عواملی تاثیر گذار برا ارزهای NFT

عواملی تاثیر گذار برا ارزهای NFT

ارز دیجیتال NFT شامل یک دارایی دیجیتالی است که می‌‌تواند شامل هنر، موسیقی، آیتم های درون بازی و ویدیوها در بر بگیرد. خرید و فروش ارز دیجیتال NFT به صورت آنلاین است و مانند بسیاری از رمزارزها، ارز های NFT نیز کدگذاری می شوند.

جالب است بدانید که ارزهای NFT از سال 2014 وجود داشته اند، اما محبوبیت ارز NFT از اواخر سال 2017 بود که به روشی عالی برای خرید و فروش آثار هنری دیجیتال تبدیل شدند. بازار خرید و فروش ارزهای NFT برای سال ها به رشد خود ادامه خواهند داد چرا که محبوبیت NFT ها همچنان در حال رشد است و از طرف دیگر در بسیاری از تکنولوژی‌های روز دنیا مانند هوش مصنوعی یا بازی‌های ویدیویی به شکل گسترده در حال استفاده است.

NFT ها یکی از دارایی های دیجیتال محسوب می شوند که در میان سرمایه گذاران جایگاه ویژه ای دارند. افراد می توانند با ساخت NFT یا خرید و فروش آن ها به سود برسند.

عواملی تاثیر گذار برا ارزهای NFT چیست؟

عوامل بسیاری بر قیمت (ارزهای NFT) تاثیر گذار است که به شما در کسب سود بیشر هنگام خرید و فروش ارزهای NFT کمک خواهد کرد که عبارت است از:

  • هدف از ساخت ارز دیجیتال NFT
  • نادر بودن ارزهای NFT
  • کاربرد NFT
  • هنرمند یا خالق ارز NFT

سرمایه گذاری در nft

از عوامل تعیین کننده ارزش NFT می توان به کمیابی، سودمندی، نقدینگی و … اشاره کرد. در حال حاضر سرمایه گذاری در nft رواج زیادی پیدا کرده و اغلب افرادی که در بازار ارز دیجیتال فعال هستند به سراغ خرید و فروش یا ساخت این توکن ها نیز رفته اند. Nft ها توانسته اند در سال های اخیر سودهای هنگفتی را نصیب سرمایه گذاران کنند. این توکن ها به عنوان یک دارایی غیر قابل معاوضه و غیر قابل تقسیم معرفی می شوند

کمیابی

به جرات می توان گفت که نخستین عامل در ارزش گذاری NFT کمیاب بودن آن است. زیرا در تعداد محدود عرضه می شوند. به عبارتی ساده تر، هر چه تعداد عرضه توکن ها کمتر باشد یک امتیاز مثبت برای آن تلقی می شود و باعث بالا رفتن ارزش آن خواهد شد. کسانی که در زمینه NFT فعال هستند حتما با مجموعه میمون کسل آشنایی دارند. این مجموعه شامل 10 عدد اثر است که خرید و نگهداری هر کدام از آن ها می تواند سود خوبی در طول زمان داشته باشد. افراد مشهور مانند سلبریتی ها به پروژه میمون کسل جذب شده اند و توانسته اند سایر فعالین در این بازار را نیز جذب کنند.

سودمندی

منظور از سودمندی در دنیای NFT چیست ؟ توکن NFT در دنیای دیجیتال کاربرد بسیار زیادی دارد. به طور مثال می توان از آن ها در زمین های متاورسی استفاده کرد و یا آن ها را در بازی ها به عنوان آواتار یا زمین های مجازی بکار گرفت. این قابلیت باعث می شود تا NFT ها دارای ارزش فوری شوند و با گذشت زمان و بر اساس میزان محبوبیت پروژه، قیمتشان افزایش پیدا کند.

