نوسان گیری در ارز دیجیتال

نوسان گیری در ارز دیجیتال

نوسان گیری در ارز دیجیتال به عنوان یکی از استراتژی های معاملاتی شناخته می شود. معمولا نوسان گیری در ارز دیجیتال توسط تریدرها و با اهداف کوتاه مدت انجام می شود. در حالی که هولدرها یا سرمایه گذاران بلندمدت علاقه ای به نوسان گیری ندارند.

در این مطلب راهکارهایی را به شما ارائه می دهیم که بر اساس آن بتوانید از بازار نوسان بگیرید و کسب سود کنید.

از اصلی‌ترین پیش‌نیازها برای موفقیت در نوسان گیری ارز دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تسلط کافی به تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال برای انتخاب مناسب‌ترین رمز ارزها برای نوسان گیری
  • تسلط بالا به تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال برای پیاده‌سازی تکنیک‌های مختلف آن در بازار
  • داشتن یک استراتژی قدرتمند نوسان گیری ارز دیجیتال که قبلا امتحان خود را پس داده باشد.
  • داشتن یک سیستم مدیریت سرمایه برای جلوگیری از بروز ریسک در معاملات
  • آشنایی و تسلط کافی به اصول روانشناسی ترید در بازار رمز ارزها

دقت کنید که استراتژی Swing Trading باید شامل ویژگی‌های خاصی باشد تا بتوان از آن برای پیش برد اهداف در بازار استفاده نمود.

نوسان گیری در ارز دیجیتال

نوسان گیری در ارز دیجیتال مهم ترین استراتژی برای تریدرها می باشد. تریدرها همان افرادی هستند که معاملات خود را در بازه های زمانی کوتاه انجام می دهند و به دنبال کسب سودهای ناچیز هستند. انجام چندین معامله در روز و کسب سود ناچیز، می تواند سود بزرگی در طول ماه برای آن ها به همراه بیاورد. نوسان گیری در ارز دیجیتال یک کار پر استرس است و برای افرادی مناسب است که روحیه ریسک پذیر دارند. نوسانات موجود در بازار ارز دیجیتال، برای تریدرها بسیار مهم است. آن ها با استفاده از تکنیک های مختلف تلاش می کنند که بهترین نقاط برای خرید و فروش را شناسایی کنند و از تفاوت آن ها کسب سود کنند. استفاده از تکنیک هایی مانند حد سود یا حد ضرر باعث می شود تا تریدرها از ریزش بازار ضرر نکنند و سرمایه خود را حفظ کنند. همچنین خریدهای پله ای در نقاط مناسب باعث می شود تا میانگین قیمت خرید را کاهش دهند و زودتر وارد سود شوند. نوسان، عضو جدایی‌ناپذیر تمام بازارهای مالی است و همین امر باعث شده تا کاربران به فکر کسب سود از فرازوفرودهای قیمت باشند. بازار ارزهای دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نوسان گیری تبدیل به یک روش عالی برای سرمایه‌گذاری در آنها شده است. به زبان خیلی ساده و ابتدایی، نوسان گیری را می‌توان خرید ارز دیجیتال در قیمت پایین و در شروع یک روند صعودی و فروش آن در انتهای همان روند و بعد از رسیدن به سود دانست.

معامله‌گر نوسان گیر، با شناختی که نسبت به تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال دارد، این قدرت تحلیلی را دارا است که:

روندها را در بازار تشخیص دهد. بهترین نقاط برای ورود و خرید ارز دیجیتال را تشخیص دهد. بهترین نقاط برای خروج و دریافت سود از بازار را تشخیص دهد. با این قدرت تحلیل، معامله‌گر نوسان گیر این امکان را خواهد داشت تا در شروع یک روند و در قیمت‌های پایین برای خرید اقدام کرده و با رسیدن به اوج قیمتی در نوسان موجود، ارز خود را فروخته و سود کسب کند.

  • نوسان گیری یکی از سبک‌های سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال است.
  • برای موفقیت در نوسان گیری ارز دیجیتال نیاز به استفاده از بهترین استراتژی‌ها خواهید داشت.
  • تحلیل تکنیکال، اصلی‌ترین ابزار برای نوسان گیری در بازار رمز ارزها است.
  • این روش سرمایه‌گذاری ریسک‌های زیادی نیز به دنبال دارد که باید استراتژی مناسبی برای جلوگیری از بروز آن‌ها داشته باشید.

تکنیک های نوسان گیری

نوسان گیری به نام سووینگ نیز شناخته می شود که یکی از شیوه های معامله گری است. در این شیوه کف ها و سقف های نسبی را تشخیص می دهند و معاملات خود را انجام می دهند. معمولا در این روش تحلیل تکنیکال از اهمیت بیشتری نسبت به تحلیل فاندامنتال برخوردار است. زیرا تحلیل تکنیکال نوسانات را بهتر نمایش می دهد.

تشخیص محدوده های ثابت نوسان

تشخیص محدوده های ثابت نوسان در شرایطی خوب است که بازار در حالت نزولی یا رنج قرار دارد. در این وضعیت قیمت ارز دیجیتال بین دو سطح حمایتی و مقاومتی حرکت می کند. نوسان میان این دو سطح، برای تریدر سود به همراه دارد. معامله گران باید در نزدیکی سطح حمایتی، سفارش خرید را ثبت کنند و در نزدیک سطح مقاومت سفارش فروش بگذارند. اگر در معامله حریص نیستید توصیه می کنیم سفارش فروش را 1 الی 2 درصد پایین تر از سطح مقاومت قرار دهید. نکته مهمی که باید در این تکنیک به آن توجه داشته باشید این است که طول سایه کندل ها را در نزدیکی سطوح مورد بررسی قرار دهید. معمولا سطوح مقاومتی مانند یک خط ایجاد نمی شوند و یک محدوده بزرگ را در بر می گیرند. این محدوده میله کندل یا سایه آن را شامل می شود.

