گزارش جالب مک‌کنزی درباره متاورس وروندهای پذیرش فعلی تحلیل شده

گزارش جالب مک‌کنزی درباره متاورس وروندهای پذیرش فعلی تحلیل شده

بر اساس گزارش جدید شرکت مشاوره بین‌المللی McKinsey & Company، هزینه‌های جهانی در متاورس تا سال 2030 به 5 میلیارد دلار می‌رسد.در این گزارش روندهای پذیرش فعلی تحلیل شده است و بینش بیشتری از دو نظرسنجی جهانی به دست آمده است.

یکی از آن‌ها داده‌های 3،104 مصرف‌کننده را در 11 کشور جمع‌آوری کرده، در حالی که دیگری از طیفی از مدیران از 448 شرکت در 15 صنعت در 10 کشور مختلف نظرسنجی کرده است. مک‌کنزی از این داده‌ها برای پیش‌بینی این موضوع استفاده کرد که آینده رفتار مصرف‌کننده در متاورس به احتمال زیاد به پنج فعالیت اصلی تقسیم می‌شود: بازی، معاشرت، تناسب اندام، تجارت و یادگیری از راه دور.

مک‌کنزی دریافت که تقریباً 60 درصد از همه مصرف‌کنندگان مورد بررسی حداقل یک فعالیت در دنیای مجازی را در مقایسه با جایگزین فیزیکی آن ترجیح می‌دهند و 79 درصد از مصرف‌کنندگانی که در حال حاضر در متاورس فعال هستند قبلاً خرید کرده‌اند.

تجارت الکترونیک اصلی‌ترین بخش در متاورس خواهد بود و مک‌کنزی پیش‌بینی کرده است که تا سال 2030 بین 2 میلیارد دلار تا 2.6 میلیارد دلار از کل هزینه‌ها را تشکیل می‌دهد. تبلیغات مجازی یکی دیگر از بخش‌های اصلی خواهد بود که انتظار می‌رود درآمد مرتبط با آن 144 دلار دیگر را تا 206 میلیارد دلار تشکیل دهد.

این گزارش نشان می‌دهد که در پنج ماه اول سال جاری، بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار در فناوری و زیرساخت‌های مرتبط با متاورس سرمایه‌گذاری شده است که بیش از دو برابر کل سرمایه‌گذاری ۵۷ میلیارد دلاری در فناوری متاورس در کل سال ۲۰۲۱ است.

نویسندگان اصلی گزارش و شرکای ارشد مک‌کنزی، نظرات بیشتری در مورد تحقیقات خود ارائه کردند:

هیجان‌انگیز این است که متاورس، مانند اینترنت، پلتفرم بعدی است که می‌توانیم روی آن کار کنیم، زندگی کنیم، به آن متصل شویم و مشارکت کنیم

این گزارش می‌افزاید که 25 درصد از کل مدیران گفتند که انتظار دارند متاورس 15 درصد از کل رشد حاشیه سازمانشان را طی پنج سال به ارمغان بیاورد و نزدیک به یک سوم از آن‌ها معتقدند که متاورس می‌تواند تغییرات قابل توجهی در نحوه عملکرد صنعت آن‌ها ایجاد کند.

علی‌رغم شور و شوق کلی، همچنان تردیدهایی درباره متاورس وجود دارد، به طوری که 31٪ از مدیران تا حدودی در مورد بازگشت سرمایه تجربیات متاورس نامطمئن بودند.

به گفته هازان، در حالی که برندها باید برای فرصت‌هایی که در متاورس در انتظارشان است هیجان زده باشند، اما باید آماده رویارویی با چالش‌ها و انجام برنامه‌ریزی جدی باشند.

"برای این فضا، چالش‌های فوری وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. اول از همه، نیاز به یادگیری مهارت‌های جدید توسط نیروی انسانی وجود دارد.همچنین ذینفعان باید یک نقشه راه بسازند تا مطمئن شوند که تجربه متاورس اخلاقی، ایمن و فراگیر است.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.