معاملات کاغذی (Paper Trading) چیست؟

معاملات کاغذی (Paper Trading) چیست؟

اصطلاح paper trade به زمانی برمی‌گردد که سایت‌های تجارت آنلاین وجود نداشتند و یا مانند این روز‌ها به طور گسترده فراگیر نشده بودند، در نتیجه تریدرها و معامله‌گران قبل از اینکه با سرمایه‌های خود در بازارهای واقعی

واقعیت عاطفی اقدام به خرید و فروش و یا ریسک کنند، روی کاغذ تمرین می‌کردند. تریدرها در حین یادگیری و یا تست استراتژی‌ها، به وسیله پیپر تریدینگ Paper Trading، تمام معاملات را به صورت دستی ثبت می‌کنند تا موقعیت های معاملاتی فرضی، پرتفوی ها، سود و زیان را پیگیری کنند. امروزه، بیشتر معاملات تمرینی شامل استفاده از یک شبیه ساز ارز دیجیتال بازار سهام و یا کریپتو است که شبیه یک پلتفرم معاملاتی واقعی کار می‌کند. معاملات کاغذی یا Paper Tading هم می‌تواند برای کاربران مبتدی و هم برای کاربران کاملا حرفه‌ای مناسب باشد به این صورت که به عنوان یک شبیه سازی برای انجام معاملات واقعی شکل می‌گیرد. در واقعا معامله کاغذی یک آزمایش است که نشان می‌دهد بر روی معاملات واقعی چه اتفافاتی خواهد و چگونه انجام خواهد شد. با کمک این روش شما مجبور نیستید برای انجام هیچ معاملاتی سرمایه و دارایی را بر روی آن قرار بدهید و به صورت مجازی انجام می‌پذیرد. همان طور که گفتیم این استراتژی می‌تواند هم برای افراد تازه کار که آموزش لازم را در این خصوص ندیده‌اند و قصد دارند تا بیشتر بر روی این معاملات تمرین کنند بدون اینکه ضرر مالی به آن‌ها برسد مناسب باشد و هم برای افراد کاملا حرفه‌ای که نیاز دارند تا استراتژی‌های خود را بر روی معاملات کاغذی Paper Trading بیشتر تست کنند و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش بدهند مناسب می‌باشد.

ترید کاغذی یا پیپر تریدینگ Paper Trading چه چیزی به شما خواهند گفت؟

توسعه پلتفرم‌ها و نرم‌افزارهای معامله آنلاین و سهولت در استفاده از آن‌ها، سبب افزایش محبوبیت ترید کاغذی در کنار ترید آنلاین شده است. شبیه‌سازهای امروزی به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند تا بدون استفاده از سرمایه واقعی، در بازارهای زنده معامله کنند.

با این فرآیند، معامله‌گران می‌توانند بفهمند که آیا ایده‌ها و استراتژی های سرمایه‌گذاری آن‌ها به اندازه کافی موثر است و یا لازم است تا استراتژی جدیدی را بسنجند.

کارگزاران آنلاین مانند TradeStation، Fidelity، و TD Ameritrade’s thinkorswim شبیه‌سازهای پیپر تریدینگ را به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

برای نمونه، TD Ameritrade’s paperMoney® طراحی شده‌اند تا مشتریان بتوانند استراتژی‌های مختلف سرمایه‌گذاری را بدون نگرانی از دست دادن پول امتحان کنند.

برای به دست آوردن بیشترین سود از معاملات کاغذی، تصمیم‌های سرمایه‌گذاری و انجام معاملات باید درست همانند شیوه‌ها و اهداف واقعی معاملاتی باشد. سرمایه‌گذار باید بر روی کاغذ همان اهداف سود و زیان یا محدوده‌های سرمایه‌گذاری را در نظر بگیرد که با حساب واقعی یا زنده انجام می‌دهد.

سرمایه‌گذاران و معامله‌گران می‌توانند از معاملات شبیه‌سازی شده برای آشنایی با انواع مختلف سفارش مانند توقف ضرر، سفارشات محدود و سفارشات بازار استفاده کنند. نمودارها، نقل قول‌ها و فیدهای خبری نیز در بسیاری از پلتفرم‌ها در دسترس هستند.

