استیبل کوین BUSD ارز دیجیتال دلاری بایننس

 استیبل کوین BUSD ارز دیجیتال دلاری بایننس

بی یو اس دی (BUSD) یا دلار بایننس، یک استیبل کوین غیرمتمرکز، با پشتوانه دلار آمریکا است. این بدان معنی است که به ازای هر واحد ارز BUSD، یک دلار آمریکا در خزانه موجود است. دارندگان استیبل کوین بی یو اس دی،

قادرند با استفاده از این ارز، بازار را نوسان گیری کرده و به خرید ارز دیجیتال بپردازند. یک استیبل کوین است که توسط دو تا از بزرگ‌ترین نام‌ها در فضای رمزنگاری یعنی بایننس و پکسوس در سال ۲۰۱۹ عرضه شد. ارزش این کوین به صورت ۱:۱ به دلار آمریکا وابسته است. به این معنی که به ازای ضرب هر کوین BUSD، توسط یک دلار فیات آمریکا پشتیبانی می‌شود. گزارش ذخایر استیبل کوین بایننس هر ماه تحت ممیزی شدید قرار می‌گیرد و از استانداردهای نظارتی دقیق پیروی می‌کند. انطباق با استانداردهای نظارتی در استیبل کوین بایننس می‌تواند تضمینی برای ایمنی و امنیت دارایی‌های کاربران باشد. استیبل کوین BUSD با توجه به عمر کوتاه خود عملکرد بسیار خوبی داشته است. این کوین توانسته خود را به عنوان سومین استیبل کوین بازار و ششمین دارایی دیجیتال بر اساس ارزش بازار معرفی کند. درنتیجه، کاربران بیشتری به انتخاب BUSD برای سبد سرمایه‌گذاری خود در ارزهای دیجیتال روی می‌آورند. ثبات نمودارهای استیبل کوین بایننس یکی از نشانه‌های مهم برای القای اعتماد به کاربران و معامله‌گران ارزهای دیجیتال است. این کوین به کاربران کمک می‌کند تا از انعطاف‌پذیری و ثبات آن برای ارتباط با دیگر دارایی‌های دیجیتال مبتنی بر بلاکچین بهره ببرند.

ویژگی‌های استیبل کوین BUSD

ارز دیجیتال BUSD چندین ویژگی مختلف را به دارندگان خود ارائه می‌دهد. این ویژگی‌ها باعث تمایز این کوین نسبت به رقبا و تبدیل آن به یکی از محبوب‌ترین استیبل کوین‌ها در بازار شده است. . حسابرسی و ذخایر نقدی ۱۰۰ درصدی

اخیرا شک و تردیدهای زیادی پیرامون میزان و نوع ذخایر استیبل کوین‌هایی مانند تتر به وجود آمده است. بنابراین بنیان‌گذاران BUSD تمام تلاش خود را کرده‌اند تا استیبل کوین آن‌ها یک محصول رمزنگاری فوق‌العاده ایمن باشد. به گفته صرافی بایننس، BUSD یکی از معدود استیبل کوین‌های جهان است که وجوه نقد ۱۰۰ درصدی را به عنوان پشتوانه دارد. این وجوه توسط بنیاد پکسوس (Paxos) نگهداری و مدیریت می‌شود. همچنین یکی از معدود ارزهای دیجیتال پایدار است که گزارش‌های حسابرسی ماهانه ذخایر خود را به صورت کاملا شفاف به همگان ارائه می‌دهد. این امر به کاربران اجازه می‌دهد تا سازگاری عرضه BUSD و ذخایر دلار (USD) را در دوره‌های مختلف و به طور مستقل بررسی کنند. . پیروی کامل از مقررات

استیبل کوین BUSD به برخی از دقیق‌ترین استانداردهای قانونی پایبند است تا حداکثر حفاظت را برای سرمایه‌گذاران خود فراهم کند. به گونه‌ای که در سال ۲۰۲۰ در فهرست سبز وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک (NYDFS) قرار گرفت. تایید شدن توسط NYDFS بسیار سخت است و مستلزم نظارت بر کلیه فعالیت‌های مربوط به عملیات BUSD ازجمله میزان ذخایر، نحوه نگهداری دارایی و مدیریت آن خواهد بود. این نظارت دقیق دولت ایالات‌متحده به کاربران اطمینان می‌دهد که دارایی‌های رمزنگاری آن‌ها همیشه امن خواهد ماند. . پل میان سیفای و دیفای