نقدینگی

منظور از نقدینگی در دنیای NFT این است که از حجم معاملات بالایی برخوردار باشد. این موضوع نه تنها در NFT ها بلکه در ارزهای دیجیتال نیز صادق است. هر چه میزان نقدینگی بیشتر باشد ریسک سرمایه گذاری را کاهش می دهد. با این اوصاف خرید و فروش آن نیز راحت تر انجام می شود. به طور مثال در خرید بیت کوین، فروش بیت کوین، خرید تتر و سایر ارزهای ارزشمند شاهد بالا بودن حجم معاملات هستیم. هنگامی که وارد صرافی رمز ارز می شوید و اقدام به سفارش خرید یا فروش می کنید خیلی سریع سفارش شما انجام می شود. همان طور که می دانید قیمت تتر برگرفته از قیمت دلار امریکا می باشد. این امر نشان می دهد که مشتریان خرید یا فروش برای این رمز ارزها همیشه وجود دارد و نقدینگی رمز ارز بسیار بالاست. توکن NFT که بر مبنای استاندارد ERC هستند به راحتی بر روی پلتفرم های گوناگون معامله می شوند و می توانند توسط خریداران بالقوه اتریوم نیز خریداری شوند. این موضوع ارزش توکن های مذکور را به شدت افزایش می دهد و کاربران را ترغیب به خرید آن ها می کند. در هنگام خرید NFT به این نکته توجه داشته باشید که بر بستر ERC یا اتریوم باشد تا خرید و فروش آن آسان باشد. زیرا توکن هایی که بر این بستر ساخته نشده اند معمولا از کمبود نقدینگی رنج می برند و ارزش آن ها افت شدیدی پیدا می کند.

اثبات اجتماعی

از دیگر عوامل تعیین کننده ارزش NFT اثبات اجتماعی است. اما منظور از این واژه چیست؟ در هنگام انتخاب و خرید یک NFT باید آن را در پلتفرم های مختلف از جمله توییتر، اینستاگرام و … بررسی کنید. این موضوع به شما میزان پذیرش توکن را نشان می دهد. اگر میزان پذیرش و محبوبیت توکن NFT در شبکه های اجتماعی بالا بود به این معناست که توکن مورد نظر توانسته یک بستر و زمینه محکم برای خود ایجاد کند. توکن NFT میمون های کسل دارای اثبات اجتماعی هستند. زیرا بخش عمده ای از افراد با شنیدن نام توکن های NFT به یاد مجموع میمون های کسل می افتند.

تاریخچه مالکیت

همان طور که می دانید و در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم افراد می توانند خودشان اقدام به ساخت NFT کنند. قطعا هویت صادر کننده و مالک قبلی آن به عنوان یکی از عوامل تعیین کننده ارزش NFT می باشد و در قیمت و ارزش آینده آن نیز تاثیر دارد. توکن هایی که توسط افراد مشهور مانند هنرمندان یا نهادهای شرکتی ساخته می شود از ارزش مالکیت بالایی برخوردار هستند و کسانی که اقدام به خرید آن ها می کنند مالکیت اثر دیجیتالی را به خودشان منتقل می کنند.

استراتژی در خرید و فروش ارز NFT چیست؟

استراتری در ( ارز NFT) شامل رویکردهای مناسب برای جمع‌آوری و خرید و فروش توکن‌های غیرقابل تعویض با هدف کسب سود است. یک استراتژی معاملاتی ارز NFT از یک یا چند روش برای کاوش، خرید، فروش و تحقیق در مورد ارزهای NFT استفاده می کند و در عین حال شرایط فعلی بازار، ترندهای محبوب و تغییرات قیمت گذشته را در نظر می گیرد. فرقی ندارد که به دنبال سرمایه‌گذاری بلندمدت یا کوتاه‌مدت هستید در هر حال یک استراتژی موثر در معاملات ارز NFT به شما این امکان را بدهد که با تجزیه و تحلیل مناسب در انجام معاملات سودآور مناسبی را NFT کسب کند. خرید و فروش ارز دیجیتال NFT بسیار داغ و جنب و جوش است و هر کسی می‌تواند در این بازار کسب درآمد کند البته باید بدانید که ریسک این بازار بسیار زیاد است پس بهتر است که قبل از ورود به بازار NFT و ارز دیجیتال به خوبی آموزش ببینید.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.