معاملات کاغذی یا Paper Trading چیست؟

معامله کاغذی Paper Trading را می‌توان به عنوان یک روش و راهکار برای انجام تست‌های بیشتر بر روی بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد بدون این که نیاز باشد تا شما سرمایه و یا پول واقعی را وارد آن کنید. افراد مبتدی به طور قطع آشنایی کامل با ابزار و متدهای خرید و فروش، درخواست سفارش و یا حتی خرید ندارند و ممکن است در صورتی که بدون آگاهی وارد این بازار شوند با ضرر بسیاری مواجه گردند. از این رو این استراتژی می‌تواند برای آن‌ها یک روش مطمئن برای داشتن آموزش‌های بیشتر و به دست آوردن اطلاعات و آگاهی بالاتر در مورد تحلیل‌ها مانند تحلیل قیمت بیت کوین باشد.

همان طور که می‌دانید برای اینکه بتوانید در بازار ارزهای دیجیتال به صورت موفق عمل کنید و به سودآوری دست پیدا کنید نیاز است تا استراتژی مناسب و درستی را برای انجام معاملات خود در نظر بگیرید. این استراتژی مبتنی بر شرایط کاربر و نیازهایی که از انجام آن دارد، میزان خطرپذیری، میزان سرمایه گذاری بر روی ارزها و موارد دیگری باشد که توسط خود شخص ایجاد شده و به آن ها پایبند باشد. یکی از قسمت‌های بسیار ضروری که در زمان چیدن استراتژی باید به آن توجه بسیار ویژه‌ای داشته باشید، تعیین کردن حد ضرر و حد سود است تا متحمل ضرر فراوان نشوید.

افراد مبتدی برای اینکه بتوانند معاملات خود را قبل از اینکه به صورت واقعی انجام بدهند آن‌ها را تست نمایند، بایستی از استراتژی معاملات کاغذی استفاده کنند تا با استفاده از آن و به وسیله استراتژی‌های مختلف میزان سود و ضرر خود را به دست آورند. پس از انجام این کار می‌توانند در دنیای واقعی و با وارد کردن دارایی و سرمایه خود با اطمینان خاطر بیشتری برای انجام معاملات بر روی بازار ارزهای دیجیتال اقدام نمایند.

البته معمولا معاملات کاغذی Paper Trading برای افرادی که به صورت روزانه به انجام ترید می‌پردازند بسیار اجباری و حیاتی است و می‌تواند تاثیر بسیاری در روند به دست آوردن نتیجه عالی از انجام معاملات خود داشته باشند.

از آنجایی که در گذشته برای اینکه کاربران ارزهای دیجتال استراتژی معاملات خود و میزان حد ضرر و سود آن‌ها را تست نمایند استراتژی‌های خود را بر روی کاغذ ثبت می‌کردند، به همین دلیل به این معاملات معاملات کاغذی و یا Paper Trading گفته می‌شود. این افراد با دنبال کردن ارزش و قیمت یک ارز دیجیتال مورد نظر به عنوان مثال قیمت بیت کوین سعی می‌کردند تا میزان سود و زیان خود را به دست آوردند.

امروزه معامله‌های کاغذی جای خود را به معاملات آنلاین و مجازی داده2اند و کاربر می‌تواند به راحتی از طریق آن‌ها استراتژی‌های معاملاتی خود را تست نماید.

چرا باید از معاملات کاغذی Paper Trading استفاده نماییم؟

دلایل مختلفی هستند که کاربران به خاطر آن‌ها بهتر است به سمت این گونه از معاملات روی آوردن و قبل از وارد کردن پول واقعی و سرمایه و دارایی خود استراتژی‌های مورد نظر خود را تست کنند. برخی از این دلایل به شرح زیر می‌باشد:

• به دست آوردن تجربه اولیه برای کاربران مبتدی

زمانی که یک کاربر مبتدی و جدید قضد انجام معاملات بر روی بازار ارزهای دیجیتال را دارد، از آنجایی که اطلاعات زیادی در این خصوص به دست نیاورده است در نتیجه نیاز دارد تا تمرین زیادی را بر روی استراتژی‌های مختلف این بازار داشته باشد. از جمله مواردی که در این زمینه باید یک کاربر کم تجربه بیاموزد می‌توان به پیدا کردن استراتژی مناسب برای خود، اسکن کردن فرصت‌های معاملاتی، وارد کردن سفارشات، مدیریت معاملات برنده ضررها و ... اشاره کرد.