استیبل کوین BUSD به عنوان پل میان اکوسیستم مالی متمرکز (CeFi) و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) عمل می‌کند. این کوین می‌تواند سطحی از آزادی پولی را برای کاربران فراهم کند که با ارزهای فیات هم قابل دستیابی نیست. در عین حال، سطح امنیت بالاتری را برای کاربران در برابر تهدیدات بالقوه و مرتبط با حوزه دیفای فراهم می‌کند. همچنین یک درصد بازده سالانه جذاب (APY) را در پروتکل‌های دیفای هم ارائه می‌دهد. کاربران با BUSD می‌توانند در خدمات بومی دیفای مانند فارمینگ بازده شرکت کنند و در عین حال در برابر عدم قطعیت‌ها و نوسان سایر ارزهای دیجیتال از محافظت بیشتری برخوردار شوند. دلار بایننس و به طور کلی همه استیبل‌ کوین‌ها، با هدف حفظ ارزش بازار توسعه یافته‌اند. در این میان ارز BUSD کاربران را قادر می‌سازد تا با استفاده از این ارز کم نوسان، بدون خارج کردن دارایی خود از بازار رمزارزها، به ترید رمزارز بپردازند.

در صورتی که در صرافی بایننس به فروش BNB و یا رمزارزهای دیگر پرداخته باشید، حتما با ارز BUSD مواجه شده‌اید. بی یو اس دی یکی از پرکاربرد ترین استیبل کوین‌ها در صرافی بایننس به شمار رفته و این بدان معنی است که کاربران قادرند با استفاده از BUSD خود، به خرید سایر ارزهای دیجیتال بپردازند.

ارز BUSD توسط بنیاد پکسوس و صرافی بایننس صادر شد. باتوجه به پایداری ارزش و کم نوسان بودن بی یو اس دی، هولدرهای این ارز قادرند تا در فضای پرنوسان ارزهای دیجیتال، ترید کرده و پس از دریافت سود، دارایی خود را به BUSD تبدیل کنند.

از لحاظ تکنیکی، ارز دیجیتال BUSD، یک استیبل کوین با پشتوانه ارز فیات است که ارزش یک دلار را به صورت نسبتا ثابت حفظ کرده‌است. به میزان موجودی کلی این استیبل کوین، دلار آمریکا در کمپانی Paxos وجود دارد.

لازم به ذکر است که با صعود و نزول ارزش دلار، قیمت این استیبل کوین نیز تغییر می‌کند. این مدل، یکی از بهترین مدل‌های استیبل کوین‌ها است.

بی یو اس دی، 3 ویژگی اصلی برای انجام تراکنش‌ها ارائه می‌دهد که عبارتند از: دسترسی: این توکن دارای دسترسی بسیار راحت در بایننس و Paxos است. کاربران قادرند این استیبل کوین را به راحتی از صرافی بایننس خریداری کرده و یا مقداری دلار به Paxos جهت ماین توکن‌های جدید BUSD، ارسال کنند. سرعت: این استیبل کوین با هزینه‌های بسیار منطقی، به کاربران امکان ارسال سریع سرمایه به سراسر دنیا را می‌دهد. انعطاف پذیری: بی یو اس دی به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به تغییر بلاکچین خود، دارایی‌های خود را تبدیل به استیبل کوین کنند.

ارز BUSD در چه شبکه‌هایی عرضه می‎‌شود؟

شرکت paxos بی یو اس دی را در شبکه اتریوم با استاندارد ERC20 عرضه کرده و این درحالی است که صرافی بایننس، این استبیل کوین را در بستر بیکن چین بایننس ارائه داده است. گفتنی است که بایننس به منظور ساخت و صدور BUSD (BEP20) این ارز را در یک ادرس تریوم نگه داری کرده و کاربران را قادر می‌سازد که این توکن‌ها را با استاندارد شبکه BEP20 مینت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله BEP20 چیست مراجعه کنید.

تبدیل BUSD (ERC20) به BUSD (BEP20)

توکن‌های BUSD هولد شده در آدرس اتریوم، در ذخایر بایننس قرار دارند. از این رو دارندگان هر دو توکن BUSD شبکه اتریوم و BUSD شبکه بایننس اسمارت چین، قادرند تا در صرافی بایننس این دو توکن را با یکدیگر سواپ کنند. به طور کلی تبدیل ERC20 به BEP20 از راه های متفاوتی قابل انجام است

کاربردهای استیبل کوین BUSD

بحث در مورد Binance USD را با اشاره به موارد کاربر آن ادامه می‌دهیم. مروری بر ویژگی‌های استیبل کوین بایننس، پتانسیل آن را برای ارائه موارد استفاده چندگانه نشان می‌دهد. معامله‌گران، سرمایه‌گذاران و عموم علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال می‌توانند از ویژگی‌های متمایز استیبل کوین بایننس برای دستیابی رفع نیازهای خود استفاده کنند. در اینجا به برخی از کاربردهای قابل توجه استیبل کوین BUSD اشاره می‌شود. ۱. دوری از نوسانات قیمت

