شناسایی آلت سیزن Altseason

  شناسایی آلت سیزن Altseason

آلت سیزن Altseason که به معنی فصل آلت کوین هاست، در اصل به بازه زمانی گفته میشه که قیمت سایر ارزهای دیجیتال نسبت به بیت کوین یه رشد چشمگیری رو داشتن. در بازار ارزهای دیجیتال بیشتر از هزاران آلت کوین مختلف وجود داره

که هر کدوم از اون ها مثل بیت کوین نوسانات قیمتی رو تجربه کرده و دائما در حال تغییر نرخ هستن. زمانی که این آلت کوین ها به طرز چشمگیری قیمت های صعودی رو تجربه می کنند و نسبت به بیت کوین از روند بهتری برخوردار هستن،اصطلاحا گفته میشه که آلت سیزن Altseason اتفاق افتاده. به عبارت دیگه، به عملکرد بهتر الت کوین ها نسبت به بیت کوین آلت سیزن Altseason گفته میشه. برای شناسایی درست و دقیق زمان آلت سیزن Altseason در بازار ارزهای دیجیتال باید به چند عامل توجه داشته باشیم؟ اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم دوره های زمانی مختلفی رو در این بازار شنیدین. یکی از مهم ترین مفاهیم در نظریه حرکت دوره ای بازار ارزهای دیجیتال، آلت سیزن Altseason یا آلت کوین پارتی هست که در اون ارزهای دیجیتال پایه به غیر از بیت کوین شاهد افزایش حجم معاملات و قیمت میشن. چیزی که مطمئنا حداقل در آینده قابل پیش بینی هست اینه که بیت کوین همیشه سهم قابل توجهی از بازار ارزهای دیجیتال رو به خودش اختصاص میده.

آلت سیزن Altseason یا فصل آلت کوین ها بخشی از چرخه اصلی بازار ارزهای دیجیتال هست که در اون دوره زمانی قیمت خیلی از کوین ها در مقابل بیت کوین دچار رشد خیلی سریع و قابل توجهی میشه. معامله گران و تریدرها به این دوره زمانی که اغلب ارزهای دیجیتال شروع به حرکت های صعودی دسته جمعی می کنند، آلت سیزن Altseason گفته میشه. یکی از مهم ترین آلت سیزن ها در دسامبر سال 2017 اتفاق افتاد. معمولا آلت سیزن Altseason شاهد رشد چند درصدی آلت کوین ها هستیم. به همین دلیل تشخیص این دوره و تعیین استراتژی های مناسب برای اون می تونه در راستای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال مفید باشه. آلت سیزن یکی از اصطلاحات معروف ارز دیجیتال است و به زمان‌هایی اشاره دارد که در آن، تمایل به خرید آلت کوین‌ها بیشتر از تمایل به خرید بیت کوین است. معمولا در آلت سیزن Altseason شاهد رشد چند صد درصدی آلت کوین‌ها هستیم به همین دلیل، تشخیص این دوره و تعیین استراتژی مناسب برای آن می‌تواند در راستای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال مفید باشد. «آلت سیزن» (Altseason) از دو کلمه «Alt» و «Season» تشکیل شده است. عبارت آلت کوتاه‌ شده کلمه آلت کوین است که به تمام رمزارزهای بازار به جز بیت کوین گفته می‌شود. سیزن Altseason نیز در انگلیسی به معنی فصل است. بنابراین، منظور از آلت سیزن فصل آلت کوین‌ها است. همان‌طور که در هر فصلی میوه‌های خاصی رشد می‌کنند در فصل آلت کوین‌ها هم، بیت کوین رشد کمتری نسبت به سایر کریپتوکارنسی‌های بازار دارد و شاهد رشد‌های چند صد درصدی آلت کوین‌ها هستیم.

در برابر آلت سیزن Altseason می‌توان از اصطلاح «بیت سیزن» استفاده کرد که نشان‌‌دهنده دوره زمانی است که در آن رشد قیمتی بیت کوین بیشتر از آلت کوین‌ها است. توجه داشته باشید که این دو مفهوم لزوما در زمان رشد بازارها معنی ندارند. اگر در روندهای نزولی بازار، میزان نزول قیمت بیت کوین کمتر از آلت کوین‌ها باشد، شاهد بیت سیزن خواهیم بود.

با توجه به تعریف ارائه شده، خروجی آلت سیزن Altseason را می‌توان در افزایش تسلط آلت کوین‌‌ها بر بازار و کاهش تسلط بیت کوین مشاهده کرد و تغییرات قیمتی نمی‌‌تواند نشانگر آلت سیزن Altseason یا بیت سیزن باشد.

نحوه شناسایی آلت سیزن Altseason چگونه است؟

همونطور که گفتیم، آلت سیزن Altseason فصل رشد قیمت آلت کوین هاست که در اون سرمایه گذاران و معامله گران سود زیادی رو به دست میارن. اسون ترین روشی که برای شناسایی زمان آغاز یه آلت سیزن وجود داره، دامیننس بیت کوین هست. دامیننس یه کلمه لاتین و به معنی تسلط هست. منظور از دامیننس بیت کوین مقدار تسلط بیت کوین به بازارهای سرمایه گذاری هست. برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال اضافی بر مد نظر گرفتن دامیننس بیت کوین، باید دامیننس تتر رو هم بررسی کرد. در این بررسی شما با 4 حالت روبرو میشین. ولی برای شناختن الت سیزن ها Altseason ما فقط به تجزیه و تحلیل یکی از این دامیننس ها می پردازیم.