معاملات کاغذی Paper Trading این امکان را در اختیار کاربران جدید قرار می‌دهد تا اطلاعات دقیق‌تر و انواع سفارشات و یا حتی نحوه ورود صحیح به این گونه از معاملات را به صورت کامل بیاموزد و تست و خطاهای بسیاری را در این مسیر انجام بدهد. علاوه بر این می‌توانند به نحوه ورود خود به بازار ارزهای دیجیتیال و اجرای استراتژی مورد نظر خود بیشتر واقف شوند.

از آنجایی که برای انجام این معاملات نیازی به وارد کردن هیچ گونه دارایی و یا سرمایه‌ای از سمت کاربر وجود ندارد در نتیجه به عنوان یک راهکار کاملا بدون ریسک و بدون خطر محسوب می‌شود.

• تست استراتژی‌ها و انجام تنظیمات جدید

در صورتی که شما قصد دارید تا بر روی هر معامله‌ای که انجام می‌دهید مقداری ریسک کنید و به بهترین روشی که انتخاب کرده‌اید کاملا امیدوار می‌باشید، می‌توانید این کار را با استفاده از معاملات کاغذی و انجام آزمایش‌های بیشتر بر روی استراتژی‌های مورد نظر خود مطمئن‌تر انجام بدهید.

معامله گران تستی را با عنوان تست جلو انجام می‌دهند، به معنی که آن‌ها از استراتژی عادی خود استفاده می‌کنند و پول واقعی را برای انجام معاملات مصرف می‌کنند و این در حالی است که کاغذ می‌تواند تنظیمات جدید را معامله کند. در صورتی که از تنظیمات جدیدی که انجام داده‌اید رضایت دارید می‌توانید آن را برای مدت زمان بیشتری با روش‌های معامله کاغذی معامله کنید. این کار را می‌توانید تا زمانی که مطمئن شوید که روش مناسب و ایذه آلی برای شما محسوب می‌شود ادامه بدهید.

• لمس بازار

علاوه بر افراد مبتدی، کسانی که کاملا حرفه‌ای هستند و تجربه بسیار بالایی در انجام این چنین معاملاتی را دارند می‌توانند از معاملات کاغذی برای تست روش‌های خود استفاده کنند. هر معامله گر و یا تریدر ممکن است در یک دوره زمانی به ضرر و از دست دادن سرمایه خود برسد که این نیز کاملا سخت بوده و باعث می‌شود تا اعتماد به نفس معامله گر به شدت کاهش پیدا کند و در نهایت احساس خود نسبت به بازار را از دست می‌دهد.

دلیل از دست دادن سرمایه می‌تواند برای افراد مختلف متفاوت باشد، برخی از کاربران ممکن است به دلیل حواس پرتی این اتفاق برای آن ها رخ بدهد و نتوانند تمرکز کافی بر روی بازار داشته باشند. برخی دیگر ممکن است به دلیل تغییر ناگهانی بازار دچار چنین ضررهایی شوند و باعث شود تا راه اندازی‌های جدید شما بر روی آن کارساز نباشد. در ای زمان است که شما نیاز دارید تا به جریان عمل بر روی قیمت و ارزش ارزهای دیجیتال بازگردید.

در این صورت بهتر است برای مدت زمانی از انجام معاملات بر روی این بازار فاصله بگیرید و یا اینکه برای لمس دوباره بازار و ارزش قیمتی آن از معامله کاغذی استفاده کنید.

