مینت (Mint) ارز دیجیتال چیست؟

 مینت (Mint) ارز دیجیتال چیست؟

مینت Mint ارز دیجیتال یک پدیده نسبتاً جدید است. مینت یا ضرب کردن به فرآیند تولید رمز ارزهای جدید در قالب پاداش اعتبارسنجی تراکنش‌، تایید اطلاعات و ثبت بلوک‌های جدید در بلاک چین اشاره دارد.

ضرب کردن ارز دیجیتال از الگوریتم اجماع گواهی سپرده یا اثبات سهام (POS) پیروی می‌کند و رابطه معناداری با سپرده‌گذاری (استیکینگ) دارد. الگوریتم‌های اجماع گواهی سپرده (POS) از روش سپرده‌گذاری ارز دیجیتال برای راستی آزمایی اطلاعات تراکنش و اعتبارسنجی بلوک تراکنش‌ها استفاده می‌کنند.

یکی از الزامات ضروری در پروتکل‌های بلاک چین گواهی سپرده (POS)، اعتبارسنجی است. اعتبارسنج‌ها یک جنبه مهم در تعیین تفاوت بین استخراج و مینت Mint ارز دیجیتال به شمار می‌روند. کاربران می‌توانند با سپرده‌گذاری یا استیک کردن توکن‌ بومی بلاک چین، به یک اعتبارسنج در بلاک چین‌های اثبات سهام (گواهی سپرده) تبدیل شوند. مکانیسم اجماع اعتبارسنج‌ها را با رویکردی کاملاً تصادفی و خودکار انتخاب می‌کند. جالب توجه است، کاربرانی که توکن‌های بیشتری را در شبکه سپرده‌گذاری (استیک) می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که به عنوان اعتبارسنج تراکنش‌های بلاک چین انتخاب شوند. مسئولیت اصلی یک اعتبارسنج تایید هر تراکنش در بلاک چین است.

ضرب کردن ارز دیجیتال همچنین شامل مقررات ویژه‌ای برای مسئول نگه داشتن اعتبارسنج‌ها در قبال اقدامات خود است. اعتبارسنج‌ها ممکن است به دلیل نقض قوانین پروتکل، سپرده ارزهای دیجیتال خود را از دست بدهند. از سوی دیگر، جوایزی از محل کارمزد تراکنش‌ها در نظر گرفته شده تا در ازای تایید تراکنش‌ها و کمک به شبکه، به اعتبارسنج‌ها پرداخت شود.

مینت Mint NFT همان ضرب کردن توکن غیر مثلی است که شما نسخه دیجیتالی اثر هنری را که خلق کرده‌اید به قسمتی از بلاک چین اتریوم تبدیل می‌کنید. بدین‌وسیله این فایل ایجاد شده در دفتر کل عموم اتریوم که قابلیت تغییر یا دست‌کاری ندارد ثبت می‌شود. پس از آنکه NFTها ضرب می‌شوند به چرخه توکن‌های موجود در بلاک چین افزوده می‌شوند. پس از آنکه اثر هنری خود را به NFT تبدیل کردید، می‌توانید عملیات خرید و فروش آن را شروع کنید. حتی می‌توانید مالکیت این NFT را به‌صورت دیجیتالی ردیابی کنید.

مینت Mint NFT محتوای دیجیتالی را به یک دارایی رمز ارزی منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند که به‌آسانی و بدون واسطه در بازارهای دیجیتالی دادوستد می‌شود. در طول این فرآیند سازندگان این توکن‌های غیرمثلی می‌توانند برای فروش اثرهای بعدی خود در بازار ثانویه یک حق امتیاز دریافت کنند. در واقع خالق این اثر می‌تواند به‌ازای هر بار فروش اثر خود در بازار، مبلغی را دریافت کند.

بلاک چین اثبات سهام (POS) و مینت Mint ارز دیجیتال

در حال حاضر، شبکه‌های بلاک چین اثبات سهام یا همان گواهی سپرده (POS) پلتفرم‌های ایدئالی هستند که در آن اعتبارسنج‌ها می‌توانند به‌جای استخراج (ماین) ارز دیجیتال، مستقیماً ارزهای دیجیتال را Mint (ضرب) کنند. کاربران می‌توانند در نقش اعتبارسنج از طریق سپرده‌گذاری مقدار مشخصی از توکن‌ها در قالب وثیقه، به شبکه‌های بلاک چین اثبات سهام (POS) بپیوندند. اعتبارسنج‌ها باید رمز ارزهای خود را در بلاک چین POS برای مدت زمان مشخصی قفل کنند. به یاد داشته باشید که مقدار توکن‌هایی که باید در یک شبکه بلاک چین PoS سپرده‌گذاری یا استیک کنید را می‎توان از پیش تعریف کرد.پس از سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال خود در بلاک چین، باید منتظر بمانید تا به عنوان اعتبارسنج انتخاب شوید. توجه به این نکته حائز اهمیت است که پروتکل‌های بلاک چین POS اعتبارسنج‌ها را به‌طور تصادفی از میان کاربرانی که ارز دیجیتال خود را در بلاک چین استیک کرده‌اند، انتخاب می‌کنند. پس از تأیید موفقیت‌آمیز تراکنش‌ها و افزودن آنها به بلاک چین، اعتبارسنج‌ها می‌توانند سهمی از کارمزد تراکنش‌ها را دریافت کنند. بنابراین، اعتبارسنج‌ها به‌جای کشف (استخراج) ارزهای دیجیتال موجود در بلاک چین، رمزارزها را ضرب (مینت) Mint می‌کنند یا رمز ارزهای جدید تولید می‌کنند.