دنیای کریپتو را با توجه به نوسانات گسترده در قیمت ارزهای دیجیتال باید شناخت. با این حال، استیبل کوین‌هایی مانند BUSD می‌توانند ایمنی سرمایه شما را در برابر دوره‌های نوسان بازار تضمین کنند. سرمایه‌گذاران سنتی معمولا در طول دوره‌های پر نوسان بازار به دنبال تبدیل دارایی‌های دیجیتال خود به اوراق بهادار یا ارز فیات می‌روند. اما استیبل کوین بایننس فرصت جایگزینی را برای سرمایه‌گذاران و صاحبان ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند. ۲. آربیتراژ

از موارد استفاده امیدوارکننده استیبل کوین بایننس می‌توان به معاملات آربیتراژ اشاره کرد. استیبل کوین بایننس بسیار محبوب است، بنابراین می‌تواند فرصت‌های آربیتراژ معقولی را با تفاوت قیمت در بین بازارسازان خودکار متعدد فراهم کند. مالک این استیبل کوین می‌تواند با استفاده از آن در چندین پلتفرم مختلف و بین صرافی‌ها آربیتراژ کند و سودآوری داشته باشد. ۳. سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش

کاربرد دیگر استیبل کوین BUSD را باید دسترسی به یک ابزار سرمایه‌گذاری امن و به دور از قوانین دست و پا گیر دانست. بسیاری از هم‌وطنان برای حفظ ارزش پول خود روی به خرید ارزهای خارجی مانند دلار می‌آورند. این کار دردسرهای متعددی مانند نحوه نگهداری و عدم وجود نقدینگی کافی برای خرید دارد. با BUSD می‌توانید با یک واسطه کاملا امن به دلار متصل شوید و ارزش پول خود را حفظ کنید. زیرا BUSD به قیمت دلار متصل است و از آن جدا نمی‌شود. ۴. انعطاف‌پذیری در تجارت

دلیل قابل توجه بعدی برای انتخاب استیبل کوین بایننس به حالت چند دارایی آن اشاره دارد. شما می‌توانید برای تسهیلات تجارت با چندین قرارداد در یک مقطع زمانی خاص به BUSD تکیه کنید. علاوه بر این، قابلیت دسترسی و همکاری بین بلاکچینی BUSD به معامله‌گران کمک می‌کند تا از مزایای انعطاف‌پذیری، سهولت و سرعت آن هم بهره ببرند.

تیم توسعه دهنده دلار بایننس

دلار بایننس در سپتامبر سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد. این استیبل کوین وثیقه‌گذاری شده به واسطه پول فیات‌، به واسطه همکاری بایننس و پکسوس عرضه شد. BUSD اولین استیبل کوین راه‌اندازی شده به عنوان بخشی از پروژه ونوس (Venus‌) بایننس است. در زمان عرضه این ارز مشخص شد که NYDFS پیشنهاد عرضه این استیبل کوین را تایید کرده است و به واسطه همکاری بایننس و پکسوس راه‌اندازی شد.

بی یو اس دی یا همان دلار بایننس، در سپتامبر سال 2019 توسط دو کمپانی بایننس و پکسوس توسعه یافت. ارز BUSD، اولین استیبل کوین صادر شده توسط صرافی بایننس بود که به عنوان بخشی از پروژه ونوس این صرافی توسعه یافت. از طرفی، کمپانی پکسوس یک موسسه مالی تحت نظارت قانون گذاران است که مدیریت آن را چارلز کاسکاریلا بر عهده دارد.

دلار BUSD توسط Paxos که یک موسسه مالی قانون‌گذاری شده توسط ایالت نیویورک بود منتشر شد. تیم پکسوس به رهبری مدیرعامل و بنیانگذار این مجموعه‌، جناب چارلز کاسکاریلا (Charles Cascarilla‌)، متشکل از اشخاصی با پیشینه و تجربیات مختلفی از وال استریت گرفته تا سیلیکون ولی است.

پیش از این دریافتیم که بی یو اس دی یک استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا است. دو کمپانی بایننس و Paxos سرمایه گذاران این استیبل کوین هستند. در گذشته این دو کمپانی استیبل کوینی با پشتوانه طلا، به نام پکس گلد (PAXG) ساخته بودند. قوانین و مقررات هر دو این استیبل کوین‌ها توسط دپارتمان خدمات مالی نیو یورک، تنظیم شده‌است.

بدیهی است که این دو نسخه از بی یو اس دی، به ترتیب دارای استانداردهای ERC20 و BEP20 هستند. دارندگان این دو استاندارد، قادرند توکن‌های خود را هر زمان که بخواهند سواپ کنند. برای کسب اطلاعات در رابطه با سواپ ارزهای دیجیتال، بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.