کاربرد سفارش OCO در ترید حرفه‌ای

کاربرد سفارش OCO در ترید حرفه‌ای

سفارش او سی او OCO مخفف One Cancels the Other است. شما با استفاده از این سفارش می‌توانید یک سفارش معین و یک سفارش حد ضرر همزمان تنظیم کنید. این سفارش ترکیب دو سفارش معین و استاپ لیمیت است و تنها یکی

از این دو سفارش امکان اجرا دارد؛ یعنی اگر یکی از این سفارش‌ها فعال شود، سفارش دیگر لغو خواهد شد. سفارش او سی او OCO نیز نوعی سفارش ترکیبی است که برای کاهش ریسک معاملات به‌کار برده می‌شود. سفارش او سی او OCO نوع خاصی از ثبت سفارش در صرافی است که به تریدر امکان ثبت دو سفارش مستقل در یک زمان را می‌دهد. سفارش او سی او OCO مخفف عبارت «حذف شدن یکی توسط دیگری» (One Cancels the Other) است. این نوع ثبت سفارش به تریدر امکان می‌دهد تا با توجه به موقعیت‌های معاملاتی که در نمودار قیمت مشاهده می‌کند دو نوع مختلف از سفارش‌گذاری را هم‌زمان انجام دهد. البته تنها یکی از این سفارش‌ها می‌تواند اجرا شود و با اجرای یکی از این سفارش‌ها، سفارش دیگر به‌طور خودکار کنسل می‌شود. سفارش او سی او OCO، «سفارش لیمیت» (Limit Order) و «استاپ لیمیت» (Stop Limit Order) را با هم ترکیب می‌کند.

کاربرد سفارش او سی او OCO چیست ؟

بنابراین سفارش‌هایی که بتوانند کنترل بیشتری را در نوسانات قیمتی برای تریدر ایجاد کنند در بازار ارزهای دیجیتال کاربرد بیشتری خواهند داشت. این نوع از سفارشات همانند او سی او OCO این امکان را برای تریدر فراهم می‌کند تا بتواند ساعاتی به‌دور از بازار به استراحت بپردازد یا بازارهای دیگر را به‌صورت موازی رصد کند و در آن‌ها نیز معاملاتی انجام دهد.

یکی از کاربردهایی که انواع سفارش‌گذاری برای تریدرها دارد این است که با توجه به تنظیمات موجود در ثبت سفارش، معاملات با توجه به شرایط تعریف شده به‌صورت خودکار انجام می‌شوند. برای مثال تریدر تحلیل خود را از بازار انجام می‌دهد و بعد از مشخص کردن نقطه ورود و خروج، اقدام به ثبت سفارش می‌کند. سفارش او سی او OCO یکی از انواع ثبت سفارش در بازارهای مالی است که تریدر می‌تواند با کمک آن کنترل بهتری بر روی پوزیشن‌ها در شرایط مختلف قیمتی داشته باشد.

چگونه از سفارش او سی او OCO استفاده کنیم؟

سفارش او سی او OCO در ظاهر کمی پیچیده‌تر از سفارش‌های معین و سریع است و از بخش‌های بیشتری تشکیل‌شده است. با این‌ وجود، سفارش او سی او OCO قابلیت‌های بیشتری را برای شما فراهم می‌کند و شما می‌توانید با استفاده از این سفارش انواع موقعیت‌ها را در نظر بگیرید. سفارش او سی او OCO از دو بخش محدود و سفارش با حد ضرر تشکیل‌شده است.

محدود

قیمت واحد: در این بخش قیمت سفارش اصلی خود را وارد می‌کنید. اگر قیمت مطابق پیش‌بینی شما پیش رفت، در این نقطه قیمتی سفارش شما انجام خواهد شد. ممکن است در برخی برای این بخش تنها از لغت price یا قیمت استفاده شود.

سفارش با حد ضرر

حد ضرر: در این باکس قیمتی را وارد خواهید کرد که می‌خواهید اگر قیمت به این محدوده رسید؛ به جای سفارش قبل سفارش بعدی را فعال کنید. به این دستور، stop یا توقف هم گفته می‌شود.

استفاده از او سی او OCO در زمان انتشار اخبار مهم

لازم به ذکر است تریدرهایی که در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر معامله می‌کنند، از سفارش‌گذاری او سی او OCO در زمان انتشار اخبار مهم و شاخص‌های تأثیرگذار اقتصادی استفاده می‌کنند. معمولا زمانی که چنین اخبار مهمی منتشر می‌شود قیمت نوسانات زیادی را تجربه می‌کند. در این مواقع تریدر منتظر حرکت قیمت است ولی نمی‌داند این حرکت قیمت به کدام جهت است.