یکی دیگر از جنبه‌های مهمی که باید در مقایسه ماین و مینت Mint ارز دیجیتال در نظر بگیرید، جریمه اعتبارسنج‌ها است. اگر اعتبارسنج‌ها دست به اقدامات مخرب بزنند، احتمالاً سپرده خود را در شبکه از دست خواهند داد. علاوه بر این، باید توجه داشته باشید که انتخاب اعتبارسنج‌ها در اکثر بلاک چین ها واقع تصادفی نیست. چگونه؟ اکثر بلاک چین‌های گواهی سپرده ((PoS اعتبارسنج‌ها را بر اساس بالاترین مبلغ سپرده در شبکه انتخاب می‌کنند.

مینت Mint NFT چگونه انجام می‌ شود؟

صنعت NFT همان هنر دیجیتال است و این توکن‌ها توسط قراردادهای هوشمندی که مالکیت دارایی را در بلاک چین ثبت می‌کنند، ضرب می‌شود. پس هر چیزی را که بتوان به‌صورت دیجیتالی تأیید کرد می‌توان در فرآیند ساخت NFT به یک دارایی دیجیتالی تبدیل کرد. هر محتوا یا فایل دیجیتالی می‌تواند تبدیل به یک دارایی NFT با ارزش شود. این کار به‌راحتی آپلود کردن یک فایل و نوشتن یک تعریف درباره آن، تعیین حق امتیاز، تکمیل پروفایل و لیست کردن آن برای فروش در یک بازار NFT است.

تفاوت بین ماین و مینت Mint ارز دیجیتال

فرآیند استخراج (ماین) و مینت Mint (ضرب) ارز دیجیتال هر دو برای تولید رمز ارز ضروری هستند. همچنین تفاوت‌های بین ماین و مینت Mint ارز دیجیتال نشان می‌دهد که آنها برای گروه‌های مختلف کاربران مفید هستند. یکی از تفاوت‌های اساسی بین استخراج ارز دیجیتال و ضرب ارز دیجیتال به استفاده از مکانیزم اثبات کار (POW) و اثبات سهام (POW) اشاره دارد. در حالی که اهداف ماین و ضرب ارز دیجیتال یکسان است، آنها از فرآیندهای مختلفی برای رسیدن به هدف استفاده می‌کنند.

آموزش مینت Mint NFT

مینت Mint NFT بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که شما تصور می‌کنید و جالب‌تر اینکه می‌توانید در برخی از پلتفرم‌ها آن را به‌صورت رایگان ایجاد کنید. در واقع هنگام مینت Mint NFT در بلاک چین اتریوم هزینه‌های گس زیادی باید پرداخت شود. هر چقدر بلاک چین شلوغ‌تر باشد، این هزینه‌ها هم بالاتر می‌روند. اما راه‌های ارزان‌تری نیز وجود دارد که توسعه‌دهندگان می‌توانند با صرف‌نظر از هزینه‌های گس، NFT خود را به‌صورت رایگان ضرب کنند.

برجسته‌ترین خصوصیت فناوری بلاک چین غیرمتمرکز بودن آن است. بلاک‌های موجود در بلاک چین به عنوان مخزن اطلاعات دارایی‌ها و تراکنش‌های روی بلاک چین عمل می‌کنند. داده‌های یک بلاک چین در یک دفتر کل توزیع‌شده در دسترس است که می‌تواند شفافیت هر تراکنش و دارایی را تضمین کند. مقایسه استخراج ارز دیجیتال با مینت Mint ارز دیجیتال (Mint) یا ضرب کردن، یکی از موضوعات اساسی است که باید قبل از ورود به حوزه بلاک چین و رمزارزها روی آن تمرکز کرد. غیرمتمرکز بودن شبکه بلاک چین مستلزم تأیید تراکنش‌ها در بلاک چین توسط اعتبارسنج‌های متعدد به جای یک نهاد مرکزی است. گره‌ها در یک شبکه نقش اعتبارسنج‌ (Validator) را بر عهده می‌گیرند و باید در مورد صحت تراکنش‌ها به اجماع برسند. تقریباً هر شبکه بلاک چینی از این الگوی غیرمتمرکز بودن پیروی می‌کند. با این حال، روش تأیید بلوک‌ها یا تراکنش‌ها می‌تواند در هر شبکه‌ای متفاوت باشد.

موضوع «ماین (Mine) ارز دیجیتال در برابر ضرب کردن مینت (Mint) ارز دیجیتال» عمدتاً بر تفاوت بین مکانیسم‌های اجماع متکی است.