در واقع آلت سیزن Altseason زمانی اتفاق می افته که شما یه کاهش قابل توجهی در دامیننس ارز دیجیتال بیت کوین مشاهده کنین. به عبارت دیگه، میشه گفت کاهش دامیننس بیت کوین به دلیل فروش بیت کوین توسط سرمایه گذاران هست. بنابراین، وقتی این موضوع رخ میده، 2 روش برای معامله گران وجود داره. در اولین روش افراد می تونن بیت کوین های خودشون رو به ارزهای فیات مثل دلار تبدیل کنند و در روش دوم هم می تونن بیت کوین های خودشون رو بفروشن و اقدام به خرید آلت کوین ها کنند تا سود به دست بیارن.

متغیرهای مهم در تشخیص آلت سیزن Altseason چیست ؟

در بخش قبل فهمیدیم که آلت سیزن Altseason چیست و چه اهمیتی دارد. در این بخش به سوال روش تشخیص آلت سیزن Altseason چیست پاسخ می‌دهیم. جابجایی پول در بازار رمزارزها در هر لحظه به گونه‌ای است که با استفاده از آن می‌توان تشخیص داد که در حال حاضر تمایل افراد بیشتر به سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین است یا آلت کوین‌ها. بنابراین، اگر بیت سیزن و آلت سیزن Altseason را در انتهای این محور ببینیم، وضعیت بازار همواره بین این دو مقدار تغییر می‌‌کند. معمولا در روندهای نزولی بازار، آلت کوین‌ها ریزش‌های سنگینی به نسبت بیت کوین تجربه می‌‌کنند. این شرایط اگرچه به عنوان بیت سیزن شناخته می‌شود اما چون قیمت تمامی ارزها کاهش می‌یابد، هودل و سرمایه‌گذاری در این شرایط سودی نصیب تریدرها نمی‌کند.

بنابراین، هدف ما تشخیص آلت سیزن Altseason و بیت سیزن در روندهای صعودی بازار است تا با جابجایی هوشمند پول بتوانیم سود بیشتری نسبت به سایر کاربران از بازار به دست آوریم. بنابراین، اولین نکته مهم در ارتباط با تشخیص آلت سیزن، توجه به میزان ارزش کل بازار است. برای اینکه آلت سیزن Altseason یا بیت سیزن رخ بدهد باید پول جدید وارد بازار رمزارزها شود. صعودی بودن میزان ارزش کل بازار، ورود پول به بازار را به خوبی نشان می‌دهد. ارزش کل بازار با نماد «Total» و ارزش بازار آلت کوین‌ها با نماد «Total2» در تریدینگ ویو در دسترس است.

دومین نکته مهم در تشخیص آلت سیزن Altseason، توجه به ارزش کل استیبل کوین‌ها و میزان تسلط آن‌ها در بازار است چرا که پول وارد شده به بازار می‌تواند بیشتر بر روی استیبل کوین‌ها متمرکز باشد که در چنین شرایطی منجر به رشد قیمتی در بیت کوین یا آلت کوین‌‌ها نخواهد شد. کاهش دامیننس یا تسلط استیبل کوین‌ها در روند صعودی بازار می‌تواند نشانه‌ای برای بیت سیزن یا آلت سیزن Altseason باشد.

آخرین مساله در تشخیص آلت سیزن Altseason، توجه به دامیننس بیت کوین و سایر توکن‌‌های ارز دیجیتال است. دامیننس بیت کوین نشان‌دهنده درصدی از بازار است که به بیت کوین تخصیص داده شده و با نماد «BTC.D» در تریدینگ ویو قابل مشاهده است. در مقابل بیت کوین دامیننس ارزهای دیجیتال کوچک تعریف شده است که با نماد «Others.D» در تریدینگ ویو قابل مشاهده است و مربوط به کل بازار به جز بیت کوین و چند ارز دیجیتال بزرگ است.

نکات مهم در زمان شناسایی آلت سیزن Altseason

سیگنال هایی که نشون میده فصل آلت کوین ها در راه هست می تونه تاثیر قابل توجهی در تصمیمات معاملاتی شما داشته باشه. شاخص آلت سیزن یکی از شاخص های تحلیل تکنیکال هست که عملکرد آلت کوین ها رو در برابر بیت کوین طی بازه زمانی 90 روزه مقایسه می کنه. شما باید در زمان شناسایی آلت سیزن به نکات مهمی توجه داشته باشین.

یکی از نکات مهم در زمان شناسایی آلت سیزن این هست که دامیننس یا سلطه بیت کوین در بازار رو بررسی کنین. آلت سیزن زمانی اتفاق می افته که سلطه یا دامیننس بیت کوین به بازار کاهش پیدا کنه. یکی دیگه از نکات مهم در زمان شناسایی آلت سیزن Altseason این هست که به دنبال تعدادی از روندهای سهموی قیمت ارز دیجیتال بیت کوین باشین. این ها نشون دهنده پایان روند صعودی ارزهای دیجیتال هست. یکی دیگه از نکات مهم در زمان شناسایی آلت سیزن Altseason این هست که قیمت آلت کوین ها در پلتفرم های خرده فروشی رو دنبال کنین. چون تریدرها معمولا اولین محرک های افزایش قیمت آلت کوین ها در این فصل هستن. یکی دیگه از نکات مهم در زمان آلت سیزن Altseason این هست که آلت کوین هایی که مارکت کپ بزرگ دارن رو زیر نظر بگیرین.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.