• معاملات کاغذی Paper Trading در مقابل معاملات واقعی

یکی از مهم ترین ویژگی‌ها و خصوصیات بارز این معاملات این است که می‌توانید بر روی معاملات کاغذی به هر اندازه که می‌خواهید ریسک کنید و استراتژی‌های خود را مورد آزمایش قرار بدهید، بدون اینکه حتی به میزان بسیار کمی دچار ضرر و یا از دست دادن سرمایه و پول واقعی خود شوید.

باید این مسئله را بپذیریم که به دست آوردن نتیجه ایده آل از انجام معاملات، مستلزم به دست آرودن تجربه بسیار بالا در این زمینه است اما چگونه می‌توانیم بدون اینکه ریسک کنیم و یا خطری پول واقعی ما را مورد تهدید قرار بدهید به این میزان از تجربه دست پیدا کنیم؟ پیپر تریدینگ می‌تواند به راحتی این امکان را برای معامله گران فراهم نماید تا بدون اینکه دچار ضرر و یا زیان سنگینی شوند به این میزان از تجربه در حوزه بازار ارزهای دیجیتال دست پیدا کنند.

حساب های ترید کاغذی در مقابل حساب های زنده!

معاملات کاغذی Paper Trading ممکن است حس امنیت کاذبی ایجاد کند و اغلب منجر به بازده سرمایه گذاری ناکارآمد شود. به عبارت دیگر، عدم انطباق با بازار واقعی به این دلیل اتفاق می افتد که معاملات کاغذی ریسک سرمایه واقعی را در بر نمی‌گیرد.

هم‌چنین، ترید روی کاغذ امکان امتحان استراتژی‌های سرمایه‌گذاری اولیه و ساده را فراهم می‌کند – مانند خرید کم و فروش بالا – که رعایت آن‌ها در زندگی واقعی چالش‌برانگیزتر است، اما در حین معاملات کاغذی دستیابی به آن‌ها نسبتاً آسان است.

واقعیت این است که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در هنگام معامله واقعی و به خطر انداختن سرمایه خود، احساسات و قضاوت‌های متفاوتی را از خود نشان می‌دهند، که ممکن است آن‌ها را به رفتارهای متفاوتی در هنگام انجام یک معامله زنده سوق دهد.

به معامله‌گران جدید اغلب گفته می‌شود که تا زمانی که استراتژی‌های اساسی را یاد نگرفته‌اند، پیپر تریدنگ انجام دهند، البته این کار تنها برای تازه‌کاران نیست؛ بلکه بسیاری از معامله‌گران با تجربه هر از گاهی از این عمل استفاده می‌کنند؛ به‌ویژه زمانی که روی ایده‌ها و استراتژی‌های جدید کار می‌کنند.

مزایای کلیدی ترید روی کاغذ چیست؟

حال بیائید مزایای کلیدی ترید کاغذی را بررسی کنیم و ببینیم که ترید بر روی کاغذ، چگونه به موفقیت شما در ترید کمک می‌کند.

  • بینش وسیع‌تر

در تئوری، ترید روی کاغذ می‌تواند بینش خوبی ایجاد کند و مهارت‌ها را در طول فرآیندهای یادگیری یک معامله‌گر، از مبتدی تا حرفه ای، بهبود ببخشد.

  • ترید بدون ریسک

سرمایه شما در معاملات کاغذی دخیل نیست؛ لذا در صورت اتخاذ تصمیمات بد یا زمان بندی نامناسب پول خود را از دست نخواهید داد.

هم‌چنین ترید روی کاغذ، به شما این امکان را می‌دهد که تمام ایرادات فرآیند تحلیلی خود را مشاهده کنید تا بتوانید کار دشوار ایجاد یک حاشیه سود معاملاتی کاملاً مطمئن را مشخص و آغاز نمائید.

  • خداحافظی با استرس!

تجارت آنلاین، احساسات دوگانه طمع و ترس را برمی انگیزد. این احساسات باعث می‌شود تا تریدرها مدیریت موثر ریسک را خراب کنند. اما در تجارت کاغذی خبری از استرس و احساسات مخرب نیست؛ بنابراین معامله‌گران جدید می‌توانند به طور کامل روی فرآیندهای خرید و فروش تمرکز کنند.