کمک گرفتن از میانگین متحرک

شاخص میانگین متحرک یا MA یکی از شاخص هایی است که به معامله گران کمک می کند تا نوسان گیری در ارز دیجیتال را انجام دهند. از کاربردهای شاخص مذکور این است که در نقش حمایت و مقاومت متحرک ظاهر شود و کمک کند تا در روندهای صعودی جلوی ریزش را بگیرد و در روندهای نزولی، در مقابل رشد قیمت ایستادگی کند. بهتر است از این شیوه در زمانی استفاده کنید که قیمت به خطوط میانگین متحرک رسیده و در صدد رشد است. در این شرایط می توانید خرید خود را انجام دهید. همچنین بهترین نقطه فروش جایی است که خط میانگین متحرک رو به پایین می شکند.

استفاده از اندیکاتورها

اگر در بازارهای مالی یا بازار ارز دیجیتال فعالیت می کنید به خوبی با مفهوم اندیکاتور آشنایی دارید. اندیکاتورها به شما کمک می کنند تا محدوده متحرک را برای نوسان مشخص کنید. معمولا این روش در شرایطی جواب می دهد که بازار در حالت رنج یا درجا زدن است. در این زمان بازار بدون روند می باشد. توصیه می کنیم از اندیکاتورها در کنار سایر ابزارها استفاده کنید. زیرا اندیکاتور به تنهایی خطا و اشتباهات زیادی به همراه دارد. توصیه می کنیم اگر بازار در شرایط صعودی یا روند دار می باشد از این روش برای نوسان گیری در ارز دیجیتال استفاده نکنید.

کمک گرفتن از تحلیل فاندامنتال

همان طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم تحلیل تکنیکال برای تریدرها اهمیت بیشتری نسبت به تحلیل فاندامنتال دارد. اما این موضوع کاربرد تحلیل فاندامنتال را زیر سوال نمی برد. شما باید به طور دائم اخبار و رویدادهای مرتبط با بازار ارز دیجیتال را پیگیری کنید. به طور مثال در خرید بیت کوین یا فروش بیت کوین در صرافی رمز ارز، تویئت های افراد سرشناس مانند ایلان ماسک را دنبال کنید. انتشار یک توئیت از افراد سرشناس یا پخش یک خبر، می تواند روند بازار را تغییر دهد و آن را به سمت نزولی یا صعودی بودن هدایت کند.

استفاده از استاپ لاس

منظور از استاپ لاس، در نظر گرفتن حد ضرر است. جالب است بدانید که ممکن است پیش بینی حرفه ای ترین تریدرهای بازار هم اشتباه از آب درآید. پس در نظر گرفتن حد ضرر به شما کمک می کند تا معامله هایتان را کنترل شده پیش ببرید. اگر نوسان گیری در ارز دیجیتال را به صورت حرفه ای انجام می دهید و به طور مداوم بازار را ارزیابی می کنید استاپ لاس می تواند یک قابلیت دست و پاگیر برای شما محسوب شود.

مزایای نوسان گیری

  • کوتاه بودن زمان معاملات نسبت به روش هولد کردن یا نگهداری ارزهای دیجیتال
  • امکان کسب سود با سرمایه‌ی کم
  • امکان مدیریت بهینه ریسک معاملات
  • عدم محدودیت به استفاده از چند ارز دیجیتال خاص برای نوسان گیری
  • امکان رسیدن به سودهای بالا در بازه‌های زمانی میان‌مدت و کوتاه‌مدت

معایب نوسان گیری ارز دیجیتال

  • نیاز به دانش تحلیل تکنیکال بسیار قدرتمندی دارد.
  • تجربه بالا و شناخت کافی بازار ارزهای دیجیتال را می‌طلبد.
  • شرکت در دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال را نیاز خواهد داشت.
  • ریسک ضررهای زیاد را به دنبال دارد.
  • شناخت اصول روانشناسی معامله‌گری در بازار رمز ارزها و اجرای این اصول از مهم‌ترین نکات و چالش‌های این روش خواهد بود.

بهترین آلتکوین‌ ها برای نوسان گیری

معامله‌گر نوسان گیر باید بهترین و مناسب‌ترین آلتکوین ‌ها برای نوسان گیری را نیز بشناسد.

  • ارز دیجیتال کاردانو (Cardano)
  • ارز دیجیتال کازماس (Cosmos)
  • ارز دیجیتال ایاس (EOS)
  • ارز دیجیتال استلار(XLM)
  • ارز دیجیتال پولکادات (Polkadot)

بیت کوین به عنوان مهم ترین ارز در بازار سهم زیادی در اختیار دارد و همواره تاثیر مستقیمی بر قیمت سایر ارزها می گذارد. وجود همبستگی میان بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال سبب شده تا برخی از تریدرها به طور دائم روند آن پیگیری کنند. در اغلب مواقع با افزایش قیمت بیت کوین، قیمت سایر ارزهای دیجیتال هم صعودی می شود.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.