معرفی گاوین وود Gavin Wood خالق پولکادات

 معرفی گاوین وود Gavin Wood خالق پولکادات

گاوین وود (Gavin Wood) یک برنامه نویس کامپیوتر انگلیسی، هم‌بنیانگذار اتریوم و خالق پولکادات (Polkadot) است. وود زمان برنامه‌نویسی سالیدیتی را اختراع کرد و مقاله زرد را با مشخص کردن ماشین مجازی اتریوم نوشت.

Gavin Wood به عنوان اولین مدیر ارشد فناوری بنیاد اتریوم فعالیت کرد. گاوین وود Gavin Wood همچنین بنیانگذار تکنولوژی Parity بود، که زیرساخت‌های اصلی اتریوم، بیت کوین، Zcash و پولکادات Polkadot را توسعه می‌دهد. گاوین وود(Gavin Wood)؛ اعضای سابق ارز دیجیتال اتریوم و بنیانگذار پولکادات Polkadot! گاوین وود (Gavin Wood) متولد 1980 در انگلیس هست که خالق اتریوم، پولکادات Polkadot و کوزاما یکی از بزرگان ارز دیجیتال هست. گاوین وود یکی از ثرومتمندترین افراد در حوزه ارزهای دیجیتال هم محسوب میشه. اون تونسته نقش موثری در پولکادات، اتریوم و سایر پروژه ها داشته باشه. به عبارت دیگه، گاوین وود (Gavin Wood) یکی از افراد موفق و تاثیرگذار در دنیای کریپتوکارنسی هاست. قبل از چیزی از اون به عنوان بنیانگذار پولکادات Polkadot یاد میشه. ولی به طور کلی جزو یکی از اعضای تاثیرگذار و مهم تیم توسعه دهنده شبکه اتریوم هم بود.

علاقه او به دنیای ارزهای دیجیتال با مطالعه درباره بیت کوین شروع شد، ولی سرانجام به تاسیس شبکه موفقی مثل پولکادات Polkadot ختم شد. البته فعالیت های نوآورانه گاوین وود Gavin Wood این دانشمند 42 ساله در این بازار همچنان ادامه داره. او جزو افرادی هست که حوزه ارزهای دیجیتال و بلاک چین رو به شدت هیجان انگیز کرده. در سال ۱۹۸۰ در لنکستر انگلستان متولد شد. او از زمان کودکی، به اقتصاد و تئوری علاقه‌مند بوده است؛ حتی تا آنجا که یک بازی تخته‌ای استراتژیک به نام Milton Keynes طراحی و منتشر کرد. وود در مدرسه گرامر سلطنتی Lancaster در انگلستان تحصیل کرد. گاوین دارای مدرک دکتری در علوم کامپیوتر و تجسم موسیقی برای رابط کامپیوتر انسانی از دانشگاه یورک انگلستان است.

هنگامی که گاوین وود Gavin Wood برای اولین بار در مورد بیت کوین در سال ۲۰۱۱ شنید، به گفته خود تا حد زیادی به آن بی‌علاقه بود؛ زیرا بیش از آن که به فناوری پرداخته شود، روی جنبه پولی تمرکز داشت. با این حال، هنگامی که در اوایل سال ۲۰۱۳ دوباره آن را مرور کرد، شروع به درک امکانات جدید آن کرد و سپس در همان سال، توسط یک دوست مشترک با ویتالیک بوترین آشنا شد و از آن زمان اتریوم بر زندگی او تسلط داشت.