  • تمرین و کسب تجربه

تریدرها در هر بخش از فرآیند معاملات، از شروع آماده‌سازی معامله در بازار تا گرفتن سود یا زیان نهایی، تجربه کسب می‌کنند.

  • بالا رفتن اعتماد به نفس

گرفتن یک سری از تصمیمات پیچیده که با سودهای فرضی خوبی همراه باشد، به ایجاد اعتماد به نفس تازه کارها کمک زیادی می‌کند و سبب می‌شود وقتی که سرمایه واقعی در خطر است، بتوانند با اعتماد به نفس معاملات را انجام دهند.

محدودیت ‌های paper trade چیست؟

حال که با مزایای ترید بر روی کاغذ آشنا شدید، نوبت به این می‌رسد که محدودیت‌های تجارت کاغذ و مواردی را که می‌تواند به عملکرد افراد تازه کار آسیب برساند، بشناسید.

  • هزینه‌های لغزش و کمیسیون

لغزش به تفاوت بین بین قیمتی که انتظار دارید و قیمتی که دریافت می‌کنید، گفته می‌شود. تریدرها در هنگام معامله با پول واقعی با انواع هزینه‌های پنهان ناشی از لغزش و یا کمیسیون سروکار دارند، اما معمولا این موارد در اکثر تکنیک‌های معاملات کاغذی به خوبی ثبت نمی‌شوند.

  • واقعیت عاطفی معاملات کاغذی Paper Trading به احساسات واقعی ناشی از سود یا زیان واقعی نمی پردازد. در دنیای واقعی، بسیاری از معامله‌گران حاشیه سود خود را کم می‌کنند تا با این روش از ضررهای بالقوه جلوگیری کنند. اما در paper trade، حاشیه سود را بزرگ در نظر می‌گیرید.
  • اعتماد به نفس کاذب

ممکن در هنگام ترید با پول واقعی بیش از آن‌چه که از عهده آن بر می‌آئید، اقدام به سرمایه‌گذاری کنید چرا که در هنگام ترید کاغذی، از آن‌جایی که فقط از پول مجازی برای انجام معاملات استفاده می‌کنید، ممکن است هیچ وابستگی به احساسات نداشته باشید و همین موضوع ممکن است شما را ترغیب کند که ریسک بیشتری نسبت به وجود پول واقعی انجام می‌دهید، بپذیرید.

علاوه بر این، این احتمال وجود دارد که ضررهایی را که در طول ترید کاغذی متحمل می‌شوید، جدی نگیرید. این موضوع می‌تواند در دنیای واقعی عواقب بدی برایتان داشته باشد.

مزایا و معایب پیپر تریدینگ Paper Trading

استفاده از معاملات کاغذی Paper Trading به شما این اجازه را می‌دهد تا مسیر و مدت زمان یادگیری خود را بر روی بازارهای مالی بسیار کوتاه کنید. اما این مسئله نباید باعث شود که شما فکر کنید چون بر روی معاملات کاغذ Paper Trading توانسته‌اید به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کنید در نتیجه این دلیلی برای رسیدن به سود فراوان از انجام استراتژی‌های خود است. این گونه از معاملات با اینکه می‌تواند مزیت‌های بسیاری را برای کاربران به همراه داشته باشد اما با معایبی نیز همراه است.

از مزیت اصلی این معاملات می‌توان به این اشاره کرد که، از آنجایی که کاربر از هیچ نوع پول واقعی برای انجام معاملات خود استفاده نمی‌کند در نتیجه هیچ ریسکی را برای انجام این استرتژی‌ها متحمل نمی‌شود. با استفاده از پیپر تریدینگ Paper Trading می‌توانید اشتباهات بسیاری را مرتکب شوید بدون اینکه ضرری به دارایی و سرمایه اصلی شما وارد شود و به تجزیه و تحلیل در مورد راهکار و استراتژی‌های خود بپردازید تا متوجه شوید که کدام استراتژی می‌تواند برای شما بهتر عمل کند.

