ارز دیجیتال اوما (UMA) چیست؟

ارز دیجیتال اوما (UMA) چیست؟

ارز دیجیتال اوما با نماد اختصاری UMA که کوتاه شده عبارت Universal Market Access به معنی دسترسی به بازار های جهانی هست، یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست ارز دیجیتال اوما UMA یک پروتکل مبتنی

بر فناوری بلاک چین هست و کاربران رو قادر می‌سازه تا محصولات مالی غیرمتمرکز (DeFi) بسازن. اوما UMA که در دسامبر 2018 توسط هارت لامبور و آلیسون لو تأسیس شد، با چشم انداز ایجاد یک زیرساخت منبع باز برای توسعه دهندگان به منظور ایجاد مشتقات مالی آغاز شد. قابل ذکر هست که بنیانگذاران این پروتکل زمانی بخشی از گروه گلدمن ساکس بودن. طبق وب سایت پروتکل، کاربران می تونن به سرعت هر محصول مالی رو ایجاد کنن و هیچ محدودیتی در طراحی وجود نداره. اوما UMA همچنین تضمین های اقتصادی میده تا اطمینان حاصل بشه که قرارداد دستکاری نمی شه و هزینه ها رو با حداقل تراکنش های زنجیره ای کاهش میده. اوما UMA به شما اجازه می‌دهد تمام توکن‌های ERC-20 را معامله کنید؛ بدون این که نیاز باشد به طور مستقیم به ارز دیجیتال در حال معامله دسترسی داشته باشید. پروتکل اوما با پشتیبانی از توکن اوما UMA، کاربران را قادر می‌سازد تا دارایی‌های مصنوعی خود را بسازند.

این دارایی‌های در واقع توکن‌های دیجیتالی مصنوعی هستند که ارزش هر دارایی در دنیای واقعی را نشان می‌دهند.در وایت پیپر این پروژه درباره آینده ارز دیجیتال اوما UMA اشاره شده پروتکل اوما UMA بر این باور بنیان‌گذاری شده که تمام قراردادهای مالی غیرمتمرکز می‌توانند بدون هیچ مانعی به تمام بازارهای مالی دسترسی داشته باشند.این موضوع سبب شده تا کاربران زیادی به استفاده از این پروتکل علاقه پیدا کنند.و همینطور تمایل داشته باشند ارز دیجیتال بومی آن، یعنی اوما UMA را در چنین فضایی معامله کنند.

ارز دیجیتال اوما UMA

اوما UMA ارز دیجیتال بومی این پروتکل است. نام اوما UMA مختصر شده Universal Market Access است. اوما UMA برای ایجاد ارز دیجیتال برنامه‌ای تحت عنوان ماینینگ توسعه دهنده طراحی کرده است. در این نوع ماینینگ، توسعه‌دهندگان می‌توانند Priceless Financial Contracts را برقرار کرده و بر اساس میزان استفاده از آن، پاداش دریافت کنند. همچنین به توسعه دهندگان این اجازه را می‌دهد که مالکیت بلاکچینی که به ایجادشدن آن کمک کرده‌اند را به دست بیاورند. اوما UMA به معامله‌گرانی که به موقع به بالاترین قیمت پیشنهادی پاسخ می‌دهند، پاداش‌هایی را پرداخت می‌کند.

وایت پیپر و رودمپ ارز دیجیتال اوما UMA

هارت لامبور (Hart Lambur) و الیسون لو (Allison Lu) دو کارمند سابق گلدمن ساکس (Goldman Sachs) بودند که یک بانک سرمایه‌گذاری چند ملیتی آمریکایی و شرکت خدمات مالی است.این دو شخص با هدف ایجاد یک بازار بین‌المللی امن و غیر متمرکز که کاربران بتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند، شرکت اوما UMA را در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی کردند. آن‌ها از زمان تاسیس این شرکت تاکنون پروژه‌های زیادی را با هم پشت سر گذاشته‌اند و بررسی عملکردهای همین پروژه‌ها توسط کاربران و معامله‌گران می‌تواند به پیش‌بینی آینده یک ارز دیجیتال کمک کند.به همین منظور، در ادامه قصد داریم با بررسی وایت پیپر و رودمپ این پروتکل می‌توانیم آینده ارز دیجیتال اوما UMA را پیش بینی کنیم.یکی از اقداماتی که پلتفرم اوما UMA برای پیشرفت آینده ارز دیجیتال UMA انجام داده است این است که پروتکل مذاکرات تجاری (‌Trade Negotiation Protocol) خود را ارتقا دهد.پروتکل مذاکره تجاری، سیستمی است که طرفین معامله را به یک توافق دوطرفه می‌رساند. هدف از ایجاد آن نیز این است که یک طرف مبادله (گیرنده) به چندین طرف دیگر که با قیمت‌های مختلفی را ارائه می‌دهند (سازنده)، معرفی شود.سپس گیرنده می‌تواند سازنده را با بهترین قیمت ممکن انتخاب و پیدا کند.این بازار از OTC swap الهام گرفته شده است که توسعه دهندگان اوما UMA در تلاش‌اند آن را ارتقا دهند و برای کاربران محیطی امن و مطمئن جهت معاملات آسان‌تر فراهم کند.

بنیان گذاران ارز دیجیتال اوما UMA:

ارز دیجیتال اوما (UMA) در دسامبر 2018 توسط هارت لامبور (Hart Lambur) و الیسون لو (Allison Lu) بنیان گذاری شد . در سال 2005، لامبور در رشته کامپیوتر از دانشگاه کلمبیا فارغ التحصیل شد. وی علاوه بر اینکه بنیان گذار اوما بود، مدیر عامل شرکت پروتکل اوما نیز بود. قبل از بنیان گذاری اوما، لامبور به عنوان تاجر اوراق قرضه دولتی در Goldman Sachs کار می کرد. الیسون لو مدرک اقتصاد و مدیریت رو از انستیتوی فناوری ماساچوست دریافت کرده. او بین سال های 2009 و 2015 به عنوان معاون رئیس جمهور در Goldman Sachs، جایی که لو و لامبور با یکدیگر دیدار داشتن،کار کرد. لو همچنین مشاور One Daijo، یک سیستم وام دهی همتا به همتا در اتریوم بود.

ویژگی های ارز دیجیتال اوما UMA:

با گسترش بازار کریپتوکارنسی، ارزهای دیجیتال متنوعی به وجود اومدن که هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی های متنوعی که دارن، محبوبیت زیادی به دست اوردن. ارز دیجیتال اوما UMA نیز ویژگی های زیادی داره از جمله: • زمان راه اندازی: یعنی می تونین در مدت زمان کم و با سرعت زیاد، دارایی های مصنوعی با الگوهای قرارداد بدون قیمت ایجاد کنین.

• عدم محدودیت در طراحی : شما می تونین توکن هایی ایجاد کنین که قیمت هر چیز رو پیگیری می کنن .

• امنیت : ضمانت های اقتصادی موجود در این پروتکل اطمینان میدن که قرارداد شما قابل دستکاری نیست .

• به حداقل رساندن استفاده از اوراکل: با حداقل معاملات درون زنجیره ای امنیت رو افزایش بدین و هزینه ها رو کاهش بدین.

کارکرد پلتفرم اوما UMA

برای این که بتوانید بهتر راجع به عملکرد و آینده ارز دیجیتال اوما UMA تصمیم بگیرید، لازم است ابتدا با عملکرد آن آشنا شوید. پلتفرم اوما UMA کاربران را قادر می‌سازد تا از توکن‌های مصنوعی و وثیقه‌ای استفاده کنند که می‌تواند قیمت هر توکنی که در آینده تمایل به معامله آن دارند را نشان دهد. به‌عبارت‌دیگر، کاربران می‌توانند با استفاده از توکن‌های ERC-20 مصنوعی، رمزارزها را از هر نوعی که باشند معامله کنند. و برای این کار نیازی به دسترسی به خود توکن‌ها و رمزارزها ندارند. این پلتفرم هر ماه بخشی از کوین‌های بومی خود را به عنوان پاداش برای توسعه دهندگان خود کنار می‌گذارد. هنگامی که این پلتفرم بالاترین قیمت را برای یک رمزارز پیشنهاد می‌دهد برای این که در کاربران انگیزه خرید ایجاد کند. پاداش تورمی (inflationary reward) معادل ۰/۰۵ درصد از عرضه فعلی اوما UMA را بین خریداران فعال، متناسب با سهام فعلی آن‌ها توزیع می‌کند.

هدف پروژه اوما UMA:

پروتکل‌های DeFi در Ethereum و سایر شبکه‌های بزرگ بلاک چین، نمی‌تونن مستقیما داده‌های عمومی رو دریافت کنن. سرویس‌دهندگانی مانند Chainlink، Band و UMA به پروتکل‌های DeFi کمک می‌کنن تا داده‌های بازار رو از طریق قراردادهای هوشمند به دست بیارن. از این رو، بسیاری از تحلیلگران، پروژه‌های اوراکل رو به عنوان بلاکچین‌های مرتبط با DeFi در نظر می‌گیرن. به عنوان نمونه، سایت CoinMarketCap، پروژه‌های Chainlink، UMA وBand Protocol رو در دسته DeFi لیست می‌کنه. با وجود اینکه UMA زیرساخت‌های اصلی پروتکل‌های DeFi رو فراهم می‌کنه و سرویس‌هایی مانند staking رو امکان‌پذیر می‌سازه، ارز دیجیتال اوما UMA با سیستم عامل‌هایی مثل yEarn.Finance متفاوت هست.

علت منحصر بفرد بودن ارز دیجیتال اوما Uma:

اکوسیستم اوما UMA منحصر به فرد هست که به توسعه دهندگان DeFi برای ایجاد دارایی های مصنوعی سفارشی کمک می کنه. دارایی های مصنوعی گروهی از دارایی ها هستن که نشان دهنده دارایی های زیربنایی هستن که دارای ارزش یکسانی هستن. دارایی های مصنوعی هدف دارایی های دنیای واقعی مانند مشتقات مالی رو انجام می دن. طرف‌هایی که وارد قراردادهای مالی اجرایی UMA میشن یا مستقر می‌شن باید مواضع خودشون رو به درستی وثیقه کنن. هدف اوما UMA این هست که اطمینان حاصل کنه که تجارت برای هر معامله گر بدون هزینه قابل توجه تراکنش قابل دسترسی هست.

برنامه های کاربردی قرارداد هوشمند اوما UMA شامل قرار گرفتن در معرض مالی در برابر سهام ایالات متحده و جهانی، منحنی های بازده نمادین، قیمت اوراق خزانه داری هست. شاخص S&P رو می توان با استفاده از اوما UMA ردیابی کرد. ارزهای دیجیتال، آتی، مبادلات دائمی، محصولات بیمه رو می توان با استفاده از UMA خریداری کرد. از این رو، اوما UMA راه حل های تکنولوژیکی جدیدی رو برای فین تک ارائه میده. همه این چیزها و مکانیک های کلیدی به کار گرفته شده در اجرا، اوما UMA رو دردنیای مالی منحصر به فرد می کنه.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.