هر آنچه باید درباره صرافی‌های‌ ارز دیجیتال (cryptocurrency exchange) بدانید

هر آنچه باید درباره صرافی‌های‌ ارز دیجیتال (cryptocurrency exchange) بدانید

صرافی‌های‌ ارز دیجیتال یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازار عظیم ارزهای دیجیتال می‌باشند. اگر قصد خرید و فروش ارزهای دیجیتال را داشته باشید، یکی از راه‌های آسان و قابل اعتماد این است که از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال معاملات خود را انجام دهید.

کلمه Exchange به معنای مبادله، معامله و صرافی می‌باشد. در ابتدا با ورود ارز دیجیتال به ایران به صرافی‌های فعال در این حوزه اکسچنج گفته می‌شد؛ اما با گذشت زمان کلمه صرافی جایگزین این لغت شد به طوری که امروزه اکثرا این پلتفرم‌ها را با نام صرافی می‌شناسند.

معمولا نرخ و قیمت یک ارز دیجیتال در صرافی‌های‌ ارز دیجیتال با توجه به میزان عرضه و تقاضا تعیین شود. به این صورت که هر چه میزان تقاضا بیشتر باشد؛ قیمت ارز دیجیتال نیز افزایش می‌یابد و بالعکس. البته ممکن است عوامل زیادی مانند نوسانات بازار در آن تاثیرگذار باشند؛ اما بیشترین تاثیر را صرافی‌ها می‌گذارند.

صرافی‌های‌ ارز دیجیتال می‌توانند ساختار فیزیکی یا برخط داشته باشند؛ یعنی علاوه بر سایت‌ و انجام معاملات بصورت غیرحضوری و آنلاین، جایگاه ویژه‌ای برای خرید و فروش حضوری با مشتریان خود معرفی کنند؛ اما رایج‌ترین روشی که این صرافی‌ها از آن استفاده می‌کنند روش برخط می‌باشد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.