این کار نیز می‌تواند به شما در افزایش اعتماد به نفس خود برای ورود به این حوزه و یا بازارهای مالی بسیار کمک کند و با این کار نیز می‌توانید استراتژی‌های مختلفی را برای رسیدن به یک تریدر روزانه بسیار موفق تست و آزمایش کنید. علاوه بر این به دلیل عدم داشتن ریسک در مورد پول واقعی شما می‌تواند استرس ناشی از انجام معاملات را به مرور زمان کاملا از بین ببرد و شما می‌توانید در یک محیط آرام به تست روش‌های خود بپردازید و احساسات خود را بر روی معاملات کاملا کنترل نمایید.

اما از نظر معایب پیپر تریدینگ Paper Trading می‌توان به این مسئله اشاره کرد که، سرمایه گذاران و معامله گران در زمانی که از پول و سرمایه واقعی خود برای انجام معاملات روزانه استفاده می‌کنند به طور قطع از احساسات مختلف و متفاوتی نسبت به انجام معاملات بر روی پیپر تریدینگ Paper Trading برخوردار هستند. در واقع این احساسات یکی از مهم ترین فاکتورهای تعیین کننده برای تصمیم گیری‌های افراد در زمان انجام معاملات است که نمی‌توان آن را با کمک معاملات کاغذی کنترل کرد و یا به چالش کشید.

علاوه بر این در این گونه از معاملات شما تاثیر کازمزدها را بر روی تراکنش‌های خود متوجه نمی‌شوید و نمی‌توانید اثر کمیسیون‌ها را نیز بسنجید.

از این رو باید حتما به این مسئله توجه داشته باشید که در صورتی که یک معامله بر روی معامله کاغذی Paper Trading برای شما عملکرد بسیار خوبی را به همراه داشت باید بدانید که این راهکار می‌تواند بر روی معاملات واقعی دقیقه به همان صورت عمل نکند، زیرا پیپر تریدینگ‌ها شبیه سازی شده معاملات هستند و در دنیای واقعی بایستی احساسات خود را کاملا کنترل نمایید.

نکات مهم بر روی معاملات کاغذی Paper Trading

نکات بسیار مهمی که در زمینه انجام معاملات بر روی پیپر تریدینگ Paper Trading باید به آن توجه داشته باشید به صورت زیر می‌باشد:

اولین نکته که باید در رعایت کردن آن بسیار دقت کنید این است که، آزمایش استراتژی‌های مورد نظر خود در بازه‌های زمانی طولانی مدت بایستی انجام گیرد و به هیچ عنوان به نتایجی که در مدت زمان بسیار کوتاهی به آن دست پیدا می‌کنید اکتفا نکنید. به عنوان مثال می‌توان به برخی از استراتژی‌هایی اشاره کرد که تنها ممکن است در بازارهای گاوی به نتایج خوبی دست پیدا کنند و استفاده از آن استراتژی‌ها بر روی بازارهای نزولی ممکن است نتایج کاملا منفی برای شما به دست آورد.

و اما نکته بعدی که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید این است که، معاملات کاغذی Paper Trading را برای همیشه در کنار تریدهای واقعی خود استفاده کنید و آن‌ها را به عنوان به دست آوردن تجربه در یک مدت زمان محدود در نظر نگیرید. این عبارت به این معنی است که نباید فکر کنید که چون شما کاملا حرفه‌ای شده‌اید دیگر احتیاجی به انجام استراتژی‌های خود بر روی پیپر تریدینگ‌ها را نداید و بهتر است این کار برای تریدرهای روزانه به صورت کاملا منظم استفاده گردد تا بتوانند با استفاده از ویژگی‌های معاملات کاغذی Paper Trading استراتژی‌های خود را آزمون و خطا کنند.

در واقع یک اشتباه کوچک برای یک تریدر روزانه که بر روی ده‌ها هزیار دلار در صدها معاملات ریسکی معامله انجام می‌دهد می‌تواند بسیار پر ریسک و پرهزینه باشد، از این رو بهتر است از این تکنیک همیشه و به صورت مداوم استفاده نمایید.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.