با استفاده از سفارش او سی او OCO تریدر می‌تواند اطمینان داشته باشد که صرف‌نظر از پوزیشن لانگ یا شورت، هم‌جهت با حرکت بازار قرار دارد. البته این توضیحات هنگامی که در عمل بخواهند پیاده‌سازی شوند با مشکلاتی همراه هستند و به آسانی توضیحات در حالت تئوری نیستند. مشکلاتی که در استفاده از این روش ممکن است ایجاد شود به این دلیل است که در چنین مواقعی معمولا میزان و بازه زمانی این نوسان قابل پیش‌بینی نیستند. بنابراین با وجود امکانات مطلوبی که سفارش او سی او OCO در اختیار تریدرها قرار می‌دهد، با توجه به نوسانات شدیدی که این اخبار ممکن است در بازار ایجاد کنند، ترید با اخبار همواره با ریسک‌های زیادی همراه است. نحوه عملکرد سفارش او سی او OCO چیست ؟ انواع مختلف سفارشات هر کدام به عنوان ابزاری هستند که در شرایطی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. بنابراین هر سفارش در شرایطی می‌تواند امکانی را برای تریدر در ثبت سفارش خرید یا فروش ایجاد کند. برخی از این سفارش‌ها را به گونه‌ای می‌توان تنظیم کرد که مطابق با شرایط تعیین شده بتوانند معاملات را انجام دهند.

سفارش او سی او OCO که از ترکیب دو سفارش «لیمیت» و «استاپ لیمیت» تشکیل شده است امکانات بیشتری برای تنظیمات دقیق‌تر در نحوه ثبت سفارش در اختیار ما قرار می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود تا برای موقعیت‌های بیشتری که ممکن است برای قیمت در بازار پیش بیاید بتوانیم آمادگی داشته باشیم.

Limit Order چیست ؟

یکی از روش‌هایی که تریدرها برای خرید و فروش رمزارزها در صرافی‌ها از آن استفاده می‌کنند سفارش لیمیت است. سفارش لیمیت این امکان را به تریدر می‌دهد تا بتواند قیمتی که برای خرید یا فروش ارز دیجیتال درنظر دارد را انتخاب و سفارش خرید یا فروش را انجام دهد. به این ترتیب هنگامی که قیمت بازار به قیمت موردنظر تریدر یا بهتر از آن می‌رسد، معامله خرید یا فروش انجام می‌شود. بنابراین با کمک سفارشات لیمیت نیازی به حضور یا آنلاین بودن تریدر در زمان انجام معاملات نیست و سفارش در صورتی‌که قیمت مارکت به آن برسد به‌صورت خودکار انجام می‌شود. او سی او OCO مخفف One Cancels the Other است. اما این عبارت دقیقا برای یک تریدر حرفه‌ای چه کاری انجام می‌دهد. در نظر بگیرید یک تریدر حرفه‌ای فرصت کافی برای رصد ۲۴ ساعته بازار را ندارد و برای همین منظور ممکن است از بسیاری از نوسانات بی‌خبر بماند و به موقع اقدام به خرید و فروش نکند.

برای رفع چنین مشکلی، یک سفارش یا اوردر order جدید طراحی شده است به نام او سی او. در این حالت تریدر نه تنها به موقع می‌تواند از ضرر کردن جلو گیری کند (یعنی حدضرر مشخص کند) بلکه می‌تواند با مشخص کردن حد بعدی، برای فروش هم اقدام کند.

اگر بخواهیم در ساده‌ترین روش ممکن او سی او را معرفی کنیم باید بگوییم که فرآیند او سی او یک فرآیند تریدینگ خودکار است که به تریدر این امکان را می‌دهد تا دارایی خود را در سود به فروش برساند و در زمان ریزش بازار کمترین ضرر را داشته باشد؛ البته بدون نیاز به رصد همیشگی و مداوم.

لازم به ذکر است که او سی او OCO برای تریدرهای حرفه‌ای مناسب است و برای استفاده از آن نیاز است که فرد بتواند بازار را با کمترین خطا تحلیل کند. تریدرها می‌توانند از سفارش او سی او OCO برای معامله کردن در اصلاحات قیمتی (Retracment) و شکست سطوح (Breakout) استفاده کنند.

اگر یک معامله‌گر بخواهد در شکست یک سطح مقاومتی به سمت بالا یا یک سطح حمایتی به سمت پایین وارد معامله شود یا به اصلاح سفارش تنظیم کند، می‌تواند به سادگی از یک سفارش او سی او OCO که از یک Buy Stop و Sell Stop تشکیل شده است، استفاده کند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.