اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) معروف‌ترین بازی کریپتویی برای کسب درآمد!

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) معروف‌ترین بازی کریپتویی برای کسب درآمد!

فناوری بلاکچین سبب شد تا صنعت گیمینگ (بازی) بیشتر از هر زمان دیگر متحول شود. حالا دیگر بازی کردن، به معنای وقت تلف کردن نیست؛ چون بازیکنان می‌توانند از بازی‌های خود درآمد کسب کنند و آن را به دید یک شغل ببینند. با انجام بازی‌های کریپتویی

که روی شبکه‌ی بلاکچین اجرا می‌شوند، می‌توان ارز دیجیتال کسب کرده و سپس آن را در بازار به پول نقد تبدیل کرد. طبیعتاً بازی‌های بسیاری برای این منظور عرضه شده‌اند که یکی از مشهورترین آن‌ها، بازی اکسی اینفینیتی است.

اکسی اینفینیتی چیست؟

اکسی اینفینیتی «Axie Infinity»

یک بازی کریپتویی است که بر بستر شبکه‌ی اتریوم اجرا می‌شود. این بازی از دو بازی دیگر الهام گرفته شده که یکی از آن‌ها بازی واقعیت افزوده پوکمون «Pokémon» است و دیگری بازی کرپیتویی کریپتوکیتز «Crypto Kitties». بررسی مفاهیم زیر کمک می‌کند تا بازی اکسی اینفینیتی را بهتر بشناسیم:

در بازی اکسی اینفینیتی، گیمرها هیولاهایی به نام اکسی «Axies» را می‌خرند، سپس آن‌ها را پرورش داده و در مقابل یکدیگر قرار می‌دهند تا ارز دیجیتال درون بازی را ببرند. یکی از ارزهای دیجیتال درون بازی اکسی اینفینیتی، «SLP» است که مخفف عبارت «Small Love Potions» بوده و به معنای «معجون‌های عشقی کوچک» است. معجون‌های عشق کوچک می‌توانند با پول نقد فیات مبادله شوند.

مدل بازی اکسی اینفینیتی

به عنوان «Play-to-Earn» به معنای «بازی برای کسب درآمد» شناخته می‌شوند. جایی که بازیکنان در برابر بازی که انجام می‌دهند، پاداش‌های ارز دیجیتال دریافت می‌کنند. هر هیولا یا اکسی «Axie» یک توکن غیرقابل‌تعویض (NFT) است. توکن غیرقابل تعویض به معنی این است که اقلام دیجیتالی داخل یک بازی مانند کاراکترها یا اشیاء و زمین‌ها را توکنیزه کرد و به فروش رساند. در مورد بازی اکسی اینفینیتی، هیولاها را می‌توان پرورش داده و در قالی توکن nft به دیگر گیمرها فروخت! برای ورود به بازی اکسی اینفینیتی، بازیکنان باید حداقل سه هیولا یا اکسی خریداری کنند. ارزان‌ترین اکسی‌ها حدود 200 دلار به فروش می‌رسند. (گران‌ترین هیولا در سال 2020 با 300 اتر فروخته شد که در آن زمان حدود 130000 دلار ارزش داشت!)

کسب درآمد از اکسی اینفینیتی بدون سرمایه

کسب درآمد از بازی axs به‌صورت بدون سرمایه قابل انجام نیست. به همین خاطر نمی‌توان روی اکسی اینفینیتی رایگان حساب کرد. اگر به این بازی علاقه داشته و به انجام بازی‌های ویدئویی علاقه داریم، به‌جای اکسی اینفینیتی رایگان، باید با جور کردن سرمایه کافی برای خرید سه اکسی برای تشکیل تیم ابتدای بازی دست به کار شویم. برخی از ارزان‌ترین اکسی‌ها می‌توانند حدود 28 دلار هم قیمت داشته باشند، اما باید به این نکته توجه داشت که اکسی‌های ارزان قدرت بالایی ندارند؛ چون قدرت و قابلیت‌های هر اکسی با اکسی دیگر تفاوت دارد. بنابراین در بین بازی‌های کرپیتویی مشهوری، اکسی اینفینیتی رایگان نبوده و به‌صورت اکسی اینفینیتی بدون سرمایه نیست. بلکه برای ورود به آن باید سرمایه اولیه به اندازه خرید 3 اکسی برای گیمر فراهم باشد!

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.