ملزومات استخراج ارز دیجیتال

یکی از الزامات ضروری در استخراج ارز دیجیتال، نیاز به سخت‌افزار تخصصی برای اطمینان از عملکرد بالای ماینینگ است. سخت‌افزار تخصصی برای حل مشکلات پردازشی در فرآیند اعتبارسنجی و ثبت تراکنش‌های جدید بلاک چین ضروری است. بنابراین، ماینینگ ارز دیجیتال می‌تواند مزایای قابل توجهی در تأمین امنیت شبکه‌های بلاک چین داشته باشد. هر سخت‌افزار یا نرم افزار مرتبط با فرآیند استخراج به عنوان گره یا نود شبکه شناخته می‌شود.

جالب توجه است، تفاوت بین ماین و مینت Mint ارز دیجیتال به رقابت بین گره‌ها برای پیش‌بینی صحیح یک عددِ در مبنای 16، یعنی هش تراکنش (Hash)، اشاره دارد. ماینرهایی که هش تراکنش را قبل از دیگران پیدا می‌کنند، می‌توانند بلوک جدید را به بلاک چین اضافه کنند. پس از آن، ماینرها پاداشی را در قالب ارز دیجیتال «ماین شده» دریافت می‌کنند. ماینرها باید مبالغ هنگفتی را برای به دست آوردن قدرت پردازشی مورد نیاز برای استخراج ارز دیجیتال، سرمایه‌گذاری کنند. علاوه بر این، ماینینگ به حجم قابل توجهی از داده‌ها نیاز دارد، که هیچ سود قابل توجهی برای ماینرهای انفرادی باقی نمی‌گذارد.

در مقابل، تأسیسات ماینینگ (مزارع ماینینگ) می‌توانند با تجهیزات پیشرفته و تأمین برق بی‌دردسر، از این فرصت استفاده کنند. گفتنی است، مزارع ماینینگ نیز ممکن است دچار کمبود منابع برای استخراج شوند. درنتیجه، آنها می‌توانند قدرت محاسباتی خود را در یک استخر استخراج (ماینینگ پول) باهم ترکیب کنند. استخرهای ماینینگ می‌توانند به نسبت توان محاسباتی تولیدشده توسط هر مزرعه ماینینگ، به آنها پاداش دهند.

بلاک چین اثبات کار (POW) و استخراج ارز دیجیتال

مفهوم ماینینگ در ارزهای دیجیتال با اولین رمز معروف جهان یعنی بیت کوین آغاز شد. در واقع، بیت کوین به محبوبیت الگوریتم گواهی کار یا اثبات کار (POW) کمک کرد. بسیاری از شبکه‌های بلاک چینی به دلیل امنیت بالای الگوریتم اثبات کار (POW)، از این مکانیزم برای تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌کنند. با درک دقیق مکانیسم پشت استخراج ارز دیجیتال، درک خوبی از تفاوت استخراج ارز دیجیتال با Mint ارز دیجیتال به دست بیاورید. سه جزء ضروری در مکانیزم اجماع اثبات کار (POW) عبارت‌اند از: ماینرها، سخت‌افزار و برق. بیایید نقش این عناصر را در استخراج ارزهای دیجیتال دریابیم.

مینت Mint رایگان NFT در پلتفرم OpenSea

فروش آثار هنری در پلتفرم OpenSea مزایا زیادی را به همراه دارد. برای مثال، درحالی‌که مالکیت واقعی کار خود را حفظ می‌کنید، آگاهی بیشتری را نسبت به بازار NFT کسب می‌کنید. به‌علاوه، به‌ازای هر باری که فردی NFT شما را می‌فروشد، کمیسیون دریافت می‌کنید. برای ایجاد NFT در OpenSea باید مقدار اتریوم بخرید و در کیف پول خود قرار دهید. سپس به‌حساب OpenSea پیوند دهید و NFT خود را آپلود کنید.

مینت Mint NFT؛ تجربه‌ای متفاوت از حضور در دنیای رمزنگاری

در نهایت NFTها نه‌تنها برای ماندن در دنیای کریپتو آمده‌اند بلکه می‌خواهند صنایع خلاق دیجیتال را از پایه و اساس دگرگون کنند. فناوری NFT روش نوین و جدیدی را در اختیار هنرمندان و سازندگان محتوای دیجیتال قرار داد تا بتوانند بدون ترس از کپی‌برداری کار هنری خود را به اشتراک بگذارند و بدون واسطه برای همیشه از خلاقیت خود کسب درآمد کنند.

اغلب پلتفرم‌های مینت Mint NFT بر روی شبکه اتریوم کار می‌کنند و که با تکمیل‌شدن شبکه اتریوم ۲.۰ تراکنش‌ها با هزینه و انرژی کمتری انجام خواهند شد. بهتر است برای فروش و مینت Mint NFT های خود همکاری با هنرمندان مختلف را شروع کنید؛ زیرا منجر به دسترسی شما به مخاطبان ناشناخته‌ای می‌شود که از کار شما قدردانی می‌کنند و فروش شما بالا می‌رود.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.