.

یک وایت پیپر خوب، شواهدی از زنده بودن پروژه و حل یک مشکل فنی توسط آن یا موارد استفاده از فناوری آن را نشان می‌دهد. در مقابل، راهی که یک یلو پیپرYellow Paper می‌پیماید، اثبات یا نشان دادن چارچوب علمی نظری و نتایج تمام تحقیقات فنی است.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.