تاسیس پروژه پولکادات Polkadot توسط گاوین وود

همونطور که گفتیم، گاوین وود رئیس و بنیانگذار بنیاد وب3 یا Web3 هست. Web3 ابتکاری هست که از یه اینترنت غیرمتمرکز که در اون کاربران می تونن داده ها و هویت خودشون رو کنترل کنند. در سال 2019 گاوین وود Gavin Wood و تیم او پولکادات را تاسیس کردن. پروژه ای که با هدف اتصال بلاک چین ها و شبکه ها بدون نیاز به اعتماد برای افزایش امنیت اون ها راه اندازی شد. نسخه اولیه پولکادات در ماه مه سال 2020 ارائه شد. این پروژه دستاورد خیلی بزرگی برای گاوین وود به حساب میاد. او همچنین از پولکادات به عنوان نسل جدیدی از شبکه بلاک چین یاد می کنه. گاوین وود یا Gavin Wood علاوه بر اینکه در حال توسعه و راه اندازی ارز دیجیتال اتریوم بود، در حال بررسی مشخصات جدید بلاک چین از جمله شاردینگ هم بود. گاوین وود برای بررسی موانع مربوط به شاردینگ راه های مختلفی مثل برنامه ریزی کلی در مورد وایت پیپر رو شروع کرد که این برنامه ریزی در حدود 4 ماه طول کشید و نتیجه این بررسی راه اندازی ارز دیجیتال پولکادات هست. این شخص راه اندازی و برنامه نویسی ارز دیجیتال پولکادات رو با همراهی رابرت هابرمیر و پیتر زابان انجام داد.

مسیر شغلی Gavin Wood

قبل از توسعه اتریوم، وود به عنوان یک دانشمند تحقیقاتی در مایکروسافت کار می‌کرد. او در طی سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ با همکاری ویتالیک و دیگران، اتریوم را که به عنوان یک کامپیوتر برای کل کره زمین توصیف کرده بود، تأسیس کرد.

وود زبان برنامه نویسی اتریوم، یعنی سالیدیتی را نوشت و سپس مقاله زرد را در تعریف ماشین مجازی اتریوم در سال ۲۰۱۴ منتشر کرد، که سیستم زمان اجرا برای قراردادهای هوشمند در اتریوم است. Wood همچنین به عنوان اولین مدیر ارشد فناوری بنیاد اتریوم فعالیت داشته است.

گاوین وود Gavin Wood با جوتا استینر (Jutta Steiner) که او نیز در بنیاد اتریوم کار می‌کرد، تکنولوژی Parity را تاسیس کرد، که یک روش توسعه برای شبکه اتریوم ایجاد کرد و با استفاده از فناوری بلاک چین، نرم افزاری را برای شرکت‌ها ایجاد کرد. گاوین وود Gavin Wood به خاطر ایجاد مفهوم وب ۳ در سال ۲۰۱۴ بیشتر شناخته شد؛ او بنیاد Web3 را بنیاد نهاد، که یک سازمان غیرانتفاعی با تمرکز بر زیرساخت‌ها و فناوری غیرمتمرکز اینترنت است و کار خود را با شبکه Polkadot شروع کرد. گاوین وود در سال ۲۰۱۶ از اتریوم جدا شد.

دلیل واقعی این که Gavin از اتریوم جدا شد، یا او را مجبور به ترک آنجا کرد، این بود که بنیاد اتریوم خود را از وود جدا کرده بود.

رابطه گاوین وود Gavin Wood و اتریوم

وقتی که گاوین وود Gavin Wood به گروهی به رهبری ویتالیک بوترین اضافی شد، فناوری بلاک چین در بیت کوین بود که بر جهان غالب شد. تا اینکه بوترین، وود و 6 بنیانگذار دیگه اتریوم رو که در سال 2014 راه اندازی شد، به عنوان یه اکوسیستم گسترده تر با ارز دیجیتال اتر دیدن. در اون زمان وود درباره کاری که انجام میداد، به عنوان کامپیوتر برای کل سیاره یاد کرد و باور داشت می تونه فناوری بیت کوین رو توسعه بده تا شبکه ای بهتر و سریع تر تولید بشه. گاوین وود به عنوان مدیر ارشد فناوری بنیاد اتریوم بر روی شبکه اتریوم فعالیت می کرد. ولی سرانجام در سال 2016 پروژه اتریوم رو ترک کرد و تصمیم گرفت پروژه پولکادات Polkadot رو ایجاد و به جهانیان عرضه کنه.

گاوین وود Gavin Wood و پولکادات Polkadot

دکتر گاوین وود Gavin Wood در حالی که اتریوم را توسعه می‌داد و منتظر انتشار مشخصات جدید در آن (شامل شاردینگ) بود، شروع به تأمل درباره موانع Sharding یک بلاک چین کرد. از برنامه ریزی کلی تا وایت پیپر، حدود چهار ماه طول کشید تا بتواند چشم انداز یک چارچوب چند زنجیره‌‌‌ای ناهمگن، یعنی پروتکل پولکادات را ارائه دهد. پولکادات Polkadot در سال ۲۰۱۷ به دنبال تلاش متمرکز Parity و بنیاد Web3 ارائه شد. دکتر گاوین وود Gavin Wood همراه با رابرت هابرمیر (Robert Habermeier) و پیتر زابان (Peter Czaban) شبکه پولکادات را بنیان‌گذاری کردند. وود در حال حاضر به عنوان بنیانگذار / توسعه دهنده اصلی در پاریتی و بنیان‌گذار در پولکادات Polkadot مشغول است.

در مقایسه با اتریوم، پولکادات Polkadot به هر توسعه دهنده برنامه‌ای اجازه می‌دهد تا بلاک چین خود را ایجاد کند، که می‌تواند با سایر دفتر کل‌ها ارتباط داشته باشد. توسعه دهندگان می‌توانند تصمیم بگیرند که چه نوع کارمزد تراکنشی را اعمال کنند و سرعت تأیید تراکنش‌های داخل بلاک در دفترهای دیجیتال را با چه سرعتی انجام دهند.

نوآوری‌ بعدی که پس از پولکادات Polkadot به وجود آمد Substrate بود؛ چارچوبی برای ساختن بلاکچین‌ها و شبکه Kusama، که مستقل از پولکادات Polkadot است؛ اما با همان نرم افزار قابل اجرا می‌شود.

شبکه پولکادات Polkadot یک پروژه متن باز است که توسط بنیاد اینترنت نسل سوم ایجاد شده است. این شبکه پلتفرمی قوی و مقیاس‌پذیر را فراهم می‌کند که انتقال داده و دارایی را بین بلاک چین‌های مختلف امکان‌پذیر می‌کند. با متصل شدن به شبکه Polkadot پولکادات ، می‌توان به طیف وسیعی از زنجیره بلوک‌ها متصل شد و با آنها تعامل داشت.

پولکادات Polkadot مقیاس‌پذیری را با انتشار تراکنش‌ها در چند زنجیره موازی مقدور می‌کند و با استفاده از این شبکه و چارچوب Substrate، در عرض چند دقیقه می‌توان یک بلاک چین سفارشی ایجاد کرد. این پروژه طوری طراحی شده که بدون هارد فورک می‌توان به ارتقا و رفع باگ‌های آن پرداخت. ر این شبکه، همه زنجیره‌ها می‌توانند به طور معنی‌داری با همدیگر ارتباط داشته باشند و امنیتی عالی را فراهم آورند. شبکه پولکادات Polkadot دارای یک سیستم مدیریتی پیچیده است و صدای همه کاربران در آن شنیده می‌شود. توکن DOT نیروی محرکه این شبکه است و برای مقاصد مدیریت، استیکینگ و ایجاد پیوند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جایگاه کنونی گاوین وود Gavin Wood

Gavin Wood در حال حاضر مدیر شبکه پولکادات Polkadot هست و به عنوان بنیانگذار دو مورد از معروف ترین و محبوب ترین ارزهای دیجیتال دنیا شناخته میشه. البته با توجه به فعالیت های تاثیرگذار که در دنیای ارزهای دیجیتال داشته، ثروت زیادی نداره. میزان ثروت گاوین وود چیزی حدود 1 تا 5 میلیون دلار تخمین زده شده. شاید مهم ترین دلیل این موضوع جدا شدن گاوین وود Gavin Woo از تیم توسعه دهنده و بنیانگذاران اتریوم هست. گاوین وود به عنوان یه شخص 42 ساله تا الان ازدواج نکرده و علاقه زیادی به حضور در جمع های اجتماعی و رسانه ای نداره.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.