الگوی تقاطع طلایی در تحلیل تکنیکال

الگوی تقاطع طلایی در تحلیل تکنیکال

یکی دیگه از الگوهای قیمتی موجود در تحلیل تکنیکال، الگوی تقاطع طلایی golden cross هست. بهتره بدونین تقاطع طلایی golden cross الگویی از نمودار شمعی و سیگنال صعودی هست که در اون یه میانگین متحرک کوتاه مدت، میانگین متحرک

دیگه رو با مدت زمان بیشتر رو به سمت بالا کراس یا قطع می کنه. تقاطع طلایی golden cross الگویی از شکست مقاومتی یا شکست در بازار خریداران هست که از تقاطع میانگین متحرک کوتاه مدت یه ارز دیجیتال با میانگین متحرک بلند مدت یا سطح مقاومت اون ارز دیجیتال تشکیل میشه. از اونجایی که اندیکاتورهای بلند مدت اهمیت بیشتری دارن، تقاطع طلایی golden cross نیز نشون دهنده بازار صعودی در افق زمانی هست و با حجم بالای معاملات تقویت میشه. تقاطع طلایی یا Golden Crossover نوعی الگوی نمودار هست که به معنی عبور میانگین متحرک کوتاه مدت از میانگین متحرک بلند مدت هست. به طور کلی زمانی که میانگین متحرک 50 روزه به عنوان میانگین متحرک کوتاه مدت تر از روی میانگین متحرک 200 روزه به عنوان میانگین متحرک بلند مدت عبور می کنه، یه تقاطع طلایی golden cross اتفاق افتاده. این اتفاق می تونه در هر تایم فریم اتفاق بیفته و فقط مربوط به بازه زمانی روزانه نیست و نکته ای که مهم هست، عبور میانگین متحرک کوتاه مدت تر از روی بلند مدت هست. بهتره بدونین تقاطع طلایی می تونه سیگنال صعودی برای معامله گران و تریدرها محسوب بشه. الگوی تقاطع طلایی (golden cross) یک الگوی نمودار (chart pattern) می‌باشد که نشان‌دهندهٔ یک سیگنال صعودی در بازار (bullish signal) می‌باشد که در آن یک میانگین متحرک با بازهٔ زمانی کوتاه‌مدت یک میانگین متحرک با بازهٔ زمانی بلندمدت‌تر را قطع می‌کند.

تقاطع طلایی golden cross یک الگوی شکست قیمتی با ماهیت صعودی در بازار می‌باشد. این الگو در قیمت یک اوراق بهادار گذر میانگین متحرک کوتاه‌مدت (مانند یک میانگین متحرک پانزده‌روزه) به سطحی بالاتر از میانگین متحرک بلندمدت‌تر (میانگین متحرک پنجاه‌روزه) یا یک سطح مقاومتی تشکیل می‌شود.

از آنجا که اندیکاتور‌‌های بلندمدت دارای وزن بیشتری نسبت به اندیکاتورهای کوتاه‌مدت‌تر می‌باشند، الگوی تقاطع طلایی golden cross یک حرکت روبه‌بالا را برای بازار نشان می‌دهد و با انجام معاملاتی با حجم بالا، بیش از پیش تقویت می‌شود.

نکات کلیدی الگوی تقاطع طلایی golden cross، یک الگوی نموداری تکنیکال می‌باشد که نشان‌دهندهٔ احتمالی وقوع یک رالی قیمتی بزرگ است. الگوی تقاطع طلایی golden cross زمانی در نمودار‌ها دیده‌ می‌شود که میانگین‌ متحرک کوتاه‌مدت یک سهم، به‌سطحی بالاتر از میانگین متحرک بلندمدت آن سهم برود. الگوی تقاطع طلایی golden cross می‌تواند به‌عنوان متضاد الگوی تقاطع مرگ محسوب شود که نشان‌دهندهٔ یک حرکت قیمتی به سمت پایین می‌باشد. در الگوی تقاطع طلایی golden cross شاهد سه سطح می‌باشیم. در سطح اول، نیازمندیم که یک روند نزولی به کف خود برسد و در آن نقطه از نیروی فروش تخلیه شود.

در سطح دوم، میانگین متحرک کوتاه‌مدت، میانگین متحرک بلندمدت را به سمت بالا می‌شکند و باعث رخ دادن یک شکست قیمتی شده و همچنین تأییدیه‌ای بر بازگشت روندی می‌باشد.

تفاوت تقاطع مرگ و طلایی golden cross در تحلیل تکنیکال

تفاوت تقاطع مرگ و طلایی golden cross در تحلیل تکنیکال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم. بهتره بدونین تقاطع طلایی golden cross و تقاطع مرگ دقیقا نقطه مقابل همدیگه هستن. هر دو الگوی قیمتی تایید قاطعی بر یه روند بلند مدت هست که در اون میانگین متحرک کوتاه مدت، میانگین متحرک بلند مدت رو از پایین به بالا قطع می کنه. همچنین تقاطع طلایی golden cross زمانی اتفاق می افتن که اندیکاتور مووینگ اوریج کوتاه مدت، میانگین متحرک بلند مدت رو از پایین به بالا کراس می کنه و این حرکت وسط تحلیلگران و تریدرها به معنی چرخش قطعی بازار به سمت بالا و صعود قیمت ارزهای دیجیتال محسوب میشه.

در نقطه مقابل، حرکات مشابه از بالا به پایین به معنی تقاطع مرگ یا Death Cross هست که چرخش قاطع بازار به سمت پایین در نظر گرفته میشه. هر تقاطعی که با حجم بالای معاملات همراه باشه، از اهمیت بیشتری برخوردار هست. زمانی که تقاطع اتفاق می افتن، مووینگ اوریج بلند مدت در حال تقاطع طلایی مثل سطح حمایت و در حالت مرپ مانند سطح مقاوت در نظر گرفته میشه. نکته قابل توجه این هست که هر تقاطع می تونه به منزله سیگنالی برای تغییر روند قیمتی ارزهای دیجیتال باشه.

نحوه معامله با تقاطع طلایی golden cross و مرگ

نحوه معامله با تقاطع طلایی golden cross و مرگ راحته. اگه می دونین تریدرها چجوری از اندیکاتور میانگین متحرک استفاده می کنند، پس به سادگی می فهمین که چجوری از این سیگنال ها استفاده کنین. زمانی که ما در مورد تقاطع طلایی golden cross و مرگ گفتگو می کنیم، معمولا بازه های زمانی روزانه رو بررسی می کنیم. استفاده از این سیگنال تقاطع مرگ و طلایی golden cross استراتژی مناسبی برای ارزهای دیجیتال و بیت کوین در سال های اخیر بوده. اگرچه سیگنال های اشتباه زیادی هم داد، ولی به صورت کلی سودآور بوده. به همین دلیل هست که پیروی کورکورانه از سیگنال بهترین استراتژی نیست و باید سایر فاکتورها و معیارها رو هم زیر نظر گرفت.

با این وجود مثل اکثر روش های تجزیه و تحلیل چارت قیمتی ارزهای دیجیتال، سیگنال های موجود در بازه های زمانی بالاتر از سیگنال های موجود در تایم فریم های کوچیک تر معتبر هستن. ممکنه در بازه زمانی یه ساعته هستین، چیزی که بسیاری از معامله گران در زمان معامله با تقاطع های طلایی و مرگ بهش توجه می کنند، حجم معاملات هست. این فاکتور می تونه ابزاری خوب برای تایید وارد شدن به معاملات ارزهای دیجیتال با استفاده از سیگنال های طلایی و تقاطع مرگ محسوب بشه. معامله‌گران روزانه (Day traders) معمولاً از بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت‌تری برای میانگین‌های متحرک، مانند میانگین‌های متحرک پنج‌روزه و میانگین‌‌های متحرک پانزده‌روزه به‌منظور تشخیص تقاطع‌های طلایی در بازهٔ معاملاتی میان‌روزی (intra-day) استفاده می‌کنند.

بازهٔ زمانی در نمودارها می‌توانند از یک دقیقه تا هفته‌ها و ماه‌ها تغییر یابند. همان طور که هرچه بازهٔ زمانی طولانی‌مدت‌تر باشد سیگنال‌های قوی‌تری نیز صادر می‌گردند، این مثال در مورد بازه‌های زمانی در نمودارها نیز صادق است.

هرچه بازهٔ زمانی انتخاب شده در نمودار بزرگتر باشد، در صورت وقوع شکست تقاطع طلایی، سیگنال قوی‌تری صادر می‌شود.

محدودیت‌های استفاده از الگوی تقاطع طلایی golden cross

تمامی اندیکاتورها دارای تأخیر می‌باشند، و هیچ اندیکاتوری نمی‌تواند به‌درستی آینده را پیش‌بینی کند. در بسیاری از دفعات، یک الگوی تقاطع طلایی golden cross، سیگنالی غلط را تولید کرده و معامله‌گری که با استفاده از این سیگنال وارد موقعیت معاملاتی خرید شده، می‌تواند خود را در ضرر ببیند.

با وجود قدرت پیش‌بینی و نشان دادن احتمال رُخ دادن حرکات بزرگ صعودی در بازار، الگوهای تقاطع طلایی در بسیاری از موارد شکست می‌خورند. بنابراین، یک الگوی تقاطع طلایی golden cross باید همواره با استفاده از دیگر سیگنال‌ها یا اندیکاتورها پیش از ورود به یک معامله تأیید شود.

کلید استفادهٔ صحیح از الگوی تقاطع طلایی golden cross (با استفاده از فیلتر‌های اضافه و اندیکاتورها) این است که همواره به پارامترهای ریسک و نسبت‌های معاملاتی‌تان توجه کنید.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.