صرافی های رمزارزی ثبت شده در قزاقستان اجازه دارند در بانک های محلی حساب باز کنند

صرافی های رمزارزی ثبت شده در قزاقستان اجازه دارند در بانک های محلی حساب باز کنند

وزارتخانه توسعه دیجیتال کشور قزاقستان اعلام کرد: مقررات جدید به صرافی های رمزارزی ثبت شده در مرکز مالی بین المللی آستانا (AIFC)، پایتخت قراقستان، اجازه می‌دهد توسط بانک های سطح دوم در این کشور سرویس دهی شوند. این طرح توسط

یک کارگروه متشکل از نمایندگان این وزارتخانه، بانک مرکزی، ناظران مالی و همچنین به عنوان اعضای بخش دارایی های مالی و دیجیتال به تصویب رسیده است.

این ابتکار بخشی از پروژه ای است که با هدف معرفی یک چارچوب قانونی که توسعه پتانسیل قزاقستان به عنوان یک مرکز رمزارزی منطقه ای را تسهیل می کند، است. در بیانیه مطبوعاتی به تفصیل شرح داده شده است که این طرح به صورت آزمایشی در طول سال 2022 با مشارکت پلتفرم های معاملاتی رمزارزهای دارای مجوز از AIFC، توسط سازمان خدمات مالی (AFSA) اجرا خواهد شد.

زمانی که چین این صنعت را سرکوب کرد، قزاقستان ماینرهای ارزهای دیجیتال را جذب کرد. به گفته وزیر توسعه دیجیتال، باگدات موسین (Bagdat Musin)، با این حال، صنعت کریپتو فقط ماینینگ نیست، بلکه شامل صرافی های رمزارزی، کیف پول دیجیتال و سایر پلتفرم های بلاکچین نیز می شود. این مقام عالی رتبه دولت تصریح کرد:

“مانند سایر صنایع است که می تواند به نفع اقتصاد ما کار کند وباید هم همینطور باشد. ما باید در مبادلات رمزارزی کسب درآمد کنیم، این صنعت سطح بعدی توسعه فناوری های مالی است.”

موسین اصرار داشت که کشور آسیای مرکزی باید یک اکوسیستم کامل ایجاد کند تا دارایی های دیجیتال استخراج شده با استفاده از برق قزاقستان در مبادلات محلی معامله شود و درآمد مربوطه در کشور باقی بماند.

وزارت دیجیتال تاکید کرد که این پروژه آزمایشی اجازه تجارت قانونی ارزهای دیجیتال را می دهد که حفاظت مناسب را برای سرمایه گذاران خرده فروشی و حرفه ای تضمین می کند. در صورت موفقیت آمیز بودن اجرای آن، مقامات نورسلطان قصد دارند اصلاحاتی را در قوانین کشور و قوانین حاکم بر AIFC اعمال کنند.

صرافی های کریپتو برای مشارکت با بانک های محلی به عنوان بخشی از وظیفه آزمایشی ایجاد قزاقستان مستقیماً به یک مرکز رمزنگاری، صرافی‌های رمزنگاری ثبت‌شده در مرکز مالی بین‌المللی آستانه (AIFC) در واقع مجوز اصلی استفاده از راه‌حل‌های مالی موسسات مالی سطح دوم کشور را دریافت کرده‌اند. این مقررات توسط تیمی شامل نمایندگانی از وزارت توسعه دیجیتال، بانک ذخیره قزاقستان، مقامات نظارتی پولی، و همچنین شرکت‌کنندگان در زمینه‌های دارایی پولی و الکترونیکی حذف شد. این کار آزمایشی، که مطمئناً تا پایان سال ادامه خواهد داشت، مطمئناً به صرافی‌های رمزنگاری اجازه می‌دهد تا با همکاری مؤسسات مالی سطح دوم کشور، با مالکیت‌های الکترونیکی سروکار داشته باشند.

خلبان موفق می تواند منجر به قانون جدید شود این کار آزمایشی مطمئناً تجارت پول الکترونیکی را مدیریت می کند تا از فروشگاه ها و همچنین سرمایه داران متخصص محافظت کند. دولت اصلی فدرال علاوه بر این در حال آماده شدن برای لذت بردن از نتیجه کار آزمایشی است. در صورت موفقیت آمیز بودن اجرای حکم، دولت فدرال قصد دارد سیاست های تنظیم کننده AIFC را سفارشی کند. در حال حاضر، تمام وظایف فین‌تک در قزاقستان، که شامل صرافی‌ها برای دریافت مجوز است، به‌طور گسترده توسط کمیته تنظیم مقررات خدمات مالی AIFC مدیریت می‌شود، اما نورخات کوشیموف، مدیر AFSA در واقع تصریح کرده است که هدف ایجاد فضایی است که مطمئناً به کمک خواهد کرد. رویه های شرکت های قابل اعتماد و همچنین ثابت.

مقامات به دنبال استخراج فراتر از معدن راه اندازی برنامه آزمایشی برای ارزیابی صرافی های رمزنگاری مدتی بعد از آن صورت می گیرد که گالیمژان پیرماتوف، رئیس بانک ملی قزاقستان، در مصاحبه ای اعلام کرد که مقامات واقعاً برای تحقیق دقیق در مورد بازار ارزهای دیجیتال وقت گذاشته اند. اخیراً، Changpeng Zhao (CZ) مدیر عامل بایننس (CZ) در واقع علاوه بر این به کشور رفته بود تا با رئیس جمهور ملاقات کند و همچنین در مورد روش رمزنگاری قزاقستان صحبت کند.

قزاقستان در واقع تنها یکی از کشورهایی بود که پس از اعمال محدودیت سراسری رمزارز در چین در سال 2014، ماینرهای بیت کوین چینی را با آغوش باز دعوت کرد. در واقعیت، این کشور یکی از بیشترین سود را برد از خروج معدنچیان چینی ملت'& rsquo; س منبع تغذیه جنگید تحت نگرانی وظایف استخراج معدن، و همچنین دولت فدرال نیز مفهوم پذیرش قدرت هسته ای برای رفع معضل

قزاقستان در واقع تنها یکی از کشورهایی بود که پس از اعمال محدودیت سراسری رمزارز در چین در سال 2014، ماینرهای بیت کوین چینی را با آغوش باز دعوت کرد. در واقعیت، این کشور یکی از بیشترین سود را برد از خروج معدنچیان چینی ملت'& rsquo; س منبع تغذیه جنگید تحت نگرانی وظایف استخراج معدن، و همچنین دولت فدرال نیز مفهوم پذیرش قدرت هسته ای برای رفع معضل

قزاقستان مشتاق رشد به عنوان مرکز رمزنگاری است با این حال، واضح است که کشور مایل نیست بازار کریپتو خود را صرفاً به استخراج رویه‌ها محدود کند. وزیر توسعه دیجیتال بگدات موسین تصریح کرد که باید یک بازار همه جانبه ارزهای دیجیتال در کشور ایجاد شود تا اطمینان حاصل شود که ارزهای رمزنگاری شده با استفاده از کشور استخراج می شوند. قدرت در مبادلات منطقه ای معامله می شود و همچنین درآمد در داخل کشور باقی